presentation

Οι περισσότεροι δεν δίνουμε τη πρέπουσα σημασία στην ζυγοστάθμιση, ειδικά με τα νέα συστήματα διεύθυνσης μεγάλο μέρος της αίσθησης έχει χαθεί, οπότε δεν καταλαβαίνουμε ποτέ αν ένας τροχός είναι “αζυγοστάθμιστος”. Ο ποιοτικός έλεγχος των κατασκευαστών, όμως, δεν αφήνει το ζήτημα στην τύχη, όπως και τίποτε άλλο πάνω στο αυτοκίνητο.

Μέχρι πρόσφατα η μέθοδος ζυγοστάθμισης ήταν χειροκίνητη, όπου ο τεχνίτης έβαζε βαρίδια μολύβδου εκεί που έπρεπε. Μέθοδος χρονοβόρα, αντιοικολογική αλλά και ακριβή. Πριν μια δεκαετία περίπου η 3M λάνσαρε αντίβαρα χωρίς μόλυβδο. Αυτά ήταν στην ουσία ένας πυκνό αφρώδες υλικό, που πωλούνταν σε τύμπανα, από όπου έκοβες το μήκος που ήθελες, ανάλογα με την μάζα που έπρεπε να προσθέσεις.

Λίγο αργότερα η Esys, δημιούργησε ένα μηχάνημα που τοποθετούσε αυτόματα τις ταινίες-αντίβαρα της 3Μ και ολοκλήρωνε την διαδικασία της ζυγοστάθμισης σε 11 μόλις δευτερόλεπτα. Το υλικό αυτό ήταν ανακυκλώσιμο, αλλά δεν μπορούσε να εφαρμοστεί από το αυτόματο μηχάνημα στις χαλύβδινες ζάντες, που τοποθετούν αρκετοί κατασκευαστές στα βασικά τους μοντέλα.

Πρόσφατα όμως παρουσιάστηκε το νέο μοντέλο της Esys, το AutoW8T. Αυτό χρησιμοποιεί μια διαφορετικής γεωμετρίας ταινία-αντίβαρο για να μπορεί να εφαρμοστεί στο χείλος των χαλύβδινων ζαντών. Βελτίωσε επίσης και τον χρόνο εφαρμογής κατά 2 δευτερόλεπτα, πέφτοντας στα 9 δευτερόλεπτα για την ζυγοστάθμιση, νούμερα αρκετά σημαντικά όταν μιλάμε για γραμμή παραγωγής, και στο παρακάτω video μπορείς να δεις το AutoW8T εν δράση.

  • περαστικός

    Αφού θα πας που θα πας στο λαστιχά ή στο συνεργείο για ζυγοστάθμιση…τι θα γίνει αν μείνεις κανα τέταρτο παραπάνω..?
    Θα τραβήξεις και παραπάνω τζούρες “λαστιχίλας”…

  • xtra

    προυποθεση ομως , η ζαντα να ειναι πεντακαθαρη