Η Peugeot είναι η κυρίαρχη δύναμη του Dakar τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει κερδίσει τον διάσημο αγώνα αντοχής δύο συνεχόμενες φορές, και δεν δείχνει κάτι που να τις χαλάσει το hat-trick, που αν συμβεί θα είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια.
Παρόλα αυτά, στο συμβούλιο της FIA, που έγινε τον περασμένο μήνα, συζητήθηκε το ενδεχόμενο αλλαγών στους κανονισμούς για τα Cross Country Rallies. Οι αλλαγές των κανονισμών προσπαθούν να εξισορροπήσουν την απόδοση των κορυφαίων ομάδων, για να αυξηθεί ο ανταγωνισμός, κάτι που σημαίνει ότι θέλουν να μειώσουν την ανταγωνιστικότητα της Peugeot, και να βοηθήσουν την ομάδα της MINI Χ-raid.
Αν αυτές υιοθετηθούν θα φέρει σε μειονεκτική θέση τα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς, όπως ισχύει για το 3008 DKR. Στο άκουσμα των αλλαγών, η γαλλική εταιρία, δια στόματος Bruno Famin, επικεφαλής της Peugeot Sport, απείλησε ότι θα αποχωρήσει από τον διάσημο αγώνα, τονίζοντας:
Αν το πλαίσιο αλλαγών της επιτροπής αγώνων cross-country γίνει αποδεκτό και υιοθετηθεί από τους διοργανωτές του Dakar, θα αποχωρήσουμε. Τρέχουμε για να έχουμε πιθανότητα να κερδίσουμε. Αλλιώς δεν έχει νόημα.
Από την πλευρά του, ο Sven Quandt, αφεντικό της Χ-raid, δήλωσε ένθερμα ότι υποστηρίζει αυτή την κίνηση της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, λέγοντας:
Ο ισχυρός θα πρέπει να είναι έτοιμος να χάσει κάτι, ειδικά αν έχει τόσο μεγάλο προβάδισμα όσο η Peugeot στην πρόσφατη ιστορία.
Αντιδιαμετρικές είναι οι δηλώσεις του Carlos Sainz, οδηγός της Peugeot στο Dakar, καθώς και του Sebastien Loeb και Stephane Peteransel, με τον πρώτο να λέει:
Όταν ξεκινήσαμε, και ήταν ήμασταν πολύ πίσω, κανείς τότε δεν ζήτησε αλλαγή των κανονισμών. Καταλαβαίνω ότι ίσως η αλλαγή είναι μεγάλη τώρα και ίσως κάτι πρέπει να γίνει, αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι ένα 4κίνητο αυτοκίνητο μπορεί να είναι πιο γρήγορο σε κάποιες συνθήκες.