emissions 3


Το πρόσφατο σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπους της Volkswagen καταδεικνύει πως η μέτρηση και ο καθορισμός των εκπομπών ρύπων ενός αυτοκινήτου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, με διαφορετικούς κανονισμούς να ισχύουν σε κάθε χώρα, καθιστώντας την μέτρησή τους ακόμη δυσκολότερη. Μήπως θα ήταν καλύτερο λοιπόν να ισχύει μια, κοινή νομοθεσία για όλες τις χώρες του κόσμου; Αυτό ακούγεται σαν μια καλή ιδέα, έτσι δεν είναι;

Ο επικεφαλής κινητήρων της General Motors, Dan Nicholson πιστεύει πως ήρθε αυτή η ώρα. Ο Nicholson από το 2016 θα αναλάβει την θέση του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου Μηχανικών Εταιρειών (International Federation of Automotive Engineering Societies) και ένας από τους βασικούς στόχους του είναι να ενοποιήσει τα πρότυπα εκπομπών μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Ο Nicholson πιστεύει πως η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να μειώσει τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ενώ θα συμβάλει και στη μείωση του κόστους ανάπτυξης των εταιριών. Θα ήθελε να δει τα παγκόσμια αυτά πρότυπα να έχουν όμοια σχέση με αυτή που έχει η EPA (Environmental Protection Agency) και η CARB (California Air Resources Board), ενώ ευελπιστεί στα πρότυπα αυτά να συνεργαστεί και η Κίνα. Ο Nicholson είπε:

Θέλουμε οι μηχανικοί των εταιριών να επικεντρωθούν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στη μείωση των εκπομπών CO2. Με διαφορετικούς κανονισμούς ανά χώρα, πρέπει να βάλουμε τους μηχανικούς μας να εστιάζουν σε διαφορετικές νομοθετικές απαιτήσεις, αντί να εργάζονται για τη ρίζα του προβλήματος. Η ανάγκη για την κάλυψη των διαφορετικών κανονισμών κοστίζει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στις εταιρίες.

Η ιδέα για κοινά πρότυπα εκπομπών υπάρχει από το 2013, αλλά για την ώρα οι κυβερνήσεις δεν δείχνουν την διάθεση να συνεργαστούν, με το σχέδιο του Nicholson να θέλει να βάλει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τις κυβερνήσεις των Η.Π.Α και της Ευρώπης και παραμένει άγνωστο το αν και το πότε θα υπάρχει μια συμφωνία. Η προσέγγιση του Nicholson δείχνει λογική, ειδικά από την στιγμή που πλέον κινούμαστε σε μια ολοένα και πιο παγκοσμιοποιημένη αγορά αυτοκινήτου. Άραγε θα καταφέρουμε να έχουμε και παγκοσμιοποιημένες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων; Θα το δείξει το μέλλον.