Η Formula 1 θέλει τα μονοθέσια της από το 2025 ή 2026 και μετά να διαθέτουν δίχρονους κινητήρες που θα καταναλώνουν οικολογικό καύσιμο, καθώς αναπτύσσει σχέδια προκειμένου να γίνει ουδέτερη σε άνθρακα έως το 2030.

Η συγκεκριμένη πρόταση, σύμφωνα με τον Pat Symonds, τεχνικός επικεφαλής της Formula 1, θα κάνει το άθλημα “πιο πράσινο” ακόμη και από τα αμιγώς ηλεκτρικά πρωταθλήματα, όπως αυτό της Formula E, παρά το γεγονός πως θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα παράγουν καλύτερο ήχο. Ο Symonds είπε πως οι σημερινοί υβριδικοί κινητήρες θα αντικατασταθούν από τους νέους είτε το 2025 είτε το 2026, με τον ίδιο να δηλώνει πρόθυμος ώστε αυτοί να είναι δίχρονοι, αφού οι νέες τεχνολογίες τους επιτρέπουν να είναι πιο αποδοτικοί και να έχουν καλύτερο ήχο.

1

Οι νέοι κινητήρες θα εξακολουθούν να είναι υβριδικοί με τα συνθετικά καύσιμα που θα καταναλώνουν να χρησιμοποιούνται και από τα αεροπλάνα που θα μεταφέρουν από πίστα σε πίστα τα μονοθέσια, έτσι ώστε να μειωθεί ακόμη περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα της Formula 1. Ο Symonds πρόσθεσε:

Ίσως η επόμενη μονάδα ισχύος που θα κατασκευάσουμε να είναι η τελευταία που θα καταναλώνει υγρούς υδρογονάνθρακες. Νομίζω ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να υπάρχει ακόμα μια μηχανή εσωτερικής καύσης αλλά ίσως να λειτουργεί με υδρογόνο.

Σίγουρα πιστεύω όμως πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ένα μακρύ μέλλον, ένα μέλλον που είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που πιστεύουν οι πολιτικοί, οι οποίοι πλέον “κρέμονται” στα ηλεκτρικά οχήματα.

Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους δεν είναι η κατάλληλη λύση για όλους.

Ο Symonds θέλει να δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας που θα αναπτύξει τις προδιαγραφές για τον επόμενο κινητήρα της F1, αντικατοπτρίζοντας τον τρόπο με τον οποίο καταρτίστηκαν οι κανόνες του 2021. Οι ομάδες θα συνεργαστούν προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά το κόστος τους.

2

Ο Symonds λέει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα είναι προσαρμοσμένα στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας ένα βέλτιστο μείγμα υδρογονανθράκων, για τη βελτίωση της απόδοσης και των επιδόσεων, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές ρύπων. Τα συνθετικά καύσιμα θα επιτρέπουν στον κινητήρα να λειτουργεί με υψηλότερο λόγο συμπίεσης, βελτιώνοντας την απόδοση έως και 2,4%.

Πριν από τότε, το άθλημα θέλει να εισαγάγει τα e-fuel συνθετικά καύσιμα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους σημερινούς κινητήρες. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει πρώτα να αυξηθεί η παραγωγή τους.