Αυτό που είχε δηλώσει στο περιθώριο της έκθεσης του Τόκιο o Didier Leroy, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota -ότι δηλαδή είναι πάρα πολύ πιθανό να μην ξαναβγάλει κάποιο diesel μοντέλο για την Ευρωπαϊκή αγορά- έγινε σήμερα επίσημο, κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νέου Auris.

Όπως διάβασες, η ιαπωνική εταιρία τοποθετεί στο νέο της hatchback τον 1,2-λίτρων turbo κινητήρα 116 ίππων, τον γνωστό υβριδικό 1,8-λίτρων απόδοσης 122 ίππων, και το νέο 2,0-λιτρο υβριδικό σύνολο απόδοσης 180 ίππων. Αυτό σημαίνεις ότι μετά το C-HR, το νέο Auris θα είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota που δεν θα είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα.

Η ισχυρή ζήτηση των πελατών της εταιρίας για υβριδικές εκδόσεις στα βασικά μοντέλα της, δίνει το θάρος στην Toyota να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες diesel από όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα το 2018.

Το 2017, οι πωλήσεις των υβριδικών της αντιπροσώπευαν το 41% των συνολικών πωλήσεων της στην Ευρώπη, μια αύξηση κατά 38% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τις 406.000 μονάδες. Αντίθετα, οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών μοντέλων της Toyota ήταν μικρότερο από 10% το 2017. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 78% των πωλήσεων του C-HR το 2017 ήταν με το υβριδικό σύνολο.

Έτσι, το Avensis Diesel θα είναι το τελευταίο diesel μοντέλο που θα προσφέρει στην Ευρώπη η Toyota, με την Toyota να συνεχίζει να προσφέρει diesel κινητήρες στα επαγγελματικά της μοντέλα (Hilux, Proace και Land Cruiser).

O αντιπρόεδρος της Toyota τόνισε πως η απόφαση αυτή δεν είναι αποτέλεσμα του Dieselgate, μιας και η Toyota από το 2014 είχε αποφασίσει πως το C-HR δεν θα προσφέρεται με κινητήρες πετρελαίου. Όπως είπε, η Toyota θέλησε από το 2014 να ακολουθήσει την μακροπρόθεσμη τάση των οικολογικών οχημάτων.

  • Akis Dk

    Κριμα και ειχε δυνατους κινητηρες με αντοχη στα χρονια….

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Δεν πειραζει στο καλο να πανε ,και τα καινουργια που περνανε βγαζουν μυρωδιες εντονες.

  • SAMURAI-66

    Απο την στιγμη που εχει χτισει διεθνως το ονομα της η toyota και η lexus αρρηκτα συνωνυμο με τα υβριδικα τα οποια και συνεχως εξελισσει σε βαθμο που ειναι μακραν του οποιου ανταγωνιστη η αποφαση τους ειναι 100% σωστη.
    Και μονο το παραδειγμα του c-hr που οπως αναφερεται κανει 8 στης 10 πωλησεις σαν υβριδικο…κατι που σαφως θα γινει αναμφιβολα στην ευρωπαικη αγορα και με το νεο premium lexus ux…φτανει για να αποδειξη οτι η σκεψη τους ειναι στον σωστο δρομο!

  • UltraB

    Κρίμα, ελπίζω τουλάχιστον μετά από μια τέτοια απόφαση να δούμε turbo βενζινοκινητήρες επιτέλους αν και κάτι μου λέει ότι θα συνεχίσει από εδώ και στο εξής να παίζει μπάλα με το hybrid.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Βενζινη θα υπαρχει σχεδον για παντα και ως βασικο καυσιμο, ο κοσμος μπορει να ζησει με την βενζινη οπως μπορουσε και παλια ασε που τα καινουργια πλεον εχουν μικρη διαφορα εως ενα λιτρο ,μιλαω για 1000 και εως 1500 κυβικα.

  • freedoom1013

    Τι ρημάδα κατανάλωση έχουν τα υβριδικά ρε παιδιά; Γιατί τον τελευταίο καιρό οδηγώ ένα Α1 πετρέλαιο και δεν πιστεύω στα μάτια μου.
    Μπράβο στην toyota πάντως, γιατί στρώνει τον δρόμο για τα υβριδικά χρόνια τώρα. Και μπράβο αν αυτό στις φώτο είναι το νέο Auris, δείχνει όμορφο!

    • υπο προυποθεσεις μεσα στην πολη μπορει να ειναι και πιο οικονομικο απο ενα ντιζελ που θα σου καιει 5λιτρα !!

    • Bon Viveur

      Πόσο θα καίει δηλαδή; Το Octavia καίει γύρω στα 4,5 με 6 ανάλογα την κίνηση. (..για να γελάσουμε το hemi καίει γύρω στα 20 στην πόλη. :P :D )

    • φιλος με yaris hybrid εχει δει και 4/100 αλλα το ηλεκτρικο μοτερ δουλεψε ”υπερωριες”’ αν και μπορουσε λεει νατο παει και λιγο πιο κατω!!! οκ αμα βαλεις την τιμη…ειναι μια η αλλη…..

    • Bon Viveur

      Με το γιάρις τα 4 τα πιάνει πολύ εύκολα με πετρέλαιο. Μη ξέχνάς οτι η βενζίνη είναι πολύ πιο ακριβή απο το πετρέλαιο, άρα έρχεται μία η άλλη.
      Τώρα που το σκέφτομαι ούτε καν, το πετρέλαιο είναι πολύ καλύτερο γιατί μετά τα 200.000χλμ το hybrid θα έχουν κλατάρει τα μοτέρ, ενώ στο πετρέλαιο τότε θα ανοίγει το μοτέρ.

    • Mitsos Ribopaido

      Με πετρέλαιο πιάνει τα 4 εύκολα>? Δεν θα το έλεγα .. 5/100 πιο λογικό.
      Το μοτέρ να κλατάρει στα 200000 εννοείς τον βενζινοκινητήρα να φανταστώ.? Γιατι εταιρίες που δουλεύουν με leasing εχουμε υβριδικά με 400-500k χιλιόμετρα.
      Μονο οι μπαταρίες ειναι τ πρόβλημα συνήθως

    • Bon Viveur

      5/100 πιάνει άνετα το Οκτάβια, το Γιαρις που είναι το μισό δεν θα πιάνει άνετα τα 4? Για τον βενζινοκινητηρα αναφέρομαι. Για τον ηλεκτροκινητηρα δεν έχω άποψη. Το κόστος για τον βενζινοκινητηρα και των μπαταριών είναι πολύ μεγάλο.

    • Mitsos Ribopaido

      4 στην πολη και να πιάνει, το πετρέλαιο δεν κάνει για πόλυ . Φαινεσαι γνώστης μην πέφτεις στην παγίδα του μάρκετινγκ

    • Bon Viveur

      Sorry δεν έχω καταλάβει τι εννοείς με την φράση ” το πετρέλαιο δεν κάνει για πολύ”

    • Mitsos Ribopaido

      Δεν κανει για την πολη οπως το χρησιμοποιει το 90 %

    • Bon Viveur

      Δεν θα συμφωνήσω με αυτό. Δεν είναι θέμα πόλης, είναι θέμα χιλιομέτρων. Εγώ λ.χ. κάνω μέσα στην Αττική περίπου 100χλμ την ημέρα, επειδή το έχω ψάξει μέχρι αηδίας, δεν υπάρχει κάτι άλλο οικονομικό, πέραν του πετρελαίου.
      Σίγουρα το πετρέλαιο είναι ασύμφορο (μάλλον καλύτερα, δεν κάνεις απόσβεση των χρημάτων) αν κάποιος κάνει πολύ λίγα χιλιόμετρα το χρόνο. Αλλά και πάλι αυτό δεν παίζει ρόλο αν είναι σε πόλη, νησί ή χωριό.

    • Mitsos Ribopaido

      Σεβαστή η άποψη σου. Αν κάνεις αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη και σε στανταρ στροφές για το dpf κτλπ( δεν το κοιτάω τεχνικά τώρα γιατι μπλέκουμε) οπως στην περιπτωση σου.. Οπως το χρησιμοποιεί ο μεσος έλληνας ομως δεν κάνει.. και σε αυτο νομίζω οι συνάδερφοι μηχανικοι τουλάχιστον συμφωνούν

    • rous

      Ποιο υβριδικό έχετε με 500.000χλμ;

    • Mitsos Ribopaido

      Εγω κανένα, αλλα αν θέλεις εταιρίες με 400k km διανυθέντα σε υβριδικό μπορώ ν σου πω

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Σιγα ενα ντιζελ να καιει 5 και ενα βενζινοκινητο 6 ε ποιο πολυ ζημια εχει ο ντιζελ κινητηρας και με την τιμη αυτη θα αποσβεσει σε 14 χρονια.

    • αναλογα την χρηση που το κανεις…..και την τιμη καυσιμου….βαζεις το κομπιουτερακι και κανεις τις πραξεις και βλεπεις τι σε συμφερει…..

    • Mitsos Ribopaido

      Αν σου πω αναλυτικα με ενα γεμισμα ποσα χλμ βγαζω θα σου ρθουν 4 εγκεφαλικα

    • Interstellar

      Και γιατί δεν το λες;

    • Mitsos Ribopaido

      Σωστός.. Στην πόλη ( με ταχύτητες έως 80-90 χλμ) μέσο όρο εγώ βλέπω στα 3.5χλμ/100
      Μην βάλω την λειτουργία μόνο του ηλεκτροκινητήρα στο σταμάτα ξεκίνα ή την ροπή στα χαμηλά ειδικα.. Τρομερό!
      Απλα θέλει συνήθεια..
      Επίσης στο πρώτο χ΄ρονο το σέρβις ήταν μονο έλεγχος, υγρά στο ινβέρτερ και λάδια . Στο δεύτερο ήταν 180. Και τώρα στο 3ο χρόνο ήταν 120.
      Ασφάλεια 120 το εξάμηνο και τέλη..μμμ 0? :P

    • tcdrifter

      Πες μας όμως και τί αμάξι έχεις..!

    • Mitsos Ribopaido
    • sotirisb

      Εκτος πολης ομως ποσο καις?

    • Mitsos Ribopaido

      5 με 6 λιτρα στα 100χλμ με 100-110
      απλα χωρις αποτομες επιταχυνσεις

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Τοσο καις το πιστευω και εγω και υβριδιο να μην ητανε.

    • rous

      Τα υβριδικά είναι καλά μόνο εντός πόλης και μόνο με χαμηλές ταχύτητες και με πολύ προσοχή ώστε να μην μπαίνει το ηλεκτρικό μοτέρ σε λειτουργία. Σε κάθε άλλη συνθήκη το πετρέλαιο είναι πολύ πιο οικονομικό.
      Τα 5-6 λίτρα που λες για εκτός, τα καίω με σταθερά 130 και χωρίς να σκέφτομαι ποσό θα πατήσω το γκάζι.
      Για την ακρίβεια μέχρι 140, πάει το πολύ 5,5.

    • Mrdesperado32

      τα πετρελαια ομως μεσα στη πολη βγαζουν βλαβες…ασε που με το που βλεπω γερμανικο ντιζελ μπροστα μου αναβω κατευθειαν ανακυκλωση στον κλιματισμο μη παθουμε κι τιποτα

    • rous

      Καλά κανεις

    • Mrdesperado32

      να μαστε σιγουροι βρε αδερφε

    • Mitsos Ribopaido

      Καμία σχέση, το γκάζι μαθαίνεται όλα τα άλλα ειναι κομπλε.. Και απόλαυση.. Αν θές να καίς πετρέλαιο μέσα στην πόλη , η ζωη έν μπάφο.
      Κατα τα άλλα το πετρέλαιο οπως λέω 100 φορές ειναι για έξω ..ΔΕΝ κανει για πολη..

    • sotirisb

      Συμφερει δηλαδη μεσα στην πολη αλλα οχι εκτος σε σχεση με diesel. Εγω με το clio dci ειμαι στα 4.5 – 6.5 μεσα στην πολη αναλογα με την κινηση και εκτος στα 3.2 στα 90, 4.1 στα 110, 4.6 στα 130.

    • Mitsos Ribopaido

      Φυσικα , για εκτος πόλης ΔΕΝ υπάρχει κάτι καλυτερο απο το diesel . Για εντός πόλης χωρίς προβλήματα , χωρίς να @@ το dpf χωρις χωρις χωρίς ειναι μόνο υβριδικό.. Το θέμα του είναι οι μπαταρίες.. Το γκάζι συνηθίζεται

  • telis ellinas

    Αναξιοπιστα ντιζελ απο τη τογιοτα.Για αυτο τα καταργουν.Να παρω υβριδικο οπου εκτος πολης καιει παραπανω,Φοβερη τεχνολογια.

    • Mrdesperado32

      ποια ντιζελ της τουοτα ηταν αναξιοπιστα?

    • rous

      Όλα τα ταξί. Έχει απόλυτο δίκιο.

    • Mrdesperado32

      ολα τα ταξι?εγω αλλα ξερω και βλεπω…κυκλοφορουν ακομα πρωτης γενιας avensis με εκατομμυρια χιλιομετρα και οι κατοχοι ειναι υπερευχαριστημενοι…αντιθετα ακουω βλαβες συνεχεια σε σκοντα μερσεντες

    • rous

      Ήμουν 100% αιγουρος ότι θα μου απαντούσες κάτι τέτοιο.
      Μάθε λοιπόν ότι ειδικά την περίοδο 2007-2011 είχαν τρέλα θέματα οι D4D κινητήρες (σε RAV4 και Avensis) με υπερβολικές καταναλώσεις λαδιού και θέματα με τα νερά.

    • Mrdesperado32

      ειχαν θεμα με το λαδι ναι αλλα η τουοτα το ελυσε και τσαμπα…ουτως η αλλωε εδω και χρονια βαζει bmw μοτερ στα ντιζελ…αρα δεν ειναι αυτος ο λογος καταργησης τους.ολοι θα το κανουν καποια στιγμη μιας και εκει παει η δουλεια..μονο η τουοτα μπορεσε να το κανει αυτη τη στιγμη γτ εχει πληρη υβριδικη γκαμα..

    • telis ellinas

      1,4 d kai hilux diesel προβλημα στην εκκινηση.

  • ΛΙΑΚΟΕΛ

    Καλα κανει η Toyota και τα καταργει. Εχω οδηγησει υβριδικο Lexus και πετρελαιοκινητο Ford και πιστευω μεταξυ των δυο, οι υβριδικοι κινητηρες ειναι πιο ροπατοι και δεν κρεμανε στις ρεπριζ. Σαν αισθηση νιωθεις οτι οδηγεις κατι μελλοντικο στο μεν μια και εχει και CVT κιβωτιο και κατι παρωχημενο στο δε με το γνωστο ταξιτζιδικο ηχο.

  • mixalhs7

    Ένας ένας οι μεγάλοι κατασκευαστες αποχαιρετούν τα diesel εκτός από το FCA που έχει.. άλλο πλάνο!!

    • το FCA εχει υβριδικο συνολο ??

    • mixalhs7

      Ρωτα τον προεδρο!!

    • θα μεπει τη LaFerrari και θα μεστειελει αδιαβαστο !!!
      παντως για να κοψεις τους ντιζελ….πρεπει να εχεις εναλλακτικη προταση στους ντιζελ….αμα δεν εχεις…λογικο και να τους κρατας με διαφορα πλανα……η οχι ??

    • mixalhs7

      Ενας σοφος ειπε ”καταραμένη φτώχεια”

    • λογικο….καθε νεα τεχνολογια θελει τον χρονο και το χρημα της…..αμα δεν εχεις κατι απο αυτα…ειτε κοιτας να συνεργαστεις με καποιον….ειτε στην τελικη να σε αγορασει για να σου δωσει κατι !!!! τι οχι ?

  • shaoqing14

    Κριμα να καταργησει τα ντιζελ στα επιβατικα,που με αρκετα μοντελα εχει γραψει ιστορια,βλεπε carina diesel….

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Δεν τα συντηρουν αφαιρουν φιλτρα η ρυπανση εχει αυξηθει το καυσιμο ειναι βρωμογονο ωποτε να πανε στο καλο.

    • Mitsos Ribopaido

      ΤΟ dpf ειδικά που αφαιρούν ειναι το θεικο.. Πας απο πίσω και απλα γεμίζεις καρκίνο…Υπέροχοι

  • crazyfrog

    επειδη φυσικη εχω να διαβασω απο το λυκειο μηπως μπορει καποιος πιο σχετικος να εξηγησει γιατι ειναι δυνητικα επικινδυνη η ακτινοβολια απο το σεσουαρ πχ και οχι η ακτινοβολια ενος ηλεκτροκινητηρα με απειρως μεγαλυτερη ισχυ?θωρακισεις και τα λοιπα ειναι η προφυλαξη μας?για τα κινητα γινονται συνεχως ερευνες και ακομη με σιγουρια δεν μπορουν να απαντησουν αν προκαλλουν ογκους.

    • Henry Gloval

      Οι ηλεκτροκινητήρες είναι κλεισμένοι μέσα σε μεταλλικό πλαίσιο. Αυτό σημαίνει ότι η οποιαδήποτε η/μ ακτινοβολία εγκλωβίζεται μέσα στο πλαίσιο. Γενικά ένα μεταλλικό κουτί (κλωβός Faraday) απομονώνει από οποιαδήποτε η/μ ακτινοβολία ό,τι βρίσκεται εντός του και το αντίστροφο εάν το αντικείμενο εντός του κλωβού εκπέμπει ακτινοβολία.

    • crazyfrog

      καθησα και το διαβασα.ομολογω πως δεν το ηξερα.

    • Mitsos Ribopaido

      Ακριβώς… frog την ίδια αρχή έχει και ένας φούρνος μικροκυμάτων.. Αν το εσωτερικό δεν ήταν ενας κλωβός faraday θα πέθαινε η κάθε ανυποψίαστη νοικοκυρά..
      Επίσης οι σχέσεις του maxwell , θα σε βοηθήσουν αρκετά
      Μην φοβάσαι πάντως , ο μεγάλος Νikola Tesla έφτιαξε τον επαγωγικό κινητήρα , και ο τεράστιος michael faraday προνόησε για την ακτινοβολία του και την υγεία μας ( στο κομμάτι αυτο)
      Καλη συνέχεια και στους 2

  • Smartass

    Άσχετο με την Toyota, σχετικό με τους ντίζελ κινητήρες.
    :D
    https://www.youtube.com/watch?v=vosQepeiOj8&t=15s

  • Mitsos Ribopaido

    Αν και κάτοχος υβριδικού yaris, θα πώ οτι δεν φταίνε οι πετρελαιοκινητήρες κατ εμε.. Οταν παίρνεις πετρέλαιο για πόλη επειδη στο πουλάνε, όταν δεν ξερεις τις ιδιοτροπίες του κινητήρα , την χρήση- καθαρισμό του dpf ΠΟΥ μερικοί τα βγάζουν κιολας για να μην πληρώνουν ( ΕΛΕΟΣ) και πολλα άλλα μην κατηγορούμε τον κινητήρα αυτό..
    Υ.Γ θα το λέω ακόμα.. Γιατι δεν δείχνουν βασική μηχανολογία- ηλεκτρολογία στις σχολές οδηγών.. Ο άλλος παίρνει δίπλωμα και δεν έχει ακούσει οχι για κύκλους ( εδω καλα καλα δεν τους βλέπουμε στα πανεπιστήμια πολυ ) αλλα για μερικές βασικές πληροφορίες πάνω στο καθένα.. Γιατι?