volkswagen-can-kiss-tens-of-billions-of-dollars-goodbye

Κάτι παραπάνω από έναν χρόνο έπειτα από την αποκάλυψη ότι η Volkswagen βρήκε τρόπο να ξεγελάσει τις διαδικασίες μέτρησης εκπομπών ρύπων, έρχεται επιτέλους η δικαίωση όλων αυτών των ανθρώπων που δούλεψαν σκληρά πάνω σε αυτή την ιδιοφυή εφεύρεση.  Εχθές το βράδυ, σε μία τελετή στο Sanders Theater του Πανεπιστημίου του Harvard, ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα ότι η Volkswagen κέρδισε το βραβείο Ig Nobel στον τομέα της Χημείας “για την λύση του προβλήματος των υπερβολικών εκπομπών ρύπων μέσω της αυτόματης, ηλεκτρομηχανικής εκπομπής λιγότερων ρύπων κατά την δοκιμή των αυτοκινήτων”.

Επιτέλους! Δικαίωση για όλους εκείνους τους μηχανικούς Γερμανικής εταιρίας που όταν βρήκαν μπροστά τους το πρόβλημα των εκπομπών ρύπων, απλά το έκρυψαν κάτω από τα χαλί. Δικαίωση για όλα τα στελέχη που πήραν τις δύσκολες αποφάσεις και αντί να λύσουν το πρόβλημα, κάτι που θα απαιτούσε χρήμα, χρόνο και κόπο, θυμήθηκαν το “όσα βλέπει η πεθερά” – όπου πεθερά, οι ελεγκτικές αρχές ανά τον κόσμο. Επιτέλους, κάποιος αναγνώρισε στην Γερμανική εταιρία την εφευρετικότητα, την ευστροφία και το επιχειρηματικό πνεύμα που την διέκριναν στην συγκεκριμένη περίπτωση!

tumblr_nuvpt0PALN1rf9hn3o3_1280

Αν δεν το έχεις καταλάβει μέχρι τώρα και αν δεν γνωρίσεις τι εστί “Ig Nobel”, να σου πω πως ότι έχει γραφτεί μέχρι εδώ, έχει σαφώς σαρκαστική διάθεση. Τα Ig Nobel Awards είναι στην 26η χρονιά τους και απονέμονται σε ερευνητές που, τον χρόνο που μας πέρασε, έκαναν τον κόσμο να γελάσει και στη συνέχεια να σκεφτεί. Τιμούν έρευνες που τις περισσότερες φορές είναι peer-reviewed και δημοσιευμένες  σε γνωστά επιστημονικά περιοδικά. Έρευνες που μπορεί να ακούγονται αστείες, αλλά πολλές φορές, έχουν νόημα! Για παράδειγμα, εκτός από την Volkswagen που πήρε το Ig Nobel… ειρωνικά, άλλοι νικητές είναι:

Βραβείο αναπαραγωγής: Στον εκλιπόντα Ahmed Shafik για την μελέτη των επιπτώσεων πολυεστερικών, βαμβακερών και μάλλινων παντελονιών στην σεξουαλική ζωή των αρουραίων καθώς και την διεξαγωγή παρόμοιων tests σε ανθρώπους.

Βραβείο οικονομίας: Στον Mark Avis και τις Sarah Forbes και Shelagh Fergusan για την αξιολόγηση των αντιληπτών προσωπικοτήτων των πετρών από την άποψη των πωλήσεων και του marketing.

Βραβείο ιατρικής: Στους/στις Christoph Helmchen, Carina Palzer, Thomas Münte, Silke Anders και Andreas Sprenger για την ανακάλυψη ότι όταν έχεις μία φαγούρα στη αριστερή πλευρά του σώματος σου, μπορείς να την ανακουφίσεις κοιτάζοντας έναν καθρέφτη και ξύνοντας την δεξιά πλευρά του σώματος σου (και αντίστροφα φυσικά).

Βραβείο αντίληψης: Στους Atsuki Higashiyama και Kohei Adachi για την διερεύνηση του αν τα πράγματα φαίνονται διαφορετικά αν σκύψεις και τα δεις ανάμεσα από τα πόδια σου.

Αναλυτικά τα βραβεία καθώς και περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτά, μπορείς να τα διαβάσεις στον συνδέσμους που παρατίθενται.

  • antonis

    Τους δουλεύουν ψιλό γαζί…!!!!

  • rafael

    σορρυ παιδες αλλα το αρθρο θελλει περαιτέρω αναλυση. μα δουλευουν ε??? κλισιμο η wv θελει μετα απο αυτο. θα τρελαθουμε τελεειως… εκλεψε και το κουκουλωσαν ολοι… εαν κλεψω εγω μεσα θαμε πανε. οχι να βρω λυση στη κλοπη και να λεμε και μπραβο. προφανως ειχαν πλαν b σε περιπτωση που τους επιαναν. ακου εκει θα τρελαθουμε τελειως. και για να μην φαινεται οτι ειμαι εμπαθης εχω να παω το εξης:: κατοχος 2 audi ενα α3 cabrio και ενα α1 που προσπαθωντας να τα πουλησω το 90% μου ειπε οτι δεν ειναι αξιοπιστη εταιρια με αυτα που κανει….εμενα ποιος θα με αποζημιωσει δλδ????

    υγ. πολιικο σχολιο: συριζαιοι ειναι δεν εξηγείται αλλιως. γυρισαν τα πραγματα υπερ τους(φιλικα παντα)

    • manowar

      Εδω ρε φιλε η τουοτα σκοτωνε επισημα και το κουκουλωσαν..δηλαδη καλυπτουν το δολοφονο ,,τον κλεφτη δεν θα κουκουλωσουν??μεγαλα καραβια οι εταιριες αυτες και οταν προκειται για μεγαλα οπως τουοτα-volkswagen καραβια δεν τα βουλιαζεις ετσι ευκολα οπως θα βουλιαξεις μια βαρκα….την βαρκα την βουλιαζεις με καλεμι ενα πλοιο για να το βλουλιαξεις θελεις TNT πλαστικη υλη..πιστευεις οτι επιδη δηλωνει παραπανω ρυπους θα βουλιαξει εδω ο κοσμος εχει μαθει οτι κλεβουν ολοι ,,,απο μιτσουμπισι μεχρι φιατ… και λοιποι
      ..αυτοι που δεν συμπαθουσαν την vw θελουν το κλεισιμο της…χροοονια οχι τωρα..ειναι απλο ολοι που σου πουλανε τα λεφτα σου θελουν οχι την αγαπη σου αγοραζεις αυτο που γουσταρεις και δςν σε νοιαζει τιποτα αλλο..
      .

  • bulgary

    χαχαχαχα καλό!

  • Nikolaos

    Μάλλον εργάστηκε η ββ στο ζήτημα των ρύπων με χρήση της έρευνας που πήρε το βραβείο αντίληψης…

  • Xarhs

    Ετσι κοροιδευατε οταν τα γκαζια της τουοτα πατιοντουσαν μονα τους και σκοτωθηκαν ποσοι ανθρωποι;

    https://en.wikipedia.org/wiki/2009%E2%80%9311_Toyota_vehicle_recalls
    As of January 2010, 21 deaths were alleged due to the pedal problem since 2000, but following the January 28 recall, additional NHTSA complaints brought the alleged total to 37.[10] The number of alleged victims and reported problems sharply increased following the recall announcements,[11] which were heavily covered by U.S. media

    http://abcnews.go.com/Blotter/toyota-pay-12b-hiding-deadly-unintended-acceleration/story?id=22972214

    • Pandal

      Μην τα μπερδεύεις. …εκεί η Toyota απο καποιο λαθος ή θες από έλειπη έλεγχο καθόλου έλεγχο έγινε ότι έγινε. .. αντίθετα η vw έκανε εντελώς εσκεμμένα.
      Ακόμα η πρώτη αναγνώρισε το λάθος και τις ευθύνες αντίθετα με την δεύτερη συνεχίζει τις κωλοτουμπες.

    • Xarhs

      Φονος εξ αμελειας κατα συρροη δηλαδη. Αυτο εγινε.

    • manowar

      Δηλαδη ρε φιλε δςν εισαι σωστος αν πατησω την σκανδαλη και ριξω στον γαμο σου και σε πετυχουν 2 βληματα στο κεφαλι και σου ζητησω συγνωμη δεν μετραει??αν σου στειλω τα συληπτηρια μου μεσω Αδη και στα μεταφερει δεν θα με συγχωρεσεις ???χαχαχαχαχαχαχαχαχα

    • Xarhs

      Μα ξερεις τι γινεται; Προσπαθω να καταλαβω γτ καποιος να υπερασπιζεται μια εταιρεια που σκοτωσε κοσμο και να πηγαινει κοντρα στην VW που αν το σκεφτεις χαλασε ρυπους για να φτιαξει επιδοσεις και καταναλωση. Ως γνωστον το τριπτυχο καταναλωση-ρυποι-επιδοσεις δεν παει μαζι, κατι θα χαλασει. Οποτε και τους δινει αμαξαρες και διαμαρτυρονται κιολας. Ενας ελλειπης ελεγχος που αποδειχτηκε μοιραιος για ποσο κοσμο βεβαια δεν τους πειραζει. Μα καλα ολοι οι ανωμαλοι εδω μεσα εχουν μαζευτει;

    • κ εγώ ρωτάω…
      γιατί να υποστηρίζεις μια εταιρία λες και τα αυτοκίνητα είναι ποδόσφαιρο;
      συνεχίζεις να προκαλείς…το ξέρεις!

    • theolvs

      Ένας ελλειπής έλεγχος σε κάμποσα εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι το να βάζεις παράνομο λογισμικό εν γνώση σου;

    • Xarhs

      Για την τουοτα πηγαινε.

    • theolvs

      εγω για την vw μιλάω

    • Xarhs

      Μπηκε φυλακη κανεις απο την τουοτα για φονο εξ αμελειας κατα συρροη; Ελληνικα μιλαω και ρωταω. Μου απαντας με αλλη ερωτηση;

    • αιθεροβάμων

      εταιρειες που ελεγχουν κρατη ολοκληρα και οριζουν τη ζωη μας με μονο γνωμονα το κερδος κ τη φημη.Κι ομως υπαρχουν οπαδοι τους…
      οι φανμποις εταιρειων εκθρονιζουν μπατσους κ χρυσαυγουλα και ειναι αυτοι πλεον η κατωτατη μορφη ζωης

    • Xarhs

      Δεν καταλαβα ρε φιλε. Οπαδος ειμαι εγω; Σε μενα παει εννοω;

    • theolvs

      Μην κάνεις έτσι ολόκληρο βραβείο πήρε η φαουβε

    • theolvs

      Μην κάνεις έτσι ολόκληρο βραβείο πήρε η φαουβε

  • johnjohn

    καλά το βραβείο των “ιατρών” με τον καθρέφτη τα σπάει!!

  • SAMURAI-66

    Το τραγικο και κωμικο παραλληλα ειναι οτι ενω σε ολων τον πλανητη τους εχουν στην φαπα και τους εχουν παρει στο ψιλο στην ευρωπη περα βρεχει!!
    Τους δινουν βραβεια στα επαγγελματικα που δεν εχουν κανει ακομα την παρουσια τους στον δρομο,ανακυρησουν σαν τα πλεον καθαρα τα οχηματα του ομιλου οι ευρωπαικες επιτροπες για το περιβαλλον,δεν τους εχουν βαλει κανενα τρανταχτο προστιμο για τιμωρια,και φυσικα τους προστατευουν περιβαλλοντας τους με πεπλο ασυλιας για την αξεπεραστη απατη τους.
    Ολα για να μας κανουν να πιστεψουμε πως ειναι καλα παιδακια οι λεβεντες του group.
    Αστεια υποταγμενη γερμανικη ευρωπη που εχει απεναντι της την ακομα ποιο αστεια vw!!

    • panos

      οπως κ να εχει οταν προκειται για αλληλεγγυη μεταξυ γιαπωνεζων την βρισκουμε
      σωστη, ακομη κ οταν σκοτωνονται ανθρωποι απο ελλατωματικα γιαπωνεζικα
      προιοντα, φτανει οι βιομηχανιες που τα φτιαχνουν να εχουν κερδη..
      https://www.autoblog.gr/2016/02/05/h-takata-paroysiase-kerdh/

    • manowar

      Ε Ψτ….. MITSUBISHI

  • Talos the Robot

    Χαχαχα δεν ήξερα τι είναι το Ig Nobel και νόμιζα ότι ηταν σοβαρή διάκριση με βαση τη πρωτη παράγραφο. Τρελο τρολαρισμα!

  • Aisixtir

    κωλοεταιρια

  • Anestis Genk

    Να ρωτήσω εγώ για ακόμη μια φορά
    Η VW λύνει και δένει στην Γερμανία.
    Η Γερμανία λύνει και δένει στην ΕΕ.
    Δεν μπορούσε η VW(αλλά και Fiat, Renault, PSA, που είναι πολύ ντιζελάτοι) να δώσει γραμμή στην ΕΕ να χαλαρώσει με τις παράλογες απαιτήσεις για χαμηλούς ρύπους;

    • DJ_D

      Γιατί δηλαδή σου φαίνονται παράλογες; Και από την άλλη τα φορτηγά πως τα καταφέρνουν δηλαδή;

    • Anestis Genk

      Δεν γίνεται τα αμάξια να γίνονται τόσο μεγάλα και τόσο βαριά και με τόσο μεγάλα λάστιχα και να καίνε όλο και λιγότερο, οι νόμοι της θερμοδυναμικής για την ώρα είναι απολύτως άκαμπτοι.

    • DJ_D

      Μόνο που οι νόμοι της θερμοδυναμικής δεν λένε τίποτα για τους ρύπους που συζητιούνται τον τελευταίο καιρό.

    • Anestis Genk

      Λένε πως για να πάρεις συγκεκριμένα άλογα πρέπει να κάψεις συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου, οι κανονισμοί νομίζουν πως μπορείς να μειώνεις συνεχώς τους ρύπους. Και τα άλογα που θέλουν τα μεγάλα βαριά αυτοκίνητα με τα μεγάλα λάστιχα είναι πολλά.

      Λένε επίσης πως η εντροπία μόνο αυξάνει, δλδ τα “καύσιμα” συνεχώς μειώνονται.

    • DJ_D

      Πιθανόν να τα λένε όλα αυτά, πάντως για το πως γίνεται η καύση και για την παραγωγή των ρύπων σαν τα NOx, CO, UHC, soot δεν λένε τίποτα γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός τους. Και η παραγωγή των συγκεκριμένων ρύπων έχει μικρή σχέση με το πόσο καίνε.

    • Anestis Genk

      Τα CO2 απ’όσο γνωρίζω μετρούνται εμέσως, από την κατανάλωση.

    • theolvs

      Και γιατί να τα χαλαρώσουν και να συνεχίσουν να κατασκευάζουν ακριβά σε κόστος παραγωγής αυτοκίνητα και να μην τα καταργήσουν τελείως όπως κάνουν τώρα;;;
      Ακόμα περισσότερο τις βολεύει αυτό