Μπορεί να σου φαίνεται απίστευτο, αλλά το 2017, οι μοναδικοί δύο οδηγοί με κινητήρα Honda έλαβαν συνολικά 380 θέσεις ποινής στο grid, ποινές που σχετίζονται αποκλειστικά με το power unit. Οι μηχανικοί στην Ιαπωνία πρέπει να κάνουν κάτι δραστικό εν όψει 2018, ώστε το νούμερο αυτό να είναι πολύ μικρότερο για τους πιλότους της Toro Rosso.

Του χρόνου, θα έχουμε τρεις κινητήρες για κάθε οδηγό, κάτι που θα πρέπει να ανησυχεί τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας. Το 2018 θα διατηρηθεί το concept, αλλά η Honda θέλει να κρατήσει ως back-up τον κινητήρα του 2017, σε περίπτωση που εμφανιστούν θεμελιώδη προβλήματα στο ξεκίνημα της σεζόν.

Το κατά πόσο μπορεί αυτός ο κινητήρας να λειτουργήσει ως back-up, είναι απορίας άξιο, όμως ο πρώην επί κεφαλής της Honda F1, Yusuke Hasegawa, πιστεύει ότι μπορεί να δουλέψει.

Το να μένουμε στο ίδιο concept, είναι μια σπουδαία βοήθεια. Χρειαζόμαστε περισσότερη απόδοση και περισσότερη αξιοπιστία. Είναι πολύ καλύτερα σε αυτή τη φάση. Δεν έχουμε αποφασίσει τις τελικές προδιαγραφές της επόμενης χρονιάς, αλλά τουλάχιστον έχουμε ένα σχέδιο back-up, που είναι ο τωρινός κινητήρας. Έτσι, είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε καλά την επόμενη σεζόν.

Τροποποιήσαμε το concept του κινητήρα από το 2016 στο 2017. Χωρίς αμφιβολία, ήταν απαραίτητο για ‘μάς. Σκεφτήκαμε ότι είναι η σωστή απόφαση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχαμε ήταν πως δεν είχαμε ολοκληρώσει τον κινητήρα για τις χειμερινές δοκιμές. Παρόλο που δοκιμάσαμε κάτι καλό, χρειαζόμασταν περισσότερο χρόνο για να το ολοκληρώσουμε.

Ο Ιάπωνας θεωρεί ότι μπορεί να μειωθεί σημαντικά η διαφορά εντός του 2018, κάτι που θα συμβεί και με τη βοήθεια των συνεργατών, τονίζοντας ότι η Honda δέχεται βοήθεια από άλλες χώρες, εν αντιθέσει με ό,τι πιστεύει ο κόσμος.

Έχουμε επιλέξει σχεδόν το ίδιο concept με των ανταγωνιστών μας, συνεπώς, από αυτή την άποψη, δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να τους φτάσουμε. Ξεκινήσαμε πολλές συνεργασίες με άλλους συνεργάτες, την ταυτότητα των οποίων δεν αποκαλύπτουμε. Μπορούμε να δούμε τα αποτελέσματα από αυτό το concept. Θα συνεχίσουμε αυτές τις συνεργασίες. Δεν υπάρχει λόγος να σταματήσουμε. Θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε περισσότερο τις συνεργασίες.

Καταλαβαίνω ότι ο περισσότερος κόσμος σκέφτεται ότι η Honda προσπάθησε να το κάνει μόνη της. Αλλά, δεν έχουν δίκιο. Είμαστε χαρούμενοι που προσκαλούμε εξωτερικούς πόρους, και το κάνουμε. Φυσικά, υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί και κάποια εμπόδια, όπως η γλώσσα, το γεωγραφικό κομμάτι και η διαφορά στα στοιχεία, οπότε δεν είναι εύκολη δουλειά. Θα πρέπει να μεγιστοποιήσουμε την εγχώρια απόδοση. Δεν έχουμε καμιά αντίρρηση για εξωτερικούς πόρους. Αυτό αυξάνεται φυσικά.