Όπως γίνεται ολοφάνερο από τον ποδοσφαιρικής έμπνευσης τίτλο, το Dodge Challenger Demon μας αρέσει. Βασικά, δεν υπάρχει αντικειμενικός λόγος να μην θέλγει οποιονδήποτε petrolhead. Είτε για τον εντυπωσιασμό των αριθμών, είτε για την αρχετυπικά αμερικανική φιλοσοφία του, ο “Δαίμονας” ξεχωρίζει σαν τον φάρο μες το σκότος.

Σε μια ανεξήγητα πολωμένη αγορά, όπου στο ένα φάσμα στέκει η πανστρατιά των crossovers και στο άλλο η υπερβολή των hypercars, ένα παραδοσιακό muscle car έρχεται να πλημμυρίσει ρομαντισμό έναν μονότονο εμπορικό καμβά. Και το γουστάρουμε για συγκεκριμένες πτυχές του χαρακτήρα του:

11. Αποτελεί την αποθέωση της απλότητας

Κάθε σπορ ή ειδική κατασκευή που σέβεται τον εαυτό της, έρχεται από το εργοστάσιο τουλάχιστον με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και 50 διαφορετικά modes για το στήσιμο, άλλα τόσα για τα γούστα του κινητήρα και πάει λέγοντας.

Το Demon, από την άλλη, προσφέρει dragster ελαστικά, “γυμνό” εσωτερικό, έναν τεράστιο κινητήρα κι έναν κομπρέσορα στο “μπόι” του V8. A, κι ένα launch control για να “ξυρίζει” στο dragstrip. Σεμνά, λιτά και ταπεινά.

22. Είναι τόσο μονοκόμματα στοχευμένο, που καταντάει καλτ

Υπάρχουν πολλά εστιασμένα μοντέλα. Άλλα στοχεύουν στην κυριαρχία στις πίστες, άλλα στην κατάρριψη ρεκόρ σε μια συγκεκριμένη, ωστόσο όλα καλούνται να καλύψουν παραπάνω από μία παραμέτρους.

Καινός τόπος για το Dodge, το οποίο ζει και υπάρχει για να κάνει κόντρες. Δεν ενδιαφέρεται να στρίψει, να απορροφήσει κραδασμούς από κερμπ, να συνδυάσει επιδόσεις και καθημερινότητα. Δώστου 400αρι και πάρτου την ψυχή. Ο απόλυτος ορισμός του “βρωμόγκαζου”.

33. Είναι και πάρα πολύ αποτελεσματικό, όμως

Μία δουλειά έχει: να “σβήνει” οτιδήποτε στήνεται δίπλα του στο φανάρι. Το “οτιδήποτε” περικλείει παρουσίες όπως η LaFerrari, η McLaren 720S, η Porsche 918 Spyder και λοιπούς “βαρώνους” των επιδόσεων. Με 9,65 δευτερόλεπτα μέχρι να καλύψει τα 400 μέτρα από την εκκίνηση, το Demon το καταφέρνει και μέχρι να μετρηθεί επίσημα η Bugatti Chiron, στρογγυλοκάθεται στον θρόνο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής για το 0-400.

44. Είναι τόσο γρήγορο, που βγαίνει στην παρανομία

Για να γράψεις τον ανωτέρω χρόνο, ωστόσο, θα πρέπει να είσαι εξοπλισμένος με roll cage, καθώς σύμφωνα με τους κανονισμούς του NHRA (National Hot Rod Association, ήτοι η αρμόδια αρχή για τους αγώνες dragster στις ΗΠΑ), τα αυτοκίνητα που πετυχαίνουν χρόνους κάτω από 9,9″ κατατάσσονται στην κλίμακα των αγωνιστικών, οπότε θα πρέπει να φέρουν και τον ανάλογο εξοπλισμό ασφαλείας (και οι οδηγοί τους να είναι κάτοχοι της αντίστοιχης λισάνς).

Με λίγα λόγια, για να συμμετάσχεις με ένα εργοστασιακό Demon σε επίσημη διοργάνωση θα πρέπει να βραδυπορείς επίτηδες, αλλιώς ακυρώνεσαι και σου επιβάλλεται πρόστιμο για παραβίαση των κανονισμών ασφαλείας. Πόσο πιο καλτ;

55. Είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στον κόσμο που μπορεί να κάνει σούζα

Τόσο πιο καλτ. Για σχεδόν 1 μέτρο (90 πόντους, για την ακρίβεια) από τη στιγμή της εκκίνησης, οι επρός τροχοί του βρίσκονται στον αέρα. Αυτό ακριβώς, τίποταλλο.

66. Kάνει πραγματικότητα το Charger του Dom Toretto

Φαντάσου το μαύρο, με κάποιες νίκελ πινελιές μπρός-πίσω κι έναν φουσκωτό γλόμπο στο τιμόνι. Είναι ή δεν είναι ταμάμ το “The Fast and The Furious”. Εξαϋλώνει τους πάντες στα φανάρια, μέχρι που σουζάρει. Η σύγχρονη real life μετενσάρκωση του κινηματογραφικού Charger, δηλαδή.

77. Λατρεύει την Φυσική

Ειδικότερα, να την αψηφά. Ας παραθέσουμε κάποιους αριθμούς:

Με 2,3″ για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα, παίρνει στην Κόλαση το ρεκόρ για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής. Θα μπορούσα να αντιπαραβάλλω τα νούμερα των Porsche 991 Turbo S και Tesla Model S P100, όμως το Demon προσεγγίζει περισσότερο καθαρόαιμες, αγωνιστικές “σφεντόνες”. Ένα μονοθέσιο F1 (η Mercedes W07 κιόλας, όχι καμιά McLaren) θέλει 2,1″ για την ίδια μέτρηση, ενώ ένα Ford Fiesta Rallycross -που είναι ο νυν “βασιλιάς” της επιτάχυνσης από στάση- αρκείται σε 1,9.

Τη στιγμή της “εκτίναξης”, η πλάτη του οδηγού πιέζεται στο κάθισμα με δύναμη ,.8 G. Ενδεικτικά, μια 911 Turbo S ασκεί “μόλις” 1,3.

Ο εισερχόμενος αέρας που τροφοδοτείται στον κομπρεσοράτο Hemi με τέρμα γκάζι, φτάνει τα 32,5 λίτρα ανά λεπτό. Όσο καταναλώνουν 23 Golf μαζί.

88. Τα 840 άλογα είναι συντηρητική τιμή

Ίσως το πιο απίστευτο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Ο Hemi 6,2 V8 ανακοινώνεται στους 840 ίππους. Στο δυναμόμετρο έχει αποδώσει 870 στον στρόφαλο, όμως το πιο ακραίο είναι πως ο κινητήρας έχει κρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα ώστε να μην τρομάξουν οι αγοραστές (και να μην υπάρχουν ψίθυροι για την αξιοπιστία). Σύμφωνα με το τμήμα SRT της Dodge, η πραγματική δυναμική του μοτέρ ξεπερνάει τα 900-920 άλογα.

99. Έχει το αποκλειστικό προνόμιο να προσφέρεται δίχως θέση συνοδηγού

Προκειμένου να χάσει όσο το δυνατόν περισσότερα κιλά, το Demon μπορεί να πάρει τη μορφή μονοθέσιου. Όχι ότι ξαφνικά θα το δεις ως κλώνο Indycar, αλλά τη μοναξιά του κόκπιτ μπορείς να την χαρείς. Στο σύνηθες “πέταμα” κλιματισμού, ηχοσυστήματος, μόνωσης και πίσω θέσεων, η Dodge έρχεται να προσθέσει στη λίστα το κάθισμα του συνοδηγού. 91 κιλά εξοικονομεί η mainstream δίαιτα, ενώ η παγκόσμια πρωτιά της μοναξιάς του οδηγού αφαιρεί άλλα 25.

1010. Πάνω απ’όλα, είναι ρομαντική ψυχή

Σε μια περίοδο όπου η αυτοκινητοβιομηχανία κοιτάει εναγωνίως το αύριο, το Demon προσφέρει μια γερή πρέζα από το χθες. Συγκεκριμένα, από το τέλος του ’60. Τότε που ο κόσμος αγόραζε muscle cars προκειμένου να τους αλλάξει τις πλατίνες (κυριολεκτικά) στην βελτίωση, υπερκυβίζοντας τα ήδη ατελείωτα μοτέρ, πετώντας καθίσματα για εξοικονόμηση βάρους και βάζοντας αγωνιστικά λάστιχα μπας και περάσει η δύναμη στον δρόμο.

Η “σατανιασμένη” έκδοση του Challenger αποτελεί ωδή στην χρυσή εποχή των αμερικανικών αυτοκινήτων. Ανόθευτη υπερβολή στα καλύτερα της, οκτακύλινδρη βροντή και οδηγός επιβίωσης σε ένα μέλλον που μας επιφυλάσσει αυτόνομα οχήματα, νεκρική σιγή των ΜΕΚ και τροποποιήσεις στα κοινωνικά τιμολόγια της ΔΕΗ, ώστε να συμπεριλαμβάνουν και το αυτοκίνητο. Μακριά από μας. Στον εξαποδώ, ορθότερα.

  • Chronis Vaidanis

    Είσαι to the Point, όντως έτσι είναι με το Demon, όπως και με πολλά τελευταία αμερικάνικα που τείνουν να γίνουν πιο θελκτικά απ τα κονσερβοποιημένα ευρωπαϊκά – πλην Mc Laren και Koenigsegg

  • ντικ

    “σπέρνει και δέρνει” ; ΛΟΛ ! θα ταίριαζε και το : “σπέρνει και θερίζει”

  • georgekaras

    θελω αρθρο και για τον εξορκιστή της GRAB POPCORN

    • άμα βρεθεί κανένα που να δουλεύει

    • georgekaras

      σιγα ρε συ τοσο πολυ YUGO ειναι ?:D

  • πάντως για να πετύχει αυτές τις τιμές το ντέμον, κάθε άλλο παρά απλό είναι. έχει πέσει τεράστια μηχανική μελέτη για το χαμηλό 9αρι στο 400αρι.
    είναι πολύ περίτεχνο προϊόν και έχει κάποια voodoo magick για να κάνει αυτά που κάνει όντας ένα τέρας κοντά 2 τόνους. π.χ. την ενδοτικότητα της πίσω ανάρτησης ώστε να φορτίζει τα πίσω ελαστικά για άμεση πρόσφυση και άλλα τέτοια.
    http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a10362887/dodge-demon-air-conditioning-power-tech/
    http://www.roadandtrack.com/new-cars/first-drives/a10324196/2018-dodge-challenger-srt-demon-first-drive/

  • παντως οταν το απλο ”ΗΕLLCAT” με εχει κερδισει…το DEMON εριξε τον πηχη…..
    και ξηγιεμαι……
    αγωνιαρικο που απλα βγαινει ετοιμο απο το εργοστασιο…μεγιστο φαουλ για μενα !!!!
    οκ…δικαστης στην ευθεια…..αλλα αμα μιλαμε για πολιικο αυτοκινητο….πρεπει να στριβει και αναλογα των επιδοσεων του στην ευθεια……
    και τριτον και κυριοτερον……μιλαμε για ενα αυτοκινητο 5 μετρων…που στην ουσια ειναι μονοθεσιο…..ULTRA FAIL !!!!

    • Nikos Schinas

      Αμα ζεις στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού , έχει Huge δρόμους , άρα τα 5 μέτρα θεωρείται midsize

    • kai παλι midsize μονοθεσιο…..μπορει να μην το κανει ULTRA FAIL….αλλα παραμενει EPIC FAIL!!!! :-D

  • xtra
  • rous

    Είναι εξωφρενικό και υπερβολικό Γι αυτό μας αρέσει.

  • Γιώργος Εμπέρ

    Εμφανισιακα ειναι απο τα πολυ ομορφα Αμερικανικα αυτοκινητα. Το κακο ειναι πως το αμαξι ειναι ΜΟΝΟ για ευθεια και αυτο με χαλαει πολυ! Παρα πολυ!

  • freedoom1013

    Άλλο ένα υπέροχο άρθρο! Ξεχωρίζω την παρακάτω γραμμή από την εισαγωγή:

    “ένα παραδοσιακό muscle car έρχεται να πλημμυρίσει ρομαντισμό έναν μονότονο εμπορικό καμβά.”

    Εντυπωσιακό αυτοκίνητο!

  • Mika

    Πουλαει υπερτατη τρελλα, γι αυτο μας αρεσει!!!