Ο Αμερικανός πρόεδρος Joe Biden θα επισκεφτεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της General Motors στο Μίσιγκαν την επόμενη εβδομάδα, καθώς ο Λευκός Οίκος πιέζει το Κογκρέσο για να ψηφίσει μεγάλα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπή ρύπων.

Η GM ανακοίνωσε ότι η αναφερόμενη εργοστασιακή μονάδα “Factory Zero” θα σηματοδοτήσει την έναρξη της λειτουργίας της με την επίσκεψη του Biden την Τετάρτη. Το εργοστάσιο, το οποίο εκτείνεται σε τμήματα του Ντιτρόιτ και του Χάμτραμκ, άρχισε να λειτουργεί το 1985, αλλά η GM ανακοίνωσε το 2020 ότι θα επαναπροσδιορίσει τις δραστηριότητες του προς την παραγωγή ηλεκτρικών pickup και SUV, επενδύοντας σε αυτό 2,2 δισ. δολάρια προκειμένου να μπορεί να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα.

1

Ο Biden θα συζητήσει μία χρηματοδότηση 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, για την αναβάθμιση των υποδομών στις ΗΠΑ.

Θα συζητήσει επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα θα μειώσουν τις εκπομπές βλαβερών αερίων, θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα, αλλά και “θα δημιουργήσουν καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για τα μέλη των εργατικών συνδικάτων σε όλη τη χώρα”, όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.

Ο πρόεδρος Biden υπέγραψε τον Αύγουστο ένα εκτελεστικό διάταγμα, με στόχο τη μετατροπή του 50% όλων των νέων οχημάτων σε ηλεκτρικά, με σημείο αναφοράς τις πωλήσεις του 2030. Ο στόχος του 50% δεν είναι νομικά δεσμευτικός και περιλαμβάνει υβριδικά μοντέλα με ηλεκτρικούς και συμβατικούς κινητήρες, έχει την υποστήριξη Αμερικανών και ξένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι δήλωσαν πως η εκπλήρωσή του θα απαιτήσει τη διάθεση δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κυβερνητικές χρηματοδοτήσεις.

2Διάβασε ακόμη

ΗΠΑ: Θέλει το 50% των νέων αυτοκινήτων το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο κοινωνικών δαπανών του 1,75 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, στις προβλέψεις του για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, περιλαμβάνει φοροαπαλλαγές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνω των 12.500 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου και ενός κινήτρου 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά συνδικάτα εργαζομένων, αλλά και ποσό 500 δολαρίων για τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν μπαταρίες που θα παράγονται στις ΗΠΑ. Το κόστος των φοροαπαλλαγών υπολογίζεται σε 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μία δεκαετία.

Παράλληλα, συμπεριλαμβάνει φοροαπαλλαγές για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, χρηματοδοτήσεις 3,5 δισεκατομμυρίων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να μετατρέψουν υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων, όπως και χρηματοδοτήσεις 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αμερικανική κυβέρνηση και την ταχυδρομική υπηρεσία των ΗΠΑ, προκειμένου να προμηθευτούν οχήματα EV και να δημιουργήσουν υποδομές για τη φόρτισή τους.

3Διάβασε επίσης

ΗΠΑ: 174 δισ. δολάρια στην ηλεκτροκίνηση

Ο Biden έχει επανειλημμένα αρνηθεί να υποστηρίξει κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης νέας τεχνολογίας. Οι ΗΠΑ δεν συντάχθηκαν με μερικές άλλες χώρες στη Γλασκόβη που υποστήριξαν τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2040.

Οι ξένοι κατασκευαστές οχημάτων έχουν ασκήσει δριμεία κριτική στην απόφαση για την προώθηση με φοροαπαλλαγές των οχημάτων που παράγονται από εργαζόμενους των συνδικάτων στις ΗΠΑ, υποστηρίζοντας πως οι φορολογικές απαλλαγές για τα ηλεκτρικά οχήματα θα ευνοήσουν δυσανάλογα τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ (GM, Ford και Stellantis). Οι εταιρίες αυτές παράγουν τα οχήματά τους σε εργοστασιακές μονάδες όπου οι εργαζόμενοι είναι μέλη εργατικών συνδικάτων.

4

Η πρόταση των Δημοκρατικών εξαλείφει τη σταδιακή κατάργηση των φοροαπαλλαγών μετά την επίτευξη στόχου πώλησης 200.000 ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές, κάτι που θα έκανε πάλι νόμιμη τη συμμετοχή στις φοροαπαλλαγές της GM, όπως και της Tesla.

Η Tesla και οι ξένοι κατασκευαστές δεν έχουν εργατικές ενώσεις που εκπροσωπούν τους Αμερικανούς εργαζόμενους και αρκετοί έχουν εναντιωθεί στις προσπάθειες του εργατικού συνδικάτου United Auto Workers (UAW) να οργανώσει το συνδικαλιστικό κίνημα στις μονάδες τους εντός των ΗΠΑ.