Η αλήθεια είναι πως η σχέση μας με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, θυμίζει πολύ το αντίστοιχο σύνδρομο με τις προεκλογικές δεσμεύσεις των πολιτικών: ξέρουμε πως μας «δουλεύουν», αλλά μας αρέσει να το ακούμε.

Η φύση του Dieselgate, επί παραδείγματι, δεν εξέπληξε σχεδόν κανέναν. Ότι τα νούμερα κατανάλωσης και, εσχάτως, των εκπομπών ρύπων αποκλίνουν περισσότερο από τις «έξυπνες βόμβες» των Αμερικανών στον πόλεμο κατά της Σερβίας, το ξέραμε. Η έκτασή του, ωστόσο, ήταν αυτή που τάραξε συθέμελα τον κλάδο και πυροδότησε αλυσιδωτές αποκαλύψεις για πολλούς συνδαιτημόνες του αυτοκινητικού λόμπι.

Επειδή αυτά καλό είναι να μην γίνονται, αλλά γίνονταν, γίνονται και θα εξακολουθήσουν να συμβαίνουν (μισό να βρω σύννεφο να πέσεις), κάνουμε ένα flashback στις πιο έντονες στιγμές που οι κανονισμοί και οι νόμοι μετετράπησαν σε μια άμορφη μάζα πατσαβούρας.

Σημείωση: δεν μιλάμε για περιπτώσεις κατασκευαστικών ελαττωμμάτων που οδήγησαν σε ανακλήσεις, ή για συγκαλύψεις των ανωτέρω (σκάνδαλο Toyota, προβληματικές μίζες GM). Επίσης, περιλαμβάνουμε και το motorsport (λείπει ο Μάης;). Αναφερόμαστε σε δόλιες πρακτικές, με σκοπό την εξαπάτηση των νομικών αρχών, των ελεγκτικών μηχανισμών ή του καταναλωτικού κοινού προς ίδιον όφελος και μεγιστοποίηση του εμπορικού αντίκτυπου.

Μετά από αυτό τον μίνι νομικό δαιμονισμό, που θα έκανε τον Κούγια –εκτός από τον Ελ Καντουρί- να φτύνει τον κόρφο του, ιδού:

1Η «στο περίπου» κατανάλωση των μοντέλων της Ford

To 2012 οι Αμερικανοί ξεκίνησαν μια εκστρατεία κατά του Prius V, στην οποία διατυμπάνιζαν πως το C-Max Hybrid την έχει μικρότερη (την κατανάλωση). Σύμφωνα με τα επίσημα νούμερα της εταιρίας, το MPV της Ford έκαιγε κατά μέσο όρο 5 λ/100 χλμ, τη στιγμή που το αντίστοιχο Prius ήθελε + 0,2. H τσαχπινιά της Ford έγκειται σε δυο «παραθυράκια» (κουφώματα βασικά) στην νομοθεσία.

Το πρώτο είναι το all time classic των τυποποιημένων μετρήσεων. Η Ford μέτρησε το μοντέλο της στο εργαστήριο, κάτω από τις βέλτιστες δυνατές συνθήκες. Μόνο που, όπως αποδείχτηκε κατόπιν έρευνας της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (EPA), οι συνθήκες ήταν ιδανικές μεν, για Μύθο του Αισώπου δε. Η πραγματική κατανάλωση τελικώς μετρήθηκε στα 5,88 λ/100 χλμ και το Prius V δεν κούνησε από τον θρόνο του.

Η δεύτερη ντρίπλα αφορούσε την τότε νομοθετική διάταξη των Η.Π.Α. η οποία επέτρεπε σε μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα και σύστημα μετάδοσης να παρουσιάζουν παρεμφερείς τιμές κατανάλωσης. Κοντολογίς, το F-150 των 2 τόνων και της αεροδυναμικής μαντρότοιχου μπορούσε να εμφανίζεται στους καταλόγους με την κατανάλωση του Taunus, αρκεί να είχε ίδιο κινητήρα και κιβώτιο. Η ΕPA άργησε, αλλά διαπίστωσε το γελοίο της υπόθεσης και παραμετροποίησε τη διαδικασία μετρήσεων.

2To διπλό ντεπόζιτο της BAR-Honda

Ποιος είπε ότι η Formula 1 δεν νοιάζεται για την κατανάλωση; Πίσω στο 2005, οι ανεφοδιασμοί ήταν ακριβώς αυτό: προσθήκη καυσίμου, όχι μόνο αλλαγές ελαστικών. Η στρατηγική καθορίζονταν εν πολλοίς από το πόσο γεμάτο ήταν το ρεζερβουάρ στην αρχή του αγώνα, επηρεάζοντας το βάρος και την ταχύτητα του μονοθεσίου, αλλά και την συχνότητα των pit-stops.

Στο GP της Ίμολα, οι δύο BAR-Honda ήταν εξαιρετικές. Ο Jenson Button τερμάτισε 3ος και ο καμικάζι της καρδιάς μας, Takuma Sato, 5ος. Ωστόσο δεν χάρηκαν πολύ, καθώς ο τεχνικός έλεγχος βρήκε ελλιποβαρή τα μονοθέσια (600 κιλά μέγιστο απόβαρο) και τους ακύρωσε. Τί συνέβη;

Η ομάδα του David Richards είχε σχεδιάσει ένα επιπλέον ντεπόζιτο και το είχε μεταμφιέσει σε έρμα, κάτι που σήμαινε πως μπορούσε να μεταφέρει περισσότερο καύσιμο (άρα λιγότερους ανεφοδιασμούς) και στο τέλος του αγώνα η 007 να φαίνεται «στεγνή», αλλά εντός του επιτρεπόμενου βάρους. Η Ίμολα, όμως, αποδείχθηκε πολύ βενζινοβόρα με αποτέλεσμα να αντληθεί παραπάνω καύσιμο από το βοηθητικό ρεζερβουάρ, η 007 να κατέβει πολύ σε κιλά και ο τεχνικός έλεγχος να αποκαλύψει την –ομολογουμένως ευφυέστατη- «μπινιά». Η BAR-Honda τιμωρήθηκε με αποκλεισμό από τους δυο επόμενους αγώνες της σεζόν.

3H «βρώμικη» πολυτέλεια της Cadillac

Πρέπει να έχεις μοτέρ κλιματιστικού-κτήνος για να προκαλέσεις το χαρακτηριστικό «κόψιμο» κατά την ενεργοποίηση σε αμερικάνικο V8. Ή απλά να ψάχνεσαι με τις λεπτομέρειες και να θες να αποφύγεις το παραμικρό «τσικ». Όπως και να ‘χει, αυτός ήταν ο λόγος που η Cadillac βγήκε στην παρανομία το 1995 κι έφαγε «κουδούνι» 11 εκατ. δολαρίων σε πρόστιμα.

Όταν άνοιγες το air condition σε κάποια Caddy, ο εγκέφαλος αυτομάτως ψέκαζε περισσότερο καύσιμο (ανεξαρτήτως ανοίγματος πεταλούδας) προκειμένου να διατηρηθεί απρόσκοπτη η εμπειρία της οδήγησης. Σεβαστή ποζεριά, μόνο που δηλητηρίαζε τον καταλύτη κι έστελνε τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα στην στρατόσφαιρα (κυριολεκτικά). 470.000 αυτοκίνητα ανακλήθηκαν, προς γνώση και συμμόρφωση.

4Το Crashgate

Όταν ο 15ος γύρος του GP Σιγκαπούρης για το 2008 βρήκε τον Nelson Piquet Jr στον τοίχο, άπαντες εξεπλάγησαν. Φυσικά αστειεύομαι. Ο Jr οδηγικά έχει τόση σχέση με τον πατέρα του, όση μπασκετικά ο Michael B. Jordan του «Creed» με τον «Αir». Λογικό να μην κινήσει υποψίες η απώλεια ελέγχου της R28 στη στροφή 17.

Μετά το τέλος του αγώνα (που κέρδισε ο teammate του, Fernando Alonso), ωστόσο, οι συμπτώσεις άρχισαν να συσσωρεύονται. To συμβάν έλαβε χώρα έναν γύρο μετά τον ανεφοδιασμό του Alonso, με την είσοδο του safety car να στέλνει όλο το grid στα pits και να δίνει το πλεονέκτημα στον Ισπανό. Η τηλεμετρία φανέρωσε πως οι χειρισμοί –ακόμα και για Piquet Jr- παραήταν άγαρμποι πριν την πρόσκρουση στον τοίχο. Βασικότερα, αγωνιστικός διευθυντής της Renault τότε ήταν ο σεσημασμένος «λαδιάς» και μέγιστη λέρα του motorsport, Flavio Briatore. Παρόλες τις ενδείξεις και τους ψιθύρους, ουδεμία απόδειξη.

Η οποία ήρθε την επόμενη σεζόν, όταν ο Briatore απέλυσε τον Piquet και ο Βραζιλιάνος «κελάηδησε» σε τηλεοπτική εκπομπή της πατρίδας του. Ο Alonso βρέθηκε αθώος και ο Briatore αποκλείστηκε δια παντός από την Formula 1, ακόμα και με την ιδιότητα του θεατή. Επίσης, του αφαιρέθηκε η άδεια του ατζέντη οδηγών. Ο Ιταλός έκανε έφεση, δικαιώθηκε(!) και τώρα συνεχίζει κανονικά την καριέρα του ως μάνατζερ, αλλά απέχει οικειοθελώς από την F1. Είδωλο.

5Ο “Smokey” Yunick

Ακόμα κι ο Briatore, μπροστά στον Yunick φαντάζει σαν τον Starscream που ταπεινώνεται συνεχώς από τον Megatron. Ο Αμερικανός ήταν ένας από τους «πατέρες» του NASCAR, λαμπρό μυαλό μηχανικής και μέγιστο λαμόγιο. Το 1968 έκοψε τις κολόνες της Chevrolet Chevelle που οδηγούσε ο Curtis Turner, επιμήκυνε την οροφή, μίκρυνε το πορτμπαγκάζ, ανύψωσε το πάτωμα και χαμήλωσε την διαδρομή της ανάρτησης. Όλο αυτό το «κόψε-ράψε» είχε ως αποτέλεσμα καλύτερη αεροδυναμική και χαμηλότερο κέντρο βάρους, χωρίς εκ πρώτης όψεως να φαίνεται διαφορά. Όταν η Chevelle έφτασε να ρίχνει 1”/γύρο στους υπόλοιπους, οι αγωνοδίκες μέτρησαν το αυτοκίνητο και το βρήκαν στα 7/8 των αρχικών διαστάσεων!

Επίσης, έβαζε μια μπάλα μπάσκετ στο ντεπόζιτο για να ανεβάζει τη στάθμη του καυσίμου κατά τον τεχνικό έλεγχο. Κατόπιν την ξεφούσκωνε και συμπλήρωνε βενζίνη. Τιτάνας.

6To τρίτο πεντάλ της McLaren

Συνεχίζουμε με μηχανοκίνητο αθλητισμό και πάμε στο 1997. Μια φωτογραφία που αρχικά προοριζόταν για λεζάντα ρουτίνας, πρόδωσε μια από τις πιο πανούργες ζαβολιές στην ιστορία της F1.

Από το πάτωμα του κόκπιτ της MP4-12 ξεφύτρωνε ένα μικρό μεταλλικό κομμάτι, που έφερνε πολύ σε πεντάλ. Χειροκίνητα κιβώτια δεν υπήρχαν, οπότε οι έφοροι της FIA άρχισαν να ξύνουν τα κεφάλια τους. Οι έρευνες αποκάλυψαν πως το τρίτο πεντάλ επενεργούσε αποκλειστικά στα πίσω φρένα, τα οποία χρησιμοποιούνταν σαν ένα είδος yaw control προκαλώντας υπερστροφή, ωστέ να εκμηδενίζεται η υποστροφή και να αυξάνεται η ευελιξία του μονοθεσίου στις καμπές. Η McLaren δεν τιμωρήθηκε, καθώς η πατέντα της δεν παραβίαζε κάποιον κανονισμό (άρχοντες). Ωστόσο, η χρήση της απαγορεύτηκε για μελλοντική χρήση.

7H Camaro που έκανε μπάνιο σε οξύ

To 1968 o Mark Donohue εξαΰλωσε τον ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα Trans-Am, κερδίζοντας 10 από τους 13 αγώνες. Μέχρι το δεύτερο μισό της προηγούμενης σεζόν, η Chevrolet και η ομάδα του Roger Penske ήταν στο πουθενά. Ξάφνου, πήραν τους 3 από τους 6 εναπομείναντες αγώνες και ισοπέδωσαν τους πάντες την επόμενη, ανεβάζοντας τη συνολική επίδοση της Camaro και του Donohue στο φοβεριστικό 13/19.

Όπως ήταν λογικό, όλοι κατάλαβαν πως ο Penske έκλεβε. Έμενε να βρούν το πώς. Ο τεχνικός έλεγχος στο τέλος του ’68 φανέρωσε πως ολόκληρη η Camaro Z/28 (σασί και αμάξωμα) είχε βουτηχτεί σε οξύ, προκειμένου –κυριολεκτικά- να αδυνατίσει. Τα αποτελέσματα της όξινης δίαιτας ήταν εντυπωσιακά, με το βάρος να πέφτει στα 1.150 από τα 1.324 κιλά. Επειδή το σασί είχε μετατραπεί σε τσιγαρόχαρτο, επιστρατεύτηκε -για πρώτη φορά σε αμερικανικούς αγώνες- roll cage, το οποίο αποτελούσε δομικό κομμάτι του πλαισίου. Συνεργός ήταν η Lockheed (η γνωστή, με τα F16 και F35), η οποία παρείχε τις εγκαταστάσεις και την τεχνογνωσία για το όλο concept.

8Φυσικά, το Dieselgate

Λογικά έχεις βαρεθεί να διαβάζεις/κράζεις για το συγκεκριμένο ζήτημα, οπότε μια σύντομη σύνοψη: παράνομο λογισμικό που αλλοίωνε τα νούμερα εκπομπών ρύπων σε ντίζελ κινητήρες του VAG, πάνω από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως προς ανάκληση, περισσότερα από 25 δις δολάρια σε πρόστιμα μόνο στις ΗΠΑ, μήνα παρά μήνα μια νέα σύλληψη, απόσυρση της συμμετοχής από το WRC και του ενδιαφέροντος για είσοδο στην F1, από ρεκόρ σε ρεκόρ πωλήσεων η VW.

9To τούρμπο-Transformer της Celica GT-Four

Έχουμε αναλύσει διεξοδικά το πώς κλάπηκε το πρωτάθλημα από την αγαπημένη μου Celica, οπότε άλλη μία σύντομη περίληψη.

Τη διετία 1993-1994 η Toyota κάνει πάρτι στο WRC. Juha Kankkunen και Didier Auriol «ξυρίζουν» στις ειδικές διαδρομές, η Celica τείνει να εξελιχθεί σε δυνάστη στυλ Delta Integrale και η FIA αλλάζει τους κανονισμούς για να το προλάβει. Οι Ιάπωνες δημιουργούν μία από τις ευφυέστερες πατέντες στην ιστορία της αυτοκίνησης και κοροϊδεύουν στα μούτρα τους τεχνικούς έφορους.

Όταν αφαιρείται για έλεγχο, το τούρμπο φαίνεται νόμιμο μέχρι πριτσινιού. Όταν τοποθετείται στη θέση του, παρακάμπτει το περιοριστικό στόμιο και μετατρέπει το ιαπωνικό κουπέ σε πύραυλο. Κάποια «καρφωτή» στη FIA ξεσκέπασε την ασυγκρίτου εμπνεύσεως μαεστρία και μηδένισε την Celica στο πρωτάθλημα του 1995. Να του καεί ο σκληρός του καθάρματος που το «σφύριξε».

10To Subaru BRAT

Μέχρι στιγμής έχουμε δει παγαποντιές που έδωσαν πρωταθλήματα, στοίχισαν δισεκατομμύρια σε πρόστιμα κι έκαναν στημένα ματς στο τοπικό Οινοφύτων να μοιάζουν με αναμετρήσεις της Premier League. Kαμία, όμως, δεν συναγωνίζεται το αβάσταχτα απλό, συγγραφικά απέριττο, ηχητικά βροντερό – α λα Notorious B.I.G. «fuck all of you, motherfuckers»- που είπε η Subaru στους Αμερικανούς νομοθέτες.

To 1963, o Πρόεδρος των Η.Π.Α. Lyndon B. Johnson θέσπισε τον Φόρο Κοτόπουλου (Chicken Tax το επίσημο όνομα, αλήθεια). Σκοπός του Chicken Tax ήταν να λειτουργήσει ως αντίποινα για την υπερφορολόγηση των εισαγόμενων αμερικανικών κοτόπουλων από την Γαλλία και τη Δυτική Γερμανία. Τα ψυχροπολεμικά σκάγια πήραν και την Ιαπωνία, της οποίας τα ελαφρά φορτηγά φορολογούνταν με 25% προκειμένου να προστατευτούν οι εγχώριοι κατασκευαστές. Ο Chicken Tax περιλάμβανε επίσης υπερφορολόγηση στις εισαγωγές πατάτας, σάλτσας και κονιάκ.

Μιάμιση δεκαετία αργότερα, η Subaru Bορείου Αμερικής κατέθεσε υπόμνημα στα κεντρικά της Ιαπωνίας, στο οποίο ανέφερε το κέρδος που θα απέφερε η διάθεση ενός μικρού και αξιόπιστου pick up στην αμερικανική αγορά. Οι Ιάπωνες αρχικά αρνήθηκαν, όμως σε συνεργασία με τους Αμερικανούς φίλους τους βρήκαν έναν απλούστατα ιδιοφυή τρόπο να αποφύγουν το χαράτσι.

Όλα τα BRAT που προορίζονταν για τις Η.Π.Α. ήταν εξοπλισμένα με δυο καθίσματα στην καρότσα, τα οποία κοίταγαν προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτά στην καμπίνα επιβατών. Όπως φαίνεται κι από τη φωτογραφία, η ποιότητά τους κυμαινόταν κάπου μεταξύ καθίσματος νοσοκομείου και παγκακίου, όμως τη δουλειά τους την έκαναν. Ποιά ήτο αυτή;

Το ΒRAT χαρακτηριζόταν ως «επιβατηγό» αντί για «ελαφρύ φορτηγό», φορολογούταν μόλις με 2,5% κι έφτανε να πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από τα αντίστοιχα αμερικανικά pick ups, έχοντας το πλεονέκτημα της μόνιμης τετρακίνησης και της ασυναγώνιστα διαφορετικής εμφάνισης. Έτσι απλά, με δυο κομμάτια πλαστικό και 40 βίδες, η Subaru ξεφτίλισε ολόκληρο νομοθέτημα εν μέσω Ψυχρού Πολέμου κι έκανε το Κογκρέσο να συστήσει ειδική επιτροπή επαναξιολόγησης για τις «τρύπες» του Chicken Tax. Game, σετ, ματς και πρωτάθλημα στις «Πλειάδες».

  • καλα μιλαμε για λαμογιες και λειπει η ΤΑΚΑΤΑ ???????????????
    τα κολλημενα γκαζια και οι μιζες καποιων αλλων…δεν ξερω κατα ποσο μπορουν να θεωρηθουν λαμογιες……

    • manowar

      Το άρθρο ειναι γιοματο τουοτα χοντα 😂😂😂😂

    • shaoqing14

      Ποια χοντα και τογιοτα που αμεσως να βγαλεις χολη.Εδω ολοκληρες φεραρι και μακλαρεν εχουν κανει τα απιστευτα,αλλα ξεχασα η κουβαγκεν ουτε με κυαλα δεν μπορει να δει την φ1.Οσο για την τογιοτα ηταν μια ξεκαθαρη αδικια εις βαρος της τοτε που υπηρχε πραγματικος ανταγωνισμος και φοβουμενοι οι εντιμοι της fia οτι θα τα σαρωσει ολα ουσιαστικα την απεκλεισαν.Εκει στο φαου βε club το 2012 μαθατε οτι υπαρχει ραλυ?.Κατσε περιμενε μην ξεσπασει ακομα ενα σκανδαλο,θα πρεπει να βρεις νεες δικαιολογιες για να δικαιωλογησεις τα αδικιολογητα.

    • manowar

      Χαχαχαχαχα με αυτα που γραφεις θες να μιλήσουμε εμεις;; (η φαου βε θυμήθηκε το ραλλυ το 2012;;χαχαχαχα ρε σεις τα τουβλα κρατήστε τα για κανα σεισμό..
      1970 η union φαου βε δημιουργεί το Quattro πηρε έγκριση να αγωνιστεί την εποχή που κυριαρχούσαν πισωκινητα.. Μικολα πρωταθλητής με διαφορα 21 δευτερόλεπτων.. Τα ξεβρακωσε ολα.. Η φαου βε με την παρουσία της στα ραλλυ το 1970 αλαξε ολα τα δεδομένα του αθλήματος. Κανενας κατασκευαστής δεν γνωριζε οτι με κίνηση στους 4 τροχους μπορεις να ντριφταρεις ομαλα στο χωμα και να κανεις χρονους αστραπη.. Δεν εχεις διαβασει τιποτα απο ραλλυ.. Η τσελικα ηταν μια ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ του Quattro.. οπως ολα απο κει και έπειτα.. Οι ιαπωνες σοκαρίστηκαν οταν ειδαν το Quattro να στριβει.. Μόλις ξεκινουσαν την πορεία τους στην αυτοκίνηση ενω η γερμανοι 40 χρονια πριν το 70 παμε στο 1930 έφτιαχναν αυτοκινητα επιδόσεων… Ο ιαπωνας εβλεπε παντα τον Ευρωπαίο τι έφτιαχνε και απλα προσπαθούσε να αντιγραψει.. Οπωε κανουν οι κορεατες οπως κανουν οι κινεζοι..

    • Pandal

      Η ΤΑΚΑΤΑ είναι προμηθευτής που την είχαν χρησιμοποιησει σχεδόν όλοι, τα γκάζια και τις μίζες δεν ήταν επίτηδες αλλά κάποια αστοχία που έκαναν τον Κινέζο. Αντίθετα το άρθρο λέει για κάθε αυτού λαμωγιες

    • δεν διαφωνουμε…το αρθρο μιλαει για την αυτοκινηση και οχι για λαμογιες αυτοκινητοβιομηχανιων ομως !!!

    • Pandal

      Στον τίτλο. . Μέσα μεταφέρει σε αυτοκίνητο βιομηχανίες και στις αγωνιστικές τους ομάδες. Γι αυτό.

    • πιστευω και οι 2 εχουμε τα δικια μας…

    • shaoqing14

      Επισης και τα dsg κιβωτια ξεχασες μπαμπη….

    • ti εννοεις ???

    • ti εννοεις ???

    • manowar

      Να σου πω τι εννοεί εδω συμφωνώ μαζι του.. Ειναι λαμογια το dsg.. Δεν μπορει εσυ κύριε να πίνεις τον φραπε σου στο φαναρι και με το ενα χέρι να κανεις στον λεβιε ενα τσπουπ και να αλαζει σε μιλισεκοντ ταχυτητα χωρις να αφηκεις το γκάζι και ο άλλος με το τζαπαν να παλεύει με τις πεταλιερες και να ανακατευει καρβουνα για να σε φτασει η μέγιστη ροπη 200 Νιούτονμετρ.. Κατσε καλα.. Λογικες ο ενας μ λεει οτι η φαου βε γνωρισε τα ραλλυ το 12 που πριν 40 χρονια τους εκανε ολους 4κινητους π έτρεχαν με τα πρι πρι και ο αλλος (δεν μπηκε η μπεεμβε στα σκανδαλα ενω εχει πολλα.. Εννοει για τα σκανδαλα του χιτλερ.. Βγαλε εσυ τωρα ακρη.. Μετα μ λες γιατι τρολαρεις..

    • John

      Αυτά είναι αστοχίες υλικού, όχι λαμογιά. Στον καθένα μπορεί να τύχει. Επίσης, δεν είδα πουθενά το μέγα αλλά ευφυέστατο “σκάνδαλο” που λέγεται Μισέλ Μουτόν.

    • πως ακριβως οριζουμε την αστοχια υλικου ??? γιατι εγω θα πω…αντε πχ μια παρτιδα να βγηκε προβληματικη το δεχομαι…….αλλα οταν μιλαμε για εκατομμυρια δεν νομιζω…… εκτος και αν κανω λαθος !

    • John

      Θεωρώ ότι το πρόβλημα με τους ΤΑΚΑΤΑ δεν έγινε άμεσα αντιληπτό διότι τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται αφού τοποθετήθηκαν στα οχήματα και ίσως να πέρασε κάποιο χρονικό διάστημα. Ως τότε παρήχθησαν χιλιάδες αερόσακοι. Τώρα αν ήξεραν το πρόβλημα αλλά συνέχισαν να παράγουν και να πουλάνε για το κέρδος, ναι τότε έχεις δίκιο, ήταν λαμογιά.

    • https://www.autoblog.gr/2017/02/28/h-takata-dhlwse-enoxh/
      οπως διαβασε στο τελος και για μερικες αυτοκινητοβιομηχανιες που συνεχιζαν να τοποθετουν τους αεροσακους…..

  • Philby

    Άγγλοι, Αμερικάνοι, Ιάπωνες, Γερμανοί και ο Briatore εξ’ Ιταλίας. Μόνο οι οι Γάλλοι είναι τίμοιοι και ηθικοί στον αυτοκινητιστικό κόσμο.

    • anagnwsths

      Συνήθως οι κατασκευαστές “κλέβουν” λόγο νομοθεσίας. Πχ ρύπων. Στον τελικό καταναλωτή λίγη σημασία έχει. Τι διαφορά κάνει αν το fucion καίει 5.88λτ/100κμ ή 4.9/100 ? Τρίχες! Ακόμα και το “dieselgate” προς όφελος των κατόχων είναι αν εξαιρέσουμε την μεταπώληση μετά την αποκάλυψη. Τα TDI για χρόνια ήταν ο βασιλιάς στα diesel , αφού κλέβοντας περνούσαν τα τεστ. Όταν κάποιος έψαχνε για 2λιτρο diesel και κοιτούσε μάρκες , κατέληγε στην VW που του παρείχε , επειδόσεις , χαμηλή κατανάλωση χωρίς adδblue κτλ.

    • Philby

      Για εμένα έχει σημασία, δεν θα δώσω τα ωραία μου λεφτά για τα οποία δουλεύω πολλές ώρες και για να έχω τη δουλειά σπούδαζα τόσα χρόνια σε ένα “λαμόγιο” για να πλουτίσει ακόμα περισσότερο κοροϊδεύοντας με. Όχι.

    • anagnwsths

      Έχεις 20.000 ευρώ για αμάξι. Το α μοντέλο έχει 115 άλογα με 2λιτρο τουρμπο κινητήρα και το β έχει 140 . Το β μοντέλο κλέβει στους ρύπους αλλά κατα τα άλλα καμία άλλη διαφορά. Μιας και είσαι σπουδαγμένος, σε ποιό μοντέλο θα κατέληγες αν αφήσουμε επιμέρους παράγοντες όπως ομορφιά , ασφάλεια κτλ. Το κριτήριο είναι καθαρά ο κινητήρας και τίποτα άλλο

    • Philby

      Θα διαφωνήσω πάλι. Κάνεις μια υπόθεση εργασίας η οποία υπαγορεύει πως τα VW είναι value for money προσφέροντας επιπλέον ιπποδύναμη στα ίδια λεφτά σε σχέση με το ανταγωνισμό. Αν τα συγκρίνεις με audi, bmw, mercedes, volvo, jaguar, ισχύει, όμως απένταντι στον φυσικό ανταγωνισμό τους opel, ford, peugeot, renault, citroen, fiat, nissan, toyota, mazda, ίσχυει το αντίθετο. Οπότε από τη στιγμή που το marketing σε έχει πείσει για την premium υπόσταση των μοντέλων της VW καταλήγεις σε αυτή την εσφαλμένη ιδέα κατ΄εμέ.

    • anagnwsths

      Άσε το marketing και πάμε αντικειμενικά. Έχεις να διαθέσεις 40.000 – 50.000 ευρώ για αυτοκίνητο. Θέλεις να κλείνεις την πόρτα και να μην ακούγεται σαν γκαζοτενεκές. Θέλεις να έχεις μαλακά πλαστικά σε όλα τα σημεία του ταμπλό. Θέλεις να περνάς απο λακκούβες και να μην κουδουνίζει , θέλεις να οι διακόπτες που αγγίζεις να μην θυμίζουν πλαστικό απο τα jumbo. Θέλεις εμφάνιση της προκοπής , τόσο μέσα όσο και έξω χωρίς σιδερώστρες και λοιπές καγκουριές. Δεν σε νοιάζει το οικονομικό. Πες μου μία μάρκα που πληρεί τα παραπάνω στα Ευρωπαϊκά της μοντέλα.

      Υ.Γ
      Μακάρι να είμασταν Αμέρικα και να μπορούσα να έχω ένα V8 Infinity ή ένα Acura. Είμαστε Ευρώπη και το καλύτερο που έχει η Τουότα είναι το Avensis με την Honda να ζητά 50+ χιλιάρηκα για το τάπερ με κίνηση εμπρός και 300 άλογα. Τρίζουν μέχρι και οι υαλοκαθαριστήρες σε κάθε επιτάχυνση με τέρμα γκάζι

    • Philby

      Τίποτα από όσα γράφεις δεν υπαγορεύει ότι το να ψωνίσεις από τους απατεώνες του group VW είναι μονόδρομος. Volvo, Lexus, Mercedes, BMW, Subaru ακόμα και οι Peugeot/Renault έχουν εξαιρετικά και οικογενειακά και hot hatchbacks σε αυτά τα χρήματα που πληρούν τις ανάγκες/επιθυμίες σου.
      Όμως αν έχει κλέψει την καρδιά σου το VW TDI, με γεια σου με χαρά σου, διότι μην ξεχνάμε το θέμα μας είναι η κατά συρροή εξαπάτηση του αγοραστικού κοινού από αυτούς.
      Υ.Γ. Το να χαρακτηρίζεις το TYPE R, “τάπερ” δεν καθιστά το GOLF GTi καλύτερο. Πρόκειται για 2 εξίσου ικανά και ενδιαφέροντα σπορ αυτοκίνητα με τη διαφορά ότι το ένα το κατασκευάζουν απατεώνες -με καταδικαστικές αποφάσεις- ενώ το άλλο όχι.

    • anagnwsths

      Έχεις 20.000 ευρώ για αμάξι. Το α μοντέλο έχει 115 άλογα με 2λιτρο τουρμπο κινητήρα και το β έχει 140 . Το β μοντέλο κλέβει στους ρύπους αλλά κατα τα άλλα καμία άλλη διαφορά. Μιας και είσαι σπουδαγμένος, σε ποιό μοντέλο θα κατέληγες αν αφήσουμε επιμέρους παράγοντες όπως ομορφιά , ασφάλεια κτλ. Το κριτήριο είναι καθαρά ο κινητήρας και τίποτα άλλο

    • για τους κινεζους ουτε κουβεντα ε ?? διακρινω μια εμπαθεια να το πω ??? :-P

    • Mika

      Aυτοι μονο αντιγραφουν μωρε, με φτηνοτερα υλικα….Τι, οχι??
      :p

    • manowar

      Φιλε οδηγισα πριν μερες το 2008 και επαθα κοκομπλοκο.. Τρομερη σχολη οι πστιδες τρομερο αυτοκίνητο.. Τι ανεση ηταν αυτη ρε φιλε;; την ψονισα εντελως ε;; μεγαλωνω φιλε

    • Philby

      Εγώ έχω 207 και είμαι ευχαριστημένος κάνω ένα test drive στο 2008 και νόμιζα ότι έχουν περάσει 20 χρόνια όταν είναι μόνο 7, 2009 το δικό μου του 2016 αυτό που οδήγησα.

    • manowar

      Δηλαδή σ φάνηκε ετη μπροστα;; αυτο εννοεις;

    • Philby

      Ναι σε σχέση με το δικό μου. Καμμία σχέση σε ποιότητα και άνεση.

  • Mika

    Καταπληκτικος ο Smokey Yunick, τιτανοτεραστιος ο Briatore, δεν το συζητω!! :p :p
    Aλλα μπραβο στη Subaru για το amazing concept, in your face, Brat!!!!

  • Bon Viveur

    Ωραίο άρθρο!

  • manowar

    Samurai να ψιψιψιψιψιψιψιψιψι… Να ψιψιψιψιψιψι που ειναι μολλεεε που ναι μολεε;; να ψιψιψι τι γινεται εδω;; γεματο ιαπωνια ειναι;; ε τους πστιδες τους σχιστοματιδες τσαχπινιες που τις κανουνε.. Ατσσααα τσαχπινιες…

  • Smartass

    Τα τσιπαρισμένα τεστ ντράιβ FIAT MAREA;
    Δεν ξέρω αν κυκλοφόρησαν και σε άλλες χώρες εκτός του ελλαδιστάν.

  • SAMURAI-66

    Ολοι εχουν κανει αλλος λιγο αλλος πολυ την λαδια τους μονο που 25 δισ. δολαρια μονο στην αμερικη για να μην αναφερουμε τον υπολοιπο πλανητη μονο γερμανος εχει την χαρα να δωσει για την μεγαλειωδη απατη του…που ειναι και η κορυφαια του αιωνα…και λεγεται VAG!!!
    Αληθεια η αγαπημενη bmw που εχει κανει πολλα γιατι δεν ειναι μεσα στην λιστα?
    Οι συμπαθειες δεν κρυβονται μαλλον!!

    • manowar

      Ποια ειναι τα σκανδαλα;;μικρε τουοταιο;; χαχαχαχα σιγα μην εχει και φεραρρι σκανδαλα..γραφεις οτι κατσει παλι 😁

  • Giannisk

    Όλοι έχουν κάνει λαμογιές. Απλά κάποιοι έχουν πιαστεί κυρίως γιατι φάνηκαν άπληστοι και πίστεψαν ότι δεν θα ανακαλυφθούν ποτέ.

  • Demetris Katsaris

    Παιδιά κάτι ειδικά setup οχηματων που είναι αποκλειστικά και μόνο για δημοσιογράφους όταν κάνουν review?

  • shaoqing14

    Μια απο τις μεγαλυτερες αδικιες για την φοβερη celica wrc…ενα αγωνιστικο που θα μπορουσε να αφησει εποχη,με σπουδαιους αντιπαλους,οχι οπως τα τελευταια χρονια του loeb η της φαου βε που τρεχαν ουσιαστικα μονοι τους,εναντιων ιδιωτικων ομαδων.Αλλα σε αυτες της περιπτωσεις δεν ευαισθητοποιειθηκε η τιμια FIA.

  • Anestis Genk

    Προσωπικά ξενερώνω πολύ όταν βλέπω λαμογιές, για μένα το θέμα είναι το ευ αγωνίζεσθε και όχι νίκη με κάθε τίμημα. Δεν πρόκειται να υποστηρίξω μια ομάδα/μάρκα επειδή σαρώνει.
    Πάντως αν και δεν χωνεύω τον φλάβιο, αυτό που έκανε εγώ το θεωρώ νόμιμο. Η τελική απόφαση ήταν στα χέρια του Πικέ και δεν έκανε κάτι αντιαθλητικό.
    Οι υπόλοιποι αντέδρασαν σαν λέμινγκς και αυτό τους έτσουξε!

  • Anestis Genk

    Προσωπικά ξενερώνω πολύ όταν βλέπω λαμογιές, για μένα το θέμα είναι το ευ αγωνίζεσθε και όχι νίκη με κάθε τίμημα. Δεν πρόκειται να υποστηρίξω μια ομάδα/μάρκα επειδή σαρώνει.
    Πάντως αν και δεν χωνεύω τον φλάβιο, αυτό που έκανε εγώ το θεωρώ νόμιμο. Η τελική απόφαση ήταν στα χέρια του Πικέ και δεν έκανε κάτι αντιαθλητικό.
    Οι υπόλοιποι αντέδρασαν σαν λέμινγκς και αυτό τους έτσουξε!

  • Dim203

    Κάτι έχει πάρει τ αυτί μου για μια κομπίνα στην f1, που ρίχνουν στο λάδι τα απαγορευμένα πρόσθετα καυσίμου και μετά το καίνε μέσω της ανακύκλωσης

  • John

    Το “σκάνδαλο” Μισέλ Μουτόν ξεχάστηκε.

    • αν δεν κανω λαθος θα μιλας για το 1985…..
      αλλα αυτο ηταν μονο φημες..η αμα θελεις…κατι που δεν αποδειχθηκε ποτε !!!
      ειναι σαν να πω πχ εγω ο κακοπροαιρετος για τις ανακλησεις που εκανε η FCA για τα ντιζελ της στην αμερικη οταν οι αμερικανοι λεγανε οτι εχουν παρανομο λογισμικο!! απο τη στιγμη που δεν υπαρχει καταδικη….απλα φημες !!!