Πριν από μια δεκαετία οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονταν μεταξύ τους κυρίως στη ιπποδύναμη των κινητήρων τους. Πλέον ο ανταγωνισμός έχει μεταφερθεί αλλού, στα αυτοματοποιημένα συστήματα και στους υπολογιστές που εξοπλίζονται τα μοντέλα τους, αφού η υπολογιστική ισχύς και η ευφυΐα είναι πλέον μια βασική μέτρηση για τον ορισμό του τι είναι premium, αναγκάζοντας την Audi και τη Volkswagen να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν αυτοκίνητα.

Και αυτό γιατί με την έλευση των αυτόνομων αυτοκινήτων, τα οχήματα χρειάζονται επεξεργαστές και λειτουργικά συστήματα για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέγουν οι αισθητήρες, τα ραντάρ, τα LiDAR και οι κάμερες, προκειμένου τα αυτοκίνητα να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια αυτόνομα.

Ο Markus Duesmann, ο νέος CEO της Audi, έγινε πρόσφατα και ο επικεφαλής στο τμήμα λογισμικού της VW και παράλληλα συγκεντρώνει μια ομάδα περίπου 200 μηχανικών του VW Group που θα απαρτίσουν το Project Artemis.

Η Audi έχει αναλάβει πλέον τα ηνία του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης του VW Group, όπως και την διαχείρισή του τμήματος Car.Software που συγκεντρώνει τις δραστηριότητες ανάπτυξης λογισμικού του VW Group.

Στόχος της Volkswagen είναι έως το 2025, όλα τα αυτοκίνητα του Group να χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα λογισμικού, έτσι ώστε να μειωθεί δραστικά η πολυπλοκότητα. Με αυτήν την κίνηση, η VW θα επωφεληθεί και από τις οικονομίες κλίμακας ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η ανάπτυξη λογισμικού αυτοκινήτων κατά τουλάχιστον 60%.

Το Project Artemis, που θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία του Volkswagen Group, αλλά θα έχει επίσης την εξουσία να συνεργαστεί και με εξωτερικούς συνεργάτες, έχει ως στόχο να προσπεράσει στην Tesla, η οποία ηγείται σήμερα στον κλάδο του λογισμικού, με τον Duesmann να δηλώνει πρόσφατα πως η Tesla είναι 2 χρόνια μπροστά από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας σημαντικό τεχνολογικό προβάδισμα σε διάφορους τομείς.

Η τεχνική ανάπτυξη των αυτοκινήτων δεν οργανώνεται πλέον ανάλογα με το μέγεθος ενός οχήματος, αλλά από την ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του.

Η ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου με τόσες πολλές νέες δυνατότητες είναι τόσο απαιτητική που πιθανότατα δεν έχει προηγούμενο,

δήλωσε ο Duesmann, εξηγώντας ότι τα premium μοντέλα θα διαφοροποιούνται πλέον ανάλογα με την υπολογιστική τους ισχύ και από το πως θα επεξεργάζονται τα δεδομένα που θα συλλέγουν οι αισθητήρες τους.