Ποτέ δεν παύει να μας εκπλήσσει η Αμερική. Στη χώρα του “The size matters” που όλα επιτρέπονται, τα (τρελά) engine swaps αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Τις προηγούμενες μέρες, είχαμε δει την προσπάθεια του α “χωρέσει” τον V8 μιας Ferrari 360 Modena στο engine bay ενός Maza MX-5 NB, σήμερα θα δούμε το φιλόδοξο εγχείρημα εν εξελίξει του David Nonis.

Έμπνευση του σημερινού “ήρωά” μας αποτελεί ένα απ΄τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην παγκόσμια αυτοκίνηση, σύμφωνα με τον Horacio Pagani, η “Αγριόγατα” από την Γηραιά Αλβιόνα, η Jaguar E-Type. Πρώτη εμφάνισή της 56 χρόνια πριν, κάτω από το μακρύ καπό της βρίσκαμε έναν εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα 3,8 λίτρων, απόδοσης 265 ίππων. Πολλοί σχεδιαστές αυτοκινήτων επηρεάστηκαν από την “Αγγλίδα” και συνολικά, έμεινε 14 χρόνια στην παραγωγή με τις διάφορες εκδόσεις της.

Ωστόσο, ο David Nonis είχε άλλα σχέδια στο μυαλό του. Το σασί της “Aγγλίδας” μπορεί να ήταν καλό για τη διαχείριση της ιπποδύναμης του εξακύλινδρου κινητήρα, αλλά, όταν τα πράγματα σοβαρεύουν και στο εξής πρόκειται να μιλάμε για τετραψήφια νούμερα, τότε θα πρέπει να γίνουν μερικές σημαντικές αλλαγές. Το αμάξωμα έμεινε, το σασί αποχαιρέτησε και ο Αμερικάνος απευθύνθηκε στους ανθρώπους της UTP Race Cars, ειδικούς στην κατασκευή Pro Mod αγωνιστικών.

Έτσι, λοιπόν, κατασκευάστηκε ένα σωληνωτό σασί στο οποίο μπροστά “κούμπωσε”η ανάρτηση από ένα Ford Mustang II, ενώ, στο πίσω μέρος, συναντάμε μια custom τεσσάρων συνδέσμων ανάρτηση με coilovers. Για την πέδηση φροντίζουν οι δίσκοι της Wilwood που βρίσκονται πίσω από τις υπέροχες, αλλά replica, ζάντες της BRM.

Πάμε και στο ζουμί της υπόθεσης. Ο ιδιοκτήτης δεν ήθελε κάποιον V12 της Jaguar (η E-Type Series 3 παραγόταν με τον V12 των 5,3 λίτρων) ούτε κάτι τετριμμένο όπως έναν V8 από κάποιο Chevy. Η λύση βρέθηκε κάπου στη μέση και ως ιδανική “καρδιά” επιλέχθηκε ο 8,4 λίτρων V10 από ένα Viper του 2016. Η Arrow Racing Engines προμήθευσε τον εν λόγω κινητήρα, αλλά σιγά που θα τον άφηνε “μαμά”.

Σφυρήλατα πιστόνια, μπιέλες της Carillo, νέοι, πιο “άγριοι” εκκεντροφόροι και δύο turbo τοποθετήθηκαν, ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα 1200 άλογα, ενώ οι αισιόδοξοι δημιουργοί κάνουν λόγο μέχρι και για 1500 ίππους. Για να περάσει όλη αυτή η δύναμη στο δρόμο, χρειάζεται τη συνδρομή ενός εξατάχυτου, χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, με τετράδισκο, αγωνιστικό συμπλέκτη.

H Jaguar E-Type V10 Twin Turbo θα είναι έτοιμη το επόμενο καλοκαίρι και παρακάτω μπορείς να δεις την εκπληκτική δουλειά που έχει γίνει μέχρι στιγμής.

  • Mika

    Θελω να δω το προτζεκτ ολοκληρωμενο!!!!