Η Stellantis έκανε γνωστό σήμερα το πλάνο “Dare Forward 2030”, ανακοινώνοντας πως όλες οι μάρκες της θα προσφέρουν μονάχα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη έως το 2030, ενώ έως το 2038 θέλει να γίνει κλιματικά ουδέτερη, επιτυγχάνοντας μείωση 50% στις εκπομπές μέχρι το 2030 σε σχέση με το 2021.

Έως το 2030 η Stellantis θέλει το 50% των πωλήσεων της (επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα) στις ΗΠΑ να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Στην επίτευξη των στόχων της θα συμβάλλουν τα περισσότερα από 75 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα βγάλει στην αγορά, τα οποία θα κάνουν 5 εκατ. πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2030. Για την αμερικάνικη αγορά η Stellantis θα βγάλει περισσότερα από 25 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

1

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Jeep θα κυκλοφορήσει το 2023, με την εταιρία να teasάρει και το ηλεκτρικό Ram 1500, το οποίο θα είναι διαθέσιμο το 2024. Το 2023 θα κυκλοφορήσει και το Ram ProMaster BEV, ενώ το 2024 θα βγουν στην αγορά δύο ακόμη ηλεκτρικά μοντέλα της Jeep, ένα μεγάλο οικογενειακό SUV και ένα SUV εστιασμένο για εκτός δρόμου.

2

Αντίστοιχα μοντέλα με το μικρό Jeep θα βγουν και με τα σήματα της Alfa Romeo και με της Jeep. Το μέγεθος τους είναι μικρότερο από αυτό του Jeep Renegade, με τα τρία μοντέλα να βασίζονται στις CMP και eCMP πλατφόρμες της PSA, τις ίδιες που βασίζονται μεταξύ άλλων τα Peugeot 2008, e-2008, 208, e-208, Opel Corsa, Opel Mokka, Citroen C4 και DS3 Sportback. Τα μοντέλα θα προσφέρονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με ηλεκτροκινητήρες αλλά και με plug-in υβριδικά σύνολα.

3

Η παραγωγή τους θα γίνεται στη Πολωνία και πρώτα θα κυκλοφορήσει το μοντέλο της Jeep, το οποίο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από τον Νοέμβριο του 2022. Πέντε μήνες μετά, τον Απρίλιο του 2023 θα ξεκινήσει η παραγωγή του μοντέλου της Fiat, με το μοντέλο της Alfa Romeo, που θα ονομαστεί Brennero, θα ακολουθήσει μερικούς μήνες μετά.

Η Stellantis θα βάλει γυναίκες σε ηγετικούς ρόλους σε ποσοστό τουλάχιστον 35%, ενώ θέλει την πρώτη θέση στον τομέα της ικανοποίησης των πελατών της, όσον αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ παράλληλα επιθυμεί να ηγηθεί στην αγορά των επαγγελματικών οχημάτων.

4

Επίσης τονίζει πως θα διπλασιάσει τα καθαρά έσοδα μέχρι το 2030, στα 300 δισ. ευρώ, διατηρώντας διψήφιο περιθώριο κέρδους καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας. Επίσης θέλει να τετραπλασιάσει τα έσοδα από τις κατηγορίες των premium και luxury οχημάτων, να δημιουργήσει ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2030, έχοντας ως στόχο την καταβολή μερίσματος 25-30% το 2025 και επαναγορά περίπου του 5% των μετοχών.

Η Stellantis θέλει να κερδίσει 20 δισ. ευρώ από τις υπηρεσίες συνδρομητικών υπηρεσιών και λογισμικού, με μικτό περιθώριο κέρδους 40%. Για να το πετύχει αυτό προβλέπει πως θα έχει περισσότερα από 34 εκατομμύρια αυτοκίνητα στο δρόμο από τα οποία θα μπορεί να κερδίσει χρήματα χρήματα μέσω ψηφιακών υπηρεσιών.

5Διάβασε ακόμη

Η Stellantis αναμένει έσοδα 20 δισ. ευρώ από προϊόντα λογισμικού έως 2030

Περισσότερο από 25% των συνολικών καθαρών εσόδων θα προέρχονται εκτός των περιοχών της Διευρυμένης Ευρώπης και την Βορείου Αμερικής, ενώ για την Κίνα το πλάνο θέλει τη μείωση των πάγιων εξόδων και περιορισμός του γεωπολιτικού ρίσκου, με καθαρά έσοδα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ.

6

Η εταιρία θα αυξήσει την παραγωγική δυναμική μπαταριών από τα 140 gigawatt-hours (GWh) στα περίπου 400 GWh, ενώ θα επεκτείνει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου στα μεγάλα βαν το 2024, με πρώτη πρόταση στις ΗΠΑ το 2024 και περαιτέρω επέκταση στα φορτηγά το 2025.

Έως το 2030 η εταιρία θέλει το 1/3 των παγκοσμίων πωλήσεων να γίνονται μέσω διαδικτύου, αναπτύσσοντας μια παγκόσμια ψηφιακή αγορά που θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία μέσω όλων των μαρκών και προϊόντων της. Παράλληλα θέλει ηγετική θέση στα επαγγελματικά οχήματα με 26 νέα μοντέλα και προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις κατηγορίες.