Όπως πιθανώς να θυμάσαι, κατά την παρουσίαση της νέας Porsche Cayenne μάθαμε για πρώτη φορά τα φρένα που διαθέτουν επίστρωση με καρβίδιο βολφραμίου (tungsten), με την γερμανική εταιρία να τα ονομάζει Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Τα φρένα αποτελούνται από σιδερένιους δίσκους με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου, κάτι που αυξάνει την τριβή των υλικών, ενώ διπλασιάζεται η ζωή των δίσκων και η σκόνη από τα τακάκια μειώνεται κατά 90%. Επίσης, με την συγκεκριμένη τεχνολογία οι δίσκοι έχουν γυαλιστερή εμφάνιση.

Προμηθευτής της Porsche είναι η Bosch, παρότι αυτό δεν ανακοινώνεται, αλλά η γερμανική εταιρία είναι η μοναδική στο κόσμο που κατασκευάζει τέτοιους δίσκους. Η Bosch σκοπεύει να βγάλει αυτούς τους δίσκους στο εμπόριο. Τους ονομάζει iDisc, και ανακοινώνει ότι η απόδοση κατά την επιβράδυνση είναι παρόμοια με αυτή των κεραμικών δίσκων, τόσο σε απόσταση ακινητοποίησης όσο και σε αντοχή.

Το κόστος θα είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα των φρένων iDisc, καθώς η Bosch αναφέρει ότι οι δίσκοι με επίστρωση καρβίδιου βολφραμίου κοστίζουν περίπου τρεις φορές περισσότερο από τους κλασικούς από χυτοσίδηρο. Ταυτόχρονα, όμως, αυτό τους καθιστά τρεις φορές λιγότερο ακριβούς από όσο κοστίζουν οι κεραμικοί. Η μαζική παραγωγή τους σίγουρα θα συμβάλει στη μείωση του κόστους.

  • Mika

    Αν μειωθει σε λογικο κοστος η τιμη τους, μπορουν πχ καποιες εταιριες να τα προσφερουν σαν εξτρα σε καποια hot hatch μοντελα τους, ας πουμε????
    Δεν ειναι κακη ιδεα!!

    • Lefteris Blitsis

      αδερφε οτι φρενα και να βαλεις στο εργαλειο αμα δεν τα σκασεις σε λαστιχα δεν σταματας ουτε αυριο. Ωστοσο αυτα που λεει οτι προσφερει παραπανω φαινονται καλη βελτιωση στα υπαρχοντα

    • Mika

      Ακριβως, εγω αυτα τα φρενα τα φανταζομαι σε αμαξια σαν τα 7+1 με τα 300 αλογα, που ουτως η αλλως εχουν καλα λαστιχα…

  • Anestis Genk

    Δεν είναι δυνατόν τόσα λεφτά αμάξι να έχει μονοκόμματους δίσκους