GT-R δεν είναι μόνο το Nissan και αυτά τα 14 το αποδεικνύουν

Σχετικά άρθρα

Καλά, χρυσά και προπάντων θρυλικά τα GT-R από τη Nissan, αλλά στην παρακάτω λίστα δε θα ασχοληθώ με αυτά, καθώς σήμερα θα φρεσκάρω τη μνήμη σου με άλλα αυτοκίνητα που έφεραν στο όνομά τους αυτά τα τρία, μαγικά γραμματάκια, ξεκινώντας από…

Lamborghini Diablo GTR

…τον “Διάβολο” από την Sant’Agata. Όχι όποιον κι όποιον, αλλά πρόκειται στην ουσία για μια track focused Diablo, με διακριτές “πινελιές” να τη διαχωρίζουν από την GT. Ενισχυμένο σασί και αντίστοιχη ανάρτηση, ενσωματωμένο roll bar, φρένα για αγωνιστική χρήση και άλλα καλούδια, φρόντιζαν να κάνουν αισθητή την παρουσία του “Ταύρου” και ο V12 κινητήρας απέδιδε 590 ίππους, 15 παραπάνω από την GT. Το αμάξωμα ήταν από ανθρακονήματα, εκτός απ΄την οροφή που ήταν από αλουμίνιο. Aρχικά, 3ο κατασκευάστηκαν και πρεμιέρα έκανε το 1999 στην Έκθεση της Μπολόνια, αλλά στη συνέχεια κατασκευάστηκαν άλλα 10 αντίτυπα.

Mercedes CLK GTR

Για να συμμετέχει στην κατηγορία GT1 του πρωταθλήματος FIA GT, η Μercedes έπρεπε το 1998 να κατασκευάσει 25 CLK GTR. Ίσως ό,τι πιο κοντινό σε αγωνιστικό, η CLK GTR κράτησε τον V12 κινητήρα του αγωνιστικού alter ego του, μόνο που υπερκυβίστηκε στα 6,9-λίτρα, αντί των 6-λίτρων της αγωνιστική έκδοσης. Απέδιδε πάνω από 600 ίππους και 775 Nm ροπής, με το 6-ταχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων να ήθελε rebuild κάθε περίπου 1000 χιλιόμετρα. Ο οδηγός είχε όλες τις ανέσεις, όπως δερμάτινο σαλόνι και air condition, βέβαια παρέα με τον θόρυβο από τη μετάδοση που “έπνιγε” τον V12. Κάποτε ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου, με τον μελλοντικό ιδιοκτήτη να αποχωριζόταν από τον τραπεζικό λογαριασμό του 1.000.000$. Για όποιον ήθελε το μαλλί του να ανεμίζει, η Mercedes κατασκεύασε 6 CLK GTR Roadster.

Mercedes AMG GT R

Παίρνουμε την AMG GT S, την ελαφρύνουμε κατά 90 κιλά, βελτιώνουμε το σπορ κιβώτι0 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, εννοείται τονώνουμε τα καπούλια της και προβαίνουμε σε αλλαγές (όλα εδώ!) και voila! Το αυτοκίνητο του Hulk!

Ύστερα, πάμε και μια βόλτα από το “στέκι” των γρήγορων, κάνουμε και ταχύτερο γύρο από την 911 Τurbo S, επειδή μπορούμε!

McLaren F1 GTR

Το “Απόλυτο”. Μόλις 28 F1 GTR πάτησαν τις ρόδες τους στην άσφαλτο. Από το 1994 έως και το 1996 σάρωσε στο πρωτάθλημα BPR Global GT Endurance Series, που μετεξελίχθηκε στο FIA GT Championship, και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια το 1995 και το 1996 στο θεσμό. Τα λόγια είναι περιττά μπροστά  στη μελωδία του S70 της BMW.

McLaren P1 GTR

H McLaren δε θα άφηνε την κληρονομιά της F1 GTR να χαθεί, και 21 χρόνια μετά, παρουσίασε την P1 GTR. Η μεγάλη διαφορά που τα χωρίζει είναι ότι η P1 GTR δε θα αγωνιστεί σε κανέναν αγώνα, παρά μόνο οι πανευτυχείς ιδιοκτήτες της θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις της εταιρείας ανά τον κόσμο. Πέρσι, η McLaren υποστήριζε πως είναι το πιο δυνατό και το πιο σπάνιο αυτοκίνητο που έχουν κατασκευάσει ποτέ. Το υβριδικό σύνολό του, δυνάμωσε και αποδίδει 1.000 άλογα (800 άλογα ο 3,8-λίτρων twin-turbo κινητήρας και 200 άλογα ο ηλεκτροκινητήρας) με την κατασκευή και την συντήρηση της να την έχει αναλάβει το τμήμα McLaren Special Operations.

Panoz Esperante GTR-1

Κινητήρας V8 6.000 κ.εκ. από τη Ford, περίπου 650 ίπποι και το βάρος στα 900 κιλά. Απόκοσμη εμφάνιση, carbon monocoque σασί, σχεδιασμένο απ΄την Reynard, αγωνίστηκε στην κατηγορία GT1 στα τέλη των ’90s. O Don Panoz λέγεται ότι κατασκεύασε δύο εκδόσεις δρόμου του αντίστοιχου αγωνιστικού.

BMW M3 GTR

H M3 E92 δεν ήταν η πρώτη με V8 κινητήρα. Την είχε “προλάβει” η E46, έστω και σε περιορισμένη παραγωγή. Η Μ3 Ε46 GTR Straßenversion κινούταν από τον detuned P60 V8, ο οποίος απέδιδε 380 ίππους στις 7000 σ.α.λ. και η κίνηση μεταδιδόταν στον πίσω άξονα μέσω ενός 6-ταχυτου κιβωτίου ταχυτήτων και ο συμπλέκτης ήταν διπλόδισκος αγωνστικών καταβολών. Όπως και πολλά από τα περιορισμένης παραγωγής μοντέλα, η ζωή της M3 GTR ξεκίνησε για να πάρει homologation η αγωνιστική M3 E46 GTR. Σε σύγκριση με την απλή Μ3 της εποχής, η οροφή, η αεροτομή, οι εισαγωγές στο καπό ήταν κατασκευασμένα από CFRP. Λέγεται ότι η δημιουργία της M3 GTR οφείλεται στο ότι η BMW, με τον 3λιτρο 6κυλινδρο κινητήρα της Μ3 δε θα μπορούσε σε καμιά περίπτωση να χτυπήσει στα ίσια τις Porsche 911 GT3 RS στο American Le Mans series. Πράγματι, η αγωνιστική Μ3 GTR νίκησε σε 7 από τους 11 αγώνες του 2001, κατακτώντας τον τίτλο. 10 εκδόσεις δρόμου κατασκευάστηκαν, αξίας 250.000$.

Βέβαια, υπάρχει και αυτή η M3 GTR. Η ύπαρξη της BMW M3 GTR (E36) αποτελεί μυστήριο. Η έκδοση δρόμου της αγωνιστικής M3 είναι τυλιγμένη στο μυστήριο. Μερικοί λένε πως ποτέ η BMW δεν κατασκεύασε την M3 GTR E36, ενώ κάποιοι άλλοι λένε πως τελικά βγήκαν 90 αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την BMW σήμερα υπάρχουν μόλις δύο M3 GTR , με τον 3-λιτρο κινητήρα τους να αποδίδει 300 άλογα και να βρίσκονται η μία, στην ιδιωτική συλλογή κάποιου συλλέκτη και η άλλη, σε ένα υπόγειο στο εργοστάσιο της BMW.

Savage Rivale GTR

Πάμε σε κάτι λιγότερο γνωστό. Το 2012, η ολλανδική Savage Rivale παρουσίασε το Savage Rivale GT, την δίπορτη σκληροπυρηνική έκδοση του τετραθέσιου GTS. Η παραγωγή περιοριζόταν σε 69 μονάδες με τιμή, τότε, τα 141.500 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Φορούσε σωληνωτό πλαίσιο με υψηλή ακαμψία το οποίο ζύγιζε μόλις 115 κιλά ενώ το συνολικό του βάρος δεν ξεπερνούσε τα 1.030 κιλά. Οι πόρτες του άνοιγαν προς τα επάνω, εφοδιαζόταν με carbon-κεραμικά Brembo φρένα, xenon φωτιστικά σώματα ενώ στο εσωτερικό του υπήρχαν carbon διακοσμητικά.

Μηχανικά φορούσε τον V8 6.2-λίτρων LS9 κινητήρα της GM απόδοσης 700 – 800 ίππων στις 6.200 σ.α.λ με 780 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας,τα έκανε σε 2.8 δευτ. με τελική ταχύτητα 360 χλμ/ώρα.

Porsche 924 GTR

Μόλις 17 924 GTR κατασκευάστηκαν και η συγκεκριμένη της φωτογραφίας ερχόταν εξοπλισμένη με εργοστασιακό roll cage, μεγάλο front-mount intercooler, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, μεγάλα φρένα και έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που απέδιδε 375 άλογα. Με το βάρος να μην υπερβαίνει τα 930 κιλά, η αγωνιστική 924 ήταν ταχύτατη, αφού τα πρώτα 96 χλμ/ώρα έρχονταν σε 4.7 δευτερόλεπτα και η τελική ήταν 290 χλμ/ώρα. Ξεχώριζαν, όπως είναι εμφανές, τα “πρησμένα” φτερά και οι ζάντες ελαφριού κράματος.

Ultima GTR

‘Ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα που θα μπορούσε να αποκτήσει κανείς. 5.666 κ.εκ (ουυυ “666, the number of the beast!”), 730 άλογα από τον supercharged V8, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονταν σε 2,7″ ενώ το αυτοκίνητο ζύγιζε κάτω από τόνο. Παραγόταν έως το 2015 ως fully-built supercar ή kit car, ανάλογα με το πορτοφόλι και τα γούστα του αγοραστή. Το σασί ήταν τόσο καλό που μπορούσε να δεχτεί ιπποδυνάμεις μέχρι και 2000 ίππων, ενώ κάτι ΑΒS, traction control και λοιπά ηλεκτρονικά μαραφέτια απλά δεν υπήρχαν!

Fun fact: Στην πίστα του Top Gear, ο Stig σημείωσε με το Ultima GTR ταχύτερο χρόνο από τη Ferrari Enzo κατά 6,2″ ενώ ήταν και 4″ πιο γρήγορος από τον αντίστοιχο χρόνο που σημείωσε με την Veyron SS!

Ford Mustang GT-R Concept

Για να εορταστούν τα 40α γενέθλια του Ford Mustang, η “Μπλε Οβάλ” παρουσίασε εν έτει 2004 το, βαμμένο σε Valencia Orange, Mustang GT-R Concept. O νέος, 5-λιτρος cammer κινητήρας από τη Ford Racing Performance απέδιδε 440 ίππους, ενώ αναβαθμισμένο ήταν το σύστημα πέδησης και η ανάρτηση. Στο γυμνό εσωτερικό δέσποζε το roll cage και το σασί ήταν πλέον ενισχυμένο.

Galpin Ford GTR1

Το Galpin GTR-1 είναι εμπνευσμένο από το Ford GΤ και διαθέτει 12,7 εκατοστά μεγαλύτερο πλάτος από αυτό. Η ιπποδύναμη του 5,4-λίτρων V8 αγγίζει τα 1.024 άλογα και η ροπή του τα 1.001 Nm, ενώ με βενζίνη 100 οκτανίων η δύναμη εκτοξεύεται στα 1.200 άλογα και η ροπή στα 1.202 Νm. H τελική ταχύτητα του εντυπωσιακού αμερικάνικου supercar είναι 360+χλμ/ώρα, ενώ για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 3,1 δευτ., για τα 0-160 χλμ/ώρα 6,8 δευτ, και το 400άρι το ολοκληρώνει σε μόλις 10,6 δευτ. με ταχύτητα εξόδου 243,2 χλμ./ώρα.

Mazda 323 GT-R

Πιστεύω, ένα από τα πιο παρεξηγημένα και ξεχασμένα αυτοκίνητα των ’90s. Είχε την ατυχία να συμπέσει η έναρξη παραγωγής του με την ενασχόληση των δυο άλλων Ιαπώνων, μιλώντας προφανώς για Subaru και Mitsubishi, που εξέλισσαν τα δικά τους “όπλα”.

O 1800αρης, turbo κινητήρας απέδιδε 185 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και η κίνηση μεταδιδόταν σε όλους τους τροχούς. Μεγαλύτερα φρένα, πιο σφιχτή ανάρτηση και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο κέντρο ήταν μερικές από τις ειδοποιούς διαφορές μεταξύ αυτού και των άλλων εκδόσεων του 323.

Isuzu Bellett GT-R

Θα κλείσω τη λίστα με Ιαπωνία. Το Isuzu Bellett GT-R ήταν η γρήγορη έκδοση του GT. Ανάμεσα στο 1969 και το 1973, η Isuzu κατασκεύασε 1500 GT-R και στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα. Ακόμη, ψηφίστηκε από τους αναγνώστες ενός ιαπωνικού περιοδικού ως το δέκατο, σε μια λίστα από 50 αυτοκίνητα, καλύτερο JDM. Ήταν διαθέσιμο μόνο ως δίθυρο και αυτό που το ξεχώριζε από τις άλλες εκδόσεις ήταν (και) το μαύρο καπό του. Ο κινητήρας ήταν ο ίδιος με αυτόν του 117 coupe, ένας 4-κυλινδρος 1,6 λίτρων, απόδοσης 120 ίππων.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...