Advertisement

1Εισαγωγή

Με την κατηγορία των C-SUV να έχει γίνει το next best thing της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι τουλάχιστον αυτοκτονικό για κάθε εταιρία να μην έχει τουλάχιστον μια πρόταση. Η Ford δεν είναι καινούρια στο “παιχνίδι” αλλά μετά την πρόσφατη ανανέωση του Kuga μπαίνει δυναμικά και με σοβαρές αξιώσεις για να διεκδικήσει την πίτα που της αναλογεί.

Η κατηγορία όπου τοποθετείται το Kuga είναι η τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, και καταλαμβάνοντας το 26,3% της συνολικής πίτας πωλούνται 3,3 εκατ. οχήματα ετησίως. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι συνεχίζει να έχει αυξητικό ρυθμό, και σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2020 θα καταλαμβάνει το 32% των συνολικών πωλήσεων.

Το νέο Kuga είναι ανάμεσα στα πέντε νέα ή ανασχεδιασμένα μοντέλα που θα πλαισιώσουν τις κατηγορίες SUV και crossover της Ford την επόμενη τριετία, και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος στην επέκταση των SUV της Ford στην Ευρώπη όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2008. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ φτάνοντας τις 102.000 μονάδες το 2015 (+19% συγκριτικά με το 2014), με την Μπλε Οβάλ να προβλέπει να ξεπεράσει τα 200.000 οχήματα SUV στην Ευρώπη τη χρονιά που κλείνει σε λίγες μέρες, μια επιπλέον αύξηση πάνω από 30% συγκριτικά με το 2015.

Παρόλα αυτά βρίσκεται στην 6η θέση του θεωρητικού πίνακα πωλήσεων, ευελπιστώντας για σημαντική αναρρίχηση στο άμεσο μέλλον. Αντίστοιχα στην Ελλάδα, η κατηγορία του C-SUV είναι η τρίτη μεγαλύτερη της αγοράς μας, με 13.000 πωλήσεις ετησίως, πιάνοντας το 16,8% της πίτας. Η πρόβλεψη εδώ είναι ότι θα “πιάσει” το 18% μέχρι την άνοιξη, ενώ η Ford Ελλάδος προσδοκά ότι χάρη στον νέο 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα του μοντέλου αλλά και την τιμολογιακή της πολιτική θα την βρει τον επόμενο χρόνο στην 3η θέση της κατηγορίας, όταν σήμερα βρίσκεται πολύ χαμηλά.

Μετά την προϊοντική παρουσίαση του μοντέλου στο τεχνικό κέντρο της εταιρίας στο Γέρακα Αττικής, ακολούθησε μια σύντομη οδήγηση, όπου με αφετηρία το προαναφερθέν μέρος, κατευθυνθήκαμε προς Παρνασσό, και πιο συγκεκριμένα στο χωριό Αγόριανη, μέσω Αταλάντης, μια συνολική διαδρομής 400 χλμ.

Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Το Kuga facelift έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, με την ανανέωση να είναι η αναμενόμενη για ένα facelift, με αυτή να εστιάζει κυρίως στον τεχνολογικό τομέα και στον αισθητικό. Όσον αφορά στην εμφάνιση, το ανανεωμένο Kuga εξοπλίζεται με μία μεγάλη τραπεζοειδή γρίλια και νέα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας.

Σκοπός των αλλαγών της ομάδας σχεδιασμού, εκτός από το απαραίτητο φρεσκάρισμα του μοντέλου το οποίο βρίσκεται στην αγορά από το 2012, είναι να εφαρμόσει πιο οριζόντιες φόρμες, έτσι ώστε να του προσδώσουν μεγαλύτερο οπτικό πλάτος. Μιλώντας για διαστάσεις, αυτές δεν έχουν αλλάξει από το pre-facelift μοντέλο, και έτσι το μήκος του φτάνει τα 4.531 χλστ., το πλάτος του τα 1.838 χλστ. και το ύψος του τα 1.694 χλστ. στις δικίνητες εκδόσεις και 1.703 χλστ. στις τετρακίνητες, πάντα μετρώντας και τις ράγες οροφής. Ακόμα, βασιζόμενο στην C1 πλατφόρμα της εταιρίας, όμοια με αυτή του Focus, το μεταξόνιο του Kuga αγγίζει τα 2.690 χλστ.

Η νέα εξωτερική σχεδίαση αναδεικνύει το σπορ χαρακτήρα και τη γοητεία του μοντέλου με μεγαλύτερη απήχηση, δημιουργώντας ένα πιο σοβαρό και σοφιστικέ αυτοκίνητο. Η νέα μούρη, το ανάγλυφο καπό και οι οριζόντιες γραμμές του χαρίζουν οπτικά μια χαμηλότερη και φαρδύτερη έκφραση.

Έχει υιοθετηθεί μια ανεστραμμένη τραπεζοειδή μάσκας τύπου “Aston Martin”, όπου συνεχίζεται στο ανάγλυφο σχήμα του καπό και καταλήγει στις εμπρός κολόνες, για τη δημιουργία μιας στιβαρής και δυναμικής εμφάνισης. Οι προβολείς, είναι λεπτότεροι, επεκτείνονται προς τα φτερά τονίζοντας τη δυναμική όψη του αυτοκινήτου. Ανάλογα την έκδοση, υπάρχουν διακριτικές πινελιές χρωμίου που αναδεικνύουν την αίσθηση κομψότητας, ενώ και το πίσω τμήμα διαθέτει αλλαγές, όντας κομψότερο, με νέο σχεδιασμό και διάταξη της πίσω πόρτας, νέα συντηρητική αεροτομή και λεπτότερα φώτα.

Τέλος, νέα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ το πακέτο ολοκληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος σε διάσταση 17, 18 ή 19 ιντσών, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων, συμπληρώνεται από τα Guard Grey και Copper Pulse.

Advertisement

3Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, οι αλλαγές του Kuga είναι πιο εκτεταμένες και σημαντικές. Εδώ η Ford εστίασε στην εργονομία μειώνοντας τον αριθμό των κουμπιών και αλλάζοντας κάποια χειριστήρια, όπως αυτά του air condition, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας, για την Ευρωπαϊκή αγορά, στο οποίο κάνει το ντεμπούτο του το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης SYNC 3.

Οι ιθύνοντες τις Ford εξαφάνισαν περίπου 40 κουμπιά, με την επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα να έχει πλέον μια πολύ φιλική προς το χρήστη διάταξη, διαθέτοντας τα απαραίτητα χειριστήρια και διακόπτες, ενώ διάφορες λεπτομέρειες συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο μοντέρνας εμφάνισης. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης των διάφορων μερών έγινε ακόμα καλύτερη, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί πιο παχιές μοκέτες και νέα κρύσταλλα, έτσι ώστε να βελτιώσουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την ηχομόνωση (τόσο από το δρόμο όσο και από τον κινητήρα).

Νέο είναι και το τιμόνι, το οποίο διαθέτει μικρότερη στεφάνη από πριν, έχοντας καλύτερη λαβή, ενώ πιο εργονομικά τοποθετημένα είναι τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Αλλαγές υπάρχουν και στους διακόπτες στην βάση της κεντρικής κονσόλας, που ελέγχουν το σύστημα κλιματισμού. Επίσης, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ένα νέο, συρόμενο ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, ενώ η προσαρμοζόμενη κονσόλα χωρά διάφορα μπουκάλια και ποτήρια.

Φυσικά, την προσοχή σου θα τραβήξει η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, που δεσπόζει στο κέντρο και ψηλά στη κονσόλα. Αυτή ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3, το οποίο θα τοποθετηθεί άμεσα στα Focus και Mondeo. Αυτή προσφέρει τον έλεγχο των συστημάτων του αυτοκινήτου όπως το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης και κλιματισμού, αλλά και των συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας και φωνητικές εντολές.

Η Ford βασίστηκε σε περισσότερα από 22.000 σχόλια, και στοιχεία που απέκτησε από έρευνες καταναλωτών για να διασφαλίσει πως η τελευταία έκδοση του συστήματος SYNC είναι η πιο “πελατοκεντρική” που έχει παρουσιάσει. Στην πράξη, το SYNC 3 προσφέρει ταχύτερη απόδοση, απλούστερες εντολές και υποστηρίζει πέντε επιπλέον γλώσσες, ενώ το μενού του είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει μεγαλύτερα, πιο εύχρηστα μπουτόν αφής και επιτρέπει προηγμένες λειτουργίες.

Προσφέρει συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink, με το λογισμικό του συστήματος να ενημερώνεται ασύρματα, μέσω Wi-Fi. Το SYNC 3 προσφέρει, επίσης, το SYNC AppLink, που επιτρέπει τον έλεγχο με φωνητικές εντολές μιας σειράς εφαρμογών, που είναι αποθηκευμένες στο smartphone σου.

Από θέμα χώρων δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς έχουν διατηρηθεί στο ακέραιο οι εσωτερικές διαστάσεις. Η κεντρική κονσόλα και το κεντρικό τούνελ παραμένουν ογκώδη, αλλά δεν ενοχλούν σημαντικά τα γόνατα σου, ενώ πίσω θα κάτσεις πολύ άνετα, έχοντας ικανοποιητικό, πολύ καλό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι σου. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες, ικανοποιώντας τις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς να φτάνουν σε επίπεδο πολυμορφικού.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 456 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης ανέρχεται, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, δημιουργείται σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης που χωράει 1.603 λίτρα, με το ύψος του κατωφλιού να αγγίζει τα 719 χλστ.

Advertisement

4Κινητήρες

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, όλα τα αυτοκίνητα που είχαμε στην διάθεση μας ήταν εξοπλισμένα μόνο με τον νέο 1.500άρη κινητήρα πετρελαίου TDCi, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δείξει η ελληνική εταιρία την σημαντικότητα του για την εμπορική του καριέρα.

Αυτόν τον έχουμε δοκιμάσει στο Focus, και αποδίδει 120 άλογα στις 3.600 σ.α.λ., με τη ροπή να φτάνει τα 270 Nm, πλήρως διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. Η τελευταία αυξάνεται στα 300 Nm όταν το αυτοκίνητο συνδυάζεται με το 6-τάχυτο αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο PowerShift. Η Ford ανακοινώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτ. (12,4 με το αυτόματο), ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ/ώρα.

Από την επαφή μας δεν θα έλεγα ότι διακρίνεται για τις επιδόσεις του, καθώς το αμάξωμα βάρους 1.591 κιλών είναι ανασταλτικός παράγοντας. Έχει, όμως, αρκετή ροπή για να προσφέρει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις στον ανοιχτό δρόμο. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,4 λίτρα/100 χλμ., αν και η πραγματικότητα βρίσκεται αρκετά μακριά. Εξαιρώντας το κομμάτι που κινηθήκαμε στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ/ώρα το trip computer έδειξε 7 λίτρα/100 χλμ. Η τελική τιμή που έδειξε μετά από όλο το ταξίδι ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ., το οποίο όμως ήταν αρκετά πιεσμένο (εκτός της εθνικής) και γι’αυτό θα θέλαμε να δούμε την πραγματική κατανάλωση, όταν πάρουμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας για την εβδομαδιαία δοκιμή.

Ο κινητήρας είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και άρτια τεχνολογικά εξελιγμένα μηχανικά σύνολα της αγοράς, με το μπλοκ και τη κεφαλή του να είναι εξ’ολοκλήρου αλουμινένια. Έχει σχετικά χαμηλή συμπίεση (16:1), μονό εκκεντροφόρο και 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο κάτι που τον κάνει πιο εύκολο στη συντήρηση καθώς έχει λιγότερα κινούμενα μέρη. Η αναπνοή του κινητήρα βελτιώνεται με έναν υπερσυμπιεστή VNT (Variable Nozzle Turbocharger), ενώ κάνει χρήση νέων προηγμένων τεχνολογιών στη διαχείρισης ρύπων. Έτσι, διαθέτει νέο καταλύτη με παγίδα NOX φτωχού μίγματος για καθαρότερες εκπομπές ρύπων, ενώ οι τριβές μειώνονται χάρη στην επικάλυψη με υλικό Diamond Like Coating (DLC) στους πείρους και στα ελατήρια των βαλβίδων.

Εκτός αυτού, το Kuga προσφέρεται και με τον 2-λιτρο TDCi κινητήρα, απόδοσης 150 και 180 ίππων, με τις αναλυτικές επιλογές να είναι οι εξής:

  • 1.5-λίτρων TDCi 120 ίππων, με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (FWD) με κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ και CO2 115 γρ/χλμ
  • 1.5-λίτρων TDCi 120 ίππων, με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο PowerShift (FWD) με κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ και CO2 124 γρ/χλμ
  • 2-λίτρων TDCi 150 ίππων, με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (FWD) με κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ και CO2 122 γρ/χλμ
  • 2-λίτρων TDCi 150 ίππων 6-τάχυτο χειροκίνητο AWD με κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ και CO2 135 γρ/χλμ
  • 2-λίτρων TDCi 150 ίππων με 6-τάχυτο PowerShift AWD με κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ και CO2 134 γρ/χλμ
  • 2-λίτρων TDCi 180 ίππων με 6-τάχυτο μηχανικό AWD με κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ και CO2 135 γρ/χλμ
  • 2-λίτρων TDCi 180 ίππων με 6-τάχυτο PowerShift AWD με κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ και CO2 134 γρ/χλμ

Από πλευράς βενζίνης υπάρχει ο γνωστός EcoBoost 1.5-λίτρων, ο οποίος συνδυάζει βελτιστοποιημένες επιδόσεις με χαμηλές εκπομπές CO2 για μειωμένο λειτουργικό κόστος. Διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες με άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης και διπλό, ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (Twin-independent Variable Cam Timing). Οι επιλογές κινητήρων EcoBoost για το Kuga περιλαμβάνουν:

  • 1.5-λίτρων EcoBoost 150 ίππων με 6-τάχυτο μηχανικό FWD με κατανάλωση 6,3 λίτρα/100 χλμ και CO2 145 γρ/χλμ
  • 1.5-λίτρων EcoBoost 182 ίππων με 6-τάχυτο αυτόματο AWD με κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χλμ και CO2 173 γρ/χλμ
Advertisement

5Τιμή/Εξοπλισμός

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford ακολουθεί και με το ανανεωμένο Kuga την χρόνια τακτική της και το προσφέρει με εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό από την αρχική έκδοση, καθώς η βασική είναι η Business, και δεν εισάγει την Trend.

Παρόλα αυτά, η τιμή της Business ξεκινάει από τα €22.095 για τον βενζινοκινητήρα και €25.840 για τον πετρελαιοκινητήρα, και περιλαμβάνει: 7 αερόσακους, ABS/ESC & TCS, hill start assist, κουμπί εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8”, σύστημα SYNC3 (bluetooth/κλήση έκτακτης ανάγκης/ΑppLink/6 ηχεία/χειριστήρια στο τιμόνι/2xθύρες USB/θύρες AV και SD), κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός προβολείς ομίχλης, εμπρός φώτα ημέρας LED, ράγες οροφής, ζάντες ελαφρού κράματος 17”, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια και δερμάτινη λαβή λεβιέ ταχυτήτων, εμπρός υποβραχιόνιο.

Ακολουθεί η έκδοση ST-Line, που ξεκινάει από €25.230 για τον βενζινοκινητήρα και €27.353 για τον πετρελαιοκινητήρα, και περιλαμβάνει επιπλέον: εμπρός προβολείς Bi-Xenon, ημιδερμάτινα καθίσματα, ζάντες ελαφρού κράματος 18”, σπορ ανάρτηση, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με Perpendicular Park Assist και σύστημα Park Out, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, εξωτερικό κιτ διαμόρφωσης αμαξώματος ST-line, φιμέ κρύσταλλα, πίσω μεγάλη αεροτομή, πεντάλ αλουμινίου.

Τέλος, η πλουσιότερη έκδοση Vignale ξεκινάει από €32.592 για τον βενζινοκινητήρα και €36.574 για τον πετρελαιοκινητήρα, και περιλαμβάνει επιπλέον: ιδιαίτερο εξωτερικό στυλ Ford Vignale με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, εξωτερικό κιτ διαμόρφωσης Vignale, καθίσματα από πολυτελή δερμάτινη επένδυση, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με 10 ρυθμίσεις και μνήμη, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες ελαφρού κράματος 18”, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, πίσω φώτα LED, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless Entry) και πίσω ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με σύστημα Hands Free, σύστημα ήχου Sony με 9 premium ηχεία, adaptive cruise control, σύστημα Lane Keeping Aid, σύστημα ελέγχου επαγρύπνησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων και αυτόματη εναλλαγή σκάλας προβολέων.

Αναλυτικά οι τιμές για όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και συνδυασμούς κινητήρων/συστημάτων μετάδοσης, μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Advertisement

6Οδηγώντας

Ξεκινώντας από τα βασικά, το Kuga, έχοντας σαν βάση την πλατφόρμα του Focus, διαθέτει -ανεξαρτήτου δικίνητης ή τετρακίνητης έκδοσης- στον εμπρός άξονα γόνατα MacPherson και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων.

Ο πετρελαιοκινητήρας με τα 120 άλογα και το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, που είχαμε κατά την δοκιμή, όπως προείπα στην πράξη φάνηκε οριακά επαρκής, καθώς με 2 άτομα κινεί με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Ο προβληματισμός μου έγκειται όταν ταξιδέψει όλη η οικογένεια μαζί με αποσκευές, ίσως αποδειχθεί “λίγος”. Σε καμία περίπτωση, όμως, το αυτοκίνητο δεν είναι επικίνδυνο για προσπεράσεις, αλλά ο συνδυασμός δεν φάνηκε να είναι ο πιο “ζωντανός” στην κατηγορία.

Διαθέτει εξαιρετικά ομαλή λειτουργία, ενώ μπορείς άνετα να κινηθείς με μία σχέση πάνω, καθώς η εμφάνιση της ροπής από τις χαμηλές σ.α.λ., βοηθάει σε ξεκούραστες μετακινήσεις. Θα νιώσεις ένα τράβηγμα μέχρι τις σχεδόν 3.500 σ.α.λ., καθώς από εκεί και πάνω, δεν υπάρχει κανένα απολύτως νόημα να τον πιέσεις, καθώς βγαίνει από το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας.

Οδηγικά, η συμπεριφορά του Kuga έχει όλα τα κλασικά δυναμικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της Ford, και μόνο θετικό μπορεί να θεωρηθεί αυτό. Οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν κάνει ακόμα πιο απολαυστική την οδήγηση του, με την ποιότητα κύλισης να είναι τουλάχιστον κορυφαία. Το αμάξωμα δεν έδειξε απολύτως κανένα σημάδι πλεύσης, προσφέροντας σου ασφαλή έλεγχο τόσο στις ανοιχτές στροφές του επαρχιακού δρόμου, ενώ στις ευθείες του αυτοκινητοδρόμου η υποδειγματική σταθερότητα σου χαρίζει τρομερή εμπιστοσύνη.

Εκεί που εντυπωσιάζει είναι η παντελής έλλειψη τριγμών στο εσωτερικό του, καθώς και η πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, χάρη στην μεγάλη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου. Το αποτέλεσμα είναι να προσφέρει άνετες και ξεκούραστες διαδρομές, καθιστώντας το Kuga ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Το Kuga διαθέτει από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος αμαξώματα στην κατηγορία του, αλλά καταφέρνει να κρύβει τον όγκο χάρη στο ακριβέστατο και πολύ “κοφτερό” τιμόνι. Το τελευταίο χρειάζεται 2,6 στροφές από άκρη-σε-άκρη, με την διάμετρο του κύκλου στροφής να αγγίζει τα 11,1 μέτρα. Το επαναχαρτογραγημένο ηλεκτρικό τιμόνι έχει βελτιωμένη αίσθηση, και σου μεταφέρει κάθε πληροφόρηση από το δρόμο, κάτι που εκτιμήθηκε δεόντως στις στροφές του ορεινού δρόμου που κινηθήκαμε. Εκεί, έδειξε ιδιαίτερα ευέλικτο, παρά το μέγεθός του, ουδέτερο στις αντιδράσεις του και με καλή πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και σε μια εκτός δρόμου διαδρομή, η οποία αποτελεί μέρος της ειδικής διαδρομής του Ράλι Ακρόπολις. Οι συνθήκες που συναντήσαμε ήταν πατημένο, αλλά λασπωμένο -και ενίοτε χιονισμένο- χώμα. Το Kuga ενώ έδειξε να μην έχει το παραμικρό πρόβλημα στην αντιμετώπιση των κραδασμών, τα ασφάλτινα ελαστικά (διαστάσεων 235/50) του περιορίζουν τις εκτός δρόμου ικανότητες. Με λίγα λόγια, παρά τον σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό του, με μια τετράδα χωμάτινα ελαστικά -και ιδανικά σύστημα τετρακίνησης- έδειξε ότι έχει όλα τα φόντα να σε εκπλήξει με τις ικανότητες του να περνάει από δύσκολα κομμάτια, πόσο μάλλον όταν η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 189 χλστ. για τις δικίνητες εκδόσεις και 219 για τις τετρακίνητες.

Τέλος, το σύστημα πέδησης διαθέτει δίσκους σε όλα τα άκρα, με τους μπροστά να είναι αεριζόμενους και να έχουν διάμετρο 300 χλστ., και του πίσω συμπαγείς και διάμετρο 280 χλστ. Η αίσθηση του πεντάλ ήταν εξαιρετική, ενώ όσο τα πιέσαμε δεν φάνηκαν να κουράζονται από το βαρύ αμάξωμα. Περισσότερα, όμως, θα διαπιστώσουμε κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας.

Advertisement

7Συμπέρασμα

Με την ανανέωση που υπέστη το Ford Kuga έγινε πλέον αρκετά ελκυστικό σαν προϊόν, ενώ με τις απαραίτητες μικρορυθμίσεις στο τομέα των αναρτήσεων έγινε ακόμα καλύτερο στην οδήγηση. Αυτά σε συνδυασμό με τον ροπάτο πετρελαιοκινητήρα δημιουργούν ένα άκρως ολοκληρωμένο σύνολο, που αν βάλεις στην εξίσωση τον υπερπλούσιο εξοπλισμό και τις αντίστοιχα πολύ καλές τιμές του, το καθιστούν ένα από τα καλύτερα μεσαία SUV αυτή την στιγμή στην αγορά.

Advertisement
  • Μάνος Μαμαλάκης

    Το ανανεωμένο Ford Kuga είναι πολύ καλό σε όλα του, και Ford με τα όλα του.
    Αμερικανίζει λίγο μπροστά, παραπέμποντας στο Edge, είναι πιο επιθετικό, και μέσα είναι high-tech, έχει καλούς κινητήρες και είναι σχετικά οικονομικό στο diesel, και ευχάριστο στο δρόμο. Ωραίο γενικά, είναι μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία σε αρκετά καλές τιμές. Μπράβο για το χορταστικό τεστ!

  • SAMURAI-66

    Το λευκο του χρωμα πολυ ομορφο το εσωτερικο επισης εξαιρετικο ανωτερο θα ελεγα απο πολλους ανταγωνιστες,χωροι ουσιαστικα για οικογενεια και τιμη στην βασικη εκδοση σε λογικα επιπεδα.
    Με αξιωσεις στην κατηγορια.

  • Philby

    Ωραίο εξωτερικά αλλά αυτά τα εσωτερικά της Ford έχουν κουράσει. Επίσης τα 1600 κιλά του είναι εγγύηση αποτυχίας σε οδηγικό επίπεδο. Στα συν η καλή τιμή που άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Ford.

  • Πρωταγόρας

    To 1.5 ecoboost κοστίζει μόλις 22 χιλιάρικα και εχει τα πάντα. Είναι πολυ φτηνότερο και απο Τιγκουαν και απο 3008 ενω παίζει στην ίδια τιμη με Κασκαι. Εμένα με τρελαίνει αυτη η Αμερικανική εμφάνιση. Αν έψαχνα για suv αυτό θα αγοραζα 100%

    • Mika

      Ακομα και το Business ειναι πληρες!!!!

    • Κώστας

      είναι βαρυ αμάξωμα δεν θα έχει θέμα με την κατανάλωση?

  • jasonbourne

    1600 kg το δικίνητο με 120ps diesel….
    To λες και τραγικό.

  • george

    Υπερβολικά βαρύ, μέτριες επιδόσεις και υψηλη κατανάλωση, αδιάφορο εμφανισιακά και άθλιο εσωτερικό, χαμηλή απόσταση από το έδαφος όπως φαίνεται από τις φώτο, και για το μεγάλος μήκος του 4,5+ έχει μικρό χώρο αποσκευών…Το μόνο θετικό η καλή σχέση τιμής – εξοπλισμού

    • Κώστας

      άθλιο εσωτερικό σε σχέση με τι?honda hrv,nissan qasqai?

    • george

      Ολα τα ford κατα τη γνωμη μου έχουν αθλιο και ίδιο εσωτερικο.. άθλιο σε σχέση με τα υπόλοιπα Suv.. Και αν το συγκρίνω με το εσωτερικο του 3008 τότε είναι τρισαλθιο

  • Chewme Dan

    Νομίζω αξίζει να περιμένει κάποιος για κάποια προσφορά στο ST Line στο μέλλον, πολύ ωραίο!

  • Mika

    Oμορφυνε πολυ μετα το FL κι ο εξοπλισμος του για τα λεφτα του,ειναι κορυφαιος…
    Παιδια, το ST Line δεν εχει standard Xenon, το ρωτησα στην αντιπροσωπεια, ουτε στο site της Ford το αναφερει..Μαλλον ειναι λαθος που δωθηκε στο δελτιο τυπου..Ειναι ομως σχετικα προσιτα να τα βαλει καποιος…
    Το ST Line θα το χτυπαγα ανετα,αλλα σε βενζινη μαλλον, γιατι ο 120αρης diesel μαλλον θα ζοριζεται απο το μεγαλο βαρος..Μακαρι να ηταν πιο ελαφρυ θα αγγιζε το ιδανικο, μια και σχεδιασμος, εξοπλισμος, και ποιοτητα οσο ειδα στην εκθεση, μ αρεσουν πολυ.

    • πάντως, τόσο κατά την παρουσίαση όσο και στο έγγραφο που μας δόθηκε με τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης αυτό αναφέρει…

    • Mika

      To ξερω, και το εχω δει και σ αλλα site ετσι γραμμενο…Αλλα και στο επισημο site της Ford, αν το δεις, και στο prospectus τους σε pdf, και στην αντιπροσωπεια που πηγα, μου ειπαν ειναι extra, μονο στο Vignale ειναι std.

  • Dentdim

    Από χθες που διάβασα το άρθρο έχω κολλήσει με την τιμή του.Παραδειγματικά ,28.555e το 1.5L βενζίνη EcoBoost, 180PS με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και AWD.Έψαξα το νεοφερμένο Seat Ateca στην πιο κοντινή του έκδοση.1.4 TSI 150HP ACT Style 4Drive DSG στα 32500e.Τεράστια διαφορά(αν δεν κάνω κάποιο λάθος).Επιτέλους κάποιος βάζει τα πράγματα στην θέση τους σε αυτήν την κατηγορία.Μπράβο στην Ford!

    • ΒΑΓΓΕΛΗΣ

      και εγω έφαγα κόλλημα με τους ίππους σε συνδυασμό με ,αυτόματο και τετρακίνητο,απλά έχει υψηλά τέλη κυκλοφορίας και μεγάλη καταναλωση

  • Nikpap

    Βελτιωθηκε σημαντικα το kuga, το pro facelift δεν το χωνευα καθολου. Σιγουρα αξιζει να μπει στη λιστα, ομως το diesel που ενδιαφερει και τους περισσοτερους θα εχει θεμα με 4 ατομα και αποσκευες καλοκαιριατικα. Να δωσεις 25-26 χιλιαρικα για να παρακαλας κιολας να προσπερασεις;

  • Κώστας

    Μου άρεσε πολύ μεσα,Μπροστα φέρνει αμερικανια.Πισω έτσι και ετσι.Πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ,πολύ καλη η τιμή στα 22000 βεντζινας και στα 25000 πετρέλαιο.Βαρυ αμάξωμα και νομίζω θα υπρχει θέμα κατανάλωσης με βεντζινα..Εγω είμαι μεταξύ αυτού qasqai και 3008.To nissan είναι κλασικό ποιο μικρο και έχει φτωχό εξοπλισμό σε αυτή τι τιμή.Απο την άλλη το 3008 πολύ ωραιο αλλα δεν με κερδίζει η pegeuot σαν εταιρία και είναι ποιο ακριβό.Το πρόβλημα είναι ότι δίνουν πολύ λίγη εγγύηση 2 ετη

  • MIchael K

    Προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ και βρίσκεται στο πνεύμα της εποχής. Με ένα σωστό πρόγραμμα το μοτεράκι θα έρθει στα ίσια του.

    Καλά Χριστούγεννα!

  • MIchael K

    Προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ και βρίσκεται στο πνεύμα της εποχής. Με ένα σωστό πρόγραμμα το μοτεράκι θα έρθει στα ίσια του.

    Καλά Χριστούγεννα!

  • Nikolaos

    Ευχαριστούμε Autoblog!
    Ωραίο εξωτερικά, κρατάει αυτή τη νέα σχεδίαση της φορντ που είναι αμφιλεγόμενης αισθητικής- εμένα μου αρέσει πολύ.
    Το εσωτερικό είναι παλιομοδίτικο για ενα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί τώρα.. Χωρίς εμπάθειες και προκαταλήψεις, κάθησα μέσα σε πολλά της κατηγορίας, το 3008 δεν το πλησιάζει κανένα…
    Όσο για την τιμή, γενικά τα κροσοβερ τα θεωρώ υπερκοστολογημένα γιατι ειναι τρεντ της εποχής.

  • crazyfrog

    οτι πιο ασχημο εχω δει τελευταια.δεν ειναι SUV αυτο.πολυμορφικο με λιγο απο station ειναι.κριμα γιατι κατα τα αλλα πολυ καλο.