Η BMW απάντησε σήμερα στο δημοσίευμα του Der Spiegel, το οποίο κατηγορεί τις Audi, BMW, Porsche, Mercedes και Volkswagen πως είχανε συστήσει καρτέλ από τη δεκαετία του ’90, με σκοπό να παρακάμψουν τους κανόνες του ανταγωνισμού και να παραπλανήσουν τις αρμόδιες αρχές -τόσο εντός όσο και εκτός χώρας, σε ότι έχει να κάνει την τεχνολογία που χρησιμοποιούνταν στα παραγόμενα οχήματα, τις σχέσεις με τους προμηθευτές, τις τιμές πώλησης, ακόμη όμως και την παραπλάνηση των αρχών αναφορικά με τις εκπομπές αερίων. Για τον λόγο αυτό, μάλιστα, είχαν συγκροτηθεί περισσότερες από 60 ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη των πέντε ισχυρών του κλάδου: της Volkswagen, της Daimler, της Audi, της Porsche και της BMW.

Στην ανακοίνωσή του το BMW Group διαψεύδει τις κατηγορίες λέγοντας:

Τα οχήματα του BMW Group δεν παραποιούν τις εκπομπές ρύπων και συμμορφώνονται με την ισχύουσα νομοθεσία. Ασφαλώς το ίδιο ισχύει και για τα οχήματα diesel, όπως επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα σχετικών επίσημων ερευνών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Το BMW Group διαψεύδει κατηγορηματικά τις κατηγορίες ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του Euro 6 δεν παρέχουν επαρκή επεξεργασία καυσαερίων λόγω υπερβολικά μικρών δεξαμενών AdBlue.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το BMW Group διαφοροποιείται από άλλα συστήματα της αγοράς. Συναγωνίζεται για να προσφέρει τα καλύτερα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων: αντίθετα με άλλους κατασκευαστές τα οχήματα diesel του BMW Group επιστρατεύουν ένα συνδυασμό διαφόρων συστημάτων για την επεξεργασία καυσαερίων. Οχήματα που υιοθετούν ψεκασμό ουρίας με AdBlue (SCR) για την επεξεργασία καυσαερίων, χρησιμοποιούν επίσης ένα καταλυτικό μετατροπέα αποθήκευσης οξειδίων του αζώτου NOx. Με αυτό τον συνδυασμό τεχνολογιών, πληρούμε όλες τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων επιτυγχάνοντας πολύ καλές τιμές σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ανάκληση ή αναβάθμιση του λογισμικού των πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων Euro 6 του BMW Group.

Επιπλέον, ο συνδυασμός των δύο συστημάτων με την ανακυκλοφορία καυσαερίων, απαιτεί χαμηλότερο επίπεδο ψεκασμού AdBlue με αποτέλεσμα την πολύ χαμηλή κατανάλωση AdBlue συγκριτικά με άλλους κατασκευαστές. Αυτό επιτρέπει τη χρήση ενός αναβαθμισμένου μεγέθους δεξαμενής, και παράλληλα επιτυγχάνει πολύ χαμηλούς ρύπους σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Επίσης, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του BMW Group διαθέτουν μία απλή λύση ανεφοδιασμού μέσα από το κάλυμμα του ρεζερβουάρ ή το καπό του κινητήρα, ανάλογα με το μοντέλο. Οι πελάτες του BMW Group ενημερώνονται από το όχημα έγκαιρα και κατ’ επανάληψη εάν το επίπεδο πλήρωσης του AdBlue έχει πέσει. Εάν αυτό αγνοηθεί, το όχημα τελικά εμποδίζει τη λειτουργία.

Σύμφωνα με το BMW Group, σκοπός των συζητήσεων με άλλους κατασκευαστές σχετικά με τις δεξαμενές AdBlue ήταν η εγκατάσταση της απαιτούμενης υποδομής τροφοδοσίας στην Ευρώπη.

Σε ότι αφορά τα Euro5 μοντέλα της η BMW ανακοίνωσε πως θα τα ανακαλέσει. Συγκεκριμένα:

Το BMW Group επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του να προχωρήσει σε εθελοντική αναβάθμιση λογισμικού επιβατικών οχημάτων με κινητήρες diesel Euro 5 χωρίς κόστος για τους πελάτες. Η αναβάθμιση ενσωματώνει τη γνώση που αποκτήθηκε στον τομέα τα τελευταία χρόνια για περαιτέρω βελτίωση των εκπομπών. Θεωρούμε ότι αυτό θα αποτελέσει τμήμα ενός ολοκληρωμένου και κοινού σχεδίου μέτρων με εμπλοκή των δήμων και της βιομηχανίας για περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις χωρίς καθολικές απαγορεύσεις, στο πλαίσιο της ‘Διάσκεψης για το Diesel’ στις 2 Αυγούστου 2017.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε το Σάββατο (22/7) ότι οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ διερευνούν τους ισχυρισμούς των μέσων ενημέρωσης ενώ Γερμανοί πολιτικοί ζήτησαν διαφάνεια και τιμωρία σε περίπτωση παραβίασης.

Οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων έχουν εξεταστεί διεξοδικότερα παγκοσμίως από τότε που η Volkswagen παραδέχτηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 την εγκατάσταση παράνομου λογισμικού, προκειμένου να εξαπατήσει ανάλογα συστήματα στις ΗΠΑ στα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Να σημειωθεί πως η Mercedes ανακοίνωσε πρόσφατα την ανάκληση 3 εκατομμυρίων diesel αυτοκινήτων της στην Ευρώπη και η Audi 850.000 diesel αυτοκινήτων της.

  • SAMURAI-66
    • manowar

      Αδερφε Μην αγχώνεσαι ηρεμα…. αυριο θα εχει μπει και ο γιατρος του μπλογκ και θα πανε ολα μια χαρα

  • manowar

    Stemi παρτε το ξεροκ@υλιδι…?

    • stemi

      Αλλά λέω εγώ και άλλα καταλαβαίνεις εσύ. Είπες ότι δεν σε ενδιαφέρει ποιος παράγει ένα αυτοκίνητο και με ποιο τρόπο το κάνει αυτό. Αυτό που σε ενδιαφέρει είπες είναι το αποτέλεσμα. Και εκεί σου είπα, πόσο παράλογη είναι αυτή η πρόταση και ότι είναι σαν να όλες ότι δεν έχεις πρόβλημα να θαυμάζεις παράνομους και εγκληματίες.
      Όσον αφορά το άκυρο, μην πανηγυρίζεις, δεν είναι και απόφαση δικαστηρίου, δήλωση της εταιρείας είναι. Τι περίμενες να πει δηλαδή; Όχι βέβαια ότι περιμένω να γίνει τίποτα και να καταδικαστούν.
      Όσο για μια υποτιμητική πρόταση που είπες σε προηγούμενο post για το τι γνωρίζει ο κάθενας (εσύ από αυτόκίνητα και εγώ από ασφάλειες πυρός) … όποιος με γνωρίζει θα γελά. Δεν γνωρίζω πολλά από αυτοκίνητα, γιατί δεν με ενδιαφέρει περισσότερο, αφού έχω τόσα άλλα πράγματα να ασχοληθω. Τίποτα άλλο.

    • manowar

      Μουσαντα δεν ειναι αυτο που δηλωνει η εταιρια ,,μουσαντα ειναι αυτα που δηλωνουν οι κατηγοροι της πτσας….λες δεν ασχολείσαι με αυτοκινητα οσο πρέπει γιατι εχεις και αλλες δουλειές…ναι γιαυτο ολο αυτα τα κατεβατα σε αρθρα με πολιτικο περιεχόμενο..εχει κλικαρει ολα τα αρθρα της bmwκαι πας κατευθειαν στα σχολια..δεν διαβαζεις μονο το αρθρο οποτε ακυρο ασχολεισαι με τα οσα..και με εκανες και εγραψα 2 φορες το ιδιο κείμενο απο αλλη συσκευη..αλλα δεν πειραζει χαλαλι..το βλεπεις το κτίριο στην φωτο το ψηλο;;απο κει σκαει το ακυρο..ειναι αυτο που λεμε το ακυρο ηρθε απο ψηλά

  • http://www.politico.eu/article/report-german-car-companies-ran-cartel-going-back-to-the-90s/
    “The working groups even set the stage for the Dieselgate scandal, Der
    Spiegel reported. The companies agreed on the size of tanks containing
    AdBlue fluid, which reduces exhaust emissions — but the tanks proved too
    small to do the job so manipulation became the only way to keep
    emissions readings low, the magazine said.”