Ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της Formula 1 είναι η Renault. Βέβαια, όταν μιλάμε για τη νέα εποχή, που ισχύει από το 2014, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Οι Γάλλοι θέλησαν να μπουν ολοκληρωτικά στο άθλημα φέτος και όχι απλώς ως κατασκευαστές κινητήρων, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα χρειαστεί χρόνος και πολλή δουλειά μέχρι να φτάσουν ξανά στο εμπρός μέρος.

Η τελική φετινή συγκομιδή κάνει λόγο για μόλις 8 βαθμούς στους 21 αγώνες, αφού βαθμολογήθηκε μόνο 3 φορές, σε Ισπανία, Σιγκαπούρη και Μαλαισία, παίρνοντας την 9η θέση στη βαθμολογία. Το power unit έχει τη δική του ευθύνη σε αυτό. Σίγουρα, το RE16 ήταν ένα αξιόπιστο power unit, αλλά βρέθηκε πάλι πίσω από τη Mercedes και Ferrari όσον αφορά την απόδοση.

Με τον κινητήρα να έχει φτάσει σε σημείο που δεν μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά, η Renault αποφάσισε να σχεδιάσει ένα ολοκαίνουριο power unit για το 2017. Οι προσδοκίες δε θα είναι υψηλές, σύμφωνα με τον Cyril Abiteboul, ο οποίος εξηγεί ότι, τουλάχιστον στην αρχή της σεζόν, οι ομάδες τους δε θα πρέπει να περιμένουν μεγάλο κέρδος στην απόδοση.

Προτιμώ να είμαι συντηρητικός με τις προσδοκίες για την αρχική λειτουργία του κινητήρα στο ξεκίνημα της σεζόν. Αλλά, σίγουρα είναι ένας κινητήρας που προσφέρει τη δυνατότητα να το αντιμετωπίσεις αυτό με πολλή ανάπτυξη. Έχουμε πολλές ιδέες με concepts. Απ’ όσο ξέρω, οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν φανεί στην πίστα.

Προφανώς και δεν πρόκειται να αποκαλύψω τίποτα, αλλά είμαστε τρομερά ενθουσιασμένοι από το επίπεδο της καινοτομίας που προσφέρει η νέα πλατφόρμα. Έτσι, είναι μια επιλογή που δεν κάνουμε για την αρχή της σεζόν, αλλά σίγουρα θα το κάνουμε σε μακροπρόθεσμη βάση.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Renault λέει πως θα μπορούσαν να είναι πιο συντηρητικοί. Αντιθέτως, παραδέχεται ότι, αν θέλεις να χτυπήσεις τις κορυφαίες ομάδες τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να ακολουθήσεις την πιο επικίνδυνη οδό, ενώ επισημαίνει για μία ακόμα φορά πως ό,τι κάνουν, σχεδιάζεται σε μακροπρόθεσμη βάση.

Ειλικρινά, είχαμε πολλές συζητήσεις γι’ αυτό, επειδή σε αυτό το σημείο που τα πάντα αλλάζουν στο μονοθέσιο, θα μπορούσαμε να πάρουμε πιο συντηρητική προσέγγιση, για να παγώσουμε ό,τι κάνουμε και να επικεντρωθούμε στο σασί. Αλλά, δεν το κάναμε. Ακολουθήσαμε την πιο επιθετική επιλογή, ότι δηλαδή δεν υπάρχει χρόνος. Όταν θέλεις να είσαι εκεί που θέλουμε για το 2018 ή το 2020, που είναι η επόμενη φάση, όταν θέλουμε να στοχεύουμε τις κορυφαίες ομάδες, δεν μπορούμε να καθυστερούμε κάτι. Θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι παίρνουμε ρίσκα.

Θα επικεντρωθούμε στην αξιοπιστία με το νέο concept του κινητήρα, και μπορώ να επιβεβαιώσω ότι υπάρχει ένα concept. Δηλαδή, ίσως να μην υπάρξει ένα μεγάλο άλμα όσον αφορά την απόδοση, ακριβώς επειδή θέλουμε θέλουμε να διαβεβαιώσουμε ότι το νέο αυτό concept είναι αξιόπιστο και ότι θα είναι η τέλεια πλατφόρμα για να αναπτύξουμε την απόδοση τα επόμενα 3 ή 4 χρόνια.

Η Red Bull για μία ακόμα χρονιά έκανε εξαιρετική δουλειά στα σασί. Το μεγάλο πρόβλημα των Αυστριακών είναι η απόδοση του power unit, γι’ αυτό και πιστεύουν πως, αν η Renault ήταν στο 3% πίσω από τη Mercedes, θα μπορούσαν να διεκδικούν το πρωτάθλημα. Ο Abiteboul δεν είναι τόσο σίγουρος γι’ αυτό, λέγοντας πως οι προβλέψεις για την επόμενη χρονιά είναι απαγορευτικές με τον ρυθμό που αλλάζουν τα μονοθέσια.

Δεν ξέρω πώς η Red Bull είναι ικανή να προβλέπει τον εαυτό της για τον επόμενο χρόνο. Όταν βλέπω πόσο γρήγορα αλλάζει το μονοθέσιό μας στην αεροδυναμική σήραγγα, είμαι σίγουρος ότι το ίδιο συμβαίνει και με όλες τις ομάδες. Έτσι, είναι πολύ δύσκολο να σκεφτούμε την ιεραρχία για την επόμενη χρονιά.

Είναι μια πολύ συναρπαστική περίοδος για όλους στη Formula 1. Φέτος, αν ήταν μέσα σε αυτό το 3%, ίσως να ήταν καλύτερα, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν θα ήταν αρκετό για να παλέψουν για το πρωτάθλημα. Ξέρουμε πού θέλουν να είναι.

Σύμφωνα με τον Γάλλο, οι ιδέες των μηχανικών του μπορούν να αναπτυχθούν τόσο πολύ στο μέλλον, που να ξεπεράσουν ακόμα και τη Mercedes. Με τα τωρινά δεδομένα, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο να συμβεί, αλλά ο ίδιος πιστεύει πως η απόδοση μπορεί να αυξηθεί πολύ, αλλά πάντα αφού διασφαλιστεί η αξιοπιστία.

Είμαστε δεσμευμένοι στο να έχουμε τον καλύτερο κινητήρα στο grid. Όχι απλά μέσα στο 1%, αλλά να είμαστε οι καλύτεροι. Και, όπως είπα, πιστεύουμε ότι έχουμε έναν αριθμό ιδεών για τεχνολογικά concepts που θα μας επιτρέψουν να γίνουμε καλύτεροι από τη Mercedes στο μέλλον.

Η αισιοδοξία στο Enstone φαίνεται πως είναι διάχυτη, αφού και ο Jolyon Palmer θεωρεί ότι η ομάδα του θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη βελτίωση τη χρονιά που έρχεται. Ο χρόνος θα δείξει κατά πόσο όλα αυτά τα λόγια θα γίνουν πράξεις. Πάντως, οι Γάλλοι έχουν τους πόρους και το πάθος να το κάνουν.

  • F1fan

    Αρα,η πληρης δυναμικη της RBR δεν θα φανει απο την αρχη,επομενως αυτο ισως δωσει ενα εξτρα σασπενς στο πρωταθλημα.H Renault,ηδη θεωρει το 2017 ως ”μεταβατικη” σεζον,με στοχο να στεραιωθουν στο midfiled.O ιδιος ο Hulkenberg δηλωσε πως θα ειναι δυσκολη η συχνη εισοδος στο top 10.Η Renault υστερει σημαντικα στον τομεα του σασι,κι η επιστροφη στα ”υψηλα στρωματα” θα γινει απο το 2018

    Υ.Γ:Ποσο δικιο εχει το WTF1!!!
    https://uploads.disquscdn.com/images/314d59e69253448972385ff9f326e25b513543562dabbbe810078949825a968c.jpg

  • Neos

    Καλα κανει και κραταει χαμηλα την μπαλα.
    Το προτιμω χιλιες φορες απο τις ετησιες δηλωσεις για πρωταθλημα και νικες απο φεραρι

  • georgekaras

    ρε παιδια λιγο ασχετο αλλα καντε κατι με τα σχολια δεν εμφανιζονται τα avatars τοσες μερες και οι εικονες που καποιος ανεβαζει .Το βλεπω εδω και μερες

  • Antonis

    Περσινά, ξινά σταφύλια.

  • Εγώ καταλαβαίνω απο το άρθρο οτι η Ρενό δέν βιάζεται για πρωτάθλημα σε αντίθεση με την ρέντ μπουλ που καίγεται για ανταγωνιστικό κινητήρα.
    Η μόνη μου διαφωνία με το άρθρο είναι οτι ναι μέν η Ρενό έχει τα χρήματα αλλά δέν νομίζω οτι έχει την διάθεση να χαλάσει τα ποσά που ρίχνουν οι Μερσεντές-Φερράρι-Ρέντ Μπουλ.Έχουμε δει και στο παρελθόν οτι ο προυπολογισμός της Ρενό και την εποχή που πήραν τους τίτλους ήταν νομίζω στα μισά απο την Φερράρι-Μακλάρεν.

  • Mika

    Aυτα τα νεα δεν θα χαροποιησουν καθολου τη Ρεντ Μπουλ!