Ο OHE ανακοίνωσε πως περισσότερα από 40 κράτη συμφώνησαν ώστε από το 2020, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται θα πρέπει να διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, το οποίο θα μπορεί να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται με ταχύτητες έως και 60 χλμ/ώρα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ωστόσο ανακοίνωσε πως το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από το 2022, όπως και στις ΗΠΑ.

Τέτοια συστήματα προσφέρονται εδώ και χρόνια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως πρόσθετος εξοπλισμός και σύμφωνα με στοιχεία της Κυβέρνησης των Η.Π.Α, το ένα τρίτο των ατυχημάτων του 2013 που αναφέρθηκαν στην αστυνομία, ήταν οπίσθιες συγκρούσεις, με τις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις να δείχνουν πως είτε ο οδηγός δεν εφαρμόζεται μεγάλη πίεση στα φρένα ή δεν άγγιξε καθόλου το πεντάλ του φρένου. Επίσης, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών των Η.Π.Α (NTSB), το 80% από τους 1700 θανάτους και τους 500.000 τραυματισμούς, θα είχαν αποφευχθεί αν υπήρχε αυτή η τεχνολογία στα οχήματα.

Τα περισσότερα συστήματα αποφυγής ατυχημάτων χρησιμοποιούν ραντάρ, κάμερες ή laser για να ανιχνεύσουν τα άλλα οχήματα αλλά και τους πεζούς. Μόλις γίνει η ανίχνευση, αν υπάρχει πιθανός κίνδυνος, ειδοποιούν τον οδηγό ή αυτόματα επιβραδύνουν. Σύμφωνα με έρευνα, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος μειώνουν τις οπίσθιες συγκρούσεις κατά 38%, αν και υπήρξαν δοκιμές που έδειξαν απογοητευτικά αποτελέσματα. Οι αρχές πιστεύουν πως το μέτρο θα μειώσει τα ετήσια ατυχήματα κατά 28.000 και τους τραυματισμούς κατά 12.000.