To DTM επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο για τον τέταρτο γύρο του πρωταθλήματος, ο οποίος θα διεξαχθεί στην αγαπημένη πίστα πολλών οδηγών: το Norisring.

Για τους οπαδούς του DTM,το Norisring αποτελεί το “Μονακό της Φρανκονίας”, από την ομώνυμη περιοχή της Βαυαρίας.Πρόκειται για σιρκουί δρόμου, μήκους 2,3 χιλιομέτρων (η μικρότερη πίστα του πρωταθλήματος) το οποίο διεξάγεται στους δημόσιους δρόμους της πόλης της Νυρεμβέργης γύρω από την παλιά περιοχή συγκεντρώσεων επί Γ΄Ράιχ, της λίμνης Dutzendteich και του γηπέδου της πόλης. Η πρώτη στροφή (Grundig Kehre) και η τελευταία (Dutzendteich) είναι οι πιο αργές και οι οδηγοί τις περνούν με 1η ταχύτητα στο κιβώτιο. Η καταπόνηση σε λάστιχα και φρένα είναι μεγαλύτερη σε αυτήν την πίστα και το βάρος των αγωνιστικών παίζει ιδιαίτερο ρόλο,ειδικά στις επιταχύνσεις σε αυτές τις 2 αργές στροφές. Μια απ΄τις προκλήσεις των οδηγών είναι και οι τοίχοι  πίσω από τη “Steintribüne”, καθώς καλούνται σε κάθε γύρο να μην ακουμπήσουν σε αυτούς και “πληγώσουν” εγωισμό και αυτοκίνητο.Πρόκειται για το highlight του πρωταθλήματος και φέτος, το Norising γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του και εκτός από δύο χρονιές (1985, 1986), έχει αδιάλειπτη παρουσία στο αγωνιστικό ημερολόγιο του DTM από το 1984.

1Εντός έδρας αγώνας για την Audi, ψηλά ο πήχης για το Ingolstadt

Ήδη έχουμε διανύσει το ένα τρίτο του πρωταθλήματος και η Audi έχει τρεις οδηγούς στις τέσσερις πρώτες θέσεις της βαθμολογίας. Rast, Green και Ekström είναι οι κορυφαίοι οδηγοί για τους “Tέσσερις Κύκλους” και ειδικά ο rookie Rene Rast, στην πρώτη, πλήρη σεζόν με την Audi (είχε αντικαταστήσει τον Ekström πέρσι σε μερικούς αγώνες λόγω WRX) αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη. Βρίσκεται στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με 70 βαθμούς. “Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι” θα είπε μάλλον ο Γερμανός, αφού, μόνο στο Hungaroring, κατέκτησε τους 39 από τους 70 (8 βαθμοί της έκτης θέσης στον αγώνα του Σαββάτου, 25 της νίκης την Κυριακή, και από 3 βαθμοί για την κάθε pole position). O ίδιος, στη σημερινή συνέντευξη τύπου ανέφερε σχετικά με την πρόκληση του Norisring:

Tο 2012, στο Porsche Carrera Cup, κατέκτησα δύο pole positions, δύο νίκες και κατάφερα να σημειώσω τον ταχύτερο γύρο και στους δύο αγώνες. Ειλικρινά, μου αρέσουν πολύ τα σιρκουί δρόμου.

Είναι τεράστια πρόκληση το Norisring. Έχει πολλές αναπηδήσεις η πίστα και πρέπει να φρενάρεις αργά και αυτό ταιριάζει στο οδηγικό μου στυλ. Αλλά, πρώτη φορά οδηγώ αυτοκίνητο του DTM στο Norisring. Θα κάνω πολλούς γύρους στα ελεύθερα δοκιμαστικά και ελπίζω να προσαρμοστώ γρήγορα.

Δικαίως ο Jamie Green αποκαλείται “Mr. Norisring”. O Βρετανός οδηγός της Audi, που βρίσκεται στην τρίτη θέση της βαθμολογίας με 65 βαθμούς, έχει κατακτήσει 4 νίκες στην συγκεκριμένη πίστα και για αυτόν, είναι η τέλεια πίστα για τους φιλάθλους.

Το Norisring μου ταιριάζει ως πίστα και το έχω αποδείξει, όχι μόνο με τις τέσσερις νίκες μου, αλλά ότι είμαι πάντα γρήγορος εκεί.

Τελικά, ο Mattias Ekström θα δώσει κανονικά το “παρών” στο Norisring, θα δει από την τηλεόραση τον αγώνα του WRX στο Höljes στην πατρίδα του και θα προσπαθήσει να ανέβει για πρώτη φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Σε 17 παρουσίες εκεί, ο Σουηδός έχει 6 podiums και ίσως φέτος να είναι η χρονιά του.

Στο δίλημμα “DTM ή WRX”, o αγωνιστικός διευθυντής της Audi Dieter Gass αποφάσισε ότι η προτεραιότητα για τον Σουηδό πρωταθλητή είναι το DTM, άλλωστε, όπως ο ίδιος είχε πει, νιώθει αρκετά καλά και στα δύο πρωταθλήματα.

Είμαι χαρούμενος που το “αφεντικό” μου πήρε αυτή την απόφαση για μένα. Δεν είναι καλό που οι αγώνες συμπέφτουν ημερολογιακά και θα ήθελα να αγωνιστώ και στους δύο αγώνες, αλλά, αυτό είναι αδύνατον.

2Πολυνίκης η Mercedes, F1 καλεί Auer

18 νίκες έχει κατακτήσει η Mercedes, γεγονός που την κάνει την πολυνίκη του θεσμού στη βαυαρική πίστα. Μάλιστα, από το 2003 έως και το 2015, δεν άφησε καμιά άλλη εταιρεία να την αμφισβητήσει στο Norisring.

O οδηγός που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον κοινού και δημοσιογράφων είναι σίγουρα ο Lucas Auer. Βέβαια, όπως αποδείχθηκε, συγκεντρώνει και το ενδιαφέρον ομάδων της Formula 1. Υπήρχαν φήμες το τελευταίο διάστημα που ήθελαν τον νεαρό Αυστριακό να δοκιμάζει μονοθέσιο της F1 στα τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου. Σήμερα, ο Auer επιβεβαίωσε αυτήν την προοπτική. Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, είπε:

Συνομιλώ με κάποιες ομάδες. συμπεριλαμβανομένης της Force India, και θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν τελικά πραγματοποιηθεί αυτό το τεστ. Προς το παρόν, είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος στο DTM.

Στο παρελθόν, η Mercedes ήταν αρκετά δυνατή στο Norisring. Tους πρώτους μου βαθμούς τους κατέκτησα εδώ μετά από μία καλή θέση στα δοκιμαστικά. Τα πάντα μπορούν να γίνουν εδώ. Στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, οι επιδόσεις των οδηγών είναι πολύ κοντά και όταν χάνεις μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου, βρίσκεσαι αυτόματα στη δέκατη θέση. Στον αγώνα, πρέπει να αγωνιστείς έξυπνα, πρέπει να γνωρίζεις σε ποια σημεία θα επιτεθείς σε ποια θα αμυνθείς. Ειδικά οι στροφές 1 και 4 με τη συνδρομή του DRS είναι πολύ καταλυτικές για τη συνέχεια του αγώνα.

Φέτος, η AMG γιορτάζει τα 50 της χρόνια και δε θα μπορούσε η Mercedes να μην τιμήσει με ένα ειδικό, για την περίσταση, livery το δημιούργημα των Hans-Werner Aufrecht και Erhard Melcher και το συνώνυμο πια των γρήγορων “Αστεριών”. Έτσι, η C 63 DTM του Robert Wickens θα “ντυθεί” με τα χρώματα της AMG και ένα ευδιάκριτο “50” θα κοσμεί το αγωνιστικό.

3Επιστροφή της BMW στα καλά αποτελέσματα;

Η BMW θα πρέπει από δω και πέρα να υπερβάλλει εαυτόν και να θέσει τις βάσεις για την επιστροφή στην κορυφή. Η δεύτερη και η τρίτη θέση των Glock και Spengler στο σαββατιάτικο αγώνα στην Ουγγαρία, και η τρίτη του Martin την Κυριακή δεν “χρυσώνουν” το χάπι, αλλά προσωρινά έχει σταματήσει η γκρίνια(;) στο στρατόπεδο των Βαυαρών που βρίσκονται ήδη 160 βαθμούς πίσω απ΄την πρωτοπόρο Audi.

Σήμερα,ο Καναδός Bruno Spengler ήταν ο ταχύτερος στα ελεύθερα δοκιμαστικά, 0,077” μπροστά από τον Ekström. Στην τρίτη και τέταρτη θέση θα συναντήσουμε άλλους δύο οδηγούς της BMW, τους Tom Blomqvist και Τimo Glock. O Γερμανός οδηγός της BMW θα αγωνιστεί για πέμπτη φορά στο Norisring και μια ένατη θέση ήταν ο καλύτερος τερματισμός για τον πρώην πιλότο της Formula 1.

Αγαπώ τους αγώνες σε σιρκουί δρόμου, το να αγωνίζομαι μεταξύ των τοίχων μου ταιριάζει, αλλά για κάποιο λόγο, δεν είχα καλά αποτελέσματα στο Norisring. Πέρσι, έκανα ένα λάθος στον πρώτο γύρο και μια μέρα μετά, δεν μπορούσα να ολοκληρώσω έναν καλό γύρο, αλλά στον αγώνα κατέκτησα βαθμούς. Ίσως τα νέα ελαστικά μας βοηθήσουν φέτος.

Αύριο, τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά θα διεξαχθούν στις 12.20 ώρα Ελλάδος κι ο αγώνας στις 14.25. Επίσης, στο Norisring, το παρόν θα συναντήσει το ένδοξο παρελθόν του DTM, το Tourenwagen Classics επιστρέφει και οι φίλαθλοι θα μπορέσουν να θυμηθούν και να θαυμάσουν από κοντά τα “ιερά τέρατα” του παρελθόντος που έγραψαν τη δική τους ιστορία στο κορυφαίο Πρωτάθλημα Τουρισμού του κόσμου. Μπορείς να πάρεις μια μικρή γεύση από το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί από τα ελεύθερα σημερινά δοκιμαστικά!