Ούτε με το προφανές δε φαίνεται να είναι ικανοποιημένος ο δύο φορές πρωταθλητής του DTM Marco Wittmann. Το αναχρονιστικό σύστημα των βαρών επίδοσης επιτέλους καταργήθηκε μετά από 4 χρόνια εφαρμογής του στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Βάσει αυτού, τα 2,5 κιλά ή τα 5 κιλά πλακών βολφραμίου που αφαιρούνταν ή προστίθονταν στα αγωνιστικά, ανάλογα με ένα πολύπλοκο σύστημα που βασιζόταν άλλοτε στο χρόνο των δοκιμαστικών, άλλοτε στο γυρολόγιο του αγώνα, καθόριζαν, κατά ένα μεγάλο βαθμό, τη θέση και τις επιδόσεις στον αγώνα, αφού, πολλές φορές, τα ελαφρύτερα αγωνιστικά είχαν το πάνω χέρι. Αλλά, ο πρωταθλητής έχει τις ενστάσεις του.

Έτσι, στο περασμένο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στην πίστα του Spielberg στην Αυστρία, τα 18 αγωνιστικά ζύγιζαν ακριβώς το ίδιο (1.115 κιλά) και μπορούσαμε να δούμε, μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Ηockenheim, πού πραγματικά κυμαίνονταν οι διαφορές των M4 DTM, RS 5 DTM και C 63 DTM. Ο προτελευταίος γύρος του πρωταθλήματος είχε τη σφραγίδα της Audi, με δύο “1-2-3”, ο Jamie Green ήταν ο ταχύτερος σε όλες τις δοκιμαστικές περιόδους και γενικά, οι 6 οδηγοί της Audi “εγκλιματίστηκαν” πιο εύκολα στη νέα κατάσταση.

Επιστρέφω στον Wittmann. Μετά αγώνα του Σαββάτου, ο Γερμανός δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για το αποτέλεσμα του αγώνα, κατά συνέπεια την υπεροχή της Audi σε όλους τους τομείς, και δήλωσε σε συνέντευξή του:

Είναι προφανές. Βλέπετε τι συμβαίνει. Η Audi αποκόμισε τα πιο πολλά (σ.σ. από την κατάργηση του συστήματος), εμείς και η Mercedes είμαστε πιο πίσω.

Το συναρπαστικό πρωτάθλημα που είχαμε μέχρι τώρα, έχει πλέον χαθεί. Ίσως στο τέλος πρόκειται για ένα πρωτάθλημα της Audi και αυτό θα κριθεί ανάμεσα στους οδηγούς της.

Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να έχουμε απαλλαγεί από το σύστημα των βαρών επίδοσης στο τέλος του πρωταθλήματος.

#2 Gary Paffett, Mercedes-AMG C 63 DTM, #11 Marco Wittmann, BMW M4 DTM

Μάλλον έχει ασθενή μνήμη ο Γερμανός. Θα του θυμίσω δύο κραυγαλέα περιστατικά κατά το παρελθόν που η BMW αποκόμισε τα μέγιστα από το εν λόγω σύστημα. Zandvoort 2015. Ρεκόρ για την βαυαρική εταιρεία με το “1-2-3-4-5-6-7” να σπάει το αντίστοιχο “1-2-3-4-5-6” της Mercedes στο Hockenheim του 2001 και στη Βαρκελώνη το 2007, και της Audi στη Βαλένθια το 2011. Πώς κατακτήθηκε αυτό το ρεκόρ; Μα, με τις 8 (τότε) M4 DTM να είναι τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στο grid λόγω του συστήματος των βαρών επίδοσης!

Συνεχίζοντας, η BMW αγωνιζόταν με ελαφρύτερα αγωνιστικά καθόλη την περσινή χρονιά. Ήδη στα πρώτα τεστ πριν την έναρξη του πρωταθλήματος του 2016, οι οδηγοί παραπονέθηκαν για την ισορροπία του αγωνιστικού, στο πρωτάθλημα, παρά την συντριπτική υπεροχή στο Zandvoort , όπως είδαμε προηγουμένως, η M4 DTM  δεν έπεισε με την απόδοσή της, αν και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια, ελέω όμως του συστήματος με τα επιπρόσθετα βάρη. Όπως ανέφερε η επιτροπή του DTM, υπήρχε “έλλειμμα” στην απόδοση της M4 DTM, αρχής γενομένης από τους περιορισμούς στην κατασκευή της, οι οποίοι δεν μπορούσαν να αντισταθμιστούν μέσω της τεχνικής ανάπτυξης, δεδομένης της ύπαρξης των κανονισμών για το ομολογκάρισμα.

Κατανοώ την αντίδραση του Wittmann. O τίτλος σιγά σιγά έχει κάνει φτερά, οπότε, το μόνο εύκολο είναι να ρίξουμε το μπαλάκι των “ευθυνών” αλλού και όχι να κοιτάξουμε τη δικιά μας την καμπούρα και πώς θα βελτιωθούμε. Πάλι καλά που βγήκε ο Lucas Auer και είπε τα πράγματα όπως αυτά έχουν:

Δεν μπορείς να υπολογίσεις το “μειονέκτημα” των ίσων βαρών απευθείας. Κάποιες πίστες ταιριάζουν στο αυτοκίνητο, κάποιες άλλες όχι.

Θα πρέπει να δούμε πώς θα τα πάμε στο Ηockenheim. Δεν είναι μεγάλες οι διαφορές· λίγα δέκατα εδώ κι εκεί και θα μπορούμε να επιστρέψουμε στην κορυφή. Στο Spielberg, δεν τα καταφέραμε. Δεν είχαμε την ταχύτητα που χρειαζόμασταν στα δοκιμαστικά. Στον αγώνα, θέλαμε να μαζέψουμε μερικούς βαθμούς και τα καταφέραμε.

Βonus! Απόλαυσε το slow motion βίντεο του χθεσινού αγώνα!

  • Mika

    Mιλαει ο τυπος με ενα απο τα ελαφρυτερα αυτοκινητα στο grid…Γελανε κι οι πετρες.
    Λιγο φιλοτιμο ρε φιλε, μη ξεφτυλιζεσαι ετσι!!!