Το σκάνδαλο της Kobe Steel όλο και μεγαλώνει μιας και όπως ανακοίνωσε χθες ο CEO της εταιρίας, Hiroya Kawasaki, η ιαπωνική βιομηχανία χάλυβα έχει πουλήσει τα επίμαχα προϊόντα της σε περίπου 500 επιχειρήσεις, υπερδιπλάσιες δηλαδή από όσες είχαν αρχικά εκτιμηθεί (200). Το περασμένο Σαββατοκύριακο η εταιρεία παραδέχθηκε πως παραποιούσε για πάνω από 10 χρόνια τις ποιοτικές προδιαγραφές προϊόντων αλουμινίου και χαλκού που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα, αεροσκάφη, διαστημικούς πυραύλους και αμυντικό εξοπλισμό.


Ανάμεσα στις βιομηχανίες στις οποίες έχουν καταλήξει τα προβληματικά προϊόντα συγκαταλέγονται πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Τοyota, η Honda, η Nissan, η Mazda, η Suzuki, η Mitsubishi, η Subaru, η Ford, η GM αλλά και η Boeing, εταιρία παραγωγής αεροπλάνων, πυραύλων, ελικοπτέρων και δορυφόρων, που πάντως, δεν αντιμετωπίζει το σκάνδαλο ως ζήτημα ασφαλείας, ενώ τουλάχιστον 30 μην Ιαπωνικές εταιρίας έχουν αγοράσει τα επίμαχα προϊόντα.

Τα επίμαχα μέταλλα εντοπίστηκαν, άλλωστε, και στα τρένα μεγάλης ταχύτητας της Ιαπωνίας που αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 300 χλμ. την ώρα, αλλά και σε διαστημικό πύραυλο που εκτοξεύθηκε την περασμένη εβδομάδα. Μία από τις εταιρείες διαχείρισης των τρένων μεγάλης ταχύτητας έχει ήδη εκφράσει την πρόθεση να διεκδικήσει αποζημίωση από την Kobe Steel.

Όλες οι εταιρίες έκαναν γνωστό πως ήδη έχουν ξεκινήσει έρευνες σχετικά με το ζήτημα, αναζητώντας τα συγκεκριμένα προϊόντα τους όπου έχουν χρησιμοποιηθεί τα επίμαχα μέταλλα, προκειμένου να διεξάγουν ελέγχους για το κατά πόσο επηρεάζεται η παρεχόμενη ασφάλεια. Τα επίμαχα μέταλλα έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή διαφορών μερών, ενώ η Kobe Steel έκανε γνωστό πως από αυτά έχουν κατασκευαστεί σωληνώσεις και καλούπια από κράματα χαλκού, όπως επίσης και χαλύβδινοι ράβδοι και σύρματα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ελαστικών και κινητήρων αυτοκινήτων.

Συνολικά 39.600 τόνοι προϊόντων αλουμινίου και χαλκού, όπως επίσης 19.400 εξαρτήματα, έχουν κατασκευαστεί από τα συγκεκριμένα προϊόντα στα οποία υπήρχε χάλκευση σε ότι αφορά την ισχύς και την ανθεκτικότητα τους.

Η ιαπωνική κυβέρνηση κάλεσε τη βιομηχανία να διευθετήσει μέσα σε δύο εβδομάδες οποιαδήποτε θέματα ασφάλειας και να εκθέσει αναλυτικά τις αιτίες της παραποίησης των στοιχείων σε διάστημα ενός μηνός.

Το εύρος του σκανδάλου προβληματίζει επιχειρήσεις ανά τον κόσμο που ανήκαν στην πελατεία της Kobe Steel, ενώ έχει πλήξει τη φήμη της Ιαπωνίας σε ό,τι αφορά την υψηλή ποιότητα του μεταποιητικού της κλάδου.

Παράλληλα το σκάνδαλο παραποίησης προδιαγραφών της εταιρίας έχει ανησυχήσει τους επενδυτές για τις οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει, μιας και από την αρχή της εβδομάδας, από τότε που έγινε γνωστή η είδηση, η τιμή της μετοχής της έχει πέσει πάνω από 40%, διαγράφοντας 1,8 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξία.

Περιγράφοντας επακριβώς το πρόβλημα, ο κ. Kawasaki δήλωσε πως η εταιρεία του σχεδιάζει να αποζημιώσει “έπειτα από διαβουλεύσεις” όσους πελάτες της θίγονται από το σκάνδαλο. Πρόσθεσε, πάντως, πως τα ελαττωματικά προϊόντα αντιπροσωπεύουν περίπου το 4% των πωλήσεων της Kobe Steel. Ερωτώμενος εάν πρόκειται να παραιτηθεί, κάτι που συνήθως γίνεται στην Ιαπωνία σε τέτοιες περιπτώσεις, ο κ. Kawasaki απέφυγε να απαντήσει ευθέως και αρκέστηκε να τονίσει πως “αυτήν τη στιγμή πρέπει να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος και την αξιοπιστία προς την πελατεία μας”,

  • 工場
    οταν θελεις να κανεις χαρακιρι…..αλλα εχεις ξεχασει πως το ΚΑΤΑΝΑ ειναι φτιαγμενο απο τα μεταλλλλλα σου !!!! https://uploads.disquscdn.com/images/b54f49524fc9dc14a90f5a4c0920ad012942d4ec4bec7bd18e67e71ba70ed8e2.gif

  • Anestis Genk

    Εμένα ποτέ δεν μ’άρεσαν τα καβασάκι!

  • PAO

    Να τσεκαρω τον νυχοκοπτη, ποτε δεν ξερεις

  • panos

    τελικα παιζει οτι γιαπωνεζικο – κ οχι μονο – αγορασεις που εχει μεταλλικα μερη
    να ειναι εκτος προδιαγραφων, μακραν τα μεγαλυτερα λαμογια οι γιαπωνεζοι
    που πισω απο την επιπλαστη τιμιοτητα τους οργιαζουν οι απατεωνιες τους..

  • SAMURAI-66

    Το οξυμωρο οτι παρα το σκανδαλο που δειχνει να εχει μεγαλες διαστασεις δεν επηρεασε το χρηματηστηριο του τοκιο ανεβαζοντας το σε πανω απο 21 χιλιαδες μοναδες για πρωτη φορα εδω και 20 χρονια και αυτο εν μεσω μαλιστα προεκλογικης εκστρατειας των κομματων για την μαχη της καλπης που θα γινουν σε λιγες μερες εχει το δικο του ενδιαφερον.
    Το προβλημα τους ειναι μεγαλο και πληγη για την εικονα τους και θα παρει χρονο αρκετο να τους φερει στην προτερα κατασταση.
    Απο την αλλη αν δεν υπαρχουν ατυχηματα που να σχετιζονται με τα προβληματικα μεταλλα οπως και το οτι αυτα αντιπροσωπευουν…αν ειναι αληθεια βεβαια…μονο το 4% των πωλησεων της kobe steel δεν φαινεται να το κανουν και τοσο τρομακτικο το ολο θεμα.
    Και οπωσδηποτε σε καμια περιπτωση δεν ειναι η θεση τους επιπεδου vw και σκανδαλο dieselgate με τα αμετρητα δισ. ευρω απατης απο μια εταιρεια που την κυνηγουν παντου σε αυτο τον πλανητη(ετσι για να μην ξεχνιωμαστε),ουτε σαν αυτο της deutsche bank…γνωστη σαν η τραπεζα που ξεπλενει βρωμικο χρημα διεθνως…που πληρωσε στην αμερικη με διακανονισμο 7,2 δισ. δολ. για τα σκανδαλα της οπως και στην ρωσια και βρετανια επισης μεγαλα ποσα.
    Γερμανοι που τυγχανει πολυ καλα να τους ξερουμε στην ελλαδα οτι εχουν την επιγραφη απατη στο κουτελο τους γραμμενη…υποθεση siemens-υποβρυχια που γερνουν-οχηματα mercedes στον στρατο-leopard-rheinmetall-bmw-mercedes-opel με βαρυτατη κατηγορια φοροδιαφυγης-εκσυχρονισμος …γιατι και στην χωρα μας οργιαζουν οι γοτθοι εδω και εναμιση αιωνα!

    • ”Απο την αλλη αν δεν υπαρχουν ατυχηματα που να σχετιζονται με τα προβληματικα μεταλλα οπως και το οτι αυτα αντιπροσωπευουν…αν ειναι αληθεια βεβαια…μονο το 4% των πωλησεων της kobe steel δεν φαινεται να το κανουν και τοσο τρομακτικο το ολο θεμα.”

      και για το dieselgate δεν εχουμε θανατους…απλα οι ερευενες λενε γενικα οτι μπορει να ευθυνιντε για μερικους θανατους…..αλλα δεν μπορει κανεις να αποδειξει οτι την ευθυνη την εχουν τα κακα VW !!!!

    • Tony T

      φίλε @samurai66:disqus θα συμφωνήσω ότι οι Γερμανοί δεν πιάνονται σε θέματα απατεωνιάς……

      αλλά όταν κάνεις τέτοιες “παρασπονδίες” και δεν κάνεις χαρακίρι , τότε κλάφτα χαράλαμπε……. Γίνεσαι σαν αυτούς(γότθους) σιγά σιγά …

      από ότι φαίνεται, χάνεται και σε αυτούς το φιλότιμο=χαρακίρι (με άλλη έννοια αλλά ίδια ουσία)

    • SAMURAI-66

      Καμια διαφωνια στα λεγομενα σου και η απατη οπου φυτρωνει ειναι ακριβως η ιδια,μονο που οι γιαπωνεζοι εχουν και λιγο τσιπα οταν λενε οτι θα αναλαβουν τα εξοδα αποζημιωσεις για οτι εκαναν.
      Θυμισου στην δικη τους περιπτωση τι εκαναν οι γερμανοι στην ευρωπη με τους κατοχους vw με το dieselgate….τους εδειξαν το μεσαιο δαχτυλο γραφοντας τους στα αποκρυφα τους και καπακι απομακρυναν τον προεδρο του ομιλου αρα τον κυριο γνωστη της λαμογιας δινοντας του και μερικα εκ. ευρω για την υπολοιποι ζωη του σαν δωρακι λες και δεν εφταιξε σε τιποτα,και εδω ειναι η τεραστια διαφορα μεταξυ των δυο λαων.

    • Tony T

      αν έχεις τσίπα, δεν κάνεις καν τη λαμογιά…… Η αποζημίωση είναι το όπλο του κάθε λαμόγιου… Έρχομαι, σου καίω το σπίτι, πάρε και 10μύρια για να το βουλώσεις….

      Πιο πολύ με στεναχωρεί που οι Ιάπωνες κάνουν “λαλακίες” παρά αν αποζημιώνουν. ΡΕ γαμώτο τους είχα για διαφορετικούς… Από την πολλή παγκοσμιοποίηση , άρχισαν να γίνονται σαν τους ακατανόμαστους Βόρειους …..

    • rous

      Φιλε samurai ειπαμε να παραβλεπεις τις μ@κακιες των ιαπωνων και να κραζεις τα γερμανικα αλλα οχι κ ετσι.
      Χτυπας συνεχεια για το dieselgate και τους δηθεν εξαπατημενους πελατες, που στο κατω κατω δεν νοιαζεται κανεις για το τι ρυπους βγαζει και εθελοτυφλεις οταν ιαπωνικες εταιρειας (takata, kobe steel) παιζουν με τις ζωες των ανθρωπων πωλωντας ελαττωματικα εξαρτηματα σε κυρια μερη του οχηματος.

      Αντε τωρα να βρισκεσαι σε ιαπωνικη κονσερβα, να στουκαρεις να τσαλακωσει σαν ακορντεον και να μην ανοιξει και ο τακατα ιαπωνικος αξιοπιστος αεροσακος. Μακρια και αγαπημενοι.

  • Leuteris Kozanidis

    Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος ο λόγος να το βγάλουν οι ίδιοι τώρα (χωρίς κάποιο σκάνδαλο να έχει ξεσπάσει). Ποιο το νόημα;;;

    • mixalhs7

      Για να πεσει η μετοχη της και να την αγορασει ενας απο τους ανταγωνιστες της πιο φθηνα.
      Τα καστρα πεφτουν απο μεσα,παντα!

  • Mika

    Αυτοι θα ξεπερασουν τη Τακατα ευκολα, σαν τη νο 1 γιαπωνεζικη εταιρια αναμεμιγμενη σε σκανδαλο!