Οι CEO της PSA και FCA, Carlos Tavares και Mike Manley αντίστοιχα, υπέγραψαν την δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης, η οποία θα τους επιτρέψει να δημιουργήσουν την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, πίσω από το VW Group, την Toyota και την Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi.

Η δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης είναι ύψους 50 δισ. δολαρίων, με τις δύο εταιρίες να μην έχουν αποφασίσει ακόμη το όνομα της νέας εταιρίας. Η συγχώνευση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 12 με 15 μήνες. Πριν από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, η κινεζική Dongfeng Motor Group (μέτοχος της PSA) θα μειώσει το μερίδιό της κατά 12,2%, στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, με την πώληση 30,7 εκατ. μετοχών. Έτσι η κινέζικη εταιρία θα κατέχει το 4,5% του νέου ομίλου.

Πρόεδρος του νέου συνδυασμένου ομίλου θα είναι ο John Elkann, πρόεδρος της FCA, ενώ CEO θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Carlos Tavares, του οποίου η αρχική θητεία είναι διάρκειας 5 ετών. Ο συγχωνευθείς όμιλος θα έχει έδρα την Ολλανδία, αλλά θα έχει λειτουργικά κέντρα στη Γαλλία, στην Ιταλία και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης θα εισαχθεί στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Μιλάνο και του Παρισιού.

Το διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρίας θα είναι 11 ατόμων, με έξι μέλη από την PSA, συμπεριλαμβανομένου του Tavares ως CEO, και πέντε από την FCA, συμπεριλαμβανομένου του Elkann ως πρόεδρου. Η PSA θα ορίσει τον αντιπρόεδρο και τον ανώτερο ανεξάρτητο διευθυντή του διοικητικού συμβουλίου. O σημερινός CEO της FCA, Mike Manley θα αναλάβει νέο ρόλο στην εταιρία, μετά τη συγχώνευση.

Στη νέα εταιρία, κανένας μέτοχος δεν θα έχει την εξουσία να ασκεί περισσότερο από το 30% των ψήφων που έχουν εκδοθεί στις συνεδριάσεις των μετόχων. Προβλέπεται επίσης ότι δεν θα υπάρξει μεταφορά των υφιστάμενων διπλών δικαιωμάτων ψήφου, αφού τα νέα διπλά δικαιώματα ψήφου θα προκύψουν μετά από τριετή περίοδο συμμετοχής, αφού ολοκληρωθεί η συγχώνευση.

Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν πως αποσκοπούσαν στη δημιουργία ετήσιων συνεργειών ύψους περίπου 3,7 δισ. ευρώ, χωρίς να κλείσουν κάποιες από τις εγκαταστάσεις τους, επιτυγχάνοντας περίπου το 80% μέσα σε τέσσερα χρόνια, με ένα εφάπαξ κόστος 2,8 δισ. ευρώ.

Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν έναν όμιλο με ετήσιες πωλήσεις οχημάτων 8,7 εκατομμυρίων και συνδυασμένα έσοδα ύψους σχεδόν 170 δισ. ευρώ, φέρνοντας τον στην τέταρτη θέση παγκοσμίως, πίσω από τις Volkswagen, Toyota και Renault-Nissan-Mitsubishi, επιδιώκοντας παράλληλα να αντιμετωπίσουν τις δαπανηρές νέες τεχνολογίες και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης. Το εργατικό δυναμικό και των δύο εταιριών ανέρχεται σε περίπου 400.000 ανθρώπους.

Ο νέος όμιλος θα έχει λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισ. ευρώ ετησίως και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,6%, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία των PSA και FCA του 2018. Το 46% των εσόδων του θα προέρχεται από την αγορά της Ευρώπης και το 43% από την αγορά της Βορείου Αμερικής.

Με τη συγχώνευση η FCA αποκτά πρόσβαση στις σύγχρονες πλατφόρμες οχημάτων και στα υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης του γαλλικού ομίλου, βοηθώντας την να ανταποκριθεί στους αυστηρούς νέους κανόνες εκπομπών ρύπων. Παράλληλα, η συμφωνία θα δώσει στην PSA, που έχει μεγαλύτερη εστίαση στην Ευρώπη, τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις κερδοφόρες δραστηριότητες της FCA στις ΗΠΑ.

Η νέα εταιρία θα κατασκευάζει περίπου τα 2/3 των αυτοκινήτων της, πάνω σε δύο πλατφόρμες του, με 3 εκατ. αυτοκίνητα περίπου να κατασκευάζονται στη μικρή CMP πλατφόρμα, ενώ άλλα 3 εκατ. αυτοκίνητα στη compact/mid-size EMP2 πλατφόρμα. Τα μοντέλα της RAM και τα μοντέλα της Jeep θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν πλατφόρμες της FCA.

Ο νέος όμιλος θα περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Abarth, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Maserati, Mopar, SRT, Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall και Ambassador, που εξυπηρετούν τις αγορές μαζικών και premium επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και αγορές φορτηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Ο νέος όμιλος θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί μαζικά τις ανάγκες των αγορών για επιβατικά αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά ή ελαφρά εμπορικά οχήματα.