H Bugatti συνεχίζει με σχεδόν εβδομαδιαία συχνότητα να μας δίνει νέες πληροφορίες ή να μας αναφέρει μια ιστορία για την τελευταία έκδοση της Chiron, που παρουσίασε στις αρχές Μαρτίου. Αυτούς τους δύο μήνες μάθαμε γιατί η γαλλική εταιρία “θυσίασε” την τελική ταχύτητα της Chiron Pur Sport, είδαμε να κάνει εξαντλητικές δοκιμές στην πίστα Bilster Berg, μάθαμε ότι οι απολήξεις των εξατμίσεων της είναι από 3D-Printed τιτάνιο, την είδαμε βαμμένη σε πράσινο και κίτρινο χρώμα, και ότι ξεκίνησε ένα road trip από το Παρίσι για την Γενεύη, με ενδιάμεσες στάσεις.

Σήμερα, οι πληροφορίες είναι αρκετά τεχνικές και αφορούν τις αλλαγές που έκανε η Bugatti στην ανάρτηση της Chiron Pur Sport, έτσι ώστε αυτή να γίνει ένα αγνό, ακραίο και ασυμβίβαστο sport αυτοκίνητο, και να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερη δυναμική συμπεριφορά σε οποιαδήποτε πίστα.

Η Bugatti αναφέρει ότι χρειάστηκαν θεμελιώδεις και σύνθετες τεχνικές τροποποιήσεις προκειμένου η Pur Sport να γίνει η καλύτερη Chiron μέσα στην πίστα. Το carbon πλαίσιο έλαβε το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αλλαγών, με τους μηχανικούς της Bugatti να αλλάζουν τη γωνία camber και στους δύο άξονες, ορίζοντας την σε αρνητική 2,5 μοιρών. Ωστόσο, για να το κάνουν αυτό, έπρεπε να αναπτύξουν νέες ενώσεις της ανάρτησης με το πλαίσιο, με τους μηχανικούς της εταιρίας να δοκιμάζουν 17 διαφορετικές παραλλαγές, προτού επιλέξουν τη σωστή για την Pur Sport.

Ακολούθως, η Bugatti τοποθέτησε σκληρότερα ελατήρια στην ανάρτηση και στον εμπρός άξονα είναι 166N/mm, ενώ στον πίσω 200N/mm. Κάνοντας μια παρένθεση εδώ, κάθε ελατήριο ασκεί μια δύναμη αντίστασης που είναι ανάλογη της συμπίεσής του. Αυτή η σταθερά αναλογίας είναι η λεγόμενη σταθερά του ελατηρίου, και μετριέται σε N/mm. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ελατήριο θα συμπιεστεί κατά 1 χιλιοστό όταν ασκηθεί σε αυτό μια δύναμη 166 Newton (περίπου 16,5 κιλά).

Για να καταλάβουμε πόσο πιο “σκληρή” είναι η Pur Sport, η Bugatti αναφέρει ότι η αναλογία για τα ελατήρια της “απλής” Chiron είναι 100N/mm στα εμπρός και 150N/mm στα πίσω. Αιτιολογώντας τις νέες ρυθμίσεις, ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης του σασί στη Bugatti, Jachin Schwalbe, δήλωσε:

Τα σημαντικά σκληρότερα ελατήρια προσφέρουν τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ του sport χειρισμού, της πρόσφυσης και της άνεσης στην οδήγηση για την Chiron Pur Sport. Χρειαστήκαμε πολλά, πολλά χιλιόμετρα δοκιμών για να φτάσουμε σε αυτό το συμπέρασμα.

Συνεχίζοντας, η Bugatti αναβάθμισε τις αρθρώσεις της ανάρτησης με σημαντικά σκληρότερα ρουλεμάν – 130% πιο άκαμπτα στον εμπρός άξονα, 77% πιο άκαμπτα στον πίσω. Το αποτέλεσμα είναι μια τεράστια βελτίωση στην ακρίβεια του τιμονιού και στο συνολικό χειρισμό, με τον Schwalbe να προσθέτει:

Ο οδηγός γνωρίζει εκ των προτέρων ακριβώς πού πηγαίνει η Chiron Pur Sport, οπότε απαιτούνται μόνο ελάχιστες κινήσεις στο τιμόνι.

Περνώντας στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, η κλιμάκωση του είναι κατά 15% κοντύτερη, θυσιάζοντας έτσι την τελική ταχύτητα επιδιώκοντας ελαστικότητα και άμεση επιτάχυνση. Έχουν τροποποιηθεί πολλά μέρη του κιβωτίου, με αποτέλεσμα την ακόμη καλύτερη επιτάχυνση, σε σχέση με την κανονική Chiron. Έτσι, για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,3 δευτερόλεπτα (αντί για 2,4 δευτ.), για το 0-200 χλμ/ώρα 5,9 δευτερόλεπτα (αντί για 6,1 δευτ.), με την Bugatti να αναφέρει ότι η πολύ μεγάλη διαφορά φαίνεται στην ελαστικότητα του κινητήρα, καθώς ισχυρίζεται ότι η Pur Sport μπορεί να επιταχυνθεί στην έκτη σχέση από 60 έως 120 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, αντί για 7,4 δευτ.

Ακόμα, υπάρχει επίσης ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης, το ESC-Sport+, που επιτρέπει στον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση με μεγαλύτερη γωνία, με τον μηχανικό των συστημάτων ελέγχου δυναμικής οδήγησης, Christian Willmann, να εξηγεί:

Τώρα μπορούμε να δώσουμε στον οδηγό μεγαλύτερη ελευθερία σε στεγνή πίστα. Η τέλεια τέχνη είναι ο έλεγχος της ροπής του κινητήρα, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να επιταχύνει αισθητά, χωρίς να αισθάνεται περιορισμένος.

Τέλος, για να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις της χρήσης σε πίστα, η Chiron Pur Sport φέρει ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, ενώ πατά σε ειδικά εξελιγμένα Michelin Sport Cup 2 R ελαστικά. Ο W16 quad-turbo κινητήρας 8,0-λίτρων αποδίδει 1.500 άλογα και στροφάρει 200 σ.α.λ πιο ψηλά, φτάνοντας πλέον έως τις 6.900 σ.α.λ.

Η Bugatti Chiron Pur Sport θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 60 αυτοκινήτων, με την τιμή της να ορίζεται στα €3 εκατομμύρια στην Ευρώπη, χωρίς φόρους, ΦΠΑ κτλ της κάθε χώρας.