Η Peugeot παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού του 2016 το νέο 5008, και το γαλλικό SUV είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά.

Αυτό είναι κατασκευασμένο πάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα EMP2 της PSA. Με μήκος 4.641 χλστ., πλάτος 1.844 χλστ., και ύψος 1.646 χλστ., το 5008 είναι πιο μακρύ κατά 19,5 εκατοστά σε σχέση με το 3008, ενω σε σχέση με τη πρώτη γενιά έχει 16,5 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος, ενώ είναι κατά 11 εκατοστά πιο πλατύ. Το μεταξόνιο του φτάνει τα 2.840 χλστ., και είναι μεγαλύτερο κατά 16,5 εκατοστά σε σχέση με το 3008, με το επιπλέον μήκος να έχει τεθεί σχεδόν όλο στη διάθεση των επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 640 μέχρι τα 2.150 λίτρα, καθώς προσφέρει δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού προκειμένου να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους μέχρι 3,2 μέτρα, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμη η πόρτα χώρου αποσκευών με άνοιγμα hands-free που ανοίγει με μια απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Ως 7-θέσιο SUV στοχεύει να ανταγωνιστεί ευθέως τα premium μοντέλα της κατηγορίας. Στην δεύτερη σειράς καθισμάτων υπάρχουν 3 ανεξάρτητα, πανομοιότυπα, αναδιπλούμενα καθίσματα, που ρυθμίζονται σε μήκος (+/-15 εκατοστα) και σε κλίση (5 ρυθμίσεις πλάτης), και προσφέρουν πλούσια άνεση στους επιβάτες, καθώς έχουν επιπλέον 6 εκατοστά χώρο σε σχέση με τη πρώτη γενιά. Στην τρίτη σειρά υπάρχουν 2 ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα, με το βάρος του καθενός να είναι περίπου 11 κιλά.

Σχεδιαστικά μοιάζει αρκετά με το 3008, και διαθέτε έντονο σχεδιασμό, με μακρύ και οριζόντιο καπό, μεγάλους τροχούς, χρωμιωμένες διακοσμητικές γραμμές, μπάρες οροφής αλουμινίου, με την οροφή Black Diamond να ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης GT. Εμπρός, συναντάμε τη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και πίσω τη μαύρη gloss λωρίδα με τα φώτα LED, χαρακτηριστικά της ταυτότητας των SUV.

Το εσωτερικό νέου 5008 είναι απολύτως λειτουργικό και διαμορφώσιμο, και διαθέτει compact τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια, μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών και υπερυψωμένο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με δυνατότητες διαμόρφωσης και υψηλής ανάλυσης γραφικά, που απεικονίζει ακριβώς μπροστά στα μάτια σου όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Διαθέτει επίσης λειτουργία Mirror Screen για σύνδεση με συσκευές smartphone και tablet συμβατές με Apple CarPlay, MirrorLink ή Android Auto, καθώς και 3D σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Το 3D σύστημα πλοήγησης προσφέρει πιο ρεαλιστική τρισδιάστατη απεικόνιση, ενώ δίνεται η δυνατότητα δωρεάν αναβάθμισης των χαρτών 4 φορές τον χρόνο, εφόρου ζωής, μέσω του επίσημου δικτύου της Peugeot.

Η κίνηση στο 5008 μεταφέρεται στον μπροστά άξονα, και διατίθεται και με το Advanced Grip Control, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που αποτελεί βασικό εξοπλισμό από το επίπεδο Active και πάνω, ενώ συνδυάζεται μόνο με χειμερινά ελαστικά M+S (Mud & Snow) και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Το Advanced Grip Control περιλαμβάνει και το Hill Assist Descent Control.

Μηχανικά το νέο 5008 εφοδιάζεται με τους κινητήρες βενζίνης PureTech και πετρελαίου BlueHDi, και πιο συγκεκριμένα:

  • 1.2 PureTech 130 S&S, με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 5,1 ή 5,4 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 117 ή 124 γρ/χλμ.
  • 1.2 PureTech 130 S&S, με αυτόματo 6-τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 127 γρ/χλμ.

Από την άλλη, οι κινητήρες diesel:

  • 1.6 BlueHDi 100 S&S, με μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 106 γρ/χλμ.
  • 1.6 BlueHDi 120 S&S, με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 115 γρ/χλμ.
  • 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ/χλμ.
  • 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ/χλμ, ο οποίος είναι διαθέσιμος αποκλειστικά στην έκδοση GT.

Προσφέρεται σε τεσσερα επίπεδα εξοπλισμού, και οι τιμές του διαμορφώνονται ως εξής:

Εκδόσεις Τιμή με προωθητική ενέργεια
Εκδόσεις Diesel
1.6 BlueHDi 100 S&S Access €25.900
1.6 BlueHDi 120 S&S Active Grip €32.500
1.6 BlueHDi 120 S&S Allure Grip €34.700
1.6 BlueHDi 120 EAT6 S&S Active Grip €34.500
1.6 BlueHDi 120 EAT6 S&S Allure Grip €36.100
2.0 BlueHDi 180 EAT6 S&S GT Grip €47.100
Εκδόσεις Βενζίνης
1.2 PureTech130 S&S Access €25.900
1.2 PureTech130 S&S Active Grip €30.400
1.2 PureTech130 S&S Allure Grip €33.100
1.2 PureTech130 S&S EAT6 Active Grip €33.100
1.2 PureTech130 S&S EAT6 Allure Grip €35.100

Περιλαμβάνει εξοπλισμό, βασικό ή προαιρετικό ανάλογα με την έκδοση, ειδικά σχεδιασμένο για να διευκολύνει τη ζωή εν κινήσει: πρίζες 12V και 230V, αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, κουρτινάκια σκίασης, άγκιστρα, ποτηροθήκες και άφθονο αποθηκευτικό χώρο, σύστημα μασάζ στα εμπρόσθια καθίσματα, σύστημα ήχου Hi-Fi Premium της Focal, ασύρματη φόρτιση Smartphone, και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, καθώς και τον εξοπλισμό της κάθε έκδοσης μπορείς να δεις εδώ.

  • gv

    δεν διαφοροποιειται σχεδον καθολου σχεδιαστικα απο το 3008..
    βασικα ειναι το ιδιο,απλα λιγο πιο μακρυ και με διαφορετικο σχεδιασμο οροφης προς το πισω μερος του αυτοκινητου..
    απαραδεκτη η peugeot..
    αλλο να μοιαζουν οπως μοιαζει ενα q3 με ενα q5 για να διατηρησουν την εταιρικη ταυτότητα και γραμμη και αλλο να ειναι σχεδον ιδιο!
    απαραδεκτοι..

    • δεν ειναι απαραδεκτοι…..πλεον αυτο θα το βλεπουμε ολο και πιο πολυ απο τις εταιριες….

  • SAMURAI-66

    Σημαντικη παρουσια μονο που βαζεις στοιχημα οτι βλεπεις το μικροτερο αδελφο του σε διαφορετικες διαστασεις μεσα εξω και αυτο ειναι αδικια.
    Δυστυχως ο κακος λυκος-τυφωνας vw group-φωτοτυπιες στο τετραγωνο και οποιος αντεξει-χτυπησε και τους γαλλους της peugeot και αυτο ειναι καταστροφη!

  • Koss

    Με τον βασικό ντίζελ που είναι και πιο προσιτό θα σέρνεται σε επιδόσεις… Πάντως οι τιμές είναι τσιμπημένες κ λείπει μια τετρακίνητη έκδοση, όπως έχουν πολλά ανταγωνιστικά αυτοκίνητα σε αυτά τα λεφτά…

  • Bon Viveur

    Θα δώσει καποιος 35 χιλιάρικα για να πάρει πεζο?? Μεθυσμένοι είναι εκεί στην αντιπροσωπεία??

    • Axon

      Γιατί όχι. Εδώ δίνουν πολλά περισσότερα για να πάρουν Mercedes…

    • Bon Viveur

      Nαι αλλά με το Μερσεντες ο αγοραστής νιώθει ότι αγοράζει κοινωνικό status (ασχέτως ότι δεν ισχύει) ενώ με το Πεζό αγοραζεις μόνο ένα απλό αμάξι της σειράς.

    • charris

      δε θελω να σε απογοητευσω αλλα οτι δεν ειναι κατω απο 1000τμχ…..
      και 5μηδενικα να εχει στην τιμη…της σειρας ειναι….

    • Bon Viveur

      Δεν απογοητεύεις εμένα, τους ιδιοκτήτες των Μερσεντες απογοητεύεις.