Η 8C Competizione είναι αναμφίβολα μια από τις ομορφότερες Alfa Romeo που έχουν κατασκευαστεί, και κατ’επέκταση από τις πιο σαγηνευτικές κατασκευές στην ιστορία της αυτοκίνησης. Σχεδιάστηκε από τον τότε επικεφαλής του Centro Stile Alfa Romeo, Wolfgang Egger, με τον Γερμανό να έχει σήμερα την αντίστοιχη θέση στην Audi.

Κυκλοφόρησε από το 2007 μέχρι το 2010, και συνολικά κατασκευάστηκαν 500 coupe και άλλες 500 Spider, παρότι η εταιρία είχε λάβει 1.400 παραγγελίες.

Η έκδοση παραγωγής είναι σχεδόν απαράλλαχτη σε σχέση με το concept που παρουσιάστηκε το 2003, με τις μόνες διαφορές να εμφανίζονται στο πίσω μέρος. Το αυτοκίνητο προσφερόταν σε τέσσερα χρώματα, το κόκκινο (Alfa Red), το μαύρο, το κίτρινο (Pearl Yellow) και ένα ειδικό κόκκινο (Special Red Red), ενώ οι πελάτες μπορούσαν να το παραγγείλουν στο χρώμα της αρεσκείας τους, συμπεριλαμβανομένων των χρωμάτων της Maserati.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από carbon, κατασκευασμένο από την ATR Group, με το πλαίσιο να είναι μια τροποποιημένη πλατφόρμα της Maserati, που κατασκευάστηκε από την ιταλική εταιρεία ITCA Produzione. Η τελική συναρμολόγηση γινόταν στο εργοστάσιο της Maserati στην Modena, της Ιταλία.

Μηχανικά, ο κινητήρας προερχόταν επίσης από την Maserati (4200, GranTurismo) και ήταν ένας ατμοσφαιρικός 4,7-λίτρων V8, που είχε συναρμολογηθεί από την Ferrari, ενώ διέθετε υγρό κάρτερ. Η απόδοση του έφτανε τα 450 άλογα, στις 7.000 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 480 Nm στις 4.750 σ.α.λ., με το 80% να εμφανίζεται στις 2.500 σ.α.λ., ενώ ο κόφτης ήταν στις 7.600 σ.α.λ. Ο κινητήρας διέθετε μεταβλητές βαλβίδες εισαγωγής χρονισμού, με τον λόγο συμπίεσης να ήταν 11,3:1.

Ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα transaxle αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων, με paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ οι αλλαγές γίνονταν σε 175 χιλιοστά του δευτερολέπτου, στη λειτουργία Sport. Το 8C είχε, επίσης, ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Πατούσε σε ειδικά σχεδιασμένες χυτοπρεσαριστές αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών, με ελαστικά 245/35 μπροστά και 285/35 πίσω. Για τα 0-100 χλμ/ώρα θέλει 4,2 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 292 χλμ/ώρα.

Όπως καταλαβαίνεις, η συγκεκριμένη θα βγει στο σφυρί από τον οίκο RM Sotheby’s στην δημοπρασία Retromobile, που θα γίνει στο Παρίσι τον Φεβρουάριο. Ο μοναδικός της ιδιοκτήτης την παρέλαβε το 2009, και έκτοτε έχει διανύσει μόλις 7.800 χλμ. με αυτή. Εκτιμάται ότι η τιμή πώλησης θα κυμανθεί μεταξύ €200.000 και €250.000.