Μπορεί σήμερα η γκάμα των μοντέλων της Mitsubishi να αποτελείται από τα SUVs και τα crossovers ASX, Eclipse Cross και Outlander όπως και από το μικρό αυτοκίνητο πόλης Space Star, αλλά η ιαπωνική εταιρία μας έχει χαρίσει μερικά από τα πιο cool μοντέλα της αυτοκίνησης. Ας θυμηθούμε 13 από αυτά:

13Mitsubishi Starion Turbo GSR-III (Ε-Α183Α) 1982

Τα 80’s ήταν χρυσή εποχή για τα ιαπωνικά κουπέ, ειδικά για την Toyota Celica. Όπως βλέπεις, το Starion άντλησε το κατιτίς του από την Celica, ειδικά από την κορυφαία έκδοση Supra (πριν αποσχιστεί σε αυτόνομο μοντέλο).

Το Starion Turbo GSR-III ήταν το γρηγορότερο και πιο πολυτελές coupe που προσέφερε η Mitsubishi το 1982. Το αυτοκίνητο φορούσε τον θρυλικό κινητήρα 4G63, έναν από τους καλύτερους κινητήρες που κατασκευάστηκαν ποτέ.

12Mitsubishi 3000GT VR-4 (Z16A) 90s

Το 3000 GT (ή GTO) ήταν η απάντηση της Mitsubishi στο Nissan Skyline. Φορτωμένο με ένα σκασμό τεχνολογία (ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα) και έναν 3,0-λιτρο V6 με 2 τούρμπο, το μεγάλο κουπέ είχε όλα τα φόντα να μείνει στην ιστορία για τις μάχες του με τον Godzilla.

To τεράστιο βάρος του, όμως, (κοντά στους 2 τόνους) και το κάπως “τουριστικό” setup αποτέλεσαν τροχοπέδη, με αποτέλεσμα να μείνει πίσω σε δημοτικότητα τόσο σε σχέση με το Skyline, όσο και με την Toyota Supra MK4. Από τα πιο υποτιμημένα αυτοκίνητα και δυναμικά σχήματα των τελευταίων 3 δεκαετιών.

11Mitsubishi Colt CZT (Z30) 2006

Το Colt CZT ήταν ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Τρίπορτο, με τον 1.500άρη turbo κινητήρα του να αποδίδει 150 άλογα στις 6.000 σ.α.λ και 210 Nm ροπής. Ο κινητήρας αποδείχτηκε αξιόπιστος και εξαιρετικός για περαιτέρω βελτίωση. Σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του οχήματος, μόλις 1.055 κιλά, το Colt CZT ήταν ένας πύραυλος τσέπης.

10Mitsubishi Eclipse GT (4G) 2012

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό κατόπιν ακούσματος του ονόματος Eclipse; Συγκλονιστικά πρωτότυπο: The Fast and the Furious. Ένα αμάξι, ένας αείμνηστος ηθοποιός και ένα τεράστιο κινηματογραφικό franchise. Το αυτοκίνητο, ωστόσο, φέρει άξια τα 3 διαμάντια στο καπό. Η έκδοση GT παρουσιάστηκε το 2012 και φορούσε νέο bodykit και έκρυβε έναν V6 κινητήρα κάτω από το καπό του.

9Mitsubishi FTO GP Version R (GF-DE3A) 1997

To γνωρίσαμε μέσα από το Gran Turismo και το ερωτευτήκαμε στην πρώτη γκαζιά. Η χαριτωμένη εμφάνιση φαινομενικά το τοποθετούσε ως ανταγωνιστή των Ford Puma και Mazda MX-3. Εξάλλου, και το όνομά του κάτι αντίστοιχο υποδήλωνε (FreshTouringOrigination).

Κάτω από το περιτύλιγμα, ωστόσο, υπήρχε ένα μοντέλο που κοίταζε στα μάτια το Honda Integra Type R. Στην έκδοση R το FTO ζύγιζε 1.200 κιλά και έπαιρνε κίνηση από έναν 2,0-λιτρο ατμοσφαιρικό V6 κινητήρα με σύστημα MIVEC , που δεν είχε πρόβλημα να στροφάρει μέχρι τις 7.500 σ.α.λ για να στείλει στους εμπρός τροχούς 200 ίππους.

8Mitsubishi Mirage Cyborg ZR (CJ4A) 1997

Όπως το FTO σχετίζεται με το Integra Type-R, έτσι και το Mirage σχετίζεται με το Honda Civic Type-R. To Mirage Cyborg ZR έκρυβε κάτω από το καπό του τον 49G2 MIVEC 1.600άρη ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 175 ίππων στις 7.500 σ.α.λ. Το βάρος του ανέρχονταν μόλις σε 1.080 κιλά, καθιστώντας το μοντέλο ως ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο για την εποχή του.

7Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear R (E-N23WG) 1996

Το RVR Hyper Sports Gear R είναι ίσως το καλύτερο MPV που κατασκευάστηκε ποτέ. Διαθέτει επιθετική εμφάνιση και εφεδρικό τροχό στην πόρτα του χώρου των αποσκευών.

Η Z έκδοση φορούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 165 ίππων, ενώ η R φορούσε τον 4G63 κινητήρα απόδοσης 250 ίππων.

6Mitsubishi Galant VR-4 Type-S (EC5A) 1996

Από το Lancer GSR και μετά, τα ράλι εξελίχθηκαν σε δοκιμασία για τη Μitsubishi. Το Starion ξεκίνησε με τις καλύτερες των προθέσεων και όπλο την ευελιξία του compact μεγέθους, όμως το τέλος του Group B πήρε μαζί του τα όνειρα των Ιαπώνων.

Απεναντίας, το Galant ήταν το ακριβώς αντίθετο. Μεγάλο, βαρύ, δυσκίνητο, σχεδόν ασφυκτιούσε στις ειδικές διαδρομές τη στιγμή που το Starion ελισσόταν με πισωκίνητη χάρη. Παρόλα αυτά, πήρε 6 φορές την καρό σημαία Στην πολιτική του έκδοση, όμως, ήταν από τα πιο επικίνδυνα sleepers που μπορούσαν να σε πετύχουν. Τετρακίνηση με κεντρικό viscous διαφορικό, τετραδιεύθυνση, ανεξάρτητη ανάρτηση ολούθε, 4κάναλο ABS και ημι-ενεργητική ανάρτηση στα τέλη των 80’s μπορούσες να συναντήσεις σε κατασκευές επιπέδου Porsche 959. Η Mitsubishi προίκισε με αυτά το μεσαίο της σεντάν και έκανε τους 241 ίππους του 4G63 να μοιάζουν τουλάχιστον με 300, οι οποίοι ποδοπατούσαν σχεδόν οτιδήποτε σε ορεινή διαδρομή.

Στην έκδοση Type-S ο 4G63 κινητήρας έδωσε την θέση του στον 6Α13ΤΤ 2,5-λίτρων V6 κινητήρα με διπλά turbo απόδοσης 280 ίππων με 363 Nm ροπής.

5Mitsubishi Magna Ralliart (TJ0R42) 2003

Το Mitsubishi Magna ήταν ένα μεγάλο σεντάν που κατασκευάστηκε ειδικά για την αγορά της Αυστραλίας. Ως άμεσος ανταγωνιστής του Holden Commodore και του Ford Falcon, η Mitsubishi το προσέφερε και στην έκδοση Ralliart.

Αυτή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα είδος “Evo” έκδοσης και φορούσε νέο bodykit, χαμηλότερη και σκληρότερη ανάρτηση με τον 6G74 κινητήρα να παράγει περίπου 240 άλογα.

4Mitsubishi Pajero Evolution (E-V55W) 1997

Το Mitsubishi Pajero Evolution κατασκευάστηκε στη προσπάθεια της Mitsubishi να κερδίσει στην T2 κατηγορία του Rally Paris-Dakar. Έτσι η Ιαπωνική εταιρία μεταμόρφωσε ένα φυσιολογικό Pajero σε τέρας με one-off εξαρτήματα. Στόχος ήταν η νίκη στην κατηγορία αλλά το Pajero Evolution ήταν τόσο καλό που κέρδισε γενικά… για την ακρίβεια, έκανε 1-2-3!

Το Pajero Evolution κινείται από έναν V6 3,5 λίτρων απόδοσης 280 ίππων και περίπου 350 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης φυσικά. Η ανάρτηση –μοναδική για αυτή την έκδοση– αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Είναι πλατύτερο 125 mm εμπρός και 110 mm πίσω, ενώ πατάει σε ελαστικά 265/70/16 και στους τέσσερις τροχούς.

Τέλος, με βάρος που αγγίζει τους 2 τόνους, λίγα πράγματα μπορούν να το σταματήσουν στον δρόμο, ή πολύ μακριά από αυτόν. Το Pajero Evo μπορεί να μην βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά ήταν ένα super-SUV, πολλά χρόνια πριν αυτά γίνουν μόδα! Μόλις 2.500 Pajero Evolution κατασκεύασε η Mitsubishi.

3Mitsubishi Lancer Evo IV

Η 4η εκδοχή του Evo δεν είχε την ωμή ταχύτητας του Evo 9, αλλά ενδεχομένως ήταν η πιο σημαντική μετενσάρκωση της οικογένειας. Εκτός από την twin scroll τουρμπίνα που το βοήθησε να φτάσει το μάξιμουμ της νόμιμης -τότε- ιαπωνικής ιπποδύναμης (276 ίπποι), το 4αρι παρουσίασε στο κοινό το AYC. Αλλιώς, Active Yaw Control. Αλλιώς, το σύστημα ελέγχου περιστροφής που ανέβασε επίπεδο ολόκληρη την κατασκευή και συνέδραμε στην θεμελίωση του μύθου.

2Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition

Ό,τι κι αν έκανε το IV, όσο κι αν συμμετείχε στο χτίσιμο, το VI ήταν που έφτασε το όνομα “Evo” στα επίπεδα του ουρανοξύστη και ταύτισε μια ολόκληρη κατηγορία με ένα συγκεκριμένο μοντέλο.

Το πιο άγριο, το ομορφότερο, το πιο δυναμικό και το πιο ποθητό όλων. Θεμέλιος λίθος, όχι μόνο για τη δεκαετία του 90, αλλά για την ιστορία της αυτοκίνησης.

1Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition (C24A) 2015

Το κύκνειο άσμα του Evo. Το τέλος μιας εποχής, Το Lancer Evolution X Final Edition. Η ιαπωνική εταιρία κατασκεύασε μόλις 1.600 Lancer Evolution X Final Edition, που διέθεταν μαύρη αλουμινένια οροφή, μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά στους προφυλακτήρες, αεριζόμενο καπό, σκουρόχρωμα χρωμιομένα διακοσμητικά και ζάντες της Enkei με ελαστικά διαστάσεων 245/40.

Κάτω από το καπό κρύβει τον τετρακύλινδρο MIVEC 16βάλβιδο 2.0-λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 303 ίππων με 413 Nm ροπής, με τον κινητήρα να συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η κίνηση περνά σε όλους τους τροχούς μέσω του Super All Wheel συστήματος τετρακίνησης, με τα φρένα να είναι της Brembo, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από αμορτισέρ της Bilstein και ελατήρια της Eibach.