Advertisement

1Εισαγωγή

Καλώς ή κακώς τα SUVs είναι το απόλυτο trend της τελευταίας δεκαετίας, και σιγά σιγά δείχνουν ότι θα βάλουν στο περιθώριο τα subcompacts όσο και τα compacts. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2016, και για δεύτερη φορά στην ιστορία των Ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων, τα SUV ήταν η No1 σε πωλήσεις κατηγορία, αφού ξεπέρασαν οποιαδήποτε άλλη κατηγορία. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από το 22,5% το 2015, στο 25,7% την χρονιά που μας πέρασε, ενώ τα subcompacts βρίσκονται στην δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 21,2% και τα compacts στην τρίτη θέση με μερίδιο 20,2%.

Η κατηγορία των SUVs υποδιαιρείται, και σχεδόν 2 στα 5 ανήκουν στα “small SUVs”, εκεί που η Renault ηγείται με το Captur. Αντίστοιχο ποσοστό έχει και η αμέσως μεγαλύτερη υποδιαίρεση των “compact SUV”, εκεί που πρώτο της κατηγορίας αλλά και όλων των SUV είναι φυσικά το Nissan Qashqai, καθώς πρώτη γενιά πρακτικά ίδρυσε την κατηγορία, και η δεύτερη έγινε σημείο αναφοράς. Χαρακτηριστικό είναι πάντως, ότι το Qashqai κατείχε την 8η θέση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις με 234.340 αυτοκίνητα, και το Captur την 10η με 217.100 πωλήσεις.

Και εδώ έρχεται η Renault, εκμεταλλευόμενη τον ηγετικό ρόλο στην συμμαχία με την ιαπωνική εταιρία, αλλά και την εμπειρία της με το Captur, και παρουσίασε πριν δύο χρόνια το πρώτο της crossover στο C-segment, το Kadjar. Στην πρώτη πλήρη χρονιά κυκλοφορία της στην Ευρώπη κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 130.000 αυτοκίνητα, ενώ στην Ελλάδα ήρθε με καθυστέρηση σχεδόν ενός χρόνου, καθώς η εμπορική του πορεία ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, έχοντας καταφέρει να πουλήσει μέσα σε 7 μήνες, 90 αυτοκίνητα.

Όπως έχει καταλάβει, με την είσοδο του Kadjar στην κατηγορία, ο ανταγωνισμός γίνεται ακόμα πιο έντονος, καθώς εκτός από το προαναφερθέν Qashqai, σε αυτήν υπάρχουν τα Kia Sportage, Ford Kuga, Honda ΗR-V, Peugeot 3008, Hyundai ix35, VW Tiguan, Seat Ateca κλπ.

Στα συν

  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα

Στα μείον

  • Οριακά επαρκής κινητήρας
  • Επιδόσεις
Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Πρώτη φορά οδηγήσαμε το γαλλικό αυτοκίνητο κατά την πανελλήνια παρουσίαση του. Εμφανισιακά το Kadjar διαθέτει μια αδιαμφισβήτητη ελκυστική και εντυπωσιακή σιλουέτα, καθώς συνδυάζει ένα δυναμισμό και περιπετειώδη χαρακτήρα. Ο τελευταίος τονίζεται από τις μαύρες πλαστικές προστατευτικές ποδιές περιμετρικά του αμαξώματος, καθώς και από την απόσταση του από το έδαφος, που φτάνει τα 200 χλστ., με την γωνία προσέγγισης να αγγίζει τις 18 μοίρες, και η γωνία διαφυγής τις 28 μοίρες, παρέχοντας έτσι ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

Παρατηρώντας το εμπρός μέρος, το Kadjar διαθέτει την σχεδιαστική γλώσσα του Captur, η οποία όμως πλέον έχει εξελιχθεί, όπως έχουμε δει στα νέα Megane, Talisman και Koleos. Επί προκειμένου, δεν θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίσω το αυτοκίνητο μια “μεγαλογραφία” του compact SUV της γαλλικής εταιρίας, με το εμπρός τμήμα, όμως, να αποπνέει μια αίσθηση δύναμης. Γι’αυτό ευθύνεται ο τρόπος με τον οποίο η χρωμιωμένη μάσκα ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα, ενισχύοντας έτσι οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα προβάλει τον ισχυρό χαρακτήρα του Kadjar. Τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν LED φώτα ημέρας, που δημιουργούν ένα φωτεινό σχήμα “C”, αποτελώντας την φωτεινή υπογραφή της μάρκας, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο νέο Espace.

Ακόμα, θα βρεις αρκετές ανάγλυφες επιφάνειες στο καπό και στο προφίλ του αμαξώματος, με τις τελευταίες να επιτείνονται από το φινίρισμα των θυρών, το τελείωμα των οποίων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους θόλους. Η γραμμή των παραθύρων έχει ανοδική πορεία προς τα πίσω, ενώ στο ύψος της χειρολαβής των πίσω θυρών να δεις το έντονο και όμορφο “φούσκωμα” των φτερών, κάτι που γίνεται ακόμα πιο εμφανές από τους εξωτερικούς καθρέφτες, όταν κάθεσαι στο κάθισμα του οδηγού. Το πίσω μέρος ολοκληρώνει το σχεδιαστικό παζλ του αυτοκινήτου, και διαθέτει ένα αρκετά καλαίσθητο σύνολο. Εκεί θα δεις τα “χωνευτά” και γωνιώδη φωτιστικά σώματα, τον προφυλακτήρα με την υποψία διαχύτη, το μικρό πίσω τζάμι και το στρογγυλεμένο πίσω άκρο είναι παρόμοια σε στυλ με το μικρότερο Captur.

Γενικά oι επιθετικές γωνίες και καμπύλες του αυτοκινήτου, σε κάνουν να θέλεις να το προσεγγίσεις, να το επεξεργαστείς περισσότερο, ενώ οι ποδιές και οι μπάρες οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο, είναι στοιχεία που δείχνουν ότι το Kadjar δεν θα αρκεστεί στις αστικές μετακινήσεις, καθώς αποτελούν μια ακόμα ένδειξη της τάσης για περιπέτεια. Αυτό είναι ουσιαστικά το στοιχείο που κάνει το Kadjar να διαφέρει από το Qashqai, το οποίο έχει πιο “πολιτισμένο” χαρακτήρα.

Σε σύγκριση με το τελευταίο, το μήκος του Kadjar είναι 69 χλστ. μακρύτερο, 30 χλστ. πιο πλατύ και 17 χλστ πιο ψηλό, καθώς έχει διαστάσεις 4.449×1.836×1.607 (ΜxΠxY), με το μεταξόνιο να είναι ακριβώς το ίδιο, καθώς και τα δύο κάνουν χρήση της πλατφόρμας CMF του γαλλοιαπωνικού ομίλου. H συναρμολόγηση του γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Palencia της Ισπανίας, εκεί όπου παράγεται και το Megane.

H Renault αναφέρει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, ώστε να βρεθεί η ιδανική απόδοση με βάση τις σχεδιαστικές απαιτήσεις. Το πάτωμα του αυτοκινήτου διαθέτει ειδικούς διαμορφωτές ώστε να κατευθύνουν τη ροή του αέρα, ενώ λόγω της απόστασης από το έδαφος έχει τοποθετηθεί ένας εκτροπέας ροής στο εμπρός τμήμα, που κατευθύνει τον αέρα γύρω από τους τροχούς ώστε να αποτρέψει τους στροβιλισμούς που παρουσιάζονται σε εκείνη την περιοχή. Τέλος, το Kadjar διαθέτει ενεργά πτερύγια για την ψύξη του κινητήρα τα οποία είναι κλειστά και ανοίγουν μόνο όταν υπάρχει η ανάγκη για επιπλέον ψύξη.

Advertisement

3Εσωτερικό

Όπως κατάλαβες και από τις εξωτερικές διαστάσεις, έτσι και στο εσωτερικό θα παρατηρήσεις ότι η Renault έχει προσπαθήσει να κάνει ότι μπορεί, ώστε το Kadjar να μην θεωρείται κλώνος του Qashqai, και κατά βάση τα έχει καταφέρει. Φυσικά υπάρχουν κοινά στοιχεία, με μοναδικό σκοπό τον περιορισμό του κόστους, τα οποία εντοπίζονται στους διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, καθώς και σε αυτούς των παραθύρων στις πόρτες, με μόνο αυτόν του οδηγού να διαθέτει φωτισμό.

Βάζοντας στην άκρη αυτό, η καμπίνα του Kadjar διαθέτει αρκετά καλή ποιότητα, που χαρίζει στο γαλλικό μοντέλο μια πιο σοβαρή και εκλεπτυσμένη αίσθηση άνεσης. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με υλικά μαλακής υφής, που υπογραμμίζει την προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά το σκληρό πλαστικό γύρω από την κεντρική οθόνη, είναι η μοναδική παραφωνία ποιότητας, καθώς εκτός του ότι έρχεσαι συχνά σε επαφή μαζί του, φάνηκε να είναι επιρρεπές στις γρατσουνιές. Η κονσόλα έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, με τις οριζόντιες γραμμές του ταμπλό να ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ οι χειρολαβές στις πόρτες, και στο κεντρικό τούνελ από την πλευρά του συνοδηγού, να αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο της “περιπετειώδους” καταγωγής του μοντέλου. Το δέσιμο των μερών δεν είναι το καλύτερο δυνατό, χωρίς ωστόσο να εμφανίζει τριγμούς κατά την κύλιση.

Ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί περιβάλλονται από ένα λεπτό και κομψό περίγραμμα χρωμίου, με τον πρώτο να είναι τοποθετημένος σε πολύ καλό σημείο. Έχει ευδιάκριτες ενδείξεις, ενώ διαθέτει 4 στυλ εμφάνισης και 5 χρωματισμούς, ώστε να τον παραμετροποιήσεις σύμφωνα με τα γούστα σου, προσφέροντας παράλληλα την ιδανική ατμόσφαιρα για κάθε περίσταση. Στην default επιλογή εμφανίζεται το κλασσικό ταχύμετρο, που συνδυάζεται με στροφόμετρο με “βελόνα”, ενώ υπάρχει και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο. Τα διαθέσιμα στυλ εμφάνισης συνεχίζονται με το σπορ ταχύμετρο, όπου η ένδειξη της ταχύτητας εμφανίζεται στο κέντρο, με ένα απλοποιημένο στροφόμετρο. Ακολουθεί το ταχύμετρο με λειτουργία “οικονομίας”, όπου ένα γράφημα δείχνει την ιδανική διακύμανση της κατανάλωσης και στο κέντρο την ταχύτητα, και τέλος υπάρχει μια απλοποιημένη έκδοση του ταχύμετρου, χωρίς στροφόμετρο.

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας R-Link 2. Έχει διαγώνιο 7 ιντσών, και παρότι θα χρειαστείς λίγα λεπτά για να εξοικειωθείς με το μενού της, προσφέρει πολύ καλή ευκρίνεια και ταχύτητα απόκρισης, κάνοντας εξαιρετικά άνετη και εύκολη την καθημερινή χρήση της. Το λογισμικό και τα γραφικά θυμίζουν λίγο tablet, καθώς σου επιτρέπει να μετακινήσεις εικονίδια με drag & drop, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να διαμορφώσεις την αρχική σελίδα έτσι ώστε να σου επιτρέπει άμεση πρόσβαση στις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, ενώ διαθέτει λειτουργία scroll, zoom κλπ.

Μπορεί να αποθηκεύσει έξι διαφορετικά προφίλ, με τις προτιμήσεις κάθε μέλους της οικογένειας, με το R-Link2 να προσφέρει άνετη πρόσβαση σε παρακάτω λειτουργίες και υπηρεσίες, όπως πλοήγηση με χάρτες TomTom, σύνδεση με το τηλέφωνο μέσω bluetooth, και φυσικά στο ραδιόφωνο. Τέλος, υπάρχει και μια ευρεία γκάμα εφαρμογών και υπηρεσιών, όπως ταξιδιωτικές οδηγίες, νέα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρακτικές εφαρμογές, ενώ φυσικά, προσφέρει επιλογές συνδεσιμότητας με 2 θύρες USB.

Από πλευράς χώρων, το Kadjar προσφέρει μια πιο ψηλή θέση οδήγησης σε σχέση με το Qashqai, με τα καθίσματα να είναι φαρδιά και άνετα, έχοντας εξαιρετική πλευρική στήριξη. Η επένδυση τους διαθέτει αφρώδους υλικό διπλής πυκνότητας, ώστε να παρέχουν κορυφαία άνεση και στήριξη, κάτι που τα καθιστά κατάλληλα για μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων. Ο σχεδιασμός του πίσω μέρους της πλάτης αφήνει χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, με την ελαφριά κλίση των προσκέφαλων προς τα εμπρός, να διασφαλίζει την καλύτερη στήριξη και τη μέγιστη δυνατή άνεση. Πίσω θα κάτσουν πολύ άνετα μέχρι και 2-μετρα αναστήματα, χωρίς να συναντήσουν κάποιο πρόβλημα για τα γόνατα ή το “αέρα” για τα κεφάλια τους. Για τον μεσαίο επιβάτη, η μόνη παραχώρηση είναι στο πλάτος των ώμων, καθώς για τα πόδια υπάρχει αρκετός χώρος.

Οι θέσεις για μικροαντικείμενα θυμίζει πολυμορφικό, καθώς υπάρχει εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, με την κεντρική κονσόλα να είναι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει πολλαπλές θέσεις αποθήκευσης. Συνολικά διαθέτει σχεδόν 30 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους, εκ των οποίων τα 7,5 λίτρα βρίσκονται στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Κλείνοντας, ο χώρος αποσκευών διαθέτει διπλό πάτωμά, δίνοντας σου τη δυνατότητα δύο διαφορετικών διαμορφώσεων, με την μέγιστη χωρητικότητα του να αγγίζει τα 472 λίτρα, όντας 42 λίτρα μεγαλύτερος από το Qashqai.

Με την αναδίπλωση των διαιρούμενων (60/40) πίσω καθισμάτων, μέσω των λαβών που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, αυτός αυξάνεται στα 1.478 λίτρα. Παράλληλα το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί δημιουργώντας ένα μικρό τραπέζι, κάτι που επιτρέπει επίσης τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος μεγαλύτερο από 2,5 μέτρα.

Τέλος, αξίζει να αναφέρω ότι το Kadjar διαθέτει τη keyless κάρτα εισόδου, η οποία προσφέρει αυξημένη προστασία σε υγρασία και σκόνη, και έχοντας την στην τσέπη σου μπορείς να εισέρχεσαι στο αυτοκίνητο, πιέζοντας απλά το μικρό κουμπί στην εξωτερική χειρολαβή.

Advertisement

4Κινητήρας

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός -και μη εξαιρετέος- Energy dCi turbo πετρελαιοκινητήρας, χωρητικότητας 1.461 κ.εκ., με σχέση συμπίεσης 15.5:1 και απόδοσης 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής από τις 1750 σ.α.λ., με τους ιθύνοντες της εταιρίας να υπολογίζουν ότι αυτόν θα επιλέξει το 70% των αγοραστών.

Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο, και αποκλειστικά κίνηση στον εμπρός άξονα, με το βάρος του αυτοκινήτου να ανακοινώνεται στα 1.380 κιλά με τις 17άρες ζάντες (+14 με τις 19άρες), όντας κατά 15 κιλά βαρύτερο από το μοντέλο της Nissan, με την πλάστιγγα να δείχνει 1.410 κιλά.

Ο κινητήρας διαθέτει Start&Stop με σύστημα ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR/Exhaust Gas Recirculation), και αυτόματα ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού. Συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας λαδιού, φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις, τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.

Ο κινητήρας είναι οριακά επαρκής, με την κατάσταση να σώζεται από την καλή ροπή του, καθώς και από το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο. Έτσι, οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό του σημείο, ούτε από στάση, ούτε εν κινήσει. Τα 0-100 χλμ/ώρα ανακοινώνεται ότι έρχονται σε 11,9 δευτ., με τις μετρήσεις μας με το VBox να γράφει 11,81 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ/ώρα. Η εργοστασιακή κατανάλωση για την δικίνητη έκδοση, με τις ζάντες 17 ιντσών ντυμένες με καλοκαιρινά ελαστικά διαστάσεων 215/60, ανακοινώνεται στα μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ., με την πραγματικότητα να βρίσκεται ψηλότερα και κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 55 λίτρων η αυτονομία του μπορεί να φτάσει στην καλύτερη των περιπτώσεων τα 900 χλμ., με πιο φυσιολογική τιμή να είναι αυτή περίπου στα 850 χλμ. Κλείνοντας, οι εκπομπές CO2 με τις παραπάνω προδιαγραφές είναι μόλις 99γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €89,1.

Renault Kadjar 1.5 dCi Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 11,81 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,92 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 9,58 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 17,41 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39,18 μέτρα σε 2,97 δευτ.
Advertisement

5Τιμή

Το Renault Kadjar με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Authentic, το Expression, το Dynamic και το Bose, με τη βασική του να ξεκινάει από τα €22.340, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στο τρίτο επίπεδο, με την τιμή του να ξεκινάει από τα €27.090. Ο εξοπλισμός του είναι αρκετά καλός και είναι εφοδιασμένο και με μια σειρά προηγμένων οδηγικών βοηθημάτων, εξαιρετικά χρήσιμων στις καθημερινές μετακινήσεις, όπως αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας.

Advertisement

6Οδηγώντας

Με την αγορά ενός SUV να μην συνοδεύεται απαραίτητα με αρκετές εκτός δρόμου διαδρομές από τους οδηγούς, καθώς τουλάχιστον το 90% της ζωής τους θα το περάσουν στην άσφαλτο, από την πρώτη στιγμή θα καταλάβεις ότι το Kadjar είναι φτιαγμένο για άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις, όντας πιο “μαλακό” από το μοντέλο της Nissan.

Το εξαιρετικό πλαίσιο με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ισοπεδώνει εξαιρετικά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και μόνο πολύ βαθιές λακκούβες ίσως περάσουν -κυρίως ηχητικά- στην καμπίνα, χωρίς να “χοροπηδάει” το πίσω μέρος. Η γαλλική εταιρία έχει ρυθμίσει το αυτοκίνητο ώστε να μην “πλέει” στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και να μην εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Προφανώς δεν είναι αμελητέες, αλλά σίγουρα δεν θα σε τρομάξουν. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, όντας πολύ στιβαρό, δίνοντας σου την αίσθηση της ασφάλειας και σιγουριάς σε όλες σου τις μετακινήσεις. Το να το πιέσεις στα όρια δεν είναι σώφρον, καθώς δεν έχει σχεδιαστεί για σπορ μετακινήσεις, αλλά για άνετες, με το σύστημα ευστάθειας να μην απενεργοποιείται.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης έχει καλή απόκριση στις εντολές σου, ενώ είναι αρκούντως ελαφρύ και ιδιαίτερα κοφτερό. Έτσι, το Kadjar είναι εξαιρετικά εύκολο στην πόλη και ευέλικτο, καθώς έχει μόλις 5,36 μέτρα ακτίνα στροφής. Στον αυτοκινητόδρομο θα “μαζέψει” χλμ. με χαρακτηριστική άνεση, με την επιτυχία του να εντοπίζεται στην απομόνωση από την καμπίνα κάθε εξωτερικού παράγοντα, καθώς και ότι μπορεί να κινείται σχεδόν παντού με την ίδια ευκολία και άνεση. Είναι ευθύβολο και σταθερό, με τους αεροδυναμικούς θορύβους από τους καθρέφτες να εμφανίζονται πάνω από τα 150 χλμ/ώρα, ταχύτητα που ίσως νιώσεις ότι επηρεάζεται από τυχόν δυνατούς πλευρικούς ανέμους.

Αν επιλέξεις να βγεις εκτός δρόμου, η ανάρτηση θα απορροφήσει αρκετούς κραδασμούς, όχι όμως και το τιμόνι, το οποίο θα “δονείται” αρκετά. Ακόμα, παρά την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, ο μεγάλος εμπρός πρόβολος θα σε υποχρεώσει να έχεις στο νου σου να μην βρεις τον εμπρός προφυλακτήρα σε εμπόδια.

Κλείνοντας, για την πέδηση εφοδιάζεται με δίσκους σε όλες τις γωνίες, με τους εμπρός αεριζόμενους να έχουν διάμετρο 296 χλστ., και οι πίσω, απλοί, 290 χλστ. Η ακινητοποίηση του οχήματος γίνεται σε 39,2 μέτρα, με την αντοχή τους στην πίεση να είναι αρκετά ικανοποιητική, με το πεντάλ να έχει ιδανικά γραμμική αίσθηση.

Advertisement

7Συμπέρασμα

Με το Kadjar η Renault βάζει δύσκολα στον εαυτό της, θέλοντας να κλέψει την δόξα από το Qashqai. Έχει, όμως, όλα τα απαραίτητα εφόδια για να τα καταφέρει, και κυρίως καλύτερη κύλιση και μεγαλύτερους χώρους. Ήταν κάτι που πραγματικά έλειπε από την γκάμα της γαλλικής μάρκας, με το αυτοκίνητο να έχει την δικιά του ταυτότητα.

Advertisement
  • VictorRav4

    Πιστευω το μεγαλυτερο αρνητικο ειναι πως βασιζεται στη παλια σχεδιαστικη ταυτοτητα της renault, παρολο που παρουσιαστηκε κοντα με τα talisman και megane. Γενικα αξιολογο φαινεται αλλα διπλα στο qashqai (τουλαχιστον στην Ελληνικη αγορα) δεν εχει πολλες ελπιδες.

  • Grekko

    Να κάνω μια ερώτηση, γιατί τον τελευταίο καιρό 9 στα 10 αν όχι 10 στα 10 test drive σας είναι σε diesel?
    Υπάρχει κόσμος που δεν θέλει να αγοράσει diesel αλλά βενζίνη, ξέρω ότι είναι μόδα στην Ελλάδα τα τελευταία 4-5 το diesel αλλά …

    • elias

      Δεν είναι μόδα. και εγώ μέχρι πριν 2 μήνες τα ίδια έλεγα. Μετά όμως την αγορά του clio 1,5 dci μακάρι να μπορούσα να αλλάξω και το δικό μου βενζινοκίνητο. Ξέρεις τι σημαίνει να το οδηγάς όπως θες και να μην καίει πάνω από 6λτ/100χλμ. Για μένα λέει πολλά στην τσέπη μου!

    • rous

      Μονο οσοι αποκτησουν καταλαβαινουν την διαφορα.

    • rous

      Μονο οσοι αποκτησουν καταλαβαινουν την διαφορα.

    • Grekko

      Αν σκεφτεσαι μόνο την τσέπη πολύ καλά το σκέφτεσαι.
      Αν διαβάσεις όμως λίγο άρθρα του ab θα δείς ότι οι κατασκευαστές ένας ένας θανατώνουν τους diesel, θα διαβάσεις για τους πιο καρκινογόνους ρύπους που παράγουν, θα διαβάσεις την αποστροφή πόλεων όπως το Παρίσι στους diesel κ αλλά πολλά που δείχνουν ότι diesel πεθαίνει.
      Στην Ελλάδα είναι μόδα γιατί τώρα ήρθε, στην Ευρώπη κινούνται με diesel 20 χρόνια συν.
      Προσωπικά έχοντας διαβάσει όλα αυτά τα άρθρα θα πήγαινα σε βενζίνη, υβριδικό ή ηλεκτρικό.

    • gv

      φιλε μου ομως το πανε για απαγορευση ακομη και εδω απο τα μεγαλα αστικα κεντρα..
      δικη σας επιλογη φυσικα που αγοραζετε ακομη diesel αλλα οταν ερθει η απαγορευση και πληρωνετε μεγαλα προστιμα για εισοδο στη πολη η δε μπορειτε να το πουλησετε δε θα σας φταιει κανεις..
      μετα μη γκρινιαζετε γιατι το ξερετε ηδη οτι θα γινει..

    • αμα καιει το αυτοκινητο σου 15 λιτρα στα 100 αλλα το λιτρο κοστιζε 0.40 θα σε ενοιαζε να ειναι ντιζελ ???
      θελω να πω….οτι προτιμας ανα 100χιλιομετρα το γινομενο λιτρα*τιμη λιτρου να ειναι οσο το δυνατον μικροτερο !!!

    • Mika

      Σιγα σιγα αυξανεται και το πετρελαιο σαν τιμη, ηδη εχει αυξηθει περισσοτερο συγκριτικα απο τη βενζινη κι οπως το πανε το οποιο οφελος θα προκυπτει μονο απο την καταναλωση!Αρα και τη χρηση (χλμ) που κανεις…

  • SAMURAI-66

    Ειναι χωρις αμφιβολια δυσκολο αν οχι αδυνατο να ξεπερασει τον ηγετη που λεγεται qashqai σε πωλησεις και βεβαια δεν ειναι το μοναδικο σε αυτο το σημειο το renault που δυσκολευεται να το πετυχει γιατι απο κοντα ερχονται και αλλοι αντιζηλοι με το πλεον επικρατεστερο και αγριεμενο να ερθει σε ριξη με το nissan το c-hr της toyota.
    Το οποιο renault ομως το βλεπω πιο ντελικατο και ομορφο εξωτερικα απο το nissan αντιθετα με το εσωτερικο που το γιαπωνεζικο κερδιζει της εντυπωσεις.
    Πανω κατω βρισκονται στην ιδια μοιρα και αποτελουν αξιες παραπλησιες για να σε συγκινησουν μα και παλι η γιαπωνεζικη προταση μαλλον θα εχει καλυτερη τυχη και αυτο αποδεικνυεται και απο την αγαπη του κοσμου στο προσωπο του που αποτελει μονοδρομο τουλαχιστον μεχρι σημερα.

  • Philby

    Θεωρώ ότι το Kadjar συνοψίζει ότι είναι στραβό με την αυτοκίνηση σήμερα! Λοιπόν έχουμε ένα δικίνητο crossover, υπέρβαρο, ογκώδες, diesel, αργό, ακριβό, χτισμένο σε πλατφόρμα ανταγωνιστικού αυτοκινήτου και κινητήρα που τον βρίσκεις από Dacia μέχρι Mercedes! Υποκειμενικά είναι και άσχημο.

    • Αννίβας

      Πρέπει να είσαι μικρός.
      Αυτά έκανε η FIAT με την πλατφόρμα του TIPO που την έβαλε ακόμα και στην Alfa Romeo155!!! και τα έκανε…
      Αυτά έκανε Φέρντιναντ Πιχ-μάλλον καλύτερα- στο vw grup και το πάνε ακόμα παραπέρα με την Porsche και Audi να έχει τον ίδιο κινητήρα και πλαίσιο με την skoda !!! με μερικά χιλιάδες ευρό επιπλέον.
      Θα μπορούσε να ήταν ελαφρύτερο αλλά θα έπρεπε να είχε μανιβέλες και μηδέν αερόσακους και άλλα πολλά λιγότερα σε παθητική ασφάλεια ή άνεση που δεν τα διαπραγματευόμαστε.
      Τώρα για το πλαίσιο του qashqai που είναι ίσως το καλύτερο -το ίσως γιατί το 3008 αν και πολύ ποιο ακριβό είναι κορυφή- είναι σαν να λέμε.
      Αυτή δεν μου αρέσει γιατί μοιάζει πολύ στη Στάρλετ Γιοχανσον.

    • Philby

      Μάλλον δεν έχεις διαβάσει άλλα σχόλια μου ειδικά για το VW GROUP και αυτές τις πρακτικές για να δεις ότι εκεί ήμουν πολύ πιο επικριτικός. Για την αισθητική ναι υπάρχουν κάποιοι που δεν τους αρέσει η Scarlet Johansson αλλά ότι το Kadjar αισθητικά είναι το αυτοκινητιστικό αντίστοιχο της πρώτη φορά το ακούω.

    • Αννίβας

      Εγώ απάντησα σε αυτό που διάβασα. Δεν έκανα έρευνα στα σχόλια σου.
      Μετά θα πρέπει να μιλήσω για το σχήμα λόγου, την παρομοίωση και το χιούμορ.
      Επίσης το πλαίσιο δεν περιλαμβάνει την αισθητική. Είναι σαν να πεις ότι ο σκελετός το ξυλότυπο του σπιτιού κάνουν το σπίτι άσχημο ή όμορφο. “Τώρα για το πλαίσιο του qashqai που είναι ίσως το καλύτερο -το ίσως γιατί το 3008 αν και πολύ ποιο ακριβό είναι κορυφή- είναι σαν να λέμε.
      Αυτή δεν μου αρέσει γιατί μοιάζει πολύ στη Στάρλετ Γιοχανσον.”
      Καλό βράδυ.

  • crazyfrog

    το αυτοκινητο δε θα το κρινω.θα πω μονο κατι για τα πετραλαιοκινητα.αν δεν εχεις οδηγησει turbodiesel ειναι καλυτερα να μη μιλας γιαυτο το ειδος κινητηρα.θα σε κολησει στο καθισμα ακομη και με 6η σε ανηφορα και θα καψει πραγματικα 8 λιτρα στα 100 σε αυτοκινητο 1600 κιλων.γαι το ιδιο κολλημα και το ιδιο ζορισμα θελεις τη διπλη βενζινη.
    οσο για τη μολυνση του περιβαλλοντος και την υγεια οι δηθεν οικολογοι ας σταματησουν πρωτα το τσιγαρο που ευθυνεται για το 80%(και λιγο λεω) ολων των καρδιοπνευμονικων νοσηματων και μετα ας ασχοληθουν μετα με τα αυτοκινητα.

    • DJ_D

      Άσε που πεινάνε και τα παιδάκια στην Αφρική και εμείς ασχολούμαστε με τα καυσαέρια… Κατάντια.

      __________________________________________________________________
      Αυτό το μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε μερικές ώρες.

    • rous

      Εχω το Mercedes B 180 CDI που φοραει το ιδιο μοτερ με αυτο, αλλα εμενα συνδυαζεται με αυτοματο 7 σχεσεων. Το Αθηνα θεσσαλονικη το κανω με 25 ευρω καυσιμο και ταχυτητα συνεχως πανω απο 150 χλμ/ωρα. Για την ακριβεια, στα 150 χλμ/ωρα εχει ακριβως 5 λιτρα/100 καταναλωση.

    • xoul

      Ειναι τοσο οικονομικο?Ενας φιλος μου εχει το GLA με το ιδιο μοτερ και του καιει 6.8 με νορμαλ οδηγηση.Θα μου πεις αλλη αεροδυναμικη,αλλη ζαντα αλλα το δικο σου μου φαινεται απιστευτα οικονομικο.Το εχεις μετρησει με φουλαρισματα η απλα το γραφει στην οθονη?

    • rous

      Με φουλαρισμα το εχω μετρησει. Η μεγιστη καταναλωση που εχω δει, ειναι 7,2 στη Μυκονο με πιεση και το air condition να μην σβηνει ποτε. Σε πολη, ειναι γυρω στο 6,2-6,5.
      Εχω παθει πλακα με το ποσο οικονομικο ειναι δεν το περιμενα πραγματικα.

    • rous

      Εχω το Mercedes B 180 CDI που φοραει το ιδιο μοτερ με αυτο, αλλα εμενα συνδυαζεται με αυτοματο 7 σχεσεων. Το Αθηνα θεσσαλονικη το κανω με 25 ευρω καυσιμο και ταχυτητα συνεχως πανω απο 150 χλμ/ωρα. Για την ακριβεια, στα 150 χλμ/ωρα εχει ακριβως 5 λιτρα/100 καταναλωση.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Συγχαρητήρια για τη δοκιμή! Το Kadjar είναι πολύ ωραίο και πολύ καλό αυτοκίνητο. Στυλάτο και ολοκληρωμένο. Μου θυμίζει πάρα πολύ στο πλάι το Mazda CX-7 (επειδή και ο σχεδιαστής ήταν στη Mazda). Ως “ξαδερφάκι” του Nissan Qashqai, ή αλλιώς το Qashqai της Renault, μπορεί να έχει και αυτό μια πολύ καλή πορεία, αν και το Qashqai που είναι πιο νωρίς στην αγορά είναι ήδη τοπ σε επιτυχία ενώ το νέο Kadjar σαν να άργησε κάπως. Καλή πρόταση πάντως! Αν και προσωπικά θα έπαιρνα το Qashqai!
    http://www.automativ.de/wp-content/uploads/2011/12/mazda-cx7-mj2012-img-1.jpg

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Συγχαρητήρια για τη δοκιμή! Το Kadjar είναι πολύ ωραίο και πολύ καλό αυτοκίνητο. Στυλάτο και ολοκληρωμένο. Μου θυμίζει πάρα πολύ στο πλάι το Mazda CX-7 (επειδή και ο σχεδιαστής ήταν στη Mazda). Ως “ξαδερφάκι” του Nissan Qashqai, ή αλλιώς το Qashqai της Renault, μπορεί να έχει και αυτό μια πολύ καλή πορεία, αν και το Qashqai που είναι πιο νωρίς στην αγορά είναι ήδη τοπ σε επιτυχία ενώ το νέο Kadjar σαν να άργησε κάπως. Καλή πρόταση πάντως! Αν και προσωπικά θα έπαιρνα το Qashqai!
    http://www.automativ.de/wp-content/uploads/2011/12/mazda-cx7-mj2012-img-1.jpg

  • a_f_a

    χα! μεχρι και η αδερφή μου που ψαχνει αυτοκίνητο, πήγε να το δει και έφυγε τρέχοντας…ανούσιο.
    σορρυ, αλλά οι γάλλοι δε νομίζω να πολυ-εχουν πια λόγο ύπαρξης εκτός από 1-2 αυτοκίνητα μαξ, όπως και οι ιταλοί.
    γνώμη μου πάντα

  • KaizerSoze

    Εκανα test drive σε KAD και σε QQ … Το Renault είναι ένα κλικ πανω αν και ομολογω οτι δεν το περίμενα …Ξεκίνησα δαγκωτό για QQ αλλα μετά άλλαξα γνώμη. Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά για το 1,2 Βενζίνη μιας και όπως ακούγεται θα υπάρξει θέμα με πετρέλαιο. Νομίζω ότι τελικά εξαρτάται από το πόσα χλμ κάνεις το χρόνο…Συμφωνείται ?

  • Mika

    Το ειδα στην εκθεση, στατικα, οποτε μονο γι αυτο μπορω να μιλησω. Ενδιαφερουσα φατσα, μ αρεσε, σ αντιθεση με το πισω μερος..Πολυ καλοι χωροι και πορτμπαγκαζ, καλυτεροι απο του ξαδερφου του…Κι οντως,εχει καλυτερα καθισματα, ειδικα μπροστα.
    Δεν μ αρεσε καθολου ομως η αντιλαμβανομενη ποιοτητα στο εσωτερικο, δεν σου αφηνε την αισθηση πως θα αντεξει στο χρονο..Ειδικα τα πλαστικα στις πορτες, χρονιο προβλημα σε ολα τα Renault ειναι κατω του μετριου….
    Εχει δυνατο ανταγωνισμο απο ολα τα μοντελα που αναφερει το αρθρο, κι ετσι θα ηταν η 5η-6η μου επιλογη….Σε 1.2 turbo φυσικα, γιατι καλη η οικονομια αλλα πρεπει να εχεις και σπιρταδα να προσπερασεις…Αν εκανα τα χιλιομετρα, τοτε θα επαιρνα το 1600 diesel, εστω και σε φτηνοτερη εκδοση..

  • Μαχητής Σαολίν

    Συνδυάζεται είτε με ένα… είτε με τί αλλο; Δεν μας λέτε…

    χΟροπηδάει***

    Ακόμα ένα γραμμένο στο πόδι άρθρο.

    • crazyfrog

      φιλε μηπως εισαι φιλολογος?

    • Geopan

      Φιλόλογος ίσως να μην είναι, αλλά δεν είναι κακό να προσπαθείς να κάνεις κάτι καλό καλύτερο.
      Καλό το άρθρο, αλλά οι οθόνες δεν έχουν διάμετρο ρε παιδιά.

    • φυσικά κ δεν έχουν διάμετρο, έχουν διαγώνιο…διορθώθηκε!!
      επίσης και το χοροπηδάει…
      για το συνδυάζεται δεν σε καταλαβαίνω!

    • Μαχητής Σαολίν

      Γράφατε “Συνδυάζεται είτε με ένα..”
      τώρα που σβήσατε το είτε έχει νόημα η φράση.

    • Μαχητής Σαολίν

      Γράφατε “Συνδυάζεται είτε με ένα..”
      τώρα που σβήσατε το είτε έχει νόημα η φράση.

  • Δημητρης

    ​Ωραίο κ κατατοπιστικό το άρθρο.
    Για τους diesel-άκηδες της παρέας,ήθελα να επισημάνω 2-3 πράγματα.
    Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο(όπως κ στα περισσότερα της αγοράς)
    η διαφορά του 1.2TCe 130 με το 1.6dCi 130
    είναι στα 6000€ – 7500€ ανάλογα με την έκδοση.
    *Ο 1.5 είναι εκτός κάδρου,καθώς υπολείπεται δύναμης κ επιδόσεων.
    Για να έχουμε αντικειμενική σύγκριση,θα πρέπει να μιλάμε για ίδιες ιπποδυνάμεις κ επιδόσεις…
    αλλιώς υπάρχει κ ο 1.6dCi 90 που είναι ακόμα πιο οικονομικός.

    Καταρχάς το πετρελαιοκίνητο είναι 100++ κιλά πιο βαρύ…
    ακόμα,με την διαφορά κατανάλωσης στα 2 λίτρα (ο κατασκευαστής λέει 1,3)
    κ την διάφορα της τιμής καυσίμου στα 25 λεπτά στο λίτρο**
    ένα αυτοκίνητο (οικογενειακό) κάνοντας (βαριά) 20.000 χιλιόμετρα τον χρόνο
    θα χρειαστεί μια 7ετια,για να κανει αποσβεση στα παραπανω χρηματα που εδωσε
    κ να αρχισει να κανει οικονομια…
    Εντωμεταξύ θα θελει αλλαγη το φιλτρο σωματιδίων (DPF)
    κ θα εχει παει συνεργειο κανα δυο φορες
    για καθαρισμο (αν όχι αλλαγη) EGR κ εισαγωγης
    που θα εχουν γινει σαν την καμιναδα του τζακιου του.

    **Θεωρω πως ενας σωφρων ιδιοκτητης συγχρονου πετρελαιοκινητηρα
    θα χρησιμοποιει το “καλο” πετρελαιο κινησης AVIO-ULTIMATE κτλ
    για τους λογους
    1. ότι εχουν θεωρητικα μικροτερο ποσοστο βιοντιζελ κ
    2. προσθετα μυκητοκτόνα ή αντιμυκητιακά
    που σε άλλη περιπτωση θα πρεπει να βαζεις μονος του.

    Μονο σε περιπτωση επαγγελματικου αυτοκινητου που κανει 30-40.000 χιλιόμετρα
    τον χρονο,τα πραγματα ισορροπούν