Σύμφωνα με την γαλλική Liberation, οι αρχές της Γαλλίας ερευνούν την Renault κατά πόσο χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων των Captur και Clio με diesel κινητήρες, προκειμένου να μην φαίνονται οι πραγματικές τιμές των εκπομπές ρύπων των μοντέλων.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με δελτίο τύπου διαψεύδει το δημοσίευμα, το οποίο κάνει λόγο για κάποιο παράνομο λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των εκπομπών ρύπων. Η Liberation, από την πλευρά της ισχυρίστηκε ότι έχει στα χέρια της έρευνα- ντοκουμέντο από το DGCCRF (Directorate-General for Competition, Consumer Affairs, and Fraud Prevention) το οποίο αποδεικνύει ότι δύο μοντέλα της- το Captur και το Clio– εξέπεμπαν ρύπους 377% (Captur) και 305% (Clio) περισσότερο από το επιτρεπτό.

Η Liberation επικαλείται επίσημα έγγραφα από κρατικές πηγές, που αποδεικνύουν ότι, η εταιρεία χρησιμοποιούσε συγκεκριμένη στρατηγική που αποσκοπούσε στη διαστρέβλωση των αποτελεσμάτων των τεστ που ελέγχουν τη μόλυνση του περιβάλλοντος από τους κινητήρες.

Βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στην παρουσία των μοντέλων της Renault στο εργαστήριο, σε σχέση με εκείνη στην πραγματική χρήση του» αναφέρουν τα σχετικά έγγραφα, προσθέτοντας ότι το γεγονός αυτό οδήγησε σε μία κινητοποίηση των αρμόδιων δικαστικών αρχών.

Επισημαίνεται δε, ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία τον περασμένο χρόνο ανακάλεσε 15.000 αυτοκίνητα με την αιτιολογία της υπέρβασης των επιπέδων επιβλαβών ρύπων, ωστόσο επέμεινε ότι αυτό δεν ήταν εσκεμμένο.

Σύμφωνα με την Liberation, η Renault ίσως αναγκαστεί να ανακαλέσει 900.000 αυτοκίνητα, ενώ θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο ύψους 3,5 δισ. ευρώ. Η Renault αναφέρει πως δεν έχει πρόσβαση στην έκθεση που επικαλείται η Liberation και ως εκ τούτου “δεν μπορεί να επιβεβαιώσει την ακρίβεια, την πληρότητα και την αξιοπιστία των πληροφοριών που δημοσιεύονται στον εν λόγω άρθρο“. Ωστόσο επιμένει πως κανένα μοντέλο της δεν διαθέτει παράνομο λογισμικό που επηρεάζει τα συστήματα αντιρρύπανσης.

Ανανέωση: Σύμφωνα με τα έγγραφα, το DGCCRF κατηγορεί την Renault πως χειραγωγεί τις εκπομπές των μοντέλων της τα τελευταία 25 χρόνια.

Δελτίο Τύπου

Groupe Renault: press release

Groupe Renault has acknowledged the publication of an unbalanced national newspaper article related to the “emission” case. This article alleges to quote selected excerpts from a report drafted by the DGCCRF.

Groupe Renault will not comment on a current investigation, the latter being confidential by nature and Renault having as yet no access to the case. As a consequence, Renault cannot confirm the veracity, completeness and reliability of the information published in said article. Renault will prove its compliance with the regulations and reserves its explanations for the Judges in charge of investigating this case.

Groupe Renault reminds that none of its services has breached European or national regulations related to vehicle homologations. Renault vehicles are not equipped with cheating software affecting anti-pollution systems.

Groupe Renault, as it has always done, will fully cooperate with the Judges in the context of an investigation which raises, between the European authorities and the Member States, issues of interpretation of the standards governing the conditions of vehicle homologations.

  • Όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι.

  • Anestis Genk

    Τι να κάνουμε ρε παιδιά για να κουνηθούν οι μαούνες χρειάζεται ενέργεια.
    Αν ο ανταγωνιστής δηλώνει ότι δεν καίει το ίδιο πρέπει να κάνεις κι εσύ, αλλιώς φαίνεσαι οπισθοδρομικός.

    Το τεχνολογικό όριο της καύσης σε diesel-otto είναι σε πολύ παλιότερα “euro”, μετά το euro 3 άρχισαν οι παπάτζες.
    Βάλε μέγιστη ιπποδύναμη 50 άλογα και αυστηρότερους κανονισμούς στην ποιότητα καυσίμου και θα δεις πως θα καθαρίσει το τόπος.

    • DJ_D

      Και 1 άλογο να την κάνεις την ιπποδύναμη, από την στιγμή που δεν αλλάζει ιδιαίτερα ο τρόπος της καύσης, δεν θα αλλάξει και ιδιαίτερα ο τρόπος δημιουργίας των ρύπων.

    • Anestis Genk

      Το HCCI θεωρείς μπορεί να φέρει σημαντικές αλλαγές ή πολύς μπελάς για το τίποτα; Σε ρεαλιστικές συνθήκες πάντα και σε βάθος χρόνου.

      Αν ήταν 50 άλογα θα βγάζαν λιγότερους ρύπους, επειδή θα καίγαν λιγότερο καύσιμο, όχι;

    • DJ_D

      Είχα γράψει πολλά και κράσαρε. Τέλος πάντων.

      Το HCCI δοκιμάζεται συνέχεια, τουλάχιστον τα τελευταία 20 χρόνια (κάποια από τα πιο γνωστά αποτελέσματα είναι από το 1997) και απλά ακόμα δεν λειτουργεί σωστά εκτός εργαστηρίου. 2-3ς εταιρίες λένε ότι θα παρουσιάσουν κάτι βασισμένο στα παράγωγα του (PPCI, PCCI, RCCI κ.τ.λ.) τα επόμενα χρόνια (mazda και συνεργασία delphi/hyundai/saudi aramco) αλλά ίδωμεν. Και μην περιμένεις να λειτουργεί και σαν το toyota στο top gear που το ρίξαν από τον γκρεμό και έπαιρνε μπρος μετά.
      ___________________
      Για τα καυσαέρια, σαν απόλυτη ποσότητα προφανώς το λιγότερο καύσιμο θα παράξει λιγότερα, αλλά δεν δείχνει ότι έγινε καλύτερη η καύση, σαν ποσότητα ρύπων ανά κιλό καυσίμου ή σαν ποσότητα ρύπων ανά μονάδα ενέργειας/ισχύος ή ppm τα νούμερα θα είναι παρόμοια.

    • Anestis Genk

      Το θέμα μας είναι στο τέλος να έχουμε λιγότερους ρύπους και λιγότερη σπατάλη πόρων, αυτό γίνεται έυκολα και φτηνά με τον ξενέρωτο τρόπο που είπα, δλδ επιστροφή στις μίζερες ιπποδυνάμεις. Τουλάχιστον για τα ΙΧ, είναι τεράστια σπατάλη να κουβαλάει 1 άτομο μια μαούνα μέσα στην πόλη.
      Η ποιότητα της καύσης δεν ξέρω αν μπορεί να βελτιωθεί και άλλο με αυτά τα μοτέρ. Το HCCI θα πρέπει να φτάσει στο σημείο να γνωρίζει τι γίνεται στην καύση και να μεταβάλει σε πραγματικό χρόνο τον ψεκασμό, κάτι που αφενός είναι τρελό για τους χρόνους απόκρησης που πρέπει να έχει και την ποιότητα της κατανόησης (με τι αισθητήρες άραγε;). Αλλά είναι ένας τρόπος να γίνει σχετικά φτηνά η δουλειά(θα ήθελαν δλδ), αφού τα ηλεκτρονικά είναι που κάνουν την διαφορά.
      Κατ’εμέ μάλλον χρειάζεται μια πολύ μεγάλη αλλαγή, όπως η μεταβλητή συμπίεση για να έχεις μέγιστο φορτίο σε κάθε rpm και το constant volume combustion chamber. Αλλά λόγω της ασταθούς φύσης της καύσης, των μεταβλητών συνθηκών και της αμφίβολης ποιότητας καυσίμου όλα αυτά είναι long shots.

    • DJ_D

      Αν χρειάζεσαι π.χ. 30 άλογα για να κινηθείς, είτε 1λίτρο κινητήρα έχεις, είτε 1,5 είτε 2, παρόμοια κατανάλωση θα έχεις(υπό πάρα πολλές προυποθέσεις)(θυμίσου το video του top gear με το Prius και την M3(?) στην πίστα). Επίσης υπάρχει και κάτι που λέγεται ενεργητική ασφάλεια.
      ______________________________
      Από την στιγμή που πας να μεταβάλεις κάτι στον ψεκασμό έχεις φύγει από το HCCI, έχεις πάει στα παράγωγα του, δεν είναι πια Η το μείγμα.
      Όλα όσα λες έχουν δοκιμαστεί, αν θα χρησιμοποιηθούν είναι θέμα κόστους και αξιοπιστίας (όταν θες 90*C αέρα εισαγωγής και 20:1 λόγο συμπίεσης για να ξεκινήσει η καύση με RON98 βενζίνη, δεν και το καλύτερο για cold start π.χ.), κάποιος βασικός έλεγχος της καύσης γίνεται ήδη σε ακριβούς κινητήρες(diesel).
      ________________
      Το constant volume combustion είναι καλό στην θεωρεία και στις ασκήσεις στο σχολείο, στην πράξη είναι σαν να γίνεται έκρηξη βόμβας, θες αντοχές diesel φορτηγού για να βγάλεις ισχύ από παπί που λέει ο λόγος.

  • μιλαμε για το μοτερ που φοραν και τα mercedes ??????????

    • GiorisFullThrottle

      Λογικα ναι…το 1.5dci

    • αρα δεν πρεπει να ελεγθει και η mercedes ????

    • Mika

      Μη βιαζεσαι, ολα στη σειρα τους!!

  • SAMURAI-66

    Αρχιζει το…καν καν και για την renault!
    Vive la france!! https://uploads.disquscdn.com/images/2bd58973505779312741c4bb4495b554661e4c239c1b0b29c2c7af3c7e634a33.jpg

  • George Liverpool

    Το dieselgate ευκαιρια για πολεμο στα diesel και προπετασμα καπνου για να καλυψουν κι αλλοι τις(πιθανες)κουτσουκελες τους…

  • Mika

    Αρχισαν τα οργανα για ολους!!!!

  • Christos Dimou

    Πω πω πω. Που είναι όλοι αυτοί που μας τα είχαν πρήξει με τους κακούς Γερμανούς.

  • sotirisb

    Ποσο καιρο κραταει αυτη η ερευνα?? Η απατη της VW βγηκε στη φορα με τη μια..