Ακόμα μια χρονιά χαμένη για την Toyota καθώς μετά την περσινή απογοήτευση του τελευταίου γύρου, φέτος η ιαπωνική ομάδα είδε και τα τρία TS050 Hybrid να εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα, και μόνο το #8 των Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima να φτάνουν τελικά στην πηγή, εννέα γύρους πίσω από την νικήτρια Porsche, και στην 8η θέση της γενικής κατάταξης.

Ο διευθυντής της ομάδας Rob Leupen, δήλωσε σχετικά:

Είχαμε ένα καλό αυτοκίνητο στη ταχύτητα, πιστεύαμε ότι είχαμε ένα καλό αυτοκίνητο για τον αγώνα, και δεν είχαμε δει τα προβλήματα να έρχονται, αλλά υπάρχει πάντα κάτι που μπορεί να συμβεί. Φέτος ήμασταν με τρία αυτοκίνητα και ξέραμε τι έπρεπε να κάνουμε, παρότι την περασμένη σεζόν ήμασταν τέσσερα λεπτά μακριά από τη νίκη. Αυτό μας έδωσε εμπιστοσύνη, γνωρίζοντας τι χρειαζόμασταν να πετύχουμε.

Το #7 TS050 Hybrid, το οποίο ξεκίνησε από την pole position, σταμάτησε μέσα στην πίστα με πρόβλημα στον συμπλέκτη στη 10η ώρα, έχοντας αποκτήσει ένα άνετο προβάδισμα. Παράλληλα, το #8 είχε ήδη χάσει οποιαδήποτε ελπίδα για νίκη, καθώς είχε κάτσει για δύο ώρες στα pits, ώστε να αλλαχτεί ο μπροστινός κινητήρας και η μπαταρία του αυτοκινήτου, με τον Leupen να τονίζει:

Και οι δύο αποτυχίες που είδαμε μας έκαναν έκπληξη και δεν υπάρχουν απαντήσεις. Δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα με τον συμπλέκτη παλιότερα. Κανονικά, υπάρχει πάντα κάτι που βλέπουμε στις δοκιμές, και μιλάμε με τους οδηγούς, ώστε να προσαρμόσουμε κάτι ή να βελτιωθούν. Ο μπροστά κινητήρας [του #8] έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, το λιγότερο 15.000 χιλιόμετρα, οπότε δεν ανησυχούσαμε υπερβολικά για κανένα από αυτά πριν τον αγώνα. Ήταν μια κακή έκπληξη για εμάς.

Το τρίτο μονοθέσιο της Toyota για το Le Mans, το #9, εγκατέλειψε μόλις 15 λεπτά μετά το πρόβλημα του #7, όταν χτυπήθηκε από το LMP2 μονοθέσιο, #25 της Manor, με οδηγό τον Simon Trummer, με τον Leupen να φαίνεται να πατάει στην γη, λέγοντας:

Αυτό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε και σε οποιονδήποτε, ανά πάσα στιγμή. Αυτός είναι ο λόγος που φέραμε ένα τρίτο μονοθέσιο. Αλλά είδατε πόσο γρήγορα ήταν τα LMP2 μονοθέσια, κατά την επιτάχυνση τους, ήταν μια νέα εμπειρία.

Ωστόσο, ο Leupen υποσχέθηκε ότι η Toyota θα επιστρέψει στη La Sarthe για μια άλλη προσπάθεια, να διεκδικήσει τη πολυπόθητη νίκη, ενώ υπογράμμισε ότι η ομάδα επικεντρώνεται στην εξασφάλιση του τίτλου στο WEC. Χαρακτηριστικά είπε:

Νομίζω ότι αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι έχουμε αποδείξει ότι είμαστε racers. Επιστρέψαμε μετά από μια σκληρή εμπειρία πέρυσι, και θα επιστρέψουμε το επόμενο έτος. Έχουμε έναν αγώνα να κερδίσουμε, και έχουμε κάνει μεγάλα βήματα τα τελευταία δύο χρόνια, ειδικά στις πίστες που απαιτούν μεγάλα κάθετα αεροδυναμικά φορτία. Έχουμε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα να πάρουμε, γι ‘αυτό ας αγωνιστούμε για αυτό.

  • mixalhs7

    Μπράβο τους!!
    Ελπίζω του χρόνου να δούμε άλλη μια συναρπαστική μάχη με την Porsche, πριν αυτή αποχωρίσει (όπως φαίνεται) για την Formula E.

  • Mika

    Life is full of surprises τελικα….

  • Moby Dick

    Μπράβο τους.

  • gv

    μπραβο τους αλλα αν φυγει η πορσε θα τους χαλασει το ονειρο!
    γιατι αν δεν εχουν μια μεγαλη ομαδα να ανταγωνιστουν τιποτα δε θα εχει σημασια..

    • Moby Dick

      Η PORSCHE μάλλον θα μείνει και το 18΄.

  • SAMURAI-66

    Ειναι θεμα κυρους για ενα μεγαλο κατασκευαστη να πετυχει τον σκοπο του και το ξερουν,δεν παρατας στα μισα του δρομου την προσπαθεια και θα το φτασουν μεχρι τελους με σκοπο να ανεβουν στο βαθρο.
    Δευτερη τον αριθμο αποχωρηση οπως αυτη στην F1 που εκανε η toyota μερικα χρονια πριν θα πληγωνε δραματικα το ονομα της κατι που δεν το θελουν με τιποτα και θα προσπαθησουν τιτανια για τον τελικο σκοπο τους.
    Χαρακτηριστικα της αποτυχιας για φετος να πετυχουν τον σκοπο τους ειναι τα απολογητικα και εν πολλοις παρηγορητικα στο βαθμο που μπορουν να ειναι προς την ομαδα τους οδηγους οπαδους και μετοχους μηνυματα των Akio toyoda και Takeshi uchiyamada.
    ……….http://newsroom.toyota.co.jp/en/detail/17176575/
    ……….http://newsroom.toyota.co.jp/en/detail/17148283/

  • jonjon

    Ότι δεν σκοτώνει σε κάνει πιο ?!
    https://youtu.be/Jcr95uudZhE