Το ημερολόγιο έγραψε 1968 όταν η Porsche θέλησε να δημιουργήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα συμμετείχε σε αναβάσεις. Κάπως έτσι γεννήθηκε η 909 Bergspyder, ένα από τα ελαφρύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, μιας και το βάρος της ανέρχεται στα μόλις 384 κιλά.

1Διάβασε επίσης

Αυτό είναι ένα από τα ελαφρύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών

To 2015 η Porsche ανέθεσε στους μηχανικούς της στο Weissach να κατασκευάσουν ένα ελαφρύ σπορ μοντέλο βασιζόμενο στην 981 Boxster. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα “ριζοσπαστικό και ασυμβίβαστο” μοντέλο που θα διέφερε από την Boxster Spyder, όντως όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ και μινιμαλιστικό.

Κάπως έτσι οι μηχανικοί της Porsche, εμπνεύστηκαν από την 909 Bergspyder και δημιούργησαν την 981 Bergspyder. Το μονοθέσιο αυτοκίνητο δεν διαθέτει οροφή, χειρολαβές και παρμπρίζ, παρά μόνο ένα μικρό αλεξήνεμο.

2

Το εσωτερικό και το κάθισμα προέρχονται από την 918 Spyder, ενώ στην θέση του συνοδηγού έχει δημιουργηθεί ένας χώρος αποθήκευσης του κράνος, του αφαιρουμένου καλύμματος του καθίσματος του οδηγού και των αποσκευών.

Το βάρος της ανέρχεται στα 1.099 κιλά και κίνηση παίρνει από τον 3,8-λίτρων boxer κινητήρα της Cayman GT4 απόδοσης 393 ίππων που συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο έχει αναλογία 2,8 κιλών ανά ίππο και κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε κάτι περισσότερο από 4 δευτερόλεπτα, ενώ γυρίζει στο Nurburgring σε περίπου 7:30.

3

Η Porsche πήρε την απόφαση να μην περάσει έστω και σε περιορισμένη παραγωγή την Porsche 981 Boxster Bergspyder, επειδή δεν θα μπορούσε να πάρει έγκριση τύπου σε ορισμένες αγορές, κάτι που θα είναι αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις του. Έτσι παρέμεινε one-off και για δύο χρόνια βρισκόταν ως έκθεμα στο κέντρο ανάπτυξης της Porsche στο Weissach, προτού μεταφερθεί στο μουσείο της Porsche. Το δημόσιο ντεμπούτο της θα γίνει τις επόμενες ημέρες στο περιθώριο του αγώνα ανάβασης Gaisberg στην Αυστρία.