imagehandler

Πολλοί πιστεύουν πως το να φτιάξεις ένα μικρό αυτοκίνητο είναι απλή υπόθεση. Ένα χαριτωμένο (προαιρετικά) και πρακτικό (υποχρεωτικά) αμάξωμα, ένα ημι-ασθενικό μοτέρ ίσα να πηγαίνει, εσωτερικό από παλέτες, άνεση – ποιότητα κύλισης όσο βγει και δυναμικά χαρακτηριστικά που τείνουν προς την αδιαφορία.

Η αλήθεια είναι ότι αρκετά παλιότερα ίσχυε σε αρκετές περιπτώσεις, όμως τις τελευταίες δυο δεκαετίες τα “μικρά” έχουν να καλύψουν πολλές απαιτήσεις. Η εμφάνιση μπαίνει ψηλά στις προτεραιότητες, η οδική συμπεριφορά δεν πρέπει να είναι άχρωμη, η άνεση αποτελεσματική, η ποιότητα πειστική, οι κινητήρες να είναι ικανοί ακόμα και για ταξίδια χωρίς “περίεργα”. Γούστα και ανάγκες διαφορετικών αγορών πρέπει να παντρεύονται επαρκώς σε ένα πακέτο. Το βασικότερο; Με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος.

Κάποιες εταιρίες έκαναν τις προσπάθειες τους, ωστόσο βρήκαν “τοίχο” όταν συναντήθηκαν με το αγοραστικό κοινό. Σήμερα θα θυμηθούμε 9 περιπτώσεις, οι οποίες -για τον έναν ή τον άλλο λόγο- δεν πήραν την αγάπη που περίμεναν/ τους άξιζε από τον κόσμο.

  • Talos the Robot

    Εγώ έχω δει πολλά IQ & Fox να κυκλοφορούν στην Ελλάδα και θεωρώ άστοχο τον τίτλο για τα συγκεκριμένα. Επίσης ο λόγος που πουλάνε τα Smart περισσοτερο ειναι επειδή εισάγονται πολυ φθηνά μεταχειρισμένα από τη Γερμανία στο 1/3 σχεδόν της τιμης και όχι ότι τα αγοράζουν καινούρια από την Ελλάδα.

    • panos

      ναι αλλα η αγορα της Ελλαδας δεν ειναι απαραιτητα ο δεικτης για την παγκοσμια
      αγορα..

    • Giannisk

      Τα smart που εισάγονται στην Ελλάδα είναι η σαβούρα της Ευρώπης. Μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

  • Giannis

    Δεν ήξερα ότι το audi a2 και το toyota iq είχαν τέτοιες τεχνολογίες και καινοτομίες πάνω τους. Το a2 ήταν κακασχημο όπως και τα περισσότερα αυτου του άρθρου. Τo vw fox σαν εμφάνιση -και για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας- ήταν καλο.

    • theolvs

      Ναι αλλά ήταν πανάκριβο

    • Giannis

      Εαν μιλας για το fox δεν ξερω ποσο εκανε οταν βγηκε και το καλο που εγραψα πηγαινε αποκλειστικα στην εμφανιση σε σχεση με αλλα της κατηγοριας.Γενικα σαν αμαξι δεν το ξερω καθολου ουτε και εχω ακουσει καμια κριτικη.Απλα στην φωτο το ειδα.

    • theolvs

      Δεν το ξέρεις γιατί δεν πούλησε καθόλου. Και εγώ 2-3 φορές το έχω πετύχει

  • 600greekgrosser

    κρίμα για το α2, αν ήταν πιο πετυχημένο θα είχα την ευκαιρία να κάνω πιο συχνά το παρακάτω αστείο
    https://www.youtube.com/watch?v=chmPbVTQFps

    • sotirisb

      λολ!

  • sotirisb

    Πολλα ηταν πολυ μπροστα απο την εποχη τους. Καποια ηταν αιωνες πισω βεβαια. Το Α2, ειδικα μεταχειρισμενο, θα ηταν dream car για την Ελληνικη πραγματικοτητα. Το iQ ηταν αυτοκινηταρα αλλα το ονομα που ειχε αποκτησει το Smart το σκοτωσε. Ηταν λιγο ασχημο μπροστα βεβαια, ενω το Cygnet πανεμορφο αλλα χωρις καμια λογικη.

  • NSchinas

    Πριν τα δω ακόμα, ξέρω ότι είναι αυτοκίνητα χωρίς φανατικό κοινό και αυτό φτάνει για να αποτύχουν

  • Θανασης

    Εγώ πάντως θεωρώ οτι η τριάδα lupo,fox up ειναι ομοίως άστοχα και αγρίως προωθημένα πανάκριβα αυτοκινητάκια.το fox βεβαια μακραν το χειρότερο

  • Σωτήρης Αμμόχωστος Επιστροφή

    Εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ το IQ, περισσότερο και απο το Smart.
    Ειδικά κανένα τούμπανο:p https://uploads.disquscdn.com/images/609f215c5cd65e8ca4e8d00a32e79bbe0462aebebdbd93705b33c86d7640d308.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/ef10fac8f0bc2c6172e55af8da3a4d134a33381d1be3ba066ef69971c451b42a.jpg

    • DJ_D

      Toyota με σήματα Nissan GTR. Θα γυρίζει στον τάφο του ο Toyoda…

  • Mika

    To A2 μπορει τεχνολογικα να ηταν μπροστα απο την εποχη του,αλλα δεν επαυε να ειναι πανακριβο και το σχημα του, καθαρα για λογους αεροδυναμικης, διχαζε τον κοσμο….Οι χωροι του ομως ηταν εξαιρετικοι για 4 ατομα..
    Το Fox δεν ηταν ασχημο, απλα ηταν ακριβο κι αυτο γι αυτο που ηταν, χωρις να προσφερει κατι ιδιαιτερο τεχνολογικα…
    Το iQ, η δηθεν επανασταση που ηθελε να κανει η Toyota, περασε και δεν ακουμπησε..Για μενα, ο κυριος λογος δεν ηταν τοσο η αυξημενη τιμη ( και το Σμαρτ αλλωστε ακριβο ειναι ) oσο η αθλια εμφανιση μεσα εξω που δεν αρεσε σε κανενα, παρα μονο σε φανατικους Τογιοταιους..
    Κυκλοφορει ενα μαυρο Cygnet στη Γλυφαδα, το βλεπω συχνα πυκνα…

    • Mrdesperado32

      το fox ειναι το πιο ασχημο της λιστας.απλα δε βλεπεται και ουτε οι φανατικοι γκρουπακηδες το προτιμησαν.

    • Mika

      Οι γκρουπακηδες δεν το προτιμησαν οχι γιατι ηταν ασχημο αλλα γιατι με τα ιδια λεφτα επαιρναν Polo.. Απλα τα πραγματα..

    • Mrdesperado32

      α δηλαδη το βλεπεις ομορφο?

    • Mika

      Aλλο το αδιαφορο,αλλο το ασχημο..Αυτο ειναι αδιαφορο. Το iQ ειναι ασχημο…

    • Mrdesperado32

      αδιαφορο ειναι το πολο.το φοξ ειναι απ ολες τις μεριες ασχημο και βαρετο.τ iq τουλαχιστον εχει χαρακτηρα .αν το βαλεις διπλα διπλα και ρωτησεις 100 ατομα δυσκολα να βρεθει ενας να πει οτι ειναι πιο ομορφο το φοξ.εκτος απ τους γκρουπατους.και αυτοι οχι ολοι.

    • Mika

      Τωρα, ειλικρινα, την κουβεντα αυτη γιατι την κανουμε?Προσπαθεις να αποδειξεις, τι?

    • Mrdesperado32

      διαφωνω να μ αυτα που γραφεις και στο λεω.δεν χω να αποδειξω τιποτα.εγραψες για 3 αυτοκινητα στα 2 τα πες με το γαντι και στο ενα το ξεφτυλισες.διαφωνησα και στο δικαιολογω

    • Mika

      Πως το δικαιολογεις??Με την υποκειμενικη σου κριση, αν ρωτησουμε 100 ατομα?? Τα ρωτησες???Εκανες το γκαλοπ κι εβγαλες πορισμα??
      Ωραια, κανουμε και χαβαλε βλεπω, να περναει η ωρα!!!

    • Mrdesperado32

      φιλε αν δε δεχεσαι αλλες γνωμες και θες μονο να συμφωνεις εδω μεσα να μας το πεις να μην ασχολουμαστε.υποθετικα μιλαω και λεω τη γνωμη μου.δεν περνας εσυ την ωρα σου με χαβαλε εδω μεσα?τα τρολολο και το emoticon συνεχεια τι ειναι?

    • Mika

      Eιπα εγω πως δεν δεχομαι αλλες γνωμες? Το αντιθετο..Κανεις δεν απαιτω να συμφωνει μαζι μου.
      Δεν δεχομαι να μου επιβαλουν αλλοι τη γνωμη τους, ναι…Και μαλιστα να τη δικαιολογουν αυθαιρετα με αφελεστατα επιχειρηματα τυπου 100 ατομα να ρωτησεις….

    • Mrdesperado32

      εσυ το βλεπεις ετσι και κακως το βλεπεις.γω μιλησα για μια υποθετικη ερευνα και ειπα τη γνωμη μου για το αποτελεσμα.σου εγραψα σχολιο γτ για μενα ησουν αδικος στην επιχερηματολογια σου.αντι να πεις το ιδιο για το iq οτι ηταν ακριβο και προτιμησοαν τ aygo πχ οπως εκανες για το γερμανικο και το εριξες στην ασχημια ενω το fox αντικειμενικα ειναι αθλιο .σιγα μη σου επιβαλλω και τη γνωμη μου.μην εισαι προκατηλλημενος

    • Mika

      Συνεχιζεις μια ανουσια συζητηση…..Κι ειλικρινα δεν καταλαβαινω τετοιο καημο για το iQ. Οντως, κι ακριβο ηταν, κι ασχημο….Δεν αρεσε στον κοσμο, πως να το κανουμε…Και συνεχιζεις να μου κανεις υποδειξεις, τι θα επρεπε να πω, συμφωνα με σενα….
      Ι rest my case…

    • Mrdesperado32

      οταν λες ανακριβειες θα σου απαντησω.κανενας καημος για το iq.κανενα απ τη λιστα δεν πουλησε.μεσα και το φοξ και ολα.οπως δεν αρσε και το αουντι και το φοξ και τα υπολοιπα.

    • Mika

      Μεγαλο καημο εχεις βραδυατικα, κι ορεξη μου φαινεται, για κατι που προφανως συμπαθεις, και δυσαρεστεισαι που ειναι σ αυτη τη λιστα!!!Επρεπε να πεις κατι για να συμπαθησουν οι αλλοι το αδικημενο Τογιοτα…Φευ…Αυτο δεν θα το φερει πισω….
      Οι ανακριβειες ειναι ποιες ακριβως? Οτι ειναι ασχημο?Ελεος!!
      :-)))

    • Mrdesperado32

      μαλιστα..εγω λεω κατι για το τουοτα για να το συμπαθησουν και εχω καημο.σε παραπεμπω στο σχολιο σου για τα αλλα 2 τα εξισου και παραπανω αποτυχημενα.μαλλον με το σκεπτικο σου κανεις τα ιδια.ανακριβεια ειναι οτι προσπαθω να σου επιβαλλω τη γνωμη μου.ειναι αντιθετη απο σενα και τιποτα αλλο.

    • Mika

      Το θεμα σου, ποιο ειναι ακριβως???Το ποιο θα βγει το αποτυχημενο απ ολα???Βαριεμαι και μονο που διαβαζω ολο αυτο το διαλογο,και κακως το συνεχιζω, γιατι απαυτωνουμε το αρθρο.
      Τετοιους ατελειωτους διαλογους εκανε ο 75αρης, καλη του ωρα, και δεν εβγαιναν πουθενα….Μου το ειπες οτι εχεις αλλη γνωμη, το καταλαβα, καλα κανεις κι εχεις, και μπραβο και ζητω…Εnd of discussion!

    • Mrdesperado32

      δε σε θεωρησα αντικειμενικο στο σχολιο σου και σχολιασα και εγω.τετοιους διαλογους κανουν πολλοι που ειναι ακομη εδω με 2 λογαριασμους σανα τον 7αρη.μονο που αυτος εφαγε ποδι και οι αλλοι ειναι εδω.ετσι για να ξερυμε τι λεμε.τελος και απο μενα

    • Mika

      Μα ΔΕΝ υπαρχει απολυτη αντικειμενικοτητα οταν μιλαμε για την εμφανιση ενος αυτοκινητου η μιας γυναικας, δεν το καταλαβαινεις????Εγω λεω κακασχημο το Αι Κιου, εσυ λες αντικειμενικα ασχημο το Φοξ..Κι οι δυο εχουμε δικιο κι αδικο ταυτοχρονα!

    • Mrdesperado32

      δεν εννοω την εμφανιση το ειπα και πριν οτι αυτα ειναι γουστα.τεσπα ας το αφησουμε…

    • Mika
    • Mrdesperado32

      οχι δεν πρεπει να συμφωνεις με μενα.δεν ειχα την απαιτηση και ειμαι και σιγουρος οτι σπανια θα συμφωνεις μαζι μου οπως και εγω μαζι σου.ειχα το λογο μου που σχολιασα αλλα οχι για να σ αλλαξω γνωμη η να επιβαλλω τη δικη μου.αλλος ηταν και πιστευω να εγινε κατανοητος απ τους αλλους.rest your case

  • ZafMio

    Το Α2 πολύ τεχνολογικά εξελιγμένο, για την εποχή του. Μου άνοιξε η όρεξη, να αποκτήσω ένα…!!

  • Grekko

    Έχω καμαρώσει cygnet από κοντά

  • Nikolas Karampelas

    Τα πράγματα είναι απλά, αν το μικρό αμάξι δεν είναι και φθηνό στην αγορά και συντήρησή του, δεν θα βρει κοινό.
    Δείτε τα atos πχ, φθηνά τότε (τώρα παίζουν στα ίδια με τον ανταγωνισμό με τα i10), με χαμηλό κόστος χρήσης και ανταλλακτικών, χαμηλή κατανάλωση, ψόφιες επιδόσεις μεν, αλλά αρκετές για να πάρετε τα βουνά με 4 μαντραχαλέους μέσα και δεν σπάνε, δεν χαλάνε.
    Καταλαβαίνω ότι οι κατασκευαστές βγάζουν τέτοια μοντέλα με το σκεπτικό “είναι μικρά και πάνε παντού”, αλλά είτε τους αρέσει, είτε όχι, αυτά τα κοιτάνε πρώτα όσοι έχουν περιορισμένο budget (σαν εμένα :P ). Το να τουμπανιάσεις το αμάξι με διάφορα τεχνολογικά παραφερνάλια που ανεβάζουν το κόστος στην επόμενη κατηγορία είναι σαν να πυροβολάς τα πόδια σου.
    Αν είχα να αγοράσω αμάξι και έβλεπα στα ίδια λεφτά 1 atos και ένα getz (μιλάω για αυτά που έχω τσεκάρει σαν μοντέλα), φυσικά και θα αγόραζα το getz που παραμένει μικρό και οικονομικό, αλλά λόγο μεγέθους κτλ είναι και πιο άνετο σε χώρους και οδήγηση εκτός πόλης, την ίδια στιγμή που παραμένει αρκετά μικρό για να μπορείς να το παρκάρεις και πουθενά.

    Αυτό έγινε θυμάμαι με το seat aroza, κόστιζε όσο το ibiza και όλοι αγοράζανε το Ibiza…

  • Dim203

    Το πρώτο all aluminum chassis ever αλλά και του τότε κόσμου ήταν το nsx

  • SAMURAI-66

    Περα για περα εκτος λογικης ο χαρακτηρισμος απατος στο toyota IQ γιατι και πωλησεις εκανε σημαντικες και τεχνολογικες καινοτομιες εφερε στην αγορα που για πρωτη φορα εκαναν την εμφανιση τους.
    Οτι δεν καταφερε να φτασει και εν πολλοις να ξεπερασει το smart στον αγωνα της αγορας εχει να κανει με την πολυπλοκη κατασκευη του και την ιαπωνικη καταγωγη του οπου κατασκευαστικα ηταν 100% made in japan κατι που εφτανε την τιμη σε πολυ υψηλοτερα επιπεδα στοιχειο εξ αρχης εναντιον του.
    Μην κανω λογω για την ποιτητα την αξιοπιστια και φυσικα την ασφαλεια που ηταν μοναδικη με τους νεοτερισμους που αυτο εφαρμοσε….παγκοσμια πρωτη στον οπισθιο αεροσακο για τον αυχενα-κεφαλι των επιβατων και 5 αστερια στα τεστ προσκρουσης,δεξαμενη καυσιμου κατω απο το δαπεδο,3+1 θεσεις εσωτερικα που μαζι συνδυαζοταν με ελαχιστο αλλα υπαρκτο χωρο αποσκευων.
    Διπλα του το επιτυχημενο μικρο των γερμανων ηταν μετριοτητα στην χειροτερη μορφη του….ανασφαλης σκοτωστρα που δεκαδες εχουν χασει την ζωη τους με αυτο πλαστικουρα με ποιοτητα μετρια και χωρο για δυο μονο ασχημο και ακριβο αν και λιγοτερο απο το toyota και προβληματικο.
    Οτι καταφερε να γινει γνωστο και αγαπητο καλυτερα να το αναζητησουμε στους σπρωχτες των μεσων ενημερωσης του χωρου του αυτοκινητου και μονο που καθε τι γερμανικο εχει πρωτη θεση στης αναφορες τους….εκαναν σωστα την δουλεια της mercedes.
    Μονο εαν ζουσες μαζι με το IQ θα εβλεπες της εντονες διαφορες και δεν ειναι τυχαιο οτι εκατονταδες κυκλοφορουν αυτη την στιγμη στους δρομους μας αν και εχει δηλωσει παυση του οριστικα η toyota στην ευρωπη.
    Και φυσικα αν και ειναι απων απο τα δικα μας λημερια συνεχιζει και σημερα να πωλειται κανονικα στην ιαπωνικη αγορα.
    Αυτο λεει πολλα!!
    Υ.Γ. για αυτους που εχουν λιγο μυαλο…ιαπωνικη καταγωγη=πιο ακριβο απο την στιγμη που επιβαρυνεται με επιπλεον φορολογια στην εισαγωγη του στην ευρωπαικη ενωση κατι που εχει αντικτυπο στην τελικη τιμη αγορας – συν ο σε μεγαλο βαθμο χειροποιητος τροπος της ιδιαιτερης κατασκευης του που θελει προσοχη…αντε μηπως καταλαβουν οσοι προσπαθουν να κανουν τους χαζους η πραγματικα ειναι!!

    • DJ_D

      Οι πολλές πωλήσεις του IQ είναι τα 140.000 κομμάτια παγκοσμίως…;

      Επίσης, “The iQ reached the end of production in December 2015, and it was discontinued in Japan in March 2016.”

    • panos

      επαναλαμβανεις τα ιδια κ τα ιδια, ολα τα μικρα αυτοκινητα ειναι σκοτωστρες οταν
      συγκρουστουν με μεγαλα, τουλαχιστον το smart εχει ακαμπτο κλωβο ασφαλειας
      tridion απο χαλυβες υπερυψηλης αντοχης, που σημαινει οτι η mercedes – που το
      ονομα της ειναι συνυφασμενο με την ασφαλεια – εκανε οτι ηταν δυνατον για να
      προσφερει το smart την μεγιστη ασφαλεια, τηρουμενων των αναλογιων παντα,
      οσο για τους οπισθιους αεροσακους του IQ υπαρχει αυτο το τεστ, που δειχνει
      οτι ο χωρος των πισω επιβατων μειωθηκε σε επικινδυνο βαθμο..
      https://www.youtube.com/watch?v=116nIMXE5NM

    • Mika

      Πρωτη φορα ακουω η ιαπωνικη καταγωγη του να ειναι εμποδιο στην επιτυχια! Το ακουσαμε κι αυτο, κυριες και κυριοι!!!!
      :p :p

    • panos

      κ να ηταν μονο αυτο που ακουμε πρωτη φορα..

    • mixalhs7

      Το γεγονός πως η πρόταση στην κατηγορία της τογιοτα βγήκε στην αγορά 10 χρόνια μετά την παρουσίαση του σμαρτ, δεν παίζει κάποιο ρόλο στις συνολικές του πωλήσεις να υποθέσω, ε? :)))

    • rous

      Εχεις μπει σε IQ?

    • θα μπηκε στο aston martin cygnet !!!! :-P

    • panos

      για το υγ που προσθεσαμε εκ των υστερων οπως συνηθως.
      αλλο η καταγωγη κ αλλο ο τοπος κατασκευης <> που γραψαμε στην
      ιδια προταση, οπως κ να εχει ομως θα μπορουσαμε να κανουμε μια διευκρινηση κ μια
      πιο σωστη διατυπωση αντι να προσβαλουμε τους συμφορουμιτες μας με τοση ανεση,
      αλλα ειπαμε εμποδιο για καλη συμπεριφορα ειναι αυτες οι δηλωσεις περι χαρακτηρων
      που αποφευγουν τους τσακωμους, επισης με την ιδια λογικη χαζοι θα επρεπε να ειναι κ
      αυτοι που γραφουν οτι συνεχιζονται οι πωλησεις του IQ στην ιαπωνικη αγορα, ενω εχουν
      σταματησει απο τον Μαρτιο..
      <>
      https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_iQ

    • thodoris91

      Του αξίζουν συγχαρητήρια πάντως που έκατσε κι έγραψε ολόκληρο δοκίμιο γεμάτο ίντριγκες, πονο, δάκρυ κι αγανάκτηση για την αποτυχία του iQ!

  • cfu

    το Α2 μου αρεσει,το βρισκω πολυ ωραιο και συμαντικοτερο ειναι απο αλουμινιο

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραίο το άρθρο… Ξεκινώντας από το Audi A2, παρότι είναι ατσούμπαλο εξωτερικά κι έπιασε πάτο, ήταν μπροστά απ’ την εποχή του, με υψηλή ποιότητα, αλουμινένιο αμάξωμα… δε μου άρεσε όμως ποτέ. Το CityRover ήταν ινδική πατάτα με σήμα Rover, το Peugeot 1007 αν και απέτυχε προσωπικά μ’ άρεσε, όσο να ‘ναι, ήταν ξεχωριστό. Το Honda Logo ούτε που το θυμάμαι, μοιάζει με Civic μπροστά. Το Tata Nano, τρομερή παTATA που ήταν ένα άθλιο φτηνιάρικο ινδικό που δεν είχε τίποτα από εξοπλισμό και στην ασφάλεια ένα καρυδότσουφλο ήταν. Η “αλεπού” της VW, το Fox, κυκλοφορούσε πιο πριν από μας σε Βραζιλία, μπορεί να ‘ταν αυστηρά 3θυρο και συντηρητικό, αλλά καλό ήταν, ευρύχωρο, ήταν για μένα ωραίο για την πόλη, και το Lupo μ’ άρεσε. Όσο για το Toyota iQ, μ’ άρεσε πολύ, είναι ξεχωριστό, πρωτοποριακό, μπορεί κι αυτό να απέτυχε σε σύγκριση με το smart fortwo, αλλά πολύ ωραίο ήταν. Πολλά Fox & iQ υπάρχουν όμως εδώ, προσωπικά άμα βλέπω iQ μ’ αρέσει να το κοιτάω. Αυτό που δε μ’ άρεσε καθόλου μα καθόλου, ήταν το Cygnet της Aston Martin, που απορώ πώς το σκέφτηκαν, ένα iQ με φρου φρου κι αρώματα και πολυτελείς πινελιές μέσα/έξω. Ποιος χαζός απορώ που έχει 60.000 ευρώ θα τα έδινε να πάρει αυτό το έγκλημα; Κι όμως κάποιοι το απέκτησαν. Η Aston Martin εδώ και χρόνια παίζει στα supercars και ξαφνικά να βλέπεις ένα μοντέλο πόλης της Toyota με τα σήματά της, είναι κουφό, σε κάνει να γελάς γιατί η αποτυχία του ήταν σίγουρη. Αυτά, μπράβο παίδες πάντως.

  • ΝΙΚ

    τα καινουρια ειναι πανακριβα στην ξεφτιλα θες ενα 13αρι οποτε προτημας μεταχειρο αλλα θελει ψαξιμο γιατι υπαρχει πολυ σαβουρα. απο την αλλη συμφωνω με τον ταλο που λεει για τα εισαγωγης σμαρτ που με λιγο μαζεμα εισαι μεσα σε μικρο μπατζετ και αν θες αργοτερα να το πουλησεις λογω εμπορευσιμοτητας εχεις την λιγοτερη χασουρα!!!

  • Mrdesperado32

    παντως το iq ασχετα αν δεν πουλησε οσο το σμαρτ ηταν πολυ καλυτερο αυτοκινητο…προσφερε περισσοτερα ηταν πιο αξιοπιστο και εκανες πιο ανετο ταξιδι αν χρειαζοταν

    • οταν λες ηταν πολυ καλθυτερο ??

    • Mrdesperado32

      ας τα παρουμε ενα ενα.εξωτερικα ειναι και τα 2 μετρια αντε να δωσω ενα προβαδισμα στο σμαρτ.μεσα το τουοτα ειναι πολυ πιο ποιοτικο με καλυτερα πλαστικα και πιο ωραια σχεδιαση.επισης το iq ειναι πιο ανετο με πισω θεσεις.2 γυαικες του 1.70 καθονται ικανοποιητικα.σε κινητηρες ειναι παρομοια.σε μπαμ τ τουοτα ειναι καθαρα πιο γρηγορο αλλα ρεπριζ το σμαρτ ειναι υπερεχει λογω kickdown.το σασμαν του σμαρτ ειναι αθλιο ενω το χειροκιητο του τουοτα ειναι πολυ καλο.οι τιμες ειναι απαραδεκτες αλλα με ιδιο εξοπλισμο το iq ειναι ελαχιστα φτηνοτερο.απο ασφαλεια το ιq ειναι πενταστερο ενω το σμαρτ 4αστερο με 7 αεροσακους το 1 και 2 αεροσακους το αλλο. επισης το iq ειναι πιο στιβαρο σα αμαξι και πας ανετα ταξιδι ενω το αλλο ειναι πιο αμαξι πολης.και ενα απ τα πιο σημαντικα το iq ειχε 6 χρονια εγγυηση και το αλλο 2.οι λογοι επιτυχιας για μενα του σμαρτ ειναι καθαρα στο οτι ειχε χρονια στη κυκλοφορια και οτι ειναι μοδα σε χιπστεραδες και λιλιπουτιες κυριες.κατι σα το iphone ενα πραμα.

    • Mrdesperado32

      για να ξεκαθαρισω δε μιλαω για το νεο σμαρτ.γτ το iq εχει σταματησει η παραγωγη του και δε βελτιωθηκε ποτε.συγκρινω τη γενια του σμαρτ που ετρεχε μαζι με το iq

    • τα μονα που δεχομαι σαν καλυτερο ειναι οτι εχει θεσεις για πισω ατομα…..αλλα το IQ ειναι και σχεδον 30cm μακρυτερο…πραμα που το κανει πιο δυσχρειστο στο παρκαρισμα που γιαυτο αγοραζει καποιος το smat……εχεις δει ποτε IQ παρκαρισμενο καθετα ??? οχι….γιατι αυτα τα 30cm κανουν τη διαφορα….
      oπως βεβαια και τα 6 χρονια εγγυησης……

    • Mrdesperado32

      ποια υπερ εχει το σμαρτ εκτος του οτι ειναι ελαχιστα πιο μανιτζεβελο?ειναι ασφαλεστερο?ειναι ποιοτικοτερο?εχει καλυτερη μεταπωληση?ειναι πιο γρηγορο?καιει λιγοτερο?ειναι πιο αξιοπιστο?εχει καλη εγγυηση?εχει φτηνοτερο σερβις?σε ολα αυτα που ειναι η συγκριση σε ενα αμαξι ειναι ΟΧΙ.στα περισσοτερα χανει και σε καποια ειναι το ιδιο

    • χανει στο οτι αυτα τα αυτοκινητα τα παιρνεις για να ειναι ευελεκτα μεσα στην πολη………και που αυτος πιστευω ειναι ο πρωταρχικος σκοπος…τοτε ναι !!!τα αλλα ειναι να χαμε να λεγαμε !!! αλλιως θα πει καποιος παιρνω MATIZ…..

    • Mrdesperado32

      κατσε κατσε…ειπε κανεις οτι δεν ειναι ευελικτο με στη πολη το iq??για 30 cm το καναμε νταλικα?λαχιστες οι διαφορες αν οχι ανυπαρκτες..οι αλλες ομως ειναι τρανταχτες.και τα κοστη συντηρησης και η ασφαλεια και η αξιοπιστια και οι χωροι.εγω ταν ειναι να αγορασω αμαξι και ειμαι αναμεσα σε 2 τα κοιταω ολα.τα βαζω κατω και οποιο επικρατει αυτο αγορζωκαι εδω το iq υπερεχει στα περισσοτερα ασχετα αν πηγε απατο.

    • το εθεσα λαθος στο θεμα ευελικτο !!! εννοουσα καθαρα το παρκαρισμα !! και στο ειπα πιο πανω…..SMART βλεπεις καθετα παρκαρισμενο…IQ ποτε !!
      αν δεν το αγορασεις οπως σωστα ειπες σαν trend….τοτε το αγοραζεις καθαρα για το παρκαρισμα μεσα στην πολη..που αυτα τα 30cm κανουν τη διαφορα !!!!

    • Mrdesperado32

      καταλαβα πως το εννοησες.απλα δε παιζει μονο αυτο ρολο.ειναι αυτοκινητο και πρεπει α κοιτας και τα αλλα.αν σε ενδιααφερει μονο τ παρκαρισμα πας σε μοτοσακο.κοιτας την ασφαλεια σου τι σου προσφερει σε εγγυηση και τα υπολοιπα που σου ειπα.αυτοι που παρκαρουν καθετα τα σμαρτ κερδισαν και πολλες κλησεις μαζι.αλλα για μενα που λογω δουλειας εχω καποια εμπειρια ο σημαντικοτερος λογος που δε θα το επαιρνα ειναι οτι κλεβονται 20 καθε μερα κατα μ.ο…ειναι γελοια διαδικασια και εκτος απ την interamerican κανεις αλλος δε στο ασφαλιζει για κλοπη.προφανως και ο κοσμος γενικα δε το πολυξερει και δεν το νοιαζει μεχρι να του συμβει και δε σε σωζει το υπογειο παρκιν για να σε προλαβω

    • Μα αυτα τα αυτοκίνητα για το πάρκινγκ τα αγοράζεις … Αλλιώς όπως σε είπα θα πάρεις ένα ματιζ…θεωρώ υπερβολικό ότι κατα μέσο όρο κλέβουν 20 σμαρτ την ημέρα ….

    • Mrdesperado32

      αν ειναι να δωσω 14 χιλιαρικα για τετοιο αμαξι θα εχω την απαιτηση να κανει και αλλα πραγματα.με 30cm παραπανω εχεις ευρυχωρια και δεν εισαι αποκλειστικα διθεσιος.αν παραστει αναγκη να μεταφερεις καποιον θα σ σωσει.τωρα οι διαφορες στο μεγεθος ειναι εαχιστες.στο 95% των θεσεων παρκιν που χωραει το ενα χωραει και το αλλο.οπως και να το δεις το iq εχει περισσοτερα πλεονεκτηματα απο την αφαλεια του μεχρι και την εγγυηση που πρεσεφερε.καιομως τοσα κλεβονται.δεν ειναι τυχαιο οπως σου ειπα οτι δεν τα ασφαλιζουν.

    • στο ξαναλεω….αν θελεις και αλλα απο ενα τετοιο αυτοκινητο…..καλως κανεις και τα σκας στο καθε iq !!!! απο τη στιγμη ομως ου δινεις 14.000….γιατι να μην παρεις ενα YARIS ???
      αμα το θελεις καθαρα για το πρακτικο θεμα…κοιτας πρωτα την καθημερινοτητα σου !!!

    • rous

      Οι λογοι αποτυχιας τους ειναι παρα πολυ απλοι:
      1. Μεγαλυτερο μεγεθος (το μεγεθος κανει τη διαφορα δεν λενε?) Το IQ για να χωρεσει τις 2 εξτρα (ο Θεος να τις κανει ) θεσεις, αναγκαστηκε να το μεγαλωσει κατα 30 ποντους σε μηκος και 12 ποντους σε πλατος, κατι που το εκανε πιο δυσχρηστο σε παρκαρισμα.
      2. Χωροι. Παρα τις μεγαλυτερες διαστασεις του, εν τελει οι χωροι για τους δυο μπροστα επιβατες ηταν μικροτεροι απο του smart. Για να μη σχολιασω το πορτ μπαγκαζ, που μονο γέλια προκαλει (του IQ).
      3. Εμφανιση. Εδω κερδιζει ξεκαθαρα παλι το smart.
      4. Κιβωτιο. Οσο και αν φαινεται παραξενο, πολυς κοσμος προτιμουσε το smart μονο κ μονο επειδη ηταν απο τη βασικη εκδοση αυτοματο. (κ ας μην ηταν και το καλυτερο)
      5. Τιμη. Το IQ ηταν παντα ακριβοτερο απο το smart χωρις ουσιαστικο λογο.

      Υ.Γ 1.Ποιοτητα πλαστικων στο εσωτερικο και τα δυο εχουν απαραδεκτη.
      Υ.Γ 2.Ταξιδι δεν προτεινω να πας με κανενα απο τα δυο.

    • Mrdesperado32

      επειδη το ειχα το iq για καμα 6μηνο.οι χωροι του ηταν πολυ καλυτεροι απο smart.οδηγουσα εγω που ειμαι 2μετρα και 3 κοπελες μεσα που οι πισω δεν παραπονεθηκαν καθολου.τα πλαστικα του μεσα και ο σχεδιασμος του τμπλο ηταν πιο ομορφα απ του σμαρτ.πολλοι το προτιμησαν για το κιβωτιο αρχικα αλλα μετα το μετανιωσαν αρδην.οσο για την τιμη ηταν 750 υρω πιο ακριβο το iq αλλα με πιο πλουσιο εξοπλισμο και ειδικα εξοπλισμο ασφαλειας.με ιδιο εξοπλισμο το σμαρτ ηταν 1.000 ευρω πιο ακριβο.εχω παει και με τα 2.το σμαρτ ειναι απαραδεκτο και ημουνα συνοδηγος.με το iq ηταν σαν να οδηγουσα μια κατηγορια πανω.οι λογοι αποτυχιας του για μενα ηταν καθαρα η μοδα που επικρατησε με το σμαρτ.κανενανς αλλος λογος.το iq σου προσφερε 6ετη εγγυηση και παροτι εβγαλε αρχικα καποια θεματακια δεν ειχε τα θεματα του σμαρτ που ο κινητηρας παρεδιδε πνευμα ευκολα και το πιο σημαντικο ειναι η ευκολια στη κλοπη του.το κλεβουν σε δευτερολεπτα και πολλοι φιλοι μου τα κλαινε

    • να σε ρωτησω κατι ασχετο ??? ποσο χρονων εισαι ???εχω δει κατα καιρους οτι εχεις δηλωσει πως ειχες πολλα αυτοκινητα στην κατοχη σου…….

    • Mrdesperado32

      αλλο τοσο θελω περιπου για να αποδημησω.αν ολα παν καλα δηλαδη..δεν ειναι θεμα ηλικιας ειναι θεμα δουλειας της οικογενειας..ειχα την τυχη να εχω πολλα αυτοκινητα οχι με τον ιδρωτα μου βεβαια

    • mixalhs7

      Για μένα η κυριότερη αιτία της εμπορικής αποτυχίας του iq ήταν το yaris.
      Στα late 90s η επιτυχία του smart στα 2θεσια και του yaris στα 4θεσια ήταν τόσο μεγάλη που δεν άφηνε χώρο για μια ενδιάμεση πρόταση όπως το iq.
      Θυμάμαι το 2008 στην Ελλάδα το iq πρέπει να κόστιζε 15χιλ ευρώ ενώ τα σμαρτ ξεκινούσαν απο 9χιλ έως 13χιλ και τα λάτρευαν οι γυναίκες λόγο αυτομάτου κιβωτίου και της ταύτισης του (εκτός της μερσεντες) με τα ρολόγια swatch και που ήταν πολύ της μόδας τότε στα 90s. Επισης τα μτχ σμαρτ πήραν ένα κομμάτι απ την αγορά των μοτοσυκλετών.

      Προσωπικά πάντα το έβρισκα πολύ εκνευριστικό στην οδήγηση και αρκετά φτηνοπλαστικο στο εσωτερικό του. Εντυπωσιακή πάντως η απήχηση του στο κοινό μιας κι απο οτι θυμάμαι το σμαρτ ήταν ένα πείραμα στα τέλη της δεκαετίας του 90 για το πως θα μπορούσε να είναι το αυτοκίνητο πόλης του μέλλοντος χρήσιμοποιοντας νέες ιδέες για την κατασκευή του που δεν είχαν σχέση με αυτά που ξέραμε απ την μερσεντες. Γι αυτό πιστεύω η μερσεντες δεν ήθελε τότε να συνδέσει τ όνομα της με αυτό το αυτοκίνητο και αρχικά το προμοταριζε ως Ελβετικό προϊόν της Swatch.

    • rous

      Συμφωνω σε ολα οσα ειπες. Πλεον εχει αναβαθμιστει αρκετα σε ολους τους τομεις και ειναι αρκετα καλο.
      Εχω στην κατοχη μου το καινουριο, αυτοματο φουλ εξτρα, μαυρο πορτοκαλι. Απλα καμια σχεση με το παλιο!

    • mixalhs7

      Προσωπικά Σμαρτ θα έπαιρνα για δεύτερο μόνο αν βγάλει σοβαρό ηλεκτροκινητο στο μέλλον. Εκει ναι θα εχει νοημα!
      Μεχρι τοτε ενα Χιουνται καλύπτει τις δικές μου ανάγκες μετακίνησης εστω κι αν δεν εχουν το κοινωνικό πρεστίζ που έχει ενα μερσεντες.
      Αυτο δεν σημαίνει πως κρίνω κακοπροαιρετα όποιον το έχει!

  • Γιάννης

    Η αποτυχία όλων των παραπάνω (πλην του Tata και του Witkar φυσικά), έχουν ένα κοινό παρονομαστή: είναι όλα πανάκριβα για αυτοκίνητα χρήσης πόλης.

    Κάποιοι θα πουν «μα και το smart είναι πανάκριβο».

    Η δική μου απάντηση σε αυτό είναι πως και το Beetle είναι πανάκριβο για αυτά που σου δίνει, και το Mini είναι επίσης πανάκριβο για αυτά που σου δίνει.

    Υπάρχει όμως ένα κοινό που διατίθεται να πληρώσει για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης όσο κάνει ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο 1800 κυβικών. Τί «χρειάζεται» αυτό το κοινό για να αγοράσει; Να πειστεί ότι η αγορά του είναι «της μόδας» και trendy και ότι αγοράζοντάς το είναι «in».

    Και αυτό θέλει φυσικά έξυπνο και συνεχές marketing. Κάτι που έκαναν οι εταιρείες στο Beetle και το Mini, αλλά δεν έκανε η Toyota στο IQ.

  • Anestis Genk

    Έχουμε περάσει από τον ορθολογισμό στον φετιχισμό, γι’αυτό και δίνουμε τόση σημασία στη φίρμα και το πουλμούρ.
    Εγώ για μικρό θα έπαιρνα Suparu Vivio, αν χωρούσα μέσα(δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα).

  • Smartass

    Θα έπρεπε να αναφερθεί (σε επίπεδο Ελληνικής αγοράς) και το HX Auto Noble 1.1 της China Motors.
    Με μήκος 3.010 χλστ., πλάτος 1.605 χλστ., ύψος 1.600 χλστ. και μεταξόνιο 2.025 χλστ., το Noble προτάσσει στα κύρια χαρακτηριστικά του την 4θέσια διάταξη καθισμάτων.
    Το οποίο φέρει κινητήρα (και όχι μόνο) Suzuki 1.1lt 71 bhp τοποθετημένο στον εμπρός άξονα.
    Εντάξει είναι κόπια με το Smart άλλα μέχρις εκεί. Κυνηγήθηκε δικάστηκα λυσσαλέα από την Merc Ελλάδος. Ζητώντας την απογοήτευση κυκλοφορίας του. Η απόφαση του δικαστηρίου ήταν ότι δεν έχουν καμιά σχέση το Smart με το Noble αφού σε διαφορετικό άξονα εχουν τον κινητήρα, η μετάδοση της κίνησης είναι επίσης σε διαφορετικό άξονα, ο αριθμός των επιβατών είναι διαφορετικός και δεν απαγόρευσε την κυκλοφορία του. Αλλα στο ελαδιστάν υπερέχει το δίκιο του Ισχυρού στην περίπτωση μας της Merc. Και ξαφνικά χάθηκε (δεν ξέρω αν έβαλε το χέρι της η Merc) η China Motors από την Ελλάδα.
    https://uploads.disquscdn.com/images/3a7e1398a4d5cdea5be8a9603fc415c2d692ffd7fd07071a1469062b13d53e59.jpg

  • Panos

    Το A2 ητο μπροστά indeed

  • Xarhs

    Το IQ αυτοκινητο ηταν;; Μεχρι τωρα νομιζα πλυντηριο πιατων! Μωρε μπραβο! Καλα πως βαλανε ροδες και μηχανη σε πλυντηριο πιατων;!

  • LJ

    Ενα καλο αμαξι εβγαλε η Τoyota αλλα πηγε απατο λογω σχεδιασμου (κατ εμε). Και μυαλο δεν φαινεται να βαζουν, το ενα Toyota πιο ασχημο απο το αλλο ειναι.

  • Bad Belmondo

    Η αλήθεια είναι ότι το iQ ήταν cool αμάξι! Αλλά σκέφτομαι ότι με τα ίδια μοτέρ με το Aygo και το Yaris, αλλά και με αρκετά υψηλότερη τιμή από του Aygo και ίδια με του Yaris, σε συνδυασμό με το σημαντικά μικρότερο μέγεθός του iQ, δεν είναι να απορείς που ο κόσμος προτίμησε Aygo και Yaris αντί για το iQ! More car for the money, που λέμε! Ήταν ακριβότερο ακόμα και από το βασικό Smart ForTwo δεύτερης γενιάς, με τα 61 άλογα τότε!
    Το Fox δεν μου άρεσε ποτέ, χώρια που ήταν ακριβό χωρίς καν να αγγίζει τα ποιοτικά στάνταρ της Φάου-Βε (φτιαγμένο στη Βραζιλία, και μην ξεχνάτε ότι όταν το Top Gear έπαιζε ποδόσφαιρο με Aygo και Fox, έφυγε η φούσκα του λεβιέ ενώ ο Hammond παρομοίασε το ταμπλό του Fox με το πλαστικό που κρατάει τα σοκολατάκια στη θέση τους!)! Επίσης ήταν η 2η φορά που έκαναν το ίδιο λάθος και μάλιστα με ακόμα χειρότερα αποτελέσματα (τουλάχιστον το Lupo/Arosa ήταν μικρό και χαριτωμένο, ειδικά το Arosa μετά το Facelift! Το Fox απλά δεν βλεπόταν!)!
    Το Α2 πραγματικά ήρθε από το μέλλον! Αλλά τί να κάνουμε που το αλουμίνιο ήταν ακόμα ακριβό τότε, χώρια που ακόμα και για τις απολύτως βασικές εργασίες συντήρησης έπρεπε να ξηλωθείς πηγαίνοντας συνεργείο (δεν ήξερα ότι ανοίγει μόνο η μάσκα! Κανονικά επειδή το μοτέρ είναι μπροστά, έπρεπε να ανοίγει και το καπό! Όχι όπως η 4C, που είναι κεντρομήχανη τουλάχιστον!)!
    Τέλος, το 1007! Ως ιδέα είναι πανέξυπνη: ένα αυτοκίνητο πόλης αρκετά μικρό για να χωράει στα στενά της πόλης, αρκετά ψηλό για να χωράει άνετα μια οικογένεια, και οι συρόμενες πόρτες είναι η top ιδέα για να χωράς παντού και ταυτόχρονα να μπαινοβγαίνεις άνετα (εσύ αλλά και οι υπόλοιποι επιβάτες, καθότι, αντίθετα από το Mazda 5, οι πόρτες του γενικά είναι μόνο 2 και συρόμενες κιόλας!) ακόμα και σε πάρκινγκ με κίνηση ή στενόστενα σε πόλεις! Αλλά ίσως οι πόρτες του να παραήταν ακριβές, ενώ και η τεχνολογία του ήταν πολύ περίπλοκη για να το χρησιμοποιείς διαισθητικά (ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι βγήκε τελευταίο στο τεστ του Top Gear με τις μαμάδες των παρουσιαστών, γιατί η μαμά του Clarkson δεν μπορούσε να το βάλει μπροστά, ούτε καν να βάλει ταχύτητα στο αυτόματο TwoTronic!)!

    Και κάτι ακόμα: το Peugeot 1007 βγήκε ταυτόχρονα με ένα άλλο αμαξάκι, από την Toyota: το Porte! Ακριβώς το ίδιο έτος (2004), ακριβώς η ίδια ιδιοφυής ιδέα (αν και με ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις!)! Η διαφορά είναι ότι το Porte παράγεται ακόμα! https://uploads.disquscdn.com/images/62cb3dc4a6c675eae135572c1fb5f1162389efb0392a03a8f01823d12895a0f3.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/2bd12e48ea1ed88e73ba35b4a27b6cd6f3ae730e764cd70cfbdbb68051762762.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/5e99d204bea6a8cf9ba790b1720c1c966204d4dbd05a2bedef1b68f422b526bf.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/1304e415ea2a55e1ffb7dc6e6699a3d16edf6d5ad048b14fa7e72d9ceb04ac82.jpg
    https://www.youtube.com/watch?v=SIeu7_-iwdw
    https://www.youtube.com/watch?v=1qLZMKpWsjk
    https://www.youtube.com/watch?v=9NKBXUtsDB4