Η Ford, μετά την παροχή τεχνικής υποστήριξης στην oμάδα STARD του Manfred Stohl, ανακοίνωσε σήμερα ότι ζυγίζει την επανείσοδο της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross της FIA, όταν αυτό εισαγάγει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021.
Αυτό έγινε γνωστό από τα χείλη του παγκόσμιου διευθυντή της Ford Performance, Mark Rushbrook, τονίζοντας:f
Συνεχίζουμε να μιλάμε με την IMG και τη FIA και άλλους κατασκευαστές για να δούμε ποιος δεσμεύεται με αυτήν και θα αποφασίσουμε τον Μάρτιο. Αποσυρθήκαμε το 2018, επειδή η συμμετοχή μας στο rallycross εξυπηρετούσε το σκοπό του και για το Focus RS. Συνεχίζουμε να μελετάμε τις δυνατότητες προς τον ηλεκτροκίνητο μηχανοκίνητο αθλητισμό, και το rallycross είναι ένα από αυτά.
Έχει νόημα το rallycross, καθώς είναι ένα καλό μέρος να αγωνιστείς με πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεδομένου της μορφής του sport, δηλαδή η απόδοση, η διάρκεια και το πάθος ή η εκρηκτικότητα των αυτοκινήτων. Πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει πραγματικά καλά σε μια πλήρη ηλεκτρική πλατφόρμα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Υπάρχει προθεσμία για να δεσμευτείς γι ‘αυτό.
Οι κατασκευαστές έχουν μέχρι τις 29 Μαρτίου 2019 να επιβεβαιώσουν τη δέσμευσή τους για τo ηλεκτρικό πρωτάθλημα του rallycross, με τα νέα ηλεκτρικά αγωνιστικά να βασίζονται σε μια κοινή carbon μπανιέρα και δομή, ενώ κοινά θα είναι επίσης τα συστήματα ανάρτησης και πέδησης. Οι κινητήρες και τα σώματα θα είναι διαφορετικά σε κάθε αυτοκίνητο, με τα ηλεκτρικά αγωνιστικά να είναι φαρδύτερα από τα τωρινά. Η Williams έχει οριστεί ως προμηθευτής των μπαταριών, ενώ η γαλλική Oreca έχει κερδίσει το διαγωνισμό ως προμηθευτής του σασί.
Οι κατασκευαστές και οι ιδιώτες θα τοποθετούν το δικό τους σύστημα μετάδοσης στο σασί, με τα αυτοκίνητα να είναι τετρακίνητα χάρη στην ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής απόδοσης 500 kW (670 άλογα). Οι κανονισμοί θα είναι όμοιοι με εκείνους που ισχύουν στη Formula E, με ορισμένους περιορισμούς που αποσκοπούν στον έλεγχο του κόστους και της ανάπτυξης.
Παρά την έλευση των ηλεκτρικών αγωνιστικών, οι διοργανωτές θέλουν να συνεχίσουν να αξιοποιούν και τα τωρινά αγωνιστικά, μιας και θέλουν να δημιουργήσουν ένα νέο πρωτάθλημα γι’αυτά.