Ο οργανισμός Insurance Institute For Highway Safety (IIHS) είναι ο αντίστοιχος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης στην Αμερική, όπως ο Euro NCAP που έχουμε στην Ευρώπη. Ο IIHS πρόσφατα ανακοίνωσε πως το διάσημο πλέον side small-overlap crash test έγινε πιο δύσκολο, μιας και εκτός από την πλευρά του οδηγού, πλέον θα διεξάγει το τεστ και από την πλευρά του συνοδηγού, αφού έχει διαπιστώσει, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει στην ενίσχυση μονάχα της πλευράς του οδηγού.

Τι είναι όμως το συγκεκριμένο τεστ; Πρόκειται για μια δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, που εξετάζει το πως συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα όταν τρακάρουν με 64 χλμ/ώρα με το 25% της μετόπης τους πάνω σε μια μπαριέρια ύψους 1,5 μέτρου. Το τεστ αρχικά, επικρίθηκε από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά τις έχει κάνει να προσφέρουν στην αγορά ασφαλέστερα αυτοκίνητα.

Ο IIHS διεξήγαγε τη συγκεκριμένη δοκιμή σε επτά SUV και μόνο το Hyundai Tucson πήρε βαθμολογία “Good”. Τα Toyota RAV4, Nissan Rogue και Subaru Forester υπέστησαν σημαντικές ζημιές στη πλευρά του συνοδηγού, ενώ τα Buick Encore, Honda CR-V και Mazda CX-5 βαθμολογήθηκαν ως “Acceptable”. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια στους οδηγούς σε σχέση με τους συνοδηγούς.