Πάω στοίχημα ότι δυο σκέψεις περνάνε από το μυαλό σου αυτή τη στιγμή: 1. Ότι γράφω το κείμενο «κουμπωμένος» 2. Από πού κι ως πού διαμάντι η κάμπια;

Τα φαινόμενα απατούν, ωστόσο, κι όπως το κουκούλι του σιχαμερού εντόμου κρύβει την πεταλούδα, έτσι και το Multipla έχει πολλή ουσία κάτω από το αμφιλεγόμενο αμάξωμά του. Αρκεί να κάνεις την προσπάθεια να τη δεις.

1Το (δεν) φαίνεσθαι

Θα αποφύγω το τετριμμένο «η ομορφιά είναι υποκειμενική», καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να πάσχεις από στραβισμό, πρεσβυωπία, να φοράς μάσκα οξυγονοκόλλησης και να είναι πίσσα σκοτάδι για να μην προσέξεις το προφανές. Μπορείς να κοσμήσεις το Multipla με διάφορα επίθετα: «εκκεντρικό», «αμφιλεγόμενο», «ιδιαίτερο», «πρωτότυπο», «αίσχιστο», «στραβοχυμένο», «κακομούτσουνο». Το «όμορφο» δεν υπάρχει στο κάδρο.

Το ωραίο (irony intended) είναι ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν προέκυψε από λάθος. Οι σχεδιαστές του Centro Stile Fiat ήθελαν να αναβιώσουν το concept του πρώτου 600 Multipla των 50’s με ένα ανατρεπτικό σχήμα που θα τάραζε τα νερά της κατηγορίας στα τέλη των 90’s. Δεδομένου του ανταγωνισμού της εποχής (Opel Zafira, Renault Scenic και τα πολύ μεγαλύτερα Renault Espace, Ford Galaxy, Seat Alhambra και VW Sharan) θα μπορούσαν να το έχουν πετύχει και με αρκετά πιο συντηρητική προσέγγιση.

Βασιζόμενο στο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 1996, το Multipla κατάφερνε να είναι κοντύτερο σε μήκος από το Fiat Bravo/Brava προσφέροντας υπερεπαρκείς χώρους για μια ολόκληρη οικογένεια και τις αποσκευές της. Βέβαια, ότι έχανε σε μήκος το κέρδιζε σε πλάτος και ύψος, έχοντας –σύμφωνα με τους Ιταλούς- την εικόνα μιας κάψουλας μετακίνησης. Σε αυτό βοηθούσαν και οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες στην έκδοση με την διπλή ηλιοροφή άγγιζαν το 27% της συνολικής κατασκευής.

Η πέτρα του σχεδιαστικού σκανδάλου δεν ήταν άλλη από το εμπρός μέρος. Μέχρι το ύψος της μάσκας ουδέν το αξιοσημείωτο. Ένας άβαφος προφυλακτήρας (πόση νοσταλγία;) με τους προβολείς ομίχλης στη συνηθισμένη θέση και μια μετόπη με τα φώτα διασταυρώσεως (από τις εξετάσεις του ΚΟΚ είχες να το διαβάσεις) και τα φλας δίπλα τους. Από εκεί και πάνω ξεκινούσαν οι «ανατριχίλες».

Το καπό ήταν σχετικά επίπεδο για να διευκολύνει την ορατότητα, ενώ το παρμπρίζ άρχιζε από ένα υπερυψωμένο σημείο το οποίο φιλοξενούσε τα μικρά φώτα. Αυτό το απότομο «κόψιμο», σε συνδυασμό με την ευθεία του καπό και τη θέση των προβολέων θέσεως έδινε στο Multipla μια όψη που παρέπεμπε σε αλλήθωρη πάπια.

Πίσω το θέαμα ήταν εμφανώς πιο εύπεπτο, έχοντας μια τεράστια πέμπτη πόρτα και δυο μικρά φανάρια τραβηγμένα στις άκρες του αμαξώματος.

2Και το αδικημένο «είναι»

Η πλειονότητα του αγοραστικού κοινού έμεινε στο προαναφερθέν δέντρο και έχασε ένα ξεχωριστό δάσος. Κάθε τι πάνω στο Multipla ήταν σχεδιασμένο με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή χωροταξία και την ευμάρεια των επιβατών του.

Το εμπρός τμήμα α λα duckface χάριζε άπλετη ορατότητα, ενώ τα φώτα θέσεως ήταν τοποθετημένα στο συγκεκριμένο σημείο ώστε να βρίσκονται στο ύψος του ματιού των αντίθετα διερχόμενων οδηγών. Αυτό πρακτικά σήμαινε πως ο «απέναντι» σε έβλεπε δίχως να τον τυφλώνεις, αφού η μεσαία σκάλα έμενε για μετά το ηλιοβασίλεμα.

Οι «τζαμαρίες» πλημμύριζαν με φως το εσωτερικό, κάνοντας τους επιβάτες να νιώθουν σαν στο σπίτι τους. Κυριολεκτικά. Η γραμμή των πλαϊνών παραθύρων βρίσκεται κάτω από το ύψος του αγκώνα, σχεδόν στο «ζωνάρι», παραπέμποντας στο σχεδιασμό των παραθύρων των σπιτιών του ιταλικού Βορρά. Εκτός από τη συναισθηματική ζέση της οικίας, εξασφάλιζαν και πρακτικά ανύπαρκτες νεκρές γωνίες.

Φυσικά, όλο το «κλου» πίσω από τη δημιουργία του «ασχημόπαπου» ήταν η διαμόρφωση του εσωτερικού. Η πρωτοποριακή διάταξη των 6 πραγματικών θέσεων μέχρι και σήμερα δεν έχει βρει καλύτερη εκτέλεση (μόνο το Honda FRV πλησίασε), κάνοντας «πλάκα» στο τότε αντίπαλο δέος. Το Zafira με την 7θεσια διάταξη μπορούσε να αντιμιλήσει ελαφρώς, αν και η –κατάλληλη για παιδιά και ακροβάτες-τρίτη σειρά καθισμάτων μηδένιζε τον χώρο αποσκευών. Αντίθετα, το Multipla κάθιζε 6 ενήλικες και είχε «κάβα» 430 λίτρα στο πορτμπαγκάζ.

Εάν πάλι δεν είχες ανάγκη 6 θέσεις, μπορούσες να αναδιπλώσεις το μεσαίο κάθισμα και να έχεις ένα χορταστικό υποβραχιόνιο, συνοδευόμενο από δυο ποτηροθήκες. Οι χώροι για μικροαντικείμενα, επίσης, θύμιζαν puzzle που μπορούσε να λύσει μόνο η Lara Croft. Πάνω-κάτω ήταν 40. Στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι, κάτω από το τιμόνι, μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, κάτω από τα καθίσματα, κάτω από τον χώρο αποσκευών, στα πλαϊνά του χώρου αποσκευών. Με λίγα λόγια αν ξέχναγες που είχες αφήσει τα γυαλιά ηλίου, το πιθανότερο ήταν να τα έβρισκε ο επόμενος ιδιοκτήτης.

3Fun to drive «φόλα»

Όλη αυτή η «χωροπροσήλωση» είχε παρενέργειες. Πολύ ευχάριστες μάλιστα. Τα ξεχειλωμένα μετατρόχια έδιναν στιβαρό «πάτημα» στο Multipla, αντιπαρέρχοντας το ψηλό κέντρο βάρους και τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.

Ο λεβιές που ξεφύτρωνε στο ταμπλό, εκτός του «αέρα» που άφηνε στο πάτωμα, ερχόταν «κουτί» στο χέρι του οδηγού έχοντας και σπορτίβικο κούμπωμα για κερασάκι.

Η πανοραμική θέση οδήγησης σου επέτρεπε να τοποθετείς το δύσμορφο μούτρο του Fiat με ακρίβεια εκατοστού, βοηθούμενος από το ανέλπιστα γρήγορο και ακριβές τιμόνι.

Φυσικά υπήρχαν και ζητήματα. Οι «κουφάλες» που είχε το πλαίσιο για τις πόρτες, παρέα με τη βιτρίνα που αυτές είχαν για παράθυρα, έκαναν το Multipla να τρίζει περισσότερο από ΚΤΕΛ κατά το πέρασμα μεγάλων ανωμαλιών. Τα φρένα ήταν δυνατά μεν, αλλά έσπευδαν να σου υπενθυμίσουν ότι οδηγείς MPV μέσω υπερθέρμανσης και μυρωδιάς, ενώ δεν έλειπαν και τα κλασικά προβληματάκια με το φινίρισμα και τη συναρμογή.

4Βραβεία και «βραβεία»

Ο δημοσιογραφικός κόσμος υποδέχτηκε με ενθουσιασμό –πλην εμφάνισης- το πολυμορφικό Fiat. Οι Άγγλοι του Top Gear το είχαν ανακηρύξει «Αυτοκίνητο της χρονιάς», οι συμπατριώτες του στο Quattroruote «Οικογενειακό αυτοκίνητο της χρονιάς», ενώ άπαντες αναγνώρισαν τον καινοτόμο και άκρως αποτελεσματικό χαρακτήρα του.

Στην αντίπερα όχθη, κάθε λίστα με τετράτροχες ασχήμιες θεωρείται άκυρη αν δεν του χαρίζει μια θέση στο βάθρο. Αναρίθμητες πρωτιές σε κατηγορίες ασχήμιας και αποτυχημένου σχεδιασμού έχουν αναγάγει το Multipla σε Μαραντόνα της κακογουστιάς, σε ένα GOAT παρουσιαστικού τρόμου, έναν τετράτροχο Έλβις που τραγουδά τη μελωδία της αηδίας.

Προσωπικά προτιμώ χίλιες φορές ένα άσχημο αυτοκίνητο, από μια αδιάφορη φωτοτυπία. Αυτό ακριβώς δηλαδή που ήταν το facelift του 2004 -μια προσαρμογή της βαρετής φάτσας του Idea- και το σύνολο των ανταγωνιστών. Αν θα το αγόραζα; Δίχως δεύτερη σκέψη, ειδικά συγκρινόμενο με το Zafira το οποίο ήθελε τουλάχιστον 1800αρι μοτέρ για να πάει βήμα. Για εμφάνιση και οδική συμπεριφορά λήγει εδώ η κουβέντα.

Το Multipla φέρνει στο μυαλό τους ήρωες που έχουν παραμορφωθεί για να κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Υπομένουν την χλεύη των ανθρώπων, αλλά όλοι ξέρουμε πως χωρίς αυτούς η καθημερινότητα θα ήταν διαφορετική προς το χειρότερο. Όπου «χειρότερο» βάλε ανούσια και άγευστη. Στο κάτω-κάτω, απολαμβάνεις τις ταινίες της αξέχαστης Γεωργίας Βασιλειάδου. Έτσι δεν είναι;

  • georgekaras

    ειχε χαρακτηρα τουλαχιστον οπως λες του ασχημου μεν αλλα ειχε για αυτο το μνημονευουν ακομα εστω και ετσι .Ειχαν βαλει και τον Σουμι να το προωθησει https://www.youtube.com/watch?v=9PHBgTHzyOY

  • Γιώργος Βαρδου

    καταπληκτικό αυτκίνητο, θα τολμούσα να το πω ωραίο και παν’ απ’ολα ένα μπραβο στον χρηστο με τον ιδιαιτερο αυτο τροπο γραφης

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Μέσα στην ασχήμια του το Multipla δεν ήταν αυτό που φαινόταν, τελικά ήταν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο τόσο ευρύχωρο και πρακτικό που το αποδεχόσουν εντέλει. Δηλαδή ομόρφαινε σιγά σιγά και στο μάτι και το βλέπεις με άλλο μάτι. Άσχημο-όμορφο. Μ’ άρεσε κάπως καλύτερα μετά την ανανέωση “το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος” έλεγε ο τίτλος της δοκιμής γνωστού περιοδικού. Μπορεί εμφανισιακά να μην πολυαρέσει, τελικά όμως αντιλαμβάνεσαι τον ξεχωριστό και πρακτικό του χαρακτήρα. Προσωπικά δε θα το έπαιρνα γιατί βέβαια πρώτα βάζω στόχο να μου αρέσει το design… Χαμένο διαμάντι είναι σίγουρα. Μπράβο για το ωραίο άρθρο ξανά! Καλή συνέχεια!

  • crazyfrog

    διαφωνω πληρως…..πρωτο κριτηριο για μενα ειναι να μου κανει κλικ το αυτοκινητο και ολα τα αλλα επονται.ειναι σαν να παντρευτεις μια γυναικα μονο και μονο για την προικα.ειναι σιγουρο οτι θα το μετανοιωσεις …
    μη ξεχναμε οτι ειναι μια εταιρια που εχει βγαλει το fiat coupe…

  • για μενα 2 ειναι οι λογοι που θα σε κανουν να αγορασεις ενα αυτοκινητο !!!!
    1ον απλα να σαρεσει και να το θελεις !!!
    2ον απλα να θελεις να σου καλυψει τις Χ αναγκες σου !!!!

    αντικειμενικα..οσο και ιδιαιτερο να το πεις…..μονο αμα εισαι ψυχακιας θα το αγοραζες για την ομορφια του………
    αλλιως οποιος μπει μεσα…θα καταλαβει ποσο μεγαλο ειναι !!!! οποτε αν ηθελες χωρους….τοτε ηταν μια καλη προταση !!!

    υ.γ ασφαλως και διαφωνω με τον αρθρογραφο οτι 1000 φορες προτιμα κατι ιδιαιτερο (στην ουσια ασχημο) απο καποιο αλλο που ειναι κοπια….

  • Alex

    Καταπληκτικό άρθρο, για πολλά συγχαρητήρια! Επιτέλους κάποιος είπε το αυτονόητο! Οποιοσδήποτε έχει την παραμικρή παιδεία,γνώση και φιλοσοφία πάνω στο αυτοκίνητο, αναγνωρίζει την αξια του Multipla. Και πάλι Bravo!

  • Stelios

    Το είχαμε στην εργασία σαν όχημα μεταφοράς.Εξαιρετικο αυτοκίνητο με πολύ καλούς χώρους που μας μετέφερε παντού αξιόπιστα.Μονο καλές αναμνήσεις έχω απο αυτό.Ειδικά η θέση του λεβιέ ταχυτήτων…

  • Tony T

    εξαιρετικό αυτοκίνητο…

    και αν η ασχήμια του είναι αναμφισβήτητη άλλο τόσο εντυπωσιακό ήταν να το βλέπεις βράδυ με τις τρεις σειρές φώτων αναμμένες….

    στα χρηστικά , απίστευτος λεβιές, απίστευτο πάτημα, μοναδική αίσθηση να κάθεσαι στη μεσαία μπροστινή θέση. του έλειπαν άλογα , αλλά το άρθρο μου θύμισε σκηνικό σε κατηφορικό κομμάτι της Ε.Ο. Κορίνθου – Τρίπολης να μας κυνηγάει Passat 1.8T και να μην μπορεί……

    Bravo FIAT

  • mux

    Πετα του πανω ενα μοτερ 20vt και ασε τα “ομορφα” να ψαχνονται…

  • DarkV12Tdi

    Στην 8η Φωτογραφία του Άρθρου. https://i0.wp.com/www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2017/02/Fiat-Multipla-680×510.jpg?resize=680%2C510&ssl=1

    Με 3 μπροστινούς επιβάτες και το μπροστινό σχέδιό του μπροστινού μέρους θυμίζει ένα μεγάλο αμαξάκι για το γήπεδο Golf που έχει παρόμοια διάταξη θέσεων :P Μάλλον ο Σχεδιαστής του πήρε έμπνευση από τα αμαξάκια του Golf ενώ μάλλον έπαιζε και Golf :P

    http://midstategolfcars.com/Content/4%20Passenger%20Car.png

  • Neos
    • πλακα κανεις ???? στα 18 σε νοιαζει ροδες να εχει μονο !!!!
      αυτο που χωραει και αλλους 8 ?????
      στο εχει παρει χθες !!!!

    • Neos

      μπα στα 18 θες να πουλησεις κ μουρη.οδηγας και για να σε δουν .
      οταν ειναι τοσο χαλια ζοριζεσαι

    • διαφωνω !!! στα 18 μου ηθελα οτιδηποτε ειχε ροδες και να φορτωνω φιλαρακια !!!! τοτε ο πατερας μου ειχε ενα VW CANDY…και μεχρι 10 ατομα πηγαιναμε βολτα……αξεχαστες στιγμες !!!!
      κλασικοι μπακουροι που οταν βγαινουν βολτα ειναι σαν ομαδα ποδοσφαιρου !!!
      πλεον μεγαλωσαμε…και παλι 10 φιλοι ειμαστε….απλα τωρα ο καθενας εχει το αυτοκινητο του……. :-P

      οποτε το multipla ειναι ιδανεικο πιστευω για εναν 18χρονο !!!
      ασε που και γκομενακι να εχεις……απο το παπι θα παει σε αυτοκινητο που δεν της νοιαζει πως ειναι…..ασε που εχει χωρους απλετους !!! ;-) ;-)

      πιστευω εκει στα 20+ ειναι που αρχιζεις να μην το θελεις….γιατι σου χαλαει το ιματζ !!!! :-D

    • Renesis1

      Υπάρχουν και οι πατεράδες που θέλουν ο γιος να πάρει το συγκεκριμένο, για να μην τρέχει, αφού σε αυτό δεν γίνεται.. Απλά κάνεις καμιά μόντα για να “δείξει” το εργαλείο.. :))) https://uploads.disquscdn.com/images/c8f427ce0848227c102aa95f147faeb235a677175ca870a0f0d16849bc80b0b6.png

    • Neos

      ετσι,ετσι οτι μπορει ο καθενας!
      γενικα αυτο που λες ισχυει,το ελεγαν κ οι δικοι μου,κ το θεωρω λαθος.δν χρειαζεται το αμαξι να βαζει φωτια στν δρομο για να γινει τ κακο,ειδικα με νεο οδηγο,αλλα τεσπα μεγαλη συζητηση!

    • Renesis1

      Έχεις απόλυτο δίκιο και ένα αμάξι με 70 άλογα είναι επικίνδυνο στα χέρια ενός αδαή η ανώριμου. Απλά σκέψου τον ίδιο άνθρωπο, με 170 άλογα.. Όπως σωστά ανέφερες είναι θέμα ωριμότητας και οδηγικής παιδείας, ανεξάρτητα από τα πόσα άλογα έχει κανείς κάτω από το δεξί του πόδι..

    • αμα φυγεις απο την στροφη με 100 ειτε με τσινγκο……ειτε με ιουλια….τα 100 ειναι 100 !!!!!

    • Renesis1

      + το οτι στο αδύναμο θα έχεις πολύ χειρότερο στήσιμο σε σχέση με το πιο γρήγορο σπορ, στα ίδια χλμ..

    • αυτο ειναι σιγουρο !!!
      απλα θελω να πω…
      οτι το πιο αδυναμο αυτοκινητο σημερ…χαλαρα πιανει τα 140!!!!!
      οποτε ειναι ”ΧΑΖΟ” να λες….θα σου παρω κατι αργο !!!
      σημερα δεν υπαρχουν αργα αυτοκινητα……

    • Neos

      ισχυει,αλλα επειδη ζουμε στο μπανανοελλαδισταν καταληγουμε στο αλλο ακρο.
      νεοι,απειροι οδηγοι καταληγουν με κακοσυντηρημενα,με μηδενικη ενεργητικη κ παθητικη ασφαλεια αυτοκινητα,για να μην τρεχουν,ετσι ωστε να “μαθουν στο παλιο”.

  • Mika

    Οσο μεθυσμενος κι αν ειναι καποιος, δεν θα μπορεσει να δει αυτο το αυτοκινητο σαν καταπληκτικο….
    :p

  • Fotis

    Να ένα ακόμη αυτοκίνητο που θα μπορούσε να οδηγάει ο τύπος στο Breaking Bad.

  • Γιώργος Εμπέρ

    Mονο εγω θεωρω το παλιο Ford Ka το χειροτερο αμαξι ολων των εποχων?

  • Anestis Genk

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο, η εμφάνιση είναι το κερασάκι στην τούρτα, η ουσία μετράει πολύ περισσότερο και το multipla έχει ουσία.
    Δεν θα το αγόραζα τώρα γιατί έχει ακριβά τέλη και υποψιάζομαι θα καίει πάνω από 10ευρώ τα 100χλμ που είναι το ψυχολογικό μου όριο για αμάξι εργαλείο.

    Ξέρει κανείς πόσο καίει σε πραγματικές συνθήκες;
    Δεν λέω να έχεις φορτώσει όλο το σόι μέσα, με 1-2 άτομα για το καθημερινό πάνε-έλα.
    Στο ίντερνετς λέει κάτι για 8.6 μικτές που είναι ΠΑΡΑ πολύ κατ’εμέ. Βέβαια σαν ιταλικό θα παίρνει ανετότατα υγαέριο κι αυτό θα σώζει κάπως της κατάστα…κάπως!

  • Bad Belmondo

    Φίλε που έγραψες το άρθρο, πάμε για μπύρες!!! Ειλικρινά, αυτό το αυτοκίνητο το λατρεύω από όταν βγήκε, που ήμουν 5 και το ζωγράφιζα κιόλας!!! <3 Και πρόσφατα πήγαμε βόλτα με αυτό του ξαδέρφου μου! Πραγματικά τεράστιο μέσα!! Και πραγματικά κρίμα που πήγε χαμένο λόγω στενομυαλιάς του αγοραστικού κοινού!!

  • fanboy

    πολυ λειτουργικο και πρακτικο αυτοκινητο με το μονο τρανταχτο μειον να ειναι η εφανηση του.Μοιαζει σαν να εκοψαν την οροφη του bravo και να προσθεσαν μια απο ενα μινι βαν κανωντας το να μοιαζει αλλοκοτο αλλα πολυ ανετο

  • Smartass

    Τα 6 καθίσματα του Μultipla είναι ανεξάρτητα και αφαιρούμενα. Γι αυτό και μπορούν γίνουν πολλοί χωροταξικοί συνδυασμοί. Το Μultipla είναι πραγματικό Όχημα Πολλαπλών Χρήσεων (MPV). Επίσης οι Ιταλοί έφτιαξαν ένα αμάξωμα δυο όγκων και όχι ενός όγκου όπως συνηθίζεται έως και σήμερα. Υπάρχουν στην περιοχή 2 Μultipla που είναι σε χρήση.

  • περαστικός

    Αν είχα 4-5 παιδιά το τελευταίο που θα με ένοιαζε είναι η ομορφιά του αυτοκινήτου μου…

  • Πείτε με ανώμαλο αλλά πάντα το συμπαθούσα, ακόμα και στην προ-facelift του εκδοχή.
    Η δε πρακτικότητα του δεν μπορεί ακόμα και τώρα να επιτευχθεί από κανένα άλλο ίδιων εξωτερικών διαστάσεων όχημα.
    #γούσταείναιτούτα

  • a_f_a

    βρεθηκα συνοδηγός στην ιταλια σε ενα τέτοιο κάποιες φορες. οι χώροι ειναι τρομακτικά τεράστιοι!
    οντως “ασχημο” αυτοκινητο αλλά με τόσο χαρακτήρα και τόσα φρυδια από τη φιατ που το έβγαλε που πάντα το έβλεπα με συμπάθεια!

  • jonjon

    Το άρθρο είναι εξαιρετικό, είχαμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην εταιρεία που ήμουν κάποτε αν εξαιρέσεις την ασχήμια του! για κάποιους , εμένα μου άρεσε ηταν σούπερ πρακτικό!

  • Bon Viveur

    Το είχα για 1 χρόνο ως εταιρικό, μόνο τα καλύτερα έχω να πω γι αυτό το αμάξι. Για χώρους δεν το συζητάμε, δεν είχε αντίπαλο. Τέλειο στις στροφές, λόγω πλάτους δεν έφευγε με τίποτα, αλλά έψαχνες από που να κρατηθεις για να μη φύγεις από το κάθισμα. Στο γκαζι μέχρι την τρίτη ταχύτητα πήγαινε ακριβώς το ίδιο με μία Άλφα 156 1,6. Αν υπήρχε τώρα σίγουρα θα το είχα ξαναπάρει για οικογενειακό.

  • Giannisk

    Μην βαράτε αλλά εγώ δεν το βρίσκω άσχημο. Ούτε όμορφο βέβαια. Δεν είχα την τύχη να μπω μέσα αλλά έβλεπα αρκετά στην γειτονιά. Πάντα τραβούσε το μάτι ειδικά στο κλασικό μπορντώ χρώμα. όπως και να είναι, είχε την ατυχία να βγει σε πιο συντηρητικές εποχές όπου τα κουτιά των γερμανών θεωρούνταν ωραία. Πλέον η μόδα προστάζει suv και τα mpv πέρασαν στην ιστορία.

  • Grekko

    Δεν είχα ξαναδεί το εσωτερικό του το ταμπλό είναι … tragic!

  • george-speedy
  • george-speedy
  • SAMURAI-66

    Και μονο στην σκεψη οτι τολμησε να παρουσιασει κατι το επαναστατικα διαφορετικο μεσα στην μονοτονια των υπολοιπων ευρωπαιων η fiat την κανει στα ματια μου αξια συγχαρητηριων,ασχετα με τα κριτηρια και τα σχολια των γυρω της.
    Εφερε σε νεα επιπεδα την μορφη του αυτοκινητου μεσα εξω και αλλαξε αξιες γνωστες και αυτο μου φτανει!

    • rous

      Συμφωνω.

  • rous

    Με 4 παιδια, κανεις δεν κοιταζει την εξωτερικη ομορφια παρα μονο την πρακτικοτητα. Για αυτο που φτιαχτηκε, ειναι εξαιρετικο.

  • crazyfrog

    καλως η κακως ο καταναλωτης στην τελικη εχει παντα δικιο και εδωσε στο αυτοκινητο τη θεση που του αξιζε.
    και νομιζω οτι σιγα σιγα οι εταιριες βαζουν μυαλο και αρχιζουν να σεβονται την κοινη αισθητικη.εξαιρουνται ορισμενες εξ ανατολων αλλα οπως φαινεται θα στρωσουν μιας και οι πρωτιες πηγαν περιπατο.

    • Mrdesperado32

      δηλαδη η τουοτα βγαζει πιο ομορφα αμαξια απ τη vw?

    • μην ξεχνιεσαι….η VW πουλησε περισσοτερο φετος….οποτε ναι με την λογικη σου βγαζει πιο ωραια τοτε !!

      παντως περαν της πλακας…τωρα με αυτο το σχολιο ειπες αθελα σου κατι καλο για γερμανικο ????

    • Mrdesperado32

      Η vw ειναι ανεξαρτητη εταιρεια και πουλησε τα μισα σχεδον απ την toyota.ετσι δεν ειναι?πειτε εσεις πρωτα καλο λογο για αλλα χωρις ναι μεν αλλα κ εδω ειμαι κ εγω

    • εχουμε πει πολλες φορες καλες κουβεντες για ιαπωνικα !!!
      σε αντιθεση με εσας που καλη κουβεντα δεν λετε !!

    • Mrdesperado32

      αν ειναι η οπελ γερμανικη τοτε εχω πει καλη κουβεντα οπως και για τη μερσεντες.πραγματικα καλη κουβεντα οχι η μια η γραμμη καλα λογια και μετα ειρωνια και τρολλαρισμα.αλλα καλα κανετε δε θα κρινω εγω τα γουστα κανενος

  • Nikolas Karampelas

    όταν το είχα δει ήμουν πιτσιρικάς και παρόλο που όλα τα περιοδικά τότε το έθαβαν εγώ το είχα βρει απίστευτα φουτουριστικό και μου άρεσε.
    Τώρα που έχω μεγαλώσει και έχω οδηγήσει 4-5 αμάξια θα το λάτρευα που δεν έχει νεκρές γωνίες στην ορατότητα, ειδικά μετά το matrix του πατέρα μου με τις τεράστιες μπροστά κολώνες ή το yaris που είχα νοικιάσει σε διακοπές με το ηλίθια μικρό πίσω παράθυρο.

  • Cloudbusted

    άλλο ένα εξαιρετικό άρθρο, έχω οδηγήσει ένα 1600άρι και το βρήκα μια χαρά, οι χώροι και η διαρρύθμιση ήταν ευφυέστατοι και η εμφάνιση μου άρεσε, αφού αγαπώ τα quirky αυτοκίνητα (αν και δέχομαι ότι ωραίο ΔΕΝ είναι). Λίγο κρίμα για την αστεία ποιοτητα αλλά ανεπανάληπτη η εμπειρία να κάθεσαι στη μεσαία θέση. Ηταν ένα αληθινό εξαθέσιο, κάτι που δεν μπορούσαν να πουν τα 7θέσια ειδικά εκείνης της εποχής. Χαιρομαι πολύ που περνώντας τα χρόνια, ο ειδικός τύπος αναγνωρίζει την αξία αυτής της μεγάλης εμπορικής …αποτυχίας. Θα ήθελα πολύ να πετύχαινε διότι θα έδινε την ευκαιρία και σε άλλους κατασκευαστές να τολμήσουν. Την ίδια περίοδο τόλμησε και απέτυχε και η Renault (Avantime, υπέροχο Vel Satis) με αποτέλεσμα αμφότερες οι εταιρίες να αναδιπλωθούν πολύ την περασμένη δεκαετία. Πρέπει να υπάρχουν, να δημιουργούνται και να βγαίνουν στην παραγωγή τέτοια οχήματα για να δίνουν φρεσκάδα και νέες ιδέες στην αυτοκινητοβιομηχανία…