Σε έναν άκρως επεισοδιακό αγώνα, η Porsche πρόσθεσε άλλη μια νίκη του 24-ωρο αγώνα του Le Mans στο παλμαρέ της, με το #2 και οδηγούς τους Timo Bernhard, Brendon Hartley και Earl Bamber να ανεβαίνουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Βάθρο το οποίο δεν ήταν κυρίαρχο από LMP1 μονοθέσια, καθώς από τα 6 που πήραν εκκίνηση, κατάφεραν να τερματίσουν μόλις τα 2.

Και αυτό γιατί τα δύο της Toyota, το # 7 των Stéphane Sarrazin, Kamui Kobayashi και Mike Conway, και το #9 των Nicolas Lapierre, Jose Maria Lopez και Yuji Kunimoto, καθώς και η #1 Porsche των Andre Lotterer, Neel Jani και Nick Tandy εγκατέλειψαν με μηχανικά προβλήματα.

Η έκπληξη του αγώνα, νικητές στην LMP2 κατηγορία και δεύτεροι στον αγώνα, ήταν το μονοθέσιο με αριθμό #38, της ομάδας Jackie Chan DC Racing και οδηγούς της Oreca 07 τους Oliver Jarvis, Ho-Pin Tung και Thomas Laurent, οι οποίοι για σχεδόν 3 ώρες ήταν επικεφαλής του αγώνα, όταν εγκατέλειψε από πίεση λαδιού η #1 919 Hybrid, για να τους περάσει τελικά η #2 Porsche μία ώρα πριν την καρό σημαία.

Στην τρίτη θέση και πάλι ένα LMP2 μονοθέσιο, με την Oreca #13 της Valliante Rebellion, και οδηγούς τους Nelson Piquet Jr., David Heinemeier Hansson και Mathias Beche να ολοκληρώνουν τον δικό τους θρίαμβο, αλλά και την αποτυχία της Toyota να ολοκληρώνει κάποιο από τα τρία TS050 Hybrid χωρίς προβλήματα. Και αυτό γιατί το μοναδικό που τερμάτισε ήταν αυτό των Anthony Davidson, Kazuki Nakajima και Sébastien Buemi, στην 9η θέση και 9 γύρους πίσω από την κορυφή.

Μεγάλη μάχη δόθηκε στο τέλος στην LMGTE Pro κατηγορία, μεταξύ την #97 Aston Martin Vantage, των Darren Turner, Jonathan Adam και Daniel Serra, και την #63 Chevrolet Corvette C7R, των Jan Magnussen, Antonio Garcia και Jordan Taylor, με νικητές τους πρώτους, με την αμερικάνικη ομάδα να τερματίζει τελικά στην τρίτη θέση, καθώς υπήρχε επαφή. Έτσι, στην δεύτερη θέση της κατηγορίας βρέθηκε το #67 Ford GT, της Chip Ganassi UK, με τους Pipo Derani, Harry Tincknell και Andy Priaulx. Αναλυτικά τα αποτελέσματα μπορείς να τα βρεις σε αυτό το PDF.

  • Spider

    Για να κερδίσεις πρέπει πρώτα να τερματίσεις…
    Να το θυμούνται όσοι πανηγυρίζουν για την Pole στο Leman!!!
    Νομίζω ότι το αστείο με τα Hybrid cars πρέπει να τελειώνει.Αν εξαιρέσεις το νικητή οι θέσεις 2-8 καταλήφθηκαν από non Hybrid αυτοκίνητα, της “μικρότερης” LMP2 κατηγορίας μάλιστα!!!!!!!

    • DJ_D

      Δεν απαγορεύει κανένας στην κατηγορία LMP1 να έχουν και non-hybrid οχήματα.

    • σωστός, τέτοια ήταν η συμμετοχή της ByKOLLES Racing

    • Spider

      Δεν αναφέρομαι στον κανονισμό αλλά στην επιλογή των εργοστασίων.

    • DJ_D

      Άρα, αφού δεν το απαγορεύουν οι κανονισμοί κάποιο λόγο θα πρέπει έχουν τα εργοστάσια να ασχολούνται με τα υβριδικά. Δεν πιστεύω να θέλουν περισσότερη πολυπλοκότητα και πιθανότητες αστοχίας απλά για να λένε ότι έχουν υβριδικό σύστημα.

    • Spider

      Σίγουρα έχουν κάποιο λόγο, όμως εμένα δεν μου αρέσει και εκφράζω την προσωπική μου άποψη.

    • mixalhs7

      Τα εργοστασια επιλεγουν υβριδικα συνολα γιατι οι αγωνες αντοχης εκ φυσεως ειναι το καλυτερο πεδιο δοκιμων νεων τεχνολογιων,μιας και τα υβριδικα συνολα εχουν αμεση σχεση με αυτα των συμβατικών αυτοκινητων. Οπως παλια πχ ειχαν τα injection.

    • Moby Dick

      Αυτό που λές δεν βγάζει νόημα. Επειδή έτυχε μια χρονιά να τερματίσουν μόνο 2 υβριδικά θα καταργήσουμε τα υβριδικά και θα επιστρέψουμε στους βενζινοκινητήρες αμιγώς; Αυτό είναι σκέτος παραλογισμός γιατί η ζωή και η τεχνολογία προχωράει μπροστά, δεν πάει πίσω!

      Επίσης αυτό που έγινε στο Lemans το ΣΚ δεν είνα ο κανόνας, αλλά η εξαίρεση. Όλες τι άλλες χρονιες τα υβριδικά κυριαρχούν και τερματίζουν κανονικότατα. Πότε κέρδισε μη υβριδικό υβριδικό τελευταία φορά και δεν το ξέρω;

  • ρε του λουκανικαδες τι εκαναν παλι !!!!!
    τα 19 ειναι πολλαααα !!!!
    δεν πειραζει….μπορει του χρονου που θα αποχωρησουν..να κερδισει κανας ιαπωνας !!!!! :-D

    • Spider

      Η μεγάλη έκπληξη ήταν η δεύτερη θέση γενικής, με αυτοκίνητο LMP2 και team owner τον ….jackie chan!!!
      Τους ξέρανε!

    • καρατε και ξυλο απο τον κινεζο θρυλο !!!! :-P

      παντως οταν εχεις τοσες λιγες συμμετοχες στην κορυφαια κατηγορια….και τοσες ατυχιες…..λογικο !!!

    • DarkV12Tdi

      o Τζάκι τους είχε πει στους οδηγούς και την ομάδα του ότι αν δεν φτάσουν πρώτοι ,δεύτεροι ή Τρίτοι στην κατάταξη LMP2 ..τους έβαλε να βλέπουν τις ταινίες του και αυτά θα πάθουν ότι έκανε στις ταινίες του το ξύλο στους κακούς :P Το αποτέλεσμα βγήκε καλύτερο από ότι περίμενε …2ος κοντά στο LMP1 :P

    • Mika

      Τρεις ωρες ηταν στην πρωτοπορια λεμε!!!
      Μπραβο τους, πολυ τους χαρηκα!! Το αξιζαν!!!

    • καλά τα πηγαινε το Σαββατο η Toyota φέτος περίμενα οτι ήταν η χρονιά τους

    • Mika

      Μπα, αυτοι ειναι ικανοι να εγκαταλειψουν παλι και να κερδισει κανα LMP2, Jackie Chan style!
      :p :p

  • Sciroccomaniac

    Συγχαρητήρια για μια ακόμα φορά στην Porsche, η Toyota είχε την ταχύτητα, αλλά όχι την αξιοπιστία. Ειδικά εκείνο το μισάωρο το βράδυ που και τα δύο Τoyota αντιμετώπισαν προβλήματα το ένα μετά το άλλο, ήταν καταστροφικό. Αφού, ούτε οι άνθρωποι της Porsche δεν πίστευαν αυτό που συνέβαινε στους Ιάπωνες!

  • Ψυχίατρος

    Παιδιά εγώ να προτείνω μόνο ηρεμία και να μη σπάσουμε τα πληκτρολόγια κάποιοι!! Όλα καλά πάνω από όλα υγεία καο όχι φανατισμός!!

  • Stefanos Avra

    Απίθανη και η νίκη της Aston Martin λίγο πριν τον τερματισμό!

    • George Liverpool

      Πραγματικα τρομερο!!24 ωρες αγωνα και το δραμα στο τελος απιστευτο.Πολυ ωραια μαχη.

    • Mika

      Κυριολεκτικα στο νημα!!! Πολυ καλος αγωνας!!

    • Scooby r22b
    • LiLBLaZeR

      Και στην τελευταία στροφή το ford gt πρόλαβε την corvette για την δεύτερη θέση!

    • Mika

      Μεγαλη πικρα ο LJ σημερα!!!
      :p

    • Spider

      Είχε λάστιχο και χτύπημα στο σπόιλερ του προφυλακτήρα…

    • Stefanos Avra

      Εντάξει ήταν και λίγο άτυχη στο τέλος η corvette μία στην επαφή και μία στην έξοδο. Αλλά έτσι είναι αυτά.

  • DarkV12Tdi

    Μπράβο για την Νίκη Porsche!Γκαντεμιά για τηνToyota που έδειχνε θέληση για νίκη και πάλεψε αλλά δεν την ήθελε η τύχη :P καλά τα LMP2 το ήξερα ότι θα φτάσουν δεύτερη θέση.Έκπληξη ο Jackie chan με LMP2 τον βοήθησε ο μέγας βούδας :P. Ήθελα να νικήσει κάποιος άλλος αλλά μας τα χάλασαν οι λουκανικάδες. :P Φέτος ήταν δυνατή η Toyota με τον 2,4lt V6 1000ps αλλά η αξιοπιστία τους πήγε περίπατο.
    Πολύ καλός ο 2.0lt V4 900ps της porsche.

  • η Porsche ήταν καλύτερη και αξιόπιστη και τυχερή ο αγώνας αυτος θελει να εχεις και τύχη

  • Mika

    Παλι πικρα…..Ιαπωνικη αξιοπιστια σου λεει μετα, που ειναι και συνωνυμο της Toyota!!!!
    :p
    Περα απο τη καζουρα, εχουν πολλες ελπιδες να παρουν το πρωταθλημα φετος,μια και τα εχουν παει περιφημα ως τωρα,αλλα για το Le Mans θα περιμενουν τουλαχιστον αλλη μια χρονια!!!

  • Mrdesperado32

    ειδα τον αγωνα σε συνολο γυρω στις 15 ωρες…στην αρχη τα τουοτα πεταγαν και ειχαν παρει απο νωρις διαφορα.φαινοταν οτι χτυπησε την πορσε η ατυχια πρωτα γτ νωρις μπηκε το γκαραζ για αλλαγη της υβριδικης μοναδας…λιγο αργοτερα τη ιδια βλαβη επαθε και ενα τουοτα μονο που της πορσε το μονοθεσιο εκατσε κατα πολυ λιγοτερο για επισκευη.μετα απο 25 λεπτα στον kobayasi κολλησε ο περιοριστης ταχυτητας ακριβως μετα την εξοδο απ τα πιτ και αναγκαστηκε να πηγαινει με 60 χιλιομετραγια ενα ολοκληρο γυρο με την πρωτη σχεση στο κιβωτιο.φυσικα δε τα καταφερε.το επομενο τουοτα που εγκατελειψε ειχε επαφη με αλλο μονοθεσσιο της lmp2 με αποτελεσμα τετακε και σκασμενο ελαστικο παλι πολυ μακρια απ τα πιτ και μεχρι να φτασει στην εισοδο απ τις σπιθες αρπαξαν φωτια τα υδραυλικα και γιοκ και αυτο..ουτε η πορσε ηταν αξιοπιστη φετος γτ και τα 2 τους μονοθεσια ειχαν προβληματα.ηταν ατυχη και παλι η τουοτα γτ το ενα τους παραπανω οχημα εγκατελειψε απο σκασμενο ελαστικο και οχι απο μηχανικα προβληματα….ας κανυν κανα ευχελαιο οι ιαπωνες γτ αυτο το καζο λιγοι τον εχουν παθει.απλα δεν ειναι τοσο δραματικο οσο περυσι γτ εγινε σχετικα νωρις,στα μεσα του αγων.μπραβο στην πορσε γτ εστω και με προβληματα καταφερε να κερδισει αλλη μια φορα.

  • edurakias

    Gia deuteri xronia i toyota itan me diafora brosta sxedon olo ton agona kai sto telos i kakotixia tis xtipise pali tin porta …To proi meta tin egatalipsi tis proporeuomenis toyota xarika poly to theama pou proseferan oi GTE PRO…ante kai tou xronou…

  • Renesis1

    Ο φετινός αγώνας ήταν επεισοδιακός με τις τόσες εγκαταλείψεις και σε κράταγε να το δεις, όσο περισσότερο γινόταν. Η Toyota θα πρέπει να κάνει λίγο ακόμα υπομονή (και κανα αγιασμό καλό θα ήταν) για το LeMans, είναι πάντως στο σωστό δρόμο για το πρωτάθλημα. Συγχαρητήρια στην Porsche για την νίκη και την αξιοπιστία της. Παραλίγο να βλέπαμε overall νικητή LMP2!

    Πάντα ο συγκεκριμένος 24ωρος αγώνας αντοχής του LeMans κρίνεται στο τέλος και χρόνια τώρα αποδεικνύει γιατί είναι ο κορυφαίος αγώνας στο καλεντάρι. Προσωπικά τον ευχαριστήθηκα όσο μπορούσα και εύχομαι του χρόνου να έχουμε περισσότερες συμμετοχές στο LMP1 και ακόμα περισσότερο ανταγωνισμό μέχρι το τέλος..

  • Moby Dick

    https://uploads.disquscdn.com/images/623aeb52a485e1624327ef7f760694a4a25c3401307920ab5046958b54300a44.jpg

    Αnd PORSCHE wins Lemans for the 19th Time!!

    Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες για τον καταπληκτικό και γεμάτο σασπένς αγώνα!

  • SAMURAI-66

    Ο εξαιρετικος ποδοσφαιριστης γκαρι λινεκερ ειχε πει….
    Το ποδοσφαιρο ειναι ενα απλο παιχνιδι οπου 22 παικτες κλωτσανε μια μπαλα για 90 λεπτα και στο τελος κερδιζουν οι γερμανοι!
    Στο λε μαν βρηκε την απολυτη εννοια του σε αλλο αθλημα και με διαφορετικους ορους με την νικη της porsche που δικαιως αν και με προβληματα τερματισε πρωτη βλεποντας την σημαια στο τελος του αγωνα να κατεβαινει για αυτους και αξιζουν συγχαρητηρια για το κατορθωμα τους!
    Η Toyota παλι εδειξε οτι ηταν κοντα στην πηγη να πιει νερο ξεκινωντας θαυμασια εφτασε ομως στην συνεχεια να βλεπει το ονειρο της παλι να βγαινει σε αγριο εφιαλτη με της απιστευτες ατυχιες της και εχασε παλι κατι που σχεδον το θεωρουσαν αρκετα κοντινο απο την ιδια το να φτασουν την πρωτη τους νικη στον 24ωρο αγωνα.
    Πρεπει να προσεξουν την αξιοπιστια τους οπως φαινεται που ειναι η αχιλλειος πτερνα οπως πιθανον και καμια επιπλεον ευχη στον…..βουδα δεν θα ηταν κακο μηπως τους κανει περα η απιστευτη ατυχια που εχει θρονιαστει πανω τους και γλυτωσουν για την επομενη χρονια!
    Οι μικρες ομαδες εδειξαν τα δοντια τους και καταφεραν το απιθανο και μπραβο τους γιατι το αξιζουν με τον πρωταγωνιστικο τους ρολο.
    Ο αγωνας θαυμασιος με απιστευτες ανατροπες και θεαμα μοναδικο σε ολη του την διαρκεια εδειξε πως η F1 εχει πολλα να διδαχθει για το πως πρεπει να αγωνιζονται διατειρωντας αμειωτο το ενδιαφερον του θεατη στο κατακορυφο σε μια διοργανωση!!

  • mixalhs7

    Μετα και το φετινό LeMans η Πορσε είναι πολύ κοντά στο στόχο που είχε θέσει το 2013 για να φτάσει τις 20 νίκες στο θεσμό, πριν αποσυρθεί(?).
    Σίγουρα οι 260.000 θεατές στην πίστα και όσοι παρακολουθησαν απο οθόνης τον φετινό αγώνα δεν έμειναν παραπονεμενοι απ το θέαμα και το σασπένς.
    Και μην ξεχνάμε πως αναμένονται μεγάλες μάχες στους επόμενους αγώνες μιας και το πρωτάθλημα είναι εντελώς ανοικτό σε όλες τις κατηγορίες!!

    • Mika

      Δηλαδη, του χρονου και τελος?
      :p :p

    • mixalhs7

      Το αρχικος σχεδιασμος το 2013 ειχε ως στοχο να φτασουν τις 20 νικες μεχρι το 2020.
      Του χρονου εχουν την ευκαιρια να τις επιτύχουν αρα μετα πρεπει να θεσουν νεους στοχους που δεδομενης της οικονομικής κατάστασης ισως να σημανει και την απόσυρση τους απ το θεσμό.
      Θα δειξει

    • Mika

      Kαλο θα ηταν να παραμεινουν στο θεσμο,και να μπουν κι αλλες ομαδες, ωστε να υπαρχει θεαμα..Αλλα αν αποφασισουν να αποχωρησουν, να ενημερωσουν εγκαιρα, ωστε να ξαναμπει η Audi και να συνεχισει το σερι!
      :-))

    • mixalhs7

      Αν η FIA αποφασίσει οι νέοι κανονισμοί να ισχύσουν απ το 2019 και οχι απ το 2020 δεν βλέπω το λογο για να αποσυρθούν.
      Ακόμη κι αν αποσυρθούν το 2019 μπορούν να επιστρέψουν το 2020 εκτός κι αν ρίξουν το βάρος στην Formula E της οποίας έχουν αιτηθεί να γίνουν αποκλειστικος προμηθευτής μπαταριών.

    • Mika

      Με το βαρος να εχει πεσει τελευταια στα ηλεκτρικα, και το project Mission E, μαλλον τους βλεπω να την κανουν κατα εκει….

    • Moby Dick

      Απ’ οτι πιστεύω και απο αυτά που ακούω απο διάφορες πηγές, θα κάτσουν και το 18′ στο WEC (το μονοθέσιο του 2018 είναι σε εξέλιξη) και μετά θα βγούν και θα μπούν στην FORMULA E.

    • mixalhs7

      Στη Formula E θελουν να γινουν αποκλειστικος προμηθευτης μπαταριων. Με την audi να θελει να εμπλακει δεν βλεπω το γκρουπ να επιτρεπει και στις δυο εταιρειες να συμμετάσχουν.

    • Moby Dick

      Θα δούμε είναι λίγο αντικρουόμενες οι πληροφορίες προς το παρών. Η διάψευση της Porsche με έβαλε σε σκέψεις. Και η AUDI το είχε διαψεύσει αλλά βγήκε.

    • mixalhs7

      Αν του χρόνου κατακτήσουν την 20η νίκη πρέπει να αποσυρθούν και να ξαναγυρίσουν στην F1 έστω σαν προμηθευτής PU.

    • Moby Dick

      Τι να κάνουν εκει; Καλύτερα Formula E που είναι και το μέλλον της αυτοκίνησης ο ηλεκτρισμος.

  • και οπως θα ελεγε και ο τσιπρας … στο τελος κερδιζουν οι καλοι γερμανοι …

  • Billys Mcrae-Burns
  • Billys Mcrae-Burns
  • Ba’adur Subutai

    Αν η Ορέκα είχε LMP1 θα ήταν 50 γύρους μπροστά. Γιατί αυτοί τερματίσανε με 10 αμάξια δηλαδή και οι άλλοι με τα δισεκατομμύρια με ένα και αυτό με το ζόρι.

    • Moby Dick

      Σκέψη και ανάλυση για… νόμπελ!

  • Moby Dick

    https://www.youtube.com/watch?v=cJRBiMUdrWE

    To VIDEO της Porsche για το 85ο Lemans είναι ήδη στον αέρα… και διδάσκει…