Η Peugeot είναι η κυρίαρχη δύναμη του Dakar τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει κερδίσει τον διάσημο αγώνα αντοχής δύο συνεχόμενες φορές, και δεν δείχνει κάτι που να τις χαλάσει το hat-trick, που αν συμβεί θα είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια.

Παρόλα αυτά, στο συμβούλιο της FIA, που έγινε τον περασμένο μήνα, συζητήθηκε το ενδεχόμενο αλλαγών στους κανονισμούς για τα Cross Country Rallies. Οι αλλαγές των κανονισμών προσπαθούν να εξισορροπήσουν την απόδοση των κορυφαίων ομάδων, για να αυξηθεί ο ανταγωνισμός, κάτι που σημαίνει ότι θέλουν να μειώσουν την ανταγωνιστικότητα της Peugeot, και να βοηθήσουν την ομάδα της MINI Χ-raid.

Αν αυτές υιοθετηθούν θα φέρει σε μειονεκτική θέση τα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς, όπως ισχύει για το 3008 DKR. Στο άκουσμα των αλλαγών, η γαλλική εταιρία, δια στόματος Bruno Famin, επικεφαλής της Peugeot Sport, απείλησε ότι θα αποχωρήσει από τον διάσημο αγώνα, τονίζοντας:

Αν το πλαίσιο αλλαγών της επιτροπής αγώνων cross-country γίνει αποδεκτό και υιοθετηθεί από τους διοργανωτές του Dakar, θα αποχωρήσουμε. Τρέχουμε για να έχουμε πιθανότητα να κερδίσουμε. Αλλιώς δεν έχει νόημα.

Από την πλευρά του, ο Sven Quandt, αφεντικό της Χ-raid, δήλωσε ένθερμα ότι υποστηρίζει αυτή την κίνηση της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, λέγοντας:

Ο ισχυρός θα πρέπει να είναι έτοιμος να χάσει κάτι, ειδικά αν έχει τόσο μεγάλο προβάδισμα όσο η Peugeot στην πρόσφατη ιστορία.

Αντιδιαμετρικές είναι οι δηλώσεις του Carlos Sainz, οδηγός της Peugeot στο Dakar, καθώς και του Sebastien Loeb και Stephane Peteransel, με τον πρώτο να λέει:

Όταν ξεκινήσαμε, και ήταν ήμασταν πολύ πίσω, κανείς τότε δεν ζήτησε αλλαγή των κανονισμών. Καταλαβαίνω ότι ίσως η αλλαγή είναι μεγάλη τώρα και ίσως κάτι πρέπει να γίνει, αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι ένα 4κίνητο αυτοκίνητο μπορεί να είναι πιο γρήγορο σε κάποιες συνθήκες.

  • Anestis Genk

    Τι αλλαγές θέλουν να κάνουν ξέρει κανείς (με λίγα λόγια);

  • georgekaras

    καλα κανει δικιο εχουν οταν ηταν κατι λεπτα πισω κανεις δεν ειπε τιποτα και λεγαν τι τρελοι που ειναι οι Γαλλοι που πανε με δικινητο

  • Mika

    Τους εχουν κανει χαζους οι Γαλλοι τους αλλους, και τους πειραζει προφανως…

  • Dentdim

    Οι ως τώρα κανονισμοί συνοπτικά ,επιτρέπουν στα 2κίνητα να έχουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (άρα και διαδρομή ανάρτησης) σε σχέση με τά 4κίνητα.46 εκατοστά για τα 2κίνητα έναντι μόλις 25 για τα 4κινητα.Επίσης επιτρέπονται πολύ μεγαλύτερης διάστασης ελαστικά στα 2κινητα και κυρίως και πιο σημαντικό ,στα 2κινητα έχει επιτραπεί να φέρουν σύστημα αύξησης/ μείωσης της πίεσης των ελαστικών.Παράλληλα απουσία των μηχανικών μερών της 4κινησης στα 2κινητα ,αυτά ουσιαστικά έχουν κινητήρα και μετάδοση στο κέντρο-θα μπορούσες να τα πεις και κεντρομήχανα-με ότι αυτό συνεπάγεται στην πολύ καλύτερη κατανομή βάρους μπρος πίσω.Τέλος αν προσθέσουμε και την διαφορά βάρους θα δούμε ότι πλέον έτσι πως πάμε αν δεν αλλάξει κάτι θα το γυρίσουν όλοι στα 2κίνητα ,(και η Toyota σκέφτεται να πάει με 2κινητο).Αυτό θα είναι πολύ δυσάρεστο ,ότι και να κάνουμε σε πραγματικές συνθήκες η 4κινηση είναι τεράστια βοήθεια ,θα είναι πολύ μεγάλο λάθος να φτάσουμε να την θεωρήσουμε αχρείαστη…Κλείνοντας θεωρώ ότι αυτό το σύστημα για την πίεση των ελαστικών πρέπει να απαγορευτεί.

    • μα εκ του αποτελεσματος…δεν ειναι αχρειαστη η τετρακινηση ????

    • Dentdim

      Αυτοί οι κανονισμοί θα βγάζουν μονίμως εκτός την 4κινηση Μπάμπη.Θα καταλήξει το Pari Dakar ένας αγώνας μόνο για θηριώδη beach buggy, αν μείνουν έτσι θα το γυρίσουν όλοι σε 2κινητα….

    • αυτο σε λεω…..αν η τετρακινηση δεν εχει να δωσει το κατι παραπανω πραγματικα ?? ποιος ο λογος να την εχεις ????

    • Dentdim

      Στο Paris Dakar ή στην καθημερινή οδήγηση?Στην δεύτερη περίπτωση δεν μπορούμε καν να συζητάμε Μπάμπη ,η 4κινηση υπερέχει σε πάρα πολλά. Όσον αφορά το Paris Dakar ναι με αυτούς τους κανονισμούς δεν έχει να δώσει κάτι παραπάνω η 4κινηση.Ας μπουν να αγωνιστούν ,έτσι για παράδειγμα , επί ίσοις όροις ,ίδια ύψη ,ίδια λάστιχα , ίδιο βάρος ,ίδια τεχνολογία και να δούμε που ακριβώς θα φτάσει το 2κινητο….

    • για τα αγωνιστικα μιλαω !!!! αλλιως στην καθημερινοτητα το καλυτερο ειναι τυπου χαντλεξ !!!! εκει μαζι σου !!!!

      το ξερω οτι αμα γινουν ολα ισα και ομοια τοτε η τετρακινηση θα ειναι μονοδρομος…..εγω μιλαω με αυτους τους κανονισμους…..η τετρακινινηση δεν εχει ναδωσει το κατι παραπανω……..μην σου πω ειναι και μειονεκτημα !!

    • Dentdim

      Συμφωνούμε Μπάμπη.!Εχεις δίκιο στον αγώνα φορές φορές φτάνει να είναι και μειονέκτημα(που φτάσαμε ε??!!!).Στην καθημερινότητα όμως άντε πάνε πες στη Mercedes την Audi και την Ford να κάνουν την a45 to s3 και το focus rs 2κινητα!! Ή πάνε στην Land rover και πεστης ότι μπορείς να πας εκεί που πάει αυτή με κίνηση στους 2τροχούς….

    • μα αυτο σε λεω…..πχ στο ring δες τι χρονο γραφουν τα τετρακινητα..και τι χρονο τα civic/golf/megane !!!!!
      το ζητημα ειναι οτι αυτους τους χρονους τους γραφουν σε ιδανεικες συνθηκες…..απο επαγγελαμτιες οδηγους…..αλλιως ενας αμπαλος μπορει να χειρηστει πιο ευκολα ενα τετρακινητο !!!

      οπως και το LAND ROVER…..με νορμαλ ελαστικα……με νορμαλ αναρτησεις δεν θα παει πουθενα χωρις την τετρακινηση…αν ενα πολιτικο αυτοκινητο ηταν προδιαγραφων ντακαρ…….χαλαρα θα πηγαινε !!!

  • ZafMio

    Όποιος δεν μπορεί ή γίνεται καλύτερος ή τα μπογαλάκια του και δρόμο. Δεν ζητάει να αλλάξουν οι κανονισμοί… Σωστή η Peugeot!