The words Fuel Economy on a vehicle speedometer with a red needle racing past numbers 10, 20, 30, 40, 50 MPG as the automobile achieves an improved efficiency rating as mandated by the government

Οι τιμές του πετρελαίου είναι ικανές να χαράξουν ιστορία. Την προηγούμενη δεκαετία, υπήρχε μια κούρσα ανόδου με διάφορους αναλυτές να ανησυχούν για τις πολύ ακριβές τιμές, πλέον οι τιμές καταβαραθρώθηκαν, ή για την ακρίβεια έπεσαν στα προ δεκαετίας επίπεδα και πάλι βλέπουμε να υπάρχει μεγάλη ανησυχία. Εν προκειμένω το Κέντρο Αυτοκινητιστικών Ερευνών C.A.R. προειδοποιεί πως οι κανονισμοί για την εξοικονόμηση καυσίμων που προωθεί η EPA για το 2025 θα δημιουργήσουν προβλήματα στην αγορά εργασίας, ειδικά αν αυτό συνδυαστεί με χαμηλές τιμές καυσίμων.

Σύμφωνα με την μελέτη του C.A.R. (PDF) οι καταναλωτές ίσως να μην έχουν κίνητρα να αγοράσουν οικονομικότερο αυτοκίνητο, αν οι τιμές καυσίμου παραμείνουν χαμηλές κι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την περικοπή θέσεων εργασίας από την αυτοκινητοβιομηχανία. Σ’αυτή την μελέτη εξετάστηκαν 9 σενάρια και σε όλα εκτός ενός, τα αποτελέσματα ήταν άσχημα για την απασχόληση. Το μόνο θετικό σενάριο ήταν αυτό της ανόδου της τιμής της βενζίνης και της πτώσης των τιμών των καινούριων αυτοκινήτων με τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, ώστε να δοθεί κίνητρο για μαζικές πωλήσεις τέτοιων οχημάτων. Οι πωλήσεις θα τονώσουν την παραγωγή και αυτό θα τονώσει την απασχόληση αναφέρει η μελέτη. 3 από τα υπόλοιπα σενάρια προέβλεπαν πτώση στις πωλήσεις έως και 3 εκατομμυρίων οχημάτων τον χρόνο.

Οι κατασκευαστές συμφώνησαν να μειώσουν στο μισό τις καταναλώσεις από το 2012, ως το 2025 αλλά αυτό θα κοστίσει 200 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που θα φανεί και στις τιμές του τελικού προϊόντος. Τα χρήματα που θα εξοικονομήσουν οι καταναλωτές από τα οικονομικότερα οχήματα θα τα δώσουν για αγορά άλλων προϊόντων τονώνοντας την ζήτηση στην αγορά, αλλά όσο οι τιμές των καυσίμων παραμένουν χαμηλά αυτό δεν μπορεί να συμβεί. Από το 2012 οι Αμερικάνοι έχουν στραφεί σε λιγότερο οικονομικά οχήματα και το 60% των πωλήσεων είναι φορτηγάκια και SUV, οχήματα μεγάλα, βαριά και διψασμένα για καύσιμο.

Το σενάριο των χαμηλών τιμών στο πετρέλαιο για την επόμενη δεκαετία δεν είναι καθόλου σίγουρο αφού σημαντικές χώρες έχουν μεγάλα συμφέροντα από την αύξηση των τιμών του, αλλά η ανακάλυψη νέων κοιτασμάτων και οι βελτίωση των μεθόδων εξόρυξης, αλλά και ο διεθνής ανταγωνισμός τείνει να τις κρατάει σχετικά χαμηλές. Εάν πάντως οι τιμές του πετρελαίου παραμείνουν ως έχουν και οι κατασκευαστές δεν πιάσουν τους στόχους πωλήσεων ως το 2025, εικάζεται πως θα χαθούν 1.1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους συγγενείς κλάδους, δηλαδή πωλήσεις, διαφημίσεις, service κτλ.

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Το πρόβλημα λύνεται σε ένα μήνα επαναφορά μισθών 750 καθαρά και υπερωρίες, Σάββατο να παίρνουμε 50 ευρώ η βενζίνη να πάει πάλι στα 0.70 λεπτά Μείωση διοδίων στα επίπεδα 2007 να αρχίσουμε οι tuning εποχές πάλι να ξεχαστούν οι προδιαγραφές ρύπων και οι θέσεις εργασίας δεν θα κινδυνεύουν,η κρίση στημένο όπλο είναι πού τους γύρισε μπούμερανγκ

    • DJ_D

      Η αλήθεια είναι οτι την αγορά της Ελλάδας περιμένουν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι πετρελαϊκές για να πουλήσουν κανένα κομμάτι παραπάνω και να μην χρεοκοπήσουν…

    • Anestis Genk

      Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα σε όλη την Δύση(τουλάχιστον) σε άλλη κλίμακα απλώς.