Μετά από 40 ημέρες, οι σχεδόν 50.000 εργαζόμενοι της General Motors, ενέκριναν τη νέα εταιρική συλλογική σύμβαση εργασίας, με τετραετή ισχύ, κατόπιν σκληρής διαπραγμάτευσης με τη διεύθυνση της εταιρείας, γεγονός το οποίο σήμανε το τέλος της πιο μακράς απεργιακής κινητοποίησής τους τον τελευταίο μισό αιώνα.

Με την επικύρωση αυτής της σύμβασης, η απεργία των μελών του UAW τερματίζεται και οι εργαζόμενοι μπορούν πλέον να επιστρέψουν στην εργασία τους στην GM, ανέφερε το ισχυρό συνδικάτο United Auto Workers, το οποίο είχε καλέσει σε αυτή την κινητοποίηση εύρους χωρίς προηγούμενο, που παρέλυσε τα αμερικανικά εργοστάσια της GM, την 16η Σεπτεμβρίου.

Μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε μπροστά και να επικεντρωθούμε στις προτεραιότητές μας, δηλαδή την κατασκευή αυτοκινήτων καλής ποιότητας για τους πελάτες μας,

ανέφερε με ικανοποίηση η Mary Barra, CEO της GM.

Με βάση αυτή τη νέα εταιρική σύμβαση, το UAW σκοπεύει να αρχίσει πλέον διαπραγματεύσεις με τη Ford από μεθαύριο Δευτέρα και κατόπιν με τη Fiat Chrysler, ανέφερε ο Brian Rothenberg, εκπρόσωπος του συνδικάτου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ — ένας από τους πνεύμονες της αμερικανικής βιομηχανίας — διέρχεται δύσκολη φάση, με τις πωλήσεις της να αναμένεται να σημειώσουν πτώση φέτος, έπειτα από μια σειρά ρεκόρ μετά το 2014, κατά την εκτίμηση του οίκου αξιολόγησης Standard and Poor’s.

Το βασικό στοιχείο της συμφωνίας που επικυρώθηκε χθες είναι η αύξηση των μισθών κατά 3%, δύο φορές τον χρόνο για τη διάρκεια της νέας σύμβασης και η διανομή πριμ 11.000 δολαρίων ανά μόνιμο εργαζόμενο. Οι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου θα λάβουν πριν 4.500 δολαρίων. Επίσης περιλαμβάνει επιδόματα απόδοσης και δύο καταβολές 4% για το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης των εργαζομένων.

Η GM θα επενδύσει 7,7 δισ. δολάρια στα αμερικανικά της εργοστάσια, κάτι που θα επιτρέψει να δημιουργηθούν 9.000 θέσεις εργασίας. Σε αντάλλαγμα, η διοίκησή της έλαβε το πράσινο φως για το ήδη προαναγγελθέν κλείσιμο τριών εργοστασίων (Μέριλαντ, Μίσιγκαν, Οχάιο). Ο όμιλος θέλει επίσης να κλείσει μια τέταρτη εγκατάσταση, στην Καλιφόρνια, πάντως το UAW μπόρεσε να περισώσει το εργοστάσιο στο Hamtramck του Ντιτρόιτ, που έχει αναλάβει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού pickup, των ηλεκτρικών Hummer και μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της GM.

Συμμετέχοντας στην απεργία για έξι εβδομάδες, οι συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι της GM αξίωναν αυξήσεις μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας των συμβασιούχων, μετά την ιστορική «διάσωση» του ομίλου που κήρυξε πτώχευση το 2009 από την κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα.

Η απεργία παρέλυσε επίσης τα εργοστάσιο στον Καναδά και στο Μεξικό της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από τις μάρκες Chevrolet, Cadillac, GMC και Buick, όπως και τους προμηθευτές της.

Ο αμερικανικός όμιλος Lear Corporation, που προμηθεύει με καθίσματα και ηλεκτρονικά την GM, προειδοποίησε την Παρασκευή ότι οι πωλήσεις του ενδέχεται να σημειώσουν πτώση κατά τουλάχιστον 8% το 2019 σε σχέση με το 2018, λόγω της απεργίας που του κόστιζε από 70 ως 75 εκατομμύρια δολάρια σε τζίρο ανά εβδομάδα που συνεχιζόταν.

Για τη GM, που παράγει κανονικά 8.400 οχήματα την ημέρα στις ΗΠΑ, η αναστολή λειτουργίας των εργοστασίων της λόγω της απεργίας της στοίχισε συνολικά περί τα 2 δισ, δολάρια σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών. Ο λογαριασμός αναμένεται να γίνει γνωστός όταν δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα χρήσης τρίτου τριμήνου του ομίλου την ερχόμενη Τρίτη.