Παρά την pole position πριν από μία εβδομάδα, η Mercedes ηττήθηκε στα ίσια από τη Red Bull στη Μαλαισία. Η W08 δεν ήταν σε καμία περίπτωση το ταχύτερο μονοθέσιο, ενώ και η Ferrari έδειξε να είναι ταχύτερη από τη γερμανική ομάδα σε αγωνιστικό ρυθμό. Οι άνθρωποι στο Brackley δεν το έβαλαν κάτω και θέλησαν να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να παρουσιάσουν ένα διαφορετικό πρόσωπο στην Ιαπωνία.

Αν κοιτάξουμε τις σημερινές κατατακτήριες, φαίνεται πως το κατάφεραν, καθώς η W08 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο, με τον Lewis Hamilton να παίρνει την 71η pole position της καριέρας του και την 45η με τα χρώματα της Mercedes. Ο Toto Wolff θέλει να εξηγήσει τη διαφορά στην απόδοση, επισημαίνοντας πως το κρύο έχει παίξει τον ρόλο του, αλλά η ανάλυση των δεδομένων ήταν εξίσου σημαντική.

Έχουμε ένα motto στην εταιρεία μας και στην ομάδα μας που λέει ότι «οι κακές μέρες είναι αυτές που ο ανταγωνισμός μας θα μετανιώσει». Τις κακές μέρες σημειώνεις πρόοδο περισσότερο, και υπήρχε κάποια εκμάθηση, έτσι αλλάξαμε στο μονοθέσιο για τη Suzuka. Το βάλαμε στην πίστα και τα πράγματα ήταν καλά, κατευθείαν από το ξεκίνημα. Μάθαμε πολλά στη Μαλαισία, κοιτάξαμε τα δεδομένα και τα αναλύσαμε.

Βρήκαμε τρόπους που πιστέψαμε ότι μπορούσαμε να βελτιστοποιήσουμε τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου, και αποδείχθηκε ότι είχαμε δίκιο. Παρ’ όλα αυτά, δε λύθηκε το πρόβλημα με τις μεγάλες διακυμάνσεις, όχι μόνο για ‘μάς, αλλά και για τις άλλες ομάδες. Άλλοι ήταν ανταγωνιστικοί στη Μαλαισία και σήμερα ήταν ένα δευτερόλεπτο πίσω.

Έχουμε γίνει λίγο χορευτές της βροχής και θέλουμε κρύο καιρό. Η ζέστη ήταν κάτι που μας δυσκόλεψε στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία, έτσι έπαιξε τον ρόλο της και σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο για το μονοθέσιό μας όταν έχει πολλή ζέστη.

Από χθες, ο Hamilton κατέστησε σαφές ότι απολαμβάνει την οδήγηση στην ιαπωνική πίστα, όντας ικανός να πιέσει πολύ το μονοθέσιό του. Σήμερα, ο Βρετανός πήρε τα πάντα από την W08, όντας ευγνώμων για τη δουλειά των μηχανικών του, οι οποίοι εργάστηκαν για την κατανόηση των προβλημάτων, χωρίς αυτά να έχουν λυθεί εν μία νυκτί.

Το μονοθέσιο είναι πολύ διαφορετικό αυτό το 3ήμερο και πολύ πιο απολαυστικό στην οδήγηση. Το προηγούμενο 3ήμερο, ήταν λίγο καταστροφή, αλλά πήραμε ξανά την pole, κάτι που είναι ασυνήθιστο. Έχουμε μια ιδέα για το τι συνέβη και βελτιωθήκαμε τώρα. Έγινε πολλή ανάλυση για να το καταλάβουμε, οπότε νομίζω ότι το κατανοήσαμε. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να αλλάξουμε άμεσα, αλλά έχουμε περισσότερο κρύο εδώ, οπότε είναι κάτι που μας βοηθάει.

  • Gestione Sportiv@

    Πράγματι, οι επιδώσεις της W08 των Hamilton και Bottas στις σημερινές κατατακτήριες ήταν απίστευτες και έδειξαν με πολύ εμφατικό τρόπο ότι, το μονοθέσιο του Brackley έχει μία τρομερή δυναμική, με εξαίρεση σε circuit πόλεων, όπου εκεί το πάνω χέρι το έχει η Ferrari.
    Οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας αναφέρθηκαν και στις θερμοκρασίες που επίσης τους ευνόησαν, διότι είναι γνωστό ότι, η Mercedes αποδίδει καλύτερα με χαμηλές θερμοκρασίες, σε αντίθεση με την RBR και κυρίως την Ferrari, οποίες πετάνε όταν οι θερμοκρασίες ανέβουν.
    Δηλαδή, αύριο που περιμένουμε αύξηση των θερμοκρασιών στον αγώνα, υπάρχει η πιθανότητα να δούμε την W08 να χάνει λίγο από τη δυναμική της και αντίθετα τις RB13 και SF70-H να την αυξάνουν κατά τι?????

    • Mitsos Ribopaido

      Εννοείται.. 6 ΒΑΘΜΟΥΣ πάνω θα έχει αφου την χτυπάει και ο ήλιος την πίστα
      επίσης 2 πίτ φιλε

  • filip

    Πότε επιτέλους θα σταματήσει αυτου του είδους η ανωριμη και σχεδόν ανόητη σύγκριση των αποτελεσμάτων διαφορετικών ομάδων σε διαφορετικές πίστες;
    Στα προϊόντα τεχνολογίας οταν θέλουν να συγκρίνουν δυο εξαρτήματα διαφορετικών εταιρειών (benchmarks) φροντίζουν να το κάνουν με τους ίδιους ακριβώς όρους ή έστω οσο πιο κοντά γίνεται. Μόνον έτσι έχει κανείς την εικόνα για το επίπεδο, την πραγματική απόδοση και τις διαφορές.
    Μόνο στην F1, καθε φορά που αλλάζει η πίστα, ένας κορυφαίος δηλαδή παράγοντας που επηρεάζει την πραγματική απόδοση αλλά και την φαινόμενη (την εικόνα δηλαδή) διαβάζει κανείς βαθυστοχαστες αναλύσεις επι υποθέσεων, εικασιων και ευσεβων ποθων πολλές φορές. Αναλύσεις που συγκρούονται μεντην στοιχειώδη λογική αλλα και την πραγματικότητα των προηγούμενων αλλα και των αμέσως επόμενων αγώνων.
    Δηλαδή, η Μερς για παράδειγμα κατάλαβε μεσα σε μια βδομάδα τι πρέπει να κάνει στην Σουζουκα, στο δικό της μονοθέσιο, που δεν μπορούσε να κάνει στους προηγουμενους δύο αγώνες, πριν από τους οποίους (Μοντσα) είχε βρει πάλι την λύση την οποια και έχασε στο δρόμο προς την Σαγκάη, αλλα πριν απο αυτόν τις είχε ξαναχασει (Ουγκαρια) ενώ τις είχε στο τσεπάκι της και έκανε πλάκα επί βρετανικού εδάφους …………. Κλπ κλπ κλπ
    Τη μια βδομάδα παιχταράδες την άλλη παλτά, πάλι παιχταράδες και πάλι παλτά ….
    Έλεος

    • filip

      Για όποιον δυσκολεύεται να βγάλει νόημα, ετσι οπως τα γραψα :P, αν θέλει κανείς να πει πως η Μερς βελτιώθηκε πραγματικά θα πρέπει να στείλει το μονοθέσιο πίσω στην Μαλαισία και να συγκρίνει τα αποτέλεσμα με τον τελευταίο της αγώνα, και πάλι όμως συνυπολογιζοντας τις όποιες διάφορες στις καιρικές συνθήκες πχ καθώς και στην κεκτημένη εμπειρία απο τον προηγούμενο.
      Επίσης, ακόμα και οντως παρουσιάζε καλύτερα αποτελέσματα, δεν σημαίνει πως δεν θα έπρατταν το ίδιο και οι υπόλοιπες ομάδες, κάτι που αφήνει σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο ένα μεγάλο ερωτηματικό και μια απορία, όχι μόνο για την δυνατότητα πραγματικής σύγκρισης μεταξύ των ομάδων και την εξαγωγή ασφαλών συμπερασματων, αλλά και για το νόημα τέτοιων αναλύσεων !!!!!!!!

  • Akis-F1 FAN

    Αυτή η κλάψα τους όταν δεν ρίχνουν 1 sec σε όλους τους υπόλοιπους μου την σπάει. Αν σεταριστεί σωστά η W08 πολύ απλά δεν έχει ανίπαλο με εξαίρεση 1-2 πίστες πόλης στις 20 που τρέχουν συνολικά !!! Και άντε δεν τους έκατσαν και 1-2 πίστες ακόμη γιατί δεν σέταραν καλά το μονοθέσιο…αλλά όχι και να μας το παίζουν χαμένοι και μετά ωω πόσο φοβεροί είμαστε βρήκαμε λύση. Κουραστικό τουλάχιστον.

    • filip

      Νομίζω υπερβάλλεις υπερβολικά πολύ, και ισως λίγο ακόμα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο καλο μονοθέσιο όσο λες. Εχει ελαττώματα φυσικά και οι τεχνικοί σεταρουν το μονοθέσιο χρησιμοποιώντας τον ιδιο εγκέφαλο και το ίδιο μονοθέσιο (το οποίο γνωρίζουν απ έξω κι ανακατωτά) κάθε φορά . Απλά, τα ελαττώματα τονίζονται περισσότερο σε κάποιες περιπτώσεις. Άλλοτε εξαιτίας κάποιας πίστας και άλλοτε εξαιτίας πλεονεκτήματος άλλου μονοθεσιου.
      Όπως λέω και πιο πάνω, δεν παθαίνουν τζετ λαγκ, ή καλύτερα λοβοτομη, κατα την μετάβαση απο πίστα σε πίστα. Αυτη ειναι η φύση του σπορ, αυτές οι ιδιαιτεροτητες του.
      Σχετικά με την αντίδρασή τους συμφωνώ, αυτο ειπα κι εγώ.
      Ισως θα έπρεπε κάποιος να τους τα πει κατάμουτρα.