Παράλληλα με τα αποκαλυπτήρια της δεύτερης γενιάς του Tiguan στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 2015, στο περίπτερο της Volkswagen υπήρχε και το Tiguan GTE concept, το πρώτο plug-in υβριδικό SUV της γερμανικής εταιρίας. Έπρεπε, όμως, να περάσουν σχεδόν τέσσερα χρόνια για να δούμε την έκδοση παραγωγής του υβριδικού μοντέλου, έστω και αν η παρουσίαση της έγινε στην Κίνα, όπου και αρχικά θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά εκεί.

Το μοντέλο ονομάζεται Tiguan L PHEV, καθώς βασίζεται στην μακριά έκδοση του μεταξονίου που είναι διαθέσιμη στην μεγάλη ασιατική αγορά. Έτσι, το μήκος του αγγίζει τα 4.712 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και το ύψος του τα 1.673 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.791 χλστ.

Μηχανικά, το powertrain που κινεί το μοντέλο αποτελείται από έναν 1.400άρη TSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων), ο οποίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων-λιθίου, χωρητικότητα 13 kWh. Το σύστημα παράγει συνδυαστικά 210 άλογα και 400 Nm ροπή, με την κίνηση να μεταφέρεται μέσω ενός 6-τάχυτο, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδική χρήση.

Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Tiguan L PHEV φτάνει τα 52 χιλιόμετρα, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 8,1 δευτ., η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρικά στα 200 χλμ/ώρα, ενώ η μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 1,9 χλμ/ώρα.