9 αυτοκίνητα που λέμε αντίο το 2016

Σχετικά άρθρα

Λιγότερες από 24 ώρες απομένουν για να μας αποχαιρετίσει ακόμα μια χρονιά και μέσα στο 2016 οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν αρκετά νέα μοντέλα, με μοναδικό σκοπό να κερδίσουν την επιλογή του αγοραστικού κοινού, να γεμίζουν τα ταμεία τους και ενίοτε να χαρίσουν χαμόγελα. Πολλά εξ’αυτών γίνονται άμεση εμπορική επιτυχία, ενώ κάποια άλλα μένουν στην αφάνεια με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορο για τις εταιρίες να τα κρατούν στην προϊοντική γκάμα τους. Επιπρόσθετα, με την σωρεία νέων μοντέλων που κυκλοφορούν κάθε χρόνο, αυτά ενδέχεται να κανιβαλήσoυν τις πωλήσεις κάποιου άλλου, ενώ υπάρχουν και αυτοκίνητα που απλά δεν έπεισαν την ύπαρξη τους στην αγορά.

Αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην κατάργηση από την Ευρώπη των αυτοκινήτων που θα διαβάσεις, τα οποία δεν θα μπορείς να παραγγείλεις από το 2017, τα οποία προστίθενται στα 11 αυτοκίνητα που είπαμε αντίο το 2015. Στα σχόλια περιμένω να μου πεις ποιο θα σου λείψει πιο πολύ.

Aston Martin DB9

Η Aston Martin DB9 παρουσιάστηκε στο κοινό το 2003 και έγινε ένα από τα ποιο εμβληματικά μοντέλα του κατασκευαστή από το Gaydon. Σχεδιασμένη από τον Henrik Fisker και τον Ian Callum, παραμένει 13 χρόνια μια από τις ομορφότερες παρουσίες στους δρόμους.

Ο χρόνος όμως είναι αδυσώπητος και ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων τουρισμού έχει κάνει σημαντικά βήματα προς τα εμπρός, με την DB9 να δείχνει πλέον την ηλικία της. Κατασκευασμένη πάνω, στη νέα για την εποχή, πλατφόρμα VH (Vertical Horizontal) κάνοντας εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και φορώντας τον 6,0-λίτρων V12 της Vanquish, αντικατέστησε την DB7.

Τα περιορισμένα οικονομικά της εταιρίας είχαν ως αποτέλεσμα πάνω στην DB9 να βασιστούν όλα τα επόμενα μοντέλα της φίρμας DBS, Virage, Vanquish, Vantage ακόμη και η τετράθυρη Rapide. Παρόλα αυτά, τα μοντέλα της Aston Martin παραμένουν και σήμερα εξαιρετικά, προσφέροντας στους ιδιοκτήτες τους μια μοναδική εμπειρία κατά την οδήγηση, λιγότερο βασισμένη στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας και περισσότερο στο συναίσθημα. Πλέον την σκυτάλη παίρνει η ολοκαίνουργια DB11. Καλό ταξίδι DB9, καλώς ήρθες DB11.

BMW Z4

Η BMW ολοκλήρωσε την παραγωγή της Z4 E89, μιας και πλέον ετοιμάζεται να φέρει στη ζωή τη νέα γενιά. Η παραγωγή του αυτοκινήτου στο εργοστάσιο της BMW στο Regensburg ολοκληρώθηκε στις 22 Αυγούστου, με μια Z4 sDrive35is σε Valencia Orange μεταλλικό χρώμα να είναι η τελευταία Z4 που κατασκευάστηκε και φορά τον 3,0-λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 340 ίππων.

Το νέο μοντέλο, με κωδικό ονομασία G29 θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με την Toyota Supra στην Αυστρία, και θα προσφέρεται τόσο σε υβριδική όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε μέχρι σήμερα, η νέα γενιά θα φορά τον 2,0-λιτρο B48 turbo κινητήρα που συναντάμε στην 330i, στην έκδοση sDrive30i, με την M40i να φορά τον ίδιο κινητήρα των 340i και M240i, τον 3,0-λιτρο B58. Για την ώρα δεν υπάρχουν αναφορές για ένα αποκλειστικό M μοντέλο.

Το αυτοκίνητο αναμένεται να παρουσιαστεί στο τέλος του 2017 ή το πιο πιθανόν στις αρχές του 2018 και θα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της BMW και της Toyota, οι οποίες έχουν πει πως θα εξελίξουν από κοινού μια πλατφόρμα για σπορ αυτοκίνητα.

Land Rover Defender

Στις αρχές του χρόνου, και σχεδόν 70 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση του μοντέλου, στον απόηχο του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Solihull το τελευταίο Land Rover Defender.

To θρυλικό βρετανικό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, κατασκευάζεται από το 1948, με την Land Rover να είχε παρατείνει για μερικούς μήνες επιπλέον τη παραγωγή του Defender, καθώς η ζήτηση του μοντέλου ήταν πολύ μεγάλη. Η Βρετανική εταιρία έχει ανακοινώσει πως θα καταργήσει σταδιακά τη παραγωγή του Defender έως τον Δεκέμβριο του 2015, αλλά λόγω της υπερβολικά μεγάλης ζήτησης του μοντέλου, η Land Rover το κράτησε “ζωντανό” μέχρι σήμερα, τελευταία εργάσιμη μέρα του Ιανουαρίου.

Η Land Rover παρουσίασε πέρσι το 2.000.000στό Defender, το οποίο πωλήθηκε για σχεδόν 550.000 ευρώ (£400.000), από τον οίκο Bonhams στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου. Η Land Rover γιόρτασε το συμβολικό αυτό νούμερο με την παραγωγή μίας bespoke έκδοσης πίσω τον περασμένο Ιούνιο, η οποία είναι γεμάτη με αναμνήσεις και φόρους τιμής.

Υπάρχουν αναφορές πως ίσως η Land Rover συνεχίσει να κατασκευάζει την τωρινή γενιά του Defender σε κάποιο εργοστάσιό της εκτός Ευρώπης, με το πιο πιθανό εργοστάσιο να είναι αυτό της μητρικής Tata Motors στην Ινδία, χωρίς να είναι κάτι ακόμα επίσημο. Σε ότι αφορά τη νέα γενιά του Defender, αυτή αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2018.

Renault Megane RS

Το Megane RS είναι ένα από ταχύτερα και καλύτερα προσθιοκίνητα hot hatchbacks που έχουν βγει και petroheads σε όλο τον κόσμο υμνούν την συμπεριφορά και το κράτημα του. Με την νέα γενιά του Megane να κυκλοφορεί ήδη στις αγορές και ένα νέο RS να ετοιμάζεται, η RenaultSport ανακοίνωσε το καλοκαίρι τον τερματισμό της παραγωγής του υπάρχοντος Megane RS.

To Megane III RS παρουσιάστηκε πρώτη φόρα το 2009 στο Grand Prix του Μονακό και κατασκευάστηκε σε 30.000 μονάδες στα επτά χρόνια που έμεινε στην παραγωγή. Τα αυτοκίνητα βγήκαν από το εργοστάσιο της εταιρείας στην Palencia της Ισπανίας και διατέθηκαν σε 30 χώρες σε όλο τον κόσμο και συγκεκριμένα στην Ευρώπη, στην Ιαπωνία, στην Κίνα, την Σιγκαπούρη, την Νότια Αφρική, την Αυστραλία και σε άλλες αγορές.

Σε όλα αυτά τα χρόνια η RenaultSport έβγαλε αρκετές ειδικές εκδόσεις, με το 275 Trophy-R να γράφει την δική του ιστορία, όταν τον Ιούνιο του 2014 κατάφερε να γράψει χρόνο στο Nurburgring 7’54″36. Αυτός ο χρόνος, ήταν ο ταχύτερος για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και να ξεκινάει η μάχη με τους χρόνους από τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Την πρώτη απάντηση έδωσε η Seat με το Leon Cupra αλλά τον τίτλο του προσθιοκίνητου βασιλιά του Ring τον πήρε αργότερα το Civic Type-R με χρόνο 7’50″63. Η χαρά για τους Ιάπωνες δεν κράτησε πολύ, αφού η VW με το Golf GTI Clubsport S έριξε λίγο τον χρόνο με 7’47″19 και για την ώρα ο τίτλος της ανήκει.

Mini Paceman

Η MINI το έχει ανακοινώσει από το 2014 πως δεν έχει στα σκαριά τον διάδοχο του Paceman και πλέον το ιδιαίτερο τρίπορτο crossover διανύει τους τελευταίους μήνες της παραγωγής του.

Το Paceman, κατασκευάζεται μαζί με το Countryman από την Magna International Inc στο εργοστάσιό της στο Graz της Αυστρίας. Η εταιρία υπόγραψε νέο συμβόλαιο με την BMW για την κατασκευή μέρους της παραγωγής της νέας Σειράς 5, ενώ κατασκευάζει επίσης την Mercedes G-Class, με την παραγωγή της Jaguar E-Pace και των νέων BMW Z4/Toyota Supra να ξεκινούν από τον επόμενο χρόνο. Η MINI θέλει να μειώσει τη γκάμα των μοντέλων της σε πέντε, στο 3-θυρο και 5-θυρο Cooper, στο Cooper cabriο, στα Countryman και Clubman.

Volvo V70/XC70

Μπορεί να μην έκανε ποτέ κάποια επίσημη ανακοίνωση η σουηδική εταιρία, αλλά μια ματιά στο site της θα δεις ότι δεν υπάρχει στις επιλογές αγοράς το Volvo V70.

Μαζί με το XC70, τα δύο μοντέλα παρουσιάστηκαν το 2007 και κακά τα ψέμματα δεν έχουν θέση στην σημερινή γκάμα της εταιρίας. Το νέο V90 θεωρητικά αποτελεί διάδοχο του, αν και είναι αρκετά μεγαλύτερο σε διαστάσεις.

Rolls-Royce Phantom

Η Rolls Royce είχε ανακοινώσει ότι η παραγωγή της τωρινής Phantom θα σταματήσει στις 31 Δεκεμβρίου του 2016, και παρότι μετά από την συγκεκριμένη απόφαση, η ζήτηση του μοντέλου αυξήθηκε, δεν φαίνεται ότι η βρετανική εταιρία θα τους κάνει το χατήρι.

Αυτό που ξέρουμε είναι ότι η Rolls-Royce έχει προγραμματισμένο το λανσάρισμα της νέας Phantom για το 2018, έτσι ώστε να προετοιμαζόταν για ένα διάλειμμα στο εργοστάσιο του Goodwood.

Toyota Verso-S

Σε μια εποχή που σχεδόν όλα τα πολυμορφικά έχουν αντικατασταθεί με crossover ή SUV, και με την Toyota να παρουσιάζει το CH-R, ένα μοντέλο σαν το Toyota Verso-S δεν έχει θέση στην γκάμα της. Εδώ που τα λέμε δεν κατάφερε να κερδίσει και την προτίμηση του κοινού, παρότι δεν ήταν κακό αυτοκίνητο, καθώς διέθετε αρκετά καλούς χώρους για το μέγεθος του.

VW Phaethon

H Volkswagen ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτιο ότι σταματά την παραγωγής του Phaeton, που κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της στη Δρέσδη. Οι εργαζόμενοι κατασκεύασαν το τελευταίο Phaeton, ένα μαύρο 4MOTION με τον 4.2-λίτρων V8 κινητήρα απόδοσης 335 ίππων, το οποίο θα πάει σε έναν Κινέζο πελάτη.

Στο εργοστάσιο της Δρέσδης όπου και κατασκευαζόταν το Phaeton, η Volkswagen ανακοίνωσε πως θα αναλάβει την παραγωγή του e-Golf από τον Απρίλιο του 2017.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
Autoblog.gr