Ο Petter Solberg μιλά στο Autoblog λίγο πριν το φετινό πρωτάθλημα Rallycross

Σχετικά άρθρα

Πριν περίπου 15 μήνες, ο Johan Kristoffersson και η αγωνιστική του ομάδα (Kristoffersson Motorsport) υπέγραψε συμφωνία με την αντίστοιχη του Petter Solberg (PSRX) και δημιούργησαν από κοινού την PSRX Volkswagen World RX Team Sweden, ώστε να συμμετάσχουν στο FIA World Rallycross Championship του 2017.

Οι δύο οδηγοί χρειάστηκαν μόλις έξι μήνες για να “καταστρέψουν” τους αντιπάλους τους και από νεοεμφανιζόμενη ομάδα να γίνουν κυρίαρχοι, καθώς οι επτά νίκες του Kristoffersson του χάρισαν τον τίτλο του παγκοσμίου πρωταθλητή Rallycross της FIA, ενώ η μια νίκη του mr. Hollywood και τα τρία podium έδωσαν με χαρακτηριστική άνεση το πρωτάθλημα στην ομάδα.

Ακόμα και για τους οδηγούς του διαμετρήματος Solberg και Kristoffersson ήταν ένα πρωτοφανές επίτευγμα, καθώς όταν αποκάλυψαν πέρσι το VW Polo World RX οι δοκιμές που είχαν κάνει οι δύο ήταν ελάχιστες. Και αυτό γιατί λίγους μήνες πριν η γερμανική εταιρία είχε αποφασίσει να αποχωρήσει από το WRC, με το Polo να βασιζόταν στο αγωνιστικό του WRC που εξέλισσε για μήνες. Είχε, όμως, δεχτεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις για το πρωτάθλημα του rallycross, με τις εργασίες να γίνονται στην τεχνική βάση του Γερμανού κατασκευαστή, στο Ανόβερο.

Στους δέκα -από τους 12- αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος Rallycross του 2017, ο Petter και ο Johan κατέκτησαν συνολικά 13 podiums και οκτώ νίκες, με τον 29-χρονο Σουηδό να κλειδώνει το πρωτάθλημα οδηγών δύο αγώνες πριν από το τέλος της σεζόν.

Αναμφισβήτητα, το 2017 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια γλυκόπικρη στιγμή για τον Petter. Παρόλο που ο Johan δεν άφησε κανένα περιθώριο στην κούρσα για τον τίτλο του πρωταθλήματος οδηγών, η κατάκτηση του πρωταθλήματος ομάδας σήμαινε ότι η προσπάθεια να μετατραπεί η ιδιωτική ομάδα PSRX σε εργοστασιακή ήταν άκρως επιτυχημένη.

Με το φετινό πρωτάθλημα να ξεκινά σε δύο εβδομάδες, και την υποστήριξη του αγωνιστικού τμήματος της Volkswagen να γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, ο στόχος είναι η διατήρηση των κεκτημένων. Αλλά με μια διαφορά. Αυτή τη φορά ο αγώνας είναι μεταξύ του Johan και Petter, καθώς ο 43-χρονος Νορβηγός, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της FIA (1xWRC και 2xWRX), είναι αποφασισμένος να κατακτήσει και πάλι την κορυφή.

Πριν μια εβδομάδα έγιναν στο κτήριο Autostadt, του εργοστασίου της γερμανικής εταιρίας στο Wolfsburg, τα αποκαλυπτήρια του νέου αγωνιστικού “όπλου” της ομάδας, και εκεί είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για δεύτερη φορά με τον Solberg.

Γεια σου Petter, χαλάρωσες κατά το χειμερινό διάλειμμα;

Petter Solberg: Δεν χαλαρώνω ποτέ! Το πράγμα είναι ότι εργαζόμαστε για την προετοιμασία όλων στο 110%, και σίγουρα δουλέψαμε σκληρά για την εξέλιξη του αυτοκινήτου για να το κάνουμε ακόμα καλύτερο από πριν. Αυτό ήταν το κύριο μέλημα για εμάς κατά την μη αγωνιστική περίοδο. Να δουλέψουμε όλες τις μικρές λεπτομέρειες της απόδοσης. Το πρωτάθλημα θα είναι τόσο ανταγωνιστικό την προσεχή σεζόν και πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένοι.

Ταυτόχρονα, ο Oliver (σ.σ. ο 16-χρονος γιος του) έτρεξε σε κάποια rally, ενώ έκανε και πολλές δοκιμές. Ακόμα, έτρεξα στο Σουηδικό Ράλλυ στην ιστορική κατηγορία με το μπλε Ford Escort μου. Όλα αυτά ήταν αρκετά για να είμαι ειλικρινής, αλλά είναι επίσης σημαντικό να μην κάνεις διάλειμμα από την οδήγηση, και να συνεχίζεις να “γράφεις” χιλιόμετρα.

Autoblog: Ήταν ανακούφιση να πας για χειμερινές διακοπές ως πρωταθλητής, ή αισθάνεσαι μεγαλύτερη πίεση εξαιτίας αυτού;

Petter Solberg: Όχι, δεν υπήρχε πίεση, ήταν ένα φανταστικό συναίσθημα. Είμαι ονειροπόλος, οπότε όταν επιτύχω κάτι, ξεχνώ πολύ γρήγορα και αρχίζω να εστιάζω στον επόμενο στόχο. Ειδικά για αυτό το πρωτάθλημα, ήταν ήδη ένα μεγάλο όνειρο.

Autoblog: Στόχος για το 2018, πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών;

Petter Solberg: Ειλικρινά για μένα προσωπικά, βάζω τον εαυτό μου σε πολύ μεγαλύτερη πίεση να κερδίσω το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών. Πέρυσι επικεντρώθηκα τόσο πολύ στην ομάδα -και να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε το πρωτάθλημα ομάδων- έτσι τώρα αυτή την σεζόν θέλω να επιστρέψω και να πιέσω λίγο περισσότερο ώστε να κερδίσω το πρωτάθλημα οδηγών. Σίγουρα ο Johan θα είναι είναι πάλι εκεί ψηλά -έτσι έχουμε μια δυνατή ομάδα που μπορεί να αγωνιστεί για ένα καλό αποτέλεσμα ό,τι και αν συμβαίνει.

Autoblog: Πώς είναι η σχέση και η δυναμική ανάμεσα σε εσένα και τον Johan;

Petter Solberg: Είναι φανταστική. Το να έχεις μια ομάδα και έναν team-mate, με τους οποίους μπορείς να συνεργαστείς και μπορείς να πετύχεις τόσα πολλά, και να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής χρησιμοποιώντας την ίδια στρατηγική και δομή, είναι κάτι σπουδαίο. Επιπλέον, είναι πραγματικά μια μεγάλη ώθηση για μένα. Με έκαναν υπερήφανο. Το τι πέτυχε η ομάδα και ο Johan. Αλλά σίγουρα, φέτος θέλω να προωθήσω περισσότερα για να κερδίσω το πρωτάθλημα για τον εαυτό μου.

Autoblog: Εξακολουθείς να θέλεις να τον κερδίσεις;

Petter Solberg: Ναι, πέρυσι ήμουν πολύ καλός απέναντι του, αλλά φέτος θα τον πιέσω σκληρά.

Autoblog: Τι έμαθες από την περσινή χρονιά;

Petter Solberg: Το κύριο μάθημα ήταν να είμαι σε θέση να δημιουργήσω μια ατμόσφαιρα στην ομάδα στην οποία τα δύο αυτοκίνητα θα μπορούσαν να ανταγωνίζονται με σεβασμό ο ένας στον άλλολ. Πριν από την έναρξη της σεζόν, είχαμε ένα σχέδιο για το πώς θα συνεργαστούμε μαζί με τα 80 άτομα της ομάδας. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς, ότι μοιραστήκαμε όλες τις πληροφορίες τηλεμετρίας που είχαμε εξίσου και στα δύο αυτοκίνητα, και εργαζόμασταν για να γίνουμε πρωταθλητές.

Autoblog: Ποια ήταν η αίσθηση της μετάβασης από το “νέα ομάδα” σε πρωταθλητές σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα;

Petter Solberg: Είχαμε μια μεγάλη συνάντηση στην αρχή της σεζόν με όλους τους μηχανικούς και τα μέλη της ομάδας, αλλά και τον Johan, για να συζητήσουμε τι είναι σημαντικό ώστε να κερδίσεις. Είναι εύκολο να λες ότι θέλεις να κερδίσεις, αλλά η επίτευξη του είναι κάτι εξ’ολοκλήρου διαφορετικό. Υπάρχουν τόσες πολλές μικρές λεπτομέρειες που χρειάζονται για την επιτυχία. Έτσι, είπα ότι αν ακολουθήσουμε το σχέδιό μας και το σεβόμαστε, τότε τα πάντα είναι δυνατά. Δεν είχαμε ούτε μία μαύρη σημαία ή επίπληξη κατά τη διάρκεια της σεζόν, και νομίζω ότι επιτύχαμε το αποτέλεσμα με τον μέγιστο σεβασμό και προς τους άλλους οδηγούς, κάτι που ήταν πολύ σημαντικό.

Autoblog: Η στρατηγική σου στην PSRX ομάδα ήταν πάντα συνέπεια, αλλά με το χάσμα να είναι τόσο μικρό στην κορυφή του grid, άλλαξε αυτό;

Petter Solberg: Στην πραγματικότητα όχι. Γιατί τώρα έχουμε θέσει τους εαυτούς μας από ένα επίπεδο και πάνω το οποίο μπορούμε να λειτουργούμε. Σίγουρα το επίπεδο του ανταγωνισμού θα έχει ανεβάσει ταχύτητα πάλι φέτος, γι’αυτό είμαι βέβαιος ότι θα είναι πιο δύσκολο. Αλλά θα πρέπει να είμαστε αρκετά έξυπνοι, ώστε να μην έχουμε ένα μεγάλο κακό αποτέλεσμα, το οποίο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο ολόκληρη την σεζόν.

Autoblog: Πώς ήταν το συναίσθημα σου όταν επέστρεψες στο αυτοκίνητο για δοκιμές;

Petter Solberg: Το αυτοκίνητο είναι καλό! Σίγουρα υπήρξαν αρκετές διαφορετικές αλλαγές. Χρειάζεται ακόμα πολύ δουλειά, γιατί ποτέ δεν πρέπει να είσαι εντελώς χαρούμενος. Φυσικά πρέπει να είσαι προσεκτικός για να είσαι σίγουρος ότι αυτό που κάνεις είναι σωστό. Η ανάπτυξη δεν πρέπει ποτέ να σταματήσει, γιατί αν φτάσεις στον πρώτο αγώνα και έχεις παράπονα είναι πολύ αργά. Είναι καλύτερο να κοιτάξεις όλες τις λεπτομέρειες τώρα, να είσαι ταπεινός σε αυτό, και να κάνεις τα πάντα σωστά. Έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε και μένουν μερικές ακόμα ημέρες μέχρι τη Βαρκελώνη. Αλλά είμαστε στο “παράθυρο” για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε ένα καλό αυτοκίνητο.

Autoblog: Ποιες είναι οι αναβαθμίσεις του νέο Polo;

Petter Solberg: Υπάρχει μια μεγάλη αναβάθμιση και πολλές μικρές, αλλά δεν μπορώ να σας πω τι, σε αυτό το στάδιο. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το φετινό Polo είναι μια εξέλιξη του Polo της περασμένης σεζόν. Δεν έχουμε φτιάξει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, αντ ‘αυτού το έχουμε βελτιώσει σε όλους τους τομείς!

Autoblog: Φέτος, υπάρχουν νέες προσθήκες στο ημερολόγιο -Silverstone και Austin- ποιες είναι οι σκέψεις σου για τις νέες πίστες;

Petter Solberg: Ο αγώνας στην Αμερική και οι νέες πίστες είναι κάτι που έχω πιέσει εδώ και πολύ καιρό. Νομίζω ότι θα είναι πολύ συναρπαστικό για τους νέους οπαδούς και για τις αγορές που μπαίνει το άθλημα. Ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε και μερικούς αγώνες στην Ασία σύντομα -για μένα είναι μόνο θετικό οι νέες πίστες. Εντάξει, το να φύγουμε από το Lydden Hill ήταν σκληρό – είναι μια φανταστική πίστα και την αγαπώ. Αλλά τώρα που έχει τελειώσει το 2017 – πρέπει να κοιτάξουμε προς τα εμπρός και να επικεντρωθούμε στα θετικά. Είμαι βέβαιος ότι η IMG (σ.σ. διοργανώτρια αρχή) θα κάνει τα πάντα για να κάνει το Σαββατοκύριακο Speedmachine (αγώνας στην Αγγλία).

Autoblog: Ποιος αγώνας θα ήθελες να επιστρέψει στο ημερολόγιο;

Petter Solberg: Πραγματικά κανένας, πρέπει να βλέπεις μπροστά και γι ‘αυτό πιστεύω ότι είναι σημαντικό να διατηρήσουμε ένα καλό μίγμα των ιστορικών και θρυλικών πιστών μαζί με τις νέες πίστες. Αυτό, σε συνδυασμό με καλούς αγώνες, είναι αυτό που νομίζω ότι θα κρατήσει τους οπαδούς που ενδιαφέρονται για το πρωτάθλημα.

Autoblog: Ποιες είναι οι τελικές προετοιμασίες πριν τη Βαρκελώνη

Petter Solberg: Όλα τα φορτηγά και ρυμουλκούμενα προετοιμάζονται τώρα -έχουμε ολοκαίνουρια φορτηγά Scania που έρχονται με νέα ρυμουλκούμενα. Εκτός από αυτό έχουμε προσθέτει κάποιες νέες πινελιές στο service park, το οποίο θα είναι εξαιρετικό για τους οπαδούς. Οι δοκιμές τελείωσαν και πάμε flat out για Βαρκελώνη τώρα!

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Dakar: Πρόστιμο 750.000 ευρώ στην Audi

Λίγες εβδομάδες μετά την κατάκτηση της νίκης στο θρυλικό και εξαιρετικά απαιτητικό Rally Dakar, η Audi έκανε γνωστό ότι αποχωρεί άμεσα από το παγκόσμιο...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Δυστύχημα σε αγώνα rally στην Ουγγαρία με νεκρούς 4 θεατές

Στο περιθώριο του Rally Esztergom-Nyerges στην Ουγγαρία, το απόγευμα της Κυριακής 24 Μαρτίου, ο οδηγός ενός αγωνιστικού Skoda Fabia Rally2 έχασε τον έλεγχο με...