Αυτό που είχε δηλώσει στο περιθώριο της έκθεσης του Τόκιο o Didier Leroy, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota -ότι δηλαδή είναι πάρα πολύ πιθανό να μην ξαναβγάλει κάποιο diesel μοντέλο για την Ευρωπαϊκή αγορά- έγινε σήμερα επίσημο, κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νέου Auris.

Όπως διάβασες, η ιαπωνική εταιρία τοποθετεί στο νέο της hatchback τον 1,2-λίτρων turbo κινητήρα 116 ίππων, τον γνωστό υβριδικό 1,8-λίτρων απόδοσης 122 ίππων, και το νέο 2,0-λιτρο υβριδικό σύνολο απόδοσης 180 ίππων. Αυτό σημαίνεις ότι μετά το C-HR, το νέο Auris θα είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota που δεν θα είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα.

Η ισχυρή ζήτηση των πελατών της εταιρίας για υβριδικές εκδόσεις στα βασικά μοντέλα της, δίνει το θάρος στην Toyota να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες diesel από όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα το 2018.

Το 2017, οι πωλήσεις των υβριδικών της αντιπροσώπευαν το 41% των συνολικών πωλήσεων της στην Ευρώπη, μια αύξηση κατά 38% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τις 406.000 μονάδες. Αντίθετα, οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών μοντέλων της Toyota ήταν μικρότερο από 10% το 2017. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 78% των πωλήσεων του C-HR το 2017 ήταν με το υβριδικό σύνολο.

Έτσι, το Avensis Diesel θα είναι το τελευταίο diesel μοντέλο που θα προσφέρει στην Ευρώπη η Toyota, με την Toyota να συνεχίζει να προσφέρει diesel κινητήρες στα επαγγελματικά της μοντέλα (Hilux, Proace και Land Cruiser).

O αντιπρόεδρος της Toyota τόνισε πως η απόφαση αυτή δεν είναι αποτέλεσμα του Dieselgate, μιας και η Toyota από το 2014 είχε αποφασίσει πως το C-HR δεν θα προσφέρεται με κινητήρες πετρελαίου. Όπως είπε, η Toyota θέλησε από το 2014 να ακολουθήσει την μακροπρόθεσμη τάση των οικολογικών οχημάτων.