Τα diesel τα τελευταία χρόνια βρίσκονται μεταξύ σφύρας και άκμονος. Μετά από μια περίοδο που τα παρουσίαζαν σαν την λύση για το πρόβλημα των αερίων του θερμοκηπίου, βρέθηκαν να τα κατηγορούν για τις εφτά πληγές του Φαραώ. Όποιος έβλεπε τα πράγματα πιο ψύχραιμα, ήξερε πως η ιστορία με το διοξείδιο του άνθρακα ήταν κυρίως μέρος της όλης επιχείρησης εμπορευματοποίησης των απορριμμάτων και των ρυπαντών.


Οι εταιρείες χωρίς καμιά κοινωνική ευθύνη χόρευαν το ταγκό μαζί με τις επιβλέπουσες αρχές και το καταναλωτικό κοινό να προσπαθεί να ελιχθεί ανάμεσα στις φορολογικές σιαγόνες. Η σημερινή είδηση, από την καρδιά της βιομηχανίας στην Ευρώπη, την Γερμανία, μας λέει πως τελικά και στο θέμα του διοξειδίου του άνθρακα οι πετρελαιοκινητήρες δεν είναι καλύτεροι από τους βενζινοκινητήρες. Τουλάχιστον έτσι φέρεται να απάντησε το γερμανικό υπουργείο μεταφορών σε κοινοβουλευτική ερώτηση του Stephan Kühn, ειδικού επί των μεταφορών του κόμματος των Πρασίνων.

Η αλήθεια όμως κρύβει ένα μικρό τρικ και πρέπει να διαβάσεις τον τίτλο πιο κυριολεκτικά! Και εξηγούμαι, οι diesel έχουν την δυνατότητα να παράγουν λιγότερο CO2 αλλά τα πετρελαιοκίνητα παρήγαγαν 128 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ τα βενζινοκίνητα 129, το 2016. Αυτό σημαίνει πως ασχέτως των δυνατοτήτων τους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στο τέλος την ίδια ρύπανση προκαλούν. Αυτό οφείλεται συνήθως στο ότι τα πετρελαιοκίνητα είναι μεγάλα και βαριά οχήματα με υψηλές απαιτήσεις σε ισχύ. Πολλοί θα πουν πως αν τα ίδια αυτοκίνητα ήταν στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, τότε οι εκπομπές θα ήταν πολύ υψηλότερες, πράγμα που ακόμα και αν στέκει λογικά, η πραγματικότητα μετράει απλά την τελική ποσότητα CO2 που εκπέμπεται.

Για να είμαστε ρεαλιστές οι diesel θα είναι δίπλα μας για αρκετά χρόνια. Στην Γερμανία το 41,6% των ΙΧ που πωλήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος ήταν diesel, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 46,9% που ήταν πέρσι, αλλά και πάλι αρκετά μεγάλο για να μην μπορεί να αγνοηθεί από τους κατασκευαστές που θέλουν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την δυνατότητα να πωλούν diesel και ο κόσμος τα επικροτεί. Το προηγούμενο διάστημα, μια προσπάθεια συμβιβασμού μεταξύ κατασκευαστών και γερμανική κυβέρνησης, συμφωνήθηκε να μειωθούν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 25% μέσω αναβαθμίσεων του λογισμικού. Με ιστορία άνω των 100 ετών, έχει επενδυθεί τεράστιο κεφάλαιο στους diesel και ακόμη και αν δεν βγει επόμενη γενιά diesel κινητήρων, η παρούσα γενιά θα διατηρηθεί σίγουρα για 5-10 έτη ακόμα.

  • gv

    μεχρι το 2030 θα αντεξουν το πολυ..
    αρα ενας που παιρνει diesel τωρα και εχει σκοπο να το κρατησει καμια 10ρια χρονια φυσικα,θα δει την αξια του να μηδενιζεται οταν παει να το πουλησει αν συνεχισουν να τα διωχνουν απο τις πολεις και να τα καταδιωκουν σε τετοιο βαθμο..
    απο εδω και περα η αγορα diesel ενεχει ρισκο εκτος ισως αν εισαι επαγγελματιας..

    αρα εγω πχ που κανω με αυτοκινητο περιπου 5 χιλιαδες χιλιομετρα το χρονο θα ηταν εγκλημα να παρω diesel και γενικα ειναι εγκλημα να παρεις επιβατικο diesel ενω αρχιζουν και βγαινουν καλυτερα υβριδικα και επιλογες φυσικου αεριου!

    • Mitsos Ribopaido

      Πες τα βρε gv!!

    • apostolos32

      Για εσένα ναι. Για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα όμως συμφέρει το πετρέλαιο. Με corolla 1400 εκαιγα με οικονομική οδήγηση 6 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα. Με crv 1600 με την ίδια οδήγηση( πάντα στην Εθνική οδό), καίω 4 με 4’2 λίτρα στα εκατό.Βάλε και την διαφορά στην τιμή ανά λίτρο και πες μου τι συμφέρει.

  • Gmph fast

    Η αγορά των diesel (των ιχ και ελαφρών φορτηγών) στην Ευρώπη ρυθμίζεται απο την φορολογία στο καύσιμο, στο αμέρικα που και βενζίνη και πετρέλαιο έχουν την ίδια φορολογία και άρα η τιμή του πετρελαίου είναι λίγο μεγαλύτερη τα πετρελαιοκίνητα που κυκλοφορούν είναι ελάχιστα. Οι παπάτζες των ευρωπαίων δεν έχουν νόημα πολλές φορές. Δηλαδή σου βάζω την βενζίνη πιο ακριβή ΑΛΛΑ δεν σε αφήνω να οδηγείς με πετρέλαιο

  • Contor

    Καλό το diesel, οικονομικό, φθηνότερο αλλά ΒΕΝΖΙΝΑ δεν θα γίνει (για μένα τουλάχιστον).
    #petrollove

  • Contor

    Καλό το diesel, οικονομικό, φθηνότερο αλλά ΒΕΝΖΙΝΑ δεν θα γίνει (για μένα τουλάχιστον).
    #petrollove