Τα diesel τα τελευταία χρόνια βρίσκονται μεταξύ σφύρας και άκμονος. Μετά από μια περίοδο που τα παρουσίαζαν σαν την λύση για το πρόβλημα των αερίων του θερμοκηπίου, βρέθηκαν να τα κατηγορούν για τις εφτά πληγές του Φαραώ. Όποιος έβλεπε τα πράγματα πιο ψύχραιμα, ήξερε πως η ιστορία με το διοξείδιο του άνθρακα ήταν κυρίως μέρος της όλης επιχείρησης εμπορευματοποίησης των απορριμμάτων και των ρυπαντών.

Οι εταιρείες χωρίς καμιά κοινωνική ευθύνη χόρευαν το ταγκό μαζί με τις επιβλέπουσες αρχές και το καταναλωτικό κοινό να προσπαθεί να ελιχθεί ανάμεσα στις φορολογικές σιαγόνες. Η σημερινή είδηση, από την καρδιά της βιομηχανίας στην Ευρώπη, την Γερμανία, μας λέει πως τελικά και στο θέμα του διοξειδίου του άνθρακα οι πετρελαιοκινητήρες δεν είναι καλύτεροι από τους βενζινοκινητήρες. Τουλάχιστον έτσι φέρεται να απάντησε το γερμανικό υπουργείο μεταφορών σε κοινοβουλευτική ερώτηση του Stephan Kühn, ειδικού επί των μεταφορών του κόμματος των Πρασίνων.

Η αλήθεια όμως κρύβει ένα μικρό τρικ και πρέπει να διαβάσεις τον τίτλο πιο κυριολεκτικά! Και εξηγούμαι, οι diesel έχουν την δυνατότητα να παράγουν λιγότερο CO2 αλλά τα πετρελαιοκίνητα παρήγαγαν 128 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ τα βενζινοκίνητα 129, το 2016. Αυτό σημαίνει πως ασχέτως των δυνατοτήτων τους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στο τέλος την ίδια ρύπανση προκαλούν. Αυτό οφείλεται συνήθως στο ότι τα πετρελαιοκίνητα είναι μεγάλα και βαριά οχήματα με υψηλές απαιτήσεις σε ισχύ. Πολλοί θα πουν πως αν τα ίδια αυτοκίνητα ήταν στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, τότε οι εκπομπές θα ήταν πολύ υψηλότερες, πράγμα που ακόμα και αν στέκει λογικά, η πραγματικότητα μετράει απλά την τελική ποσότητα CO2 που εκπέμπεται.

Για να είμαστε ρεαλιστές οι diesel θα είναι δίπλα μας για αρκετά χρόνια. Στην Γερμανία το 41,6% των ΙΧ που πωλήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος ήταν diesel, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 46,9% που ήταν πέρσι, αλλά και πάλι αρκετά μεγάλο για να μην μπορεί να αγνοηθεί από τους κατασκευαστές που θέλουν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την δυνατότητα να πωλούν diesel και ο κόσμος τα επικροτεί. Το προηγούμενο διάστημα, μια προσπάθεια συμβιβασμού μεταξύ κατασκευαστών και γερμανική κυβέρνησης, συμφωνήθηκε να μειωθούν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 25% μέσω αναβαθμίσεων του λογισμικού. Με ιστορία άνω των 100 ετών, έχει επενδυθεί τεράστιο κεφάλαιο στους diesel και ακόμη και αν δεν βγει επόμενη γενιά diesel κινητήρων, η παρούσα γενιά θα διατηρηθεί σίγουρα για 5-10 έτη ακόμα.