Την περασμένη εβδομάδα στην έκθεση του Τόκιο, ανάμεσα στα μοντέλα που παρουσίασε η Toyota, βρισκόταν και το Fine-Comfort Ride concept, ένα εξαθέσιο πρωτότυπο υδρογονοκίνητο minivan που έχει αυτονομία 1.000 χλμ, με τον ανεφοδιασμό του να γίνεται μέσα σε μόλις 3 λεπτά.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο ωστόσο έχει και κάτι ακόμη το ξεχωριστό. Βλέπεις είναι η πρώτη φορά που η Toyota μας δείχνει τα ελαστικά χωρίς αέρα που αναπτύσσει σε συνεργασία με την Sumitomo Rubber, τα οποία θέλει να τα χρησιμοποιήσει στα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής και στα μοντέλα με κυψέλες καυσίμου, προκειμένου αυτά να είναι ελαφρύτερα, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της αυτονομίας τους, αλλά και στη βελτίωση των επιδόσεών τους.

Ελαστικά χωρίς αέρα έχουμε δει μέχρι σήμερα από την Michelin, την Bridgestone και την Hankook, με τον Takao Sato, επικεφαλής μηχανικός της Toyota να δηλώνει ότι δεδομένου το γεγονότος πως τα ελαστικά αυτά περιλαμβάνουν ένα στρώμα γόμας που περικλείει την ειδικά σχεδιασμένη πλαστική-αλουμινένια πλήμνη του τροχού, το μειωμένο βάρους τους, θα μπορούσε να αντισταθμίσει στο μέλλον το βάρος των ηλεκτροκινητήρων που θα βρίσκονται σε κάθε τροχό.

Επί του παρόντος, τα ελαστικά που παρουσιάστηκαν στο Fine-Comfort Ride concept, έχουν σχεδόν τον ίδιο βάρος με τα συμβατικά ελαστικά, αλλά σύμφωνα με τον Sato, η τεχνολογία που θα υπάρχει έως το 2025, θα μπορούσε να μειώσει το βάρος κάθε ελαστικού κατά 30%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 5 κιλά. Ο Sato συμπλήρωσε πως η Toyota πιστεύει στα ελαστικά χωρίς αέρα για τα ηλεκτρικά της μοντέλα και πλέον, μαζί με τις εταιρίες κατασκευής ελαστικών, θα πρέπει να πείσουν το καταναλωτικό κοινό πως τα ελαστικά χωρίς αέρα είναι αρκετά ασφαλή.

Η Toyota αναφέρει πως τα ελαστικά χωρίς αέρα παρουσιάζουν σήμερα αυξημένη 10% έως 20% αντίσταση κύλισης σε σχέση με τα συμβατικά ελαστικά, κάτι που χρίζει άμεσης βελτίωσης, ενώ ήδη τα δοκιμάζει στους δρόμους της Ιαπωνίας σε kei cars αλλά και σε αμαξάκια του γκολφ. Στόχος της Toyota αλλά και της Sumitomo Rubber, είναι τα ελαστικά χωρίς αέρα να περάσουν στη παραγωγή το 2020.

  • gv

    α και εγω που νομιζα το κανουν για να γλυτωσεις τη ταλαιπωρια απο ενα σκασμενο λαστιχο..
    παντως αυτο θα ηταν χρησιμο στις μοτοσικλετες γιατι αν παθεις λαστιχο δε μπορεις να κανεις τιποτα μονος σου εκτος να κουβαλας μαζι σου ενα εφεδρικο λαστιχο..

  • SAMURAI-66

    Χαρας ευαγγελια να εφαρμοστει αμεσα και σε διτροχα οι τεχνολογια τους γιατι οποιος ειχε την ατυχια εχει μεινει απο ελαστικο στο πουθενα το γνωριζει καλα!