H Seat παρουσίασε σήμερα την ηλεκτρική της στρατηγική, η οποία μέχρι τις αρχές του 2021, περιλαμβάνει έξι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Η ηλεκτρική έκδοση του Mii και το el-Born θα είναι τα δύο πρώτα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, ενώ η νέα γενιά Leon και το Tarraco θα διαθέτουν plug-in υβριδική έκδοση.

Επιπλέον, το Cupra Leon και το Cupra Formentor θα διαθέτουν επίσης στη γκάμα τους μια υβριδική παραλλαγή plug-in. Παράλληλα, η Seat έκανε γνωστό πως το Cupra Formentor θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Martorell.

1

Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρίας, η Seat θα αναπτύξει επίσης μια νέα πλατφόρμα οχημάτων σε συνεργασία με τη Volkswagen, μια μικρότερη έκδοση της Modular Electric Drivekit (MEB), πάνω στην οποία πολλά οχήματα μήκους περίπου τεσσάρων μέτρων από διαφορετικές μάρκες, μεταξύ των οποίων και η Seat, θα κατασκευαστούν μελλοντικά. Ο στόχος της νέας πλατφόρμας είναι η δημιουργία προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων με τιμή εισόδου κάτω των 20.000 ευρώ. Περισσότεροι από 300 εξειδικευμένοι μηχανικοί θα συμμετάσχουν σε αυτό το project στην Ισπανία.

Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων που έλαβαν χώρα στα κεντρικά γραφεία της SEAT στο Martorell, ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo δήλωσε ότι:

Η Seat έχει πλέον σαφέστερο ρόλο στον Όμιλο Volkswagen και χάρη στα αποτελέσματα που έχουμε πετύχει, κερδίσαμε τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων.

Για πρώτη φορά, το Τεχνικό Κέντρο της Seat θα αναπτύξει μια πλατφόρμα που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από περισσότερες μάρκες ανά τον κόσμο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen AG, Dr. Herbert Diess, ο οποίος παρακολούθησε την παρουσίαση, τόνισε το ρόλο της Seat στα πλαίσια του Ομίλου Volkswagen:

Η Seat διαδραματίζει νέο ρόλο στα πλαίσια του Ομίλου Volkswagen, αναλαμβάνοντας ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη. Τα επιτεύγματα του έτους υπογραμμίζουν τη δυνατότητα της Seat να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης και να ανοίξει νέες αγορές.

Το project της μικρής ηλεκτρικής πλατφόρμας αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς ακόμη πιο προσιτή ηλεκτρική κινητικότητα. Η Seat θα εξελίξει το πρώτο τέτοιο ηλεκτρικό όχημα, ειδικά σχεδιασμένο για αστικά ταξίδια.

Η ηλεκτρική επίθεση φτάνει πέρα από τα νέα μοντέλα και περιλαμβάνει επίσης στρατηγική micromobility, η οποία, όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Seat κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress, θα ηγηθεί εντός του Ομίλου Volkswagen από την SEAT. Το Minimo concept και το ηλεκτρικό SEAT eXS kickscooter είναι δύο παραδείγματα-λύσεις αστικής micromobility που προτείνει η εταιρεία.

2Διάβασε επίσης

Επίσημο: Seat el-Born concept

Το 2018 το Seat πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της. Τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν στα 294 εκατ. ευρώ, 4,6% περισσότερο από το προηγούμενο έτος (281 εκατ. ευρώ). Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 93,2% στα 223 εκατ. ευρώ (2017: 116 εκατ. ευρώ) και ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 9,991 δισ. ευρώ, 4,6% υψηλότερα από το αποτέλεσμα του 2017 (9,552 δισ. ευρώ). Όλα τα ποσά καταγράφουν νέα ιστορικά ρεκόρ. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο κύκλος εργασιών της Seat αυξήθηκε κατά 33%.

Επιπλέον, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των σχεδόν επτά δεκαετιών της Seat και τα 517.600 πωληθέντα οχήματα (10,5% περισσότερο από το 2017), έκαναν τη Seat την πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη κατά το προηγούμενο έτος. Ενισχυμένη από το Ateca και το Arona, η πώληση μοντέλων με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους βοήθησε στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της Seat. Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της ανεξάρτητης μάρκας Cupra, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40%, φθάνοντας τις 14.400 μονάδες.

3

Το 2018, η Seat εξήγαγε το 80% της παραγωγής της και έγινε ο μεγαλύτερος βιομηχανικός εξαγωγέας της Ισπανίας, με σχεδόν το 3% της συνολικής εξαγωγικής αξίας της χώρας. Ο στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι η ενίσχυση της παγκοσμιοποίησης της εταιρείας. Με αυτή την έννοια, η εταιρία αναπτύσσει στρατηγική ανάπτυξης στη Βόρειο Αφρική, όπου θα ηγηθεί του εργοστασίου συναρμολόγησης της Volkswagen στην Αλγερία, στοχεύοντας στην αύξηση της παρουσίας της στην περιοχή. Η Λατινική Αμερική είναι ένα ακόμη πιθανό έδαφος για την επέκταση της μάρκας, όπου προβλέπεται να ξεκινήσει η λειτουργία της στη Χιλή κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και να ενισχύσει την παρουσία της στην Κολομβία. Στην Κίνα, η Seat αποτελεί μέρος της JAC Volkswagen και προετοιμάζεται για την είσοδό της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκίνητων παγκοσμίως.

Το 2018 ξεκίνησε επίσης η παραγωγή του Audi A1 στο εργοστάσιο στο Martorell. Το μοντέλο αυτό, όπως και το Ibiza και το Arona, κατασκευάζονται στην πλατφόρμα MQB A0, η οποία δημιουργεί συνέργειες και αυξάνει την αποδοτικότητα της παραγωγής. Σήμερα, η μονάδα στο Martorell λειτουργεί πάνω από το 95% της τρέχουσας χωρητικότητας της και κατασκευάζει πάνω από 2.300 οχήματα ημερησίως. Επιπλέον, το 2018 ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Tarraco στο Wolfsburg της Volkswagen στη Γερμανία.

Τα τελευταία τρία χρόνια, η Seat έχει προσλάβει περίπου 1.500 άτομα και σήμερα το εργατικό δυναμικό της εταιρείας ανέρχεται σε περισσότερους από 15.000 επαγγελματίες. Επιπλέον, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, μετά την έγκριση της συλλογικής σύμβασης εργασίας του 2016, οι εργαζόμενοι της Seat στις 15 Απριλίου θα λάβουν bonus 1.068 ευρώ καθένας για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα, 49,2% περισσότερα από πέρυσι (2017: 716 ευρώ).