Την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι η Volkswagen θα καταργήσει το Passat στην Αμερική, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής της τρέχουσας γενιάς το 2023. Ο λόγος είναι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά και στα SUV, τα οποία αυξάνουν μέρα με την ημέρα τις πωλήσεις τους.

Σήμερα, πηγές του Automotive News αναφέρουν ότι η γερμανική εταιρία θα πράξει ακριβώς το ίδιο και στην αγορά της Ευρώπης, σταματώντας την εμπορική καριέρα του μοντέλου το 2023. Ωστόσο, θα διατηρηθεί το Passat Estate στη νέα γενιά του, καθώς το station wagon θα συνεχίσει να πωλείται σε αγορές όπως η Γερμανία όπου το εν λόγω στυλ αμαξώματος παραμένει δημοφιλές.

Οι πωλήσεις του Passat στην Ευρώπη δεν είναι κακές, καθώς διατηρεί με χαρακτηριστική ευκολία την πρωτιά της κατηγορίας του. Πιο συγκεκριμένα, τους πρώτους δέκα μήνες του τρέχοντος έτους το Passat έχει πουλήσει 88.478 αυτοκίνητα, όταν ο πιο κοντινός του αντίπαλος, το Skoda Superb, έχει καταφέρει μόλις 47.889 πωλήσεις το ίδιο διάστημα.

Ωστόσο, η δημοτικότητα των sedan μοντέλων μεσαίου μεγέθους έχει μειωθεί δραματικά στην Ευρώπη, κυρίως λόγω της στροφής των αγοραστών προς τα SUV, που προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους και βάρος. Οι στόλοι των επιχειρήσεων είναι πλέον οι κύριοι αγοραστές των μεσαίων σεντάν στην Ευρώπη, και πιο χαρακτηριστικά στη Γερμανία, όπου 9 στα 10 Passat πωλούνται σε εταιρικούς πελάτες. Οι τελευταίοι συνήθως επιλέγουν την Estate έκδοση για τη μεγαλύτερη λειτουργικότητά και πρακτικότητα της.

Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών Passat κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στο Emden της Γερμανίας, με την γερμανική εταιρία να έχει προγραμματίσει η παραγωγή του να μεταφερθεί στο εργοστάσιο της στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, από το 2023, εκεί που θα παράγεται και το Superb. Σύμφωνα με την VW, η συγκεκριμένη κίνηση θα μειώσει τον εσωτερικό ανταγωνισμό ανάμεσα στη VW και τη Skoda.

Τέλος, φαίνεται ότι και το Arteon θα καταργηθεί, καθώς δεν υπάρχουν πλάνα για την αντικατάσταση του. Τους πρώτους δέκα μήνες του 2020, η VW πούλησε 11.234 Arteon στην Ευρώπη, και μόλις 2.641 μονάδες στις Η.Π.Α.