Ένα από τα αυτοκίνητα που κέντρισαν το ενδιαφέρον στην έκθεση Detroit ήταν το νέο WRX STI S209, το οποίο θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 200 αυτοκινήτων με την κυκλοφορία του να γίνεται αποκλειστικά στην αγορά των Η.Π.Α.

Εκτός από τις απαραίτητες επεμβάσεις στην αεροδυναμική του, για να δικαιολογηθεί το όνομα του η Subaru αναβάθμισε και τον κινητήρα του. Αυτός, όπως ξέρεις, είναι ένας 2,5-λίτρων boxer τετρακύλινδρος turbo κινητήρας, με το EJ257 μπλοκ, απόδοσης 341 άλογα, όντας ο πιο δυνατός κινητήρας που έχει μπει σε αυτοκίνητο παραγωγής της ιαπωνικής εταιρίας.

Πιο συγκεκριμένα, φοράει ένα μεγαλύτερο κατά 8% turbo της HKS, όπου μπορεί να σηκώνει μεγαλύτερη πίεση, με το το peak να φτάνει τα 18 psi, όταν στο απλό WRX STI αυτή φτάνει τα 16,2 psi. Ακόμα διαθέτει σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, τα οποία είναι ελαφρύτερα και ταυτόχρονα πιο ανθεκτικά. Η ροπή στις μεσαίες στροφές έχει αυξηθεί κατά 10% στις 3.600 σ.α.λ., έτσι ώστε να έχει την ιδανική απόδοση κατά την έξοδο των στροφών σε μια πίστα.

Ακόμα, ο κινητήρας του WRX STI S209 διαθέτει νέα, υψηλής ροής εισαγωγή αέρα και φίλτρο αέρα, υγρόψυκτο intercooler, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα με τα paddles στο τιμόνι. Ο περισσότερος αέρας που εισέρχεται στους θαλάμους καύσης χρειάζεται και περισσότερο καύσιμο, έτσι το μοντέλο διαθέτει νέα υψηλής ροής αντλία καυσίμου, νέα μπεκ, με την διαχείριση του κινητήρα να γίνεται από το εγκέφαλο της STI.

Πως, όμως, όλα αυτά λειτουργούν για να έχουμε την προαναφερθείσα ονομαστική ισχύ; Ο Jason Fenske μέσα από το τελευταίο video του Engineering Explained προσπαθεί να μας διαφωτίσει πώς λειτουργεί το μηχανικό σύνολο του νέου WRX STI S209. Παρότι το σύστημα ψεκασμού νερού στο WRX STI S209 έχει πολλές ομοιότητες με το αντίστοιχο της Bosch στη BMW M4 GTS, το πρώτο διαφέρει με πολλούς τρόπους.

Καταρχάς, το setup του είναι δυνατό μόνο λόγω του boxer κινητήρα, που είναι χαμηλά και οριζόντια τοποθετημένος. Αυτό επέτρεψε στη Subaru να τοποθετήσει το intercooler στο επάνω μέρος του κινητήρα, κάτι που μειώνει τον χρόνο και την διαδρομή του ψυχρού αέρα στον κινητήρα και βοηθά στη μείωση του turbo lag. Επίσης, η Subaru εκμεταλλεύεται την ψύξη του αέρα από τον περιβάλλον μέσω των αεραγωγών του STI S209.

Ακολούθως, το σύστημα ψεκασμού νερού, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί μέσω των paddles στο τιμόνι, επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει χειροκίνητα τους ψεκαστήρες στο intercooler. Σε περιπτώσεις όπου επικρατεί ψηλή εξωτερική θερμοκρασία, η έγχυση του νερού βοηθά στην ψύξη του αέρα από το intercooler για παραπάνω από 10 βαθμούς Κελσίου. Αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται πυκνότερος και ψυχρότερος αέρας -μέσω της πολλαπλής εισαγωγής- στους θαλάμους καύσης, κι έτσι παράγεται περισσότερη ισχύ.

Το δοχείο νερού του συστήματος ψεκασμού βρίσκεται στον χώρο αποσκευών και γεμίζει με κανονικό νερό βρύσης, με τη Subaru να αναφέρει ότι το δοχείο πρέπει να είναι πάντα γεμάτο μέχρι τη μέση, για να υπάρχει το περιθώριο της διαστολής/συστολής.