vw volkswagen logo 2

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) που ασχολείται με την προστασία των καταναλωτών, η VW έχασε ή κατέστρεψε 23 τηλέφωνα της, τα οποία ήταν ανάμεσα σε εκείνα που ερευνούσαν οι αρχές σχετικά με το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών. Η FTC, όπως αναφέρει το Bloomberg, δηλώνει πως μόνο σύμπτωση δεν αποτελεί το γεγονός αυτό και πλέον εξετάζει το κατά πόσον η Volkswagen έχει καταστρέψει αποδεικτικά στοιχεία προκειμένου να καλύψει το Dieselgate.

Τα συγκεκριμένα τηλέφωνα άνηκαν σε υψηλόβαθμα “σημαντικά” στελέχη της VW, τα ονόματα των οποίων ακόμη δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Η VW Αμερικής αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της FTC, με εκπρόσωπό της να δηλώνει:

Παρά τον προκλητικό ισχυρισμό της FTC για το αντίθετο, δεν έχουμε καμία απόδειξη πως αυτά τα κινητά τηλέφωνα καταστράφηκαν ή χάθηκαν σκοπίμως. Η Volkswagen συνεργάζεται πλήρως στην έρευνα της FTC.

Ωστόσο, ο ισχυρισμός της FTC δεν έχει έρθει από το πουθενά. Η αντίληψη ότι τα στοιχεία των τηλεφώνων καταστράφηκαν προέρχονται από τον Daniel Donovan, πρώην υπάλληλος της Volkswagen ο οποίος απολύθηκε από την γερμανική εταιρία.

Με την έρευνα να συνεχίζεται, είναι αμφίβολο αν θα μάθουμε ποτέ τι ακριβώς συνέβη στα 23 τηλέφωνα και τι αυτά περιείχαν. Η VW έχει συμφωνήσει με τις αρχές των ΗΠΑ σε ένα πρόγραμμα αποζημίωσης ύψους 14,7 δισ. δολαρίων και εκτός από την επαναφορά 475.000 TDI μοντέλων της που φορούν τον 2.0 TDI κινητήρα και επηρεάζονται από το Dieselgate, ενέργεια ύψους 10,3 δισ. δολαρίων, η VW θα πληρώσει 2,7 δισ. δολάρια μέσα σε βάθος τριετίας σε EPA (Enivronmental Protection Agency) και CARB (California Air Resources Board) για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος από το NOx που εξέπεμπαν τα αυτοκίνητά της, χρηματοδοτώντας έργα αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών NOx, ενώ ακόμη 2 δισ. δολάρια θα χρησιμοποιηθούν στην έρευνα για την τεχνολογία καθαρισμού των εκπομπών, μέσα σε βάθος 10ετίας, για την ανάπτυξη αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές, για την δημιουργία υποδομών και άλλων τέτοιων πρωτοβουλιών.

Ανάμεσα στα έργα που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών NOx είναι η κατασκευή ενός δικτύου φορτιστών σε 15 αμερικανικές μητροπολιτικές περιοχές, αλλά και ένα δίκτυο σε όλες τις Η>ΠΑ που θα περιλαμβάνει περισσότερους από 200 σταθμούς ταχυφόρτισης.

Στις σχετικές ειδήσεις, σύμφωνα με γερμανικά μέσα ενημέρωσης το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών επιδίωξε μετά το ξέσπασμα του Dieselgate, να συγκαλύψει ενοχοποιητικά στοιχεία άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Μια σύγκριση του πορίσματος της επιτροπής του υπουργείου που διερεύνησε την περίπτωση της VW με παλιότερες εκδοχές έδειξε ότι στο τελικό κείμενο έλειπαν σημεία στα οποία κατηγορούνταν για ανάλογες πράξεις και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Opel, η Αudi και η Fiat.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα που επικαλείται η Deutsche Welle, η σύγκριση των αρχικών κειμένων με το τελικό πόρισμα δείχνει ότι πολύ σύντομα η επιτροπή ελέγχου είχε ανακαλύψει πως σε κινητήρες ντίζελ είχε εγκατασταθεί ένας μηχανισμός ο οποίος απενεργοποιούσε τη λειτουργία του εξοπλισμού μείωσης των εκπομπών. Στην περίπτωση της Opel η διαδικασία της απενεργοποίησης ξεκινούσε από τη στιγμή που η θερμοκρασία του κινητήρα έφτανε τους 17 βαθμούς και στην περίπτωση της Mercedes μόλις τους 10 βαθμούς. Συνέπεια αυτής απενεργοποίησης ήταν το οξείδιο του αζώτου να εκπέμπεται αμείωτο στην ατμόσφαιρα.

Η έρευνα αυτή, οδήγησε την Opel στο να παραδεχτεί πως το Zafira και ενδεχομένως και άλλα μοντέλα της, διαθέτουν λογισμικό ελέγχου εκπομπών, να υπάρχουν υποψίες για την Fiat, όπως και την ανάκληση 630.000 αυτοκινήτων λόγω εκπομπών των Volkswagen, Opel, Audi, Mercedes-Benz και Porsche.

Το γερμανικό υπουργείο όμως θέλησε να εξετάσει και τις εκπομπές CO2 των μοντέλων, όπου και διαπίστωσε “ύποπτα” υψηλά επίπεδα εκπομπών CO2 σε 30 από τα 53 μοντέλα. Ποια μοντέλα εκπέμπουν περισσότερο CO2 δεν ανακοίνωσε για την ώρα το υπουργείο Μεταφορών, αλλά όπως έκανε γνωστό, θα συνεχίσει τις δοκιμές για να διαπιστώσει, το κατά πόσο τα αυτοκίνητα αυτά, εκπέμπουν όντως περισσότερο CO2, από όσο ανακοινώνουν οι εταιρίες.

Τις κατηγορίες για «ωραιοποίηση» του τελικού πορίσματος απέρριψε σήμερα το μεσημέρι εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών. Όπως υποστήριξε, στην πραγματικότητα στο πόρισμα αναφέρονται παρατυπίες των κατασκευαστών ή ακόμη και ενδοιασμοί του υπουργείου αν όντως η απενεργοποίηση είναι νόμιμη. Αντιθέτως, τις κατηγορίες για παράνομη απενεργοποίηση συμμερίζεται ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής που εξετάζει το σκάνδαλο της VW, Χέρμπερτ Μπέρενς. Όπως ανακοίνωσε ο πολιτικός του κόμματος «Η Αριστερά», τα νέα στοιχεία θα αποτελέσουν αντικείμενο της έρευνας της εξεταστικής επιτροπής.