Η Bridgestone έκανε γνωστό πως το 2021 θα κλείσει το εργοστάσιο της στη πόλη Μπετίν στη βόρεια Γαλλία και η απόφαση αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στη χώρα, τόσο από τα πολιτικά κόμματα, όσο και από τους συνδικαλιστές. Η Bridgestone είναι μια από τις ξένες επιχειρήσεις που βάζει λουκέτο σε εργοστάσιό της, επικαλούμενη απουσία κέρδους, χωρίς ωστόσο να λαμβάνει υπόψη τις κοινωνικές επιπτώσεις. Η Bridgestone έλαβε φέτος επιδοτήσεις 1,5 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ενώ το 2018 οι φοροαπαλλαγές έφθασαν το 1,7 εκατ.
Εκπρόσωπος της Bridgestone, αιτιολογώντας την απόφασή της είπε πως η παραγωγή ελαστικών μικρομεσαίων διαστάσεων, όπως εκείνα που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Μπετίν, είναι φθηνότερη στην Ασία, αλλά και ότι η ζήτηση για τέτοιου μεγέθους ελαστικά έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, μιας και όλο και περισσότεροι στρέφονται σε SUV.
Παρά την απόφαση για το κλείσιμο ωστόσο, ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι η εταιρεία δέχεται να εξετάσει εναλλακτικά σενάρια από ομάδα ειδικών της γαλλικής κυβέρνησης. Έτσι το εργοστάσιο θα μπορούσε είτε να περάσει στον έλεγχο άλλης εταιρείας ελαστικών, είτε να παράγει διαφορετικά εξαρτήματα οχημάτων για να διασωθούν οι θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση Μακρόν θέλει να διατηρήσει τις 863 θέσεις εργασίας του συγκεκριμένου εργοστασίου και έτσι δηλώνει πρόθυμη να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές σε αυτό, με το γαλλικό δημόσιο να προτίθεται να αναλάβει το 50% του κόστους αλλαγών στο εργοστάσιο. Η δέσμευση αυτή εκφράζει το νέο πνεύμα στην οικονομική πολιτική του προέδρου Μακρόν, ο οποίος επιθυμεί να περιορίσει την εξάρτηση, σε ορισμένους τουλάχιστον τομείς, από το εξωτερικό.
Από τα συνολικά 100 δισ. ευρώ, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας, τα 15 θα διατεθούν από την κυβέρνηση έτσι ώστε η παραγωγή, π.χ., φαρμάκων να επιστρέψει στη Γαλλία.