Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, είχε πολλά να πει στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, μεταξύ των οποίων κάλεσε την ΕΕ να απαλλαγεί από τους κανονισμούς εκπομπών Euro 7 που είναι αντιμέτωποι με τη μία καθυστέρηση μετά την άλλη και είναι απίθανο να τεθούν σε ισχύ από το 2025, με τον Tavares να λέει πως η εφαρμογή τους θα ξεκινήσει το 2028.

Ο Tavares φέρεται να πιστεύει ότι οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή των νέων κανονισμών θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι δεν θα τεθούν σε ισχύ μέχρι το 2028, αρκετά χρόνια μετά την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη Νορβηγία και την Ολλανδία.

1

Μέχρι το 2030, θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες που θα απαγορεύσουν την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ο Tavares υποστηρίζει πως αντί να προσθέτει δαπανηρούς νέους κανονισμούς στα αυτοκίνητα αερίου, η Ευρώπη θα πρέπει να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν τους πόρους τους σε ηλεκτρικά οχήματα, λέγοντας:

Από τη σκοπιά του κλάδου, δεν χρειαζόμαστε το Euro 7, καθώς αντλεί πόρους που θα έπρεπε να δαπανήσουμε για την ηλεκτροκίνηση. Το να ξοδεύεις χρήματα για να αναπτύξεις νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα πληρούν τα πρότυπα του Euro 7, τα οποία θα εφαρμοστούν το 2028 δεν έχει νόημα. Γιατί να χρησιμοποιείς σπάνιους πόρους σε κάτι για σύντομο χρονικό διάστημα; Η βιομηχανία δεν το χρειάζεται και είναι αντιπαραγωγικό.

Έχει ήδη αναβληθεί πολλές φορές, καθώς φτάνουμε στα όρια. Φτάνεις στα φυσικά όρια. Δεν πρέπει να προσπαθήσεις να τα ξεπεράσεις. Δεν θα τολμούσες να το κάνεις σε αυτόν τον κόσμο, καθώς θα διακινδύνευες με τους κανονισμούς. Πρέπει να συμμορφωθείς παντού, και αυτό σε ωθεί πέρα ​​από τη φυσική. Όταν προχωράς πέρα ​​από τη φυσική, άστα. Είναι αντιπαραγωγικό. Δεν έχει νόημα, γι’ αυτό και αναβάλλεται. Είμαστε έτοιμοι για τα ηλεκτρικά.

Παράλληλα μίλησε για την Alfa Romeo λέγοντας πως πλέον η μιλανέζικη εταιρία είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει το δικό της μέλλον, με τα χρήματα που βγάζει να την καθιστούν κερδοφόρα, συμπληρώνοντας πως φέτος θα είναι μια χρονιά ρεκόρ για τη μάρκα.

2Διάβασε ακόμη

Renault: Δεν αξίζουν οι επενδύσεις που απαιτεί το Euro 7

Τέλος ο Tavares είπε πως μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Jeep στη Κίνα, οι αδύναμες πωλήσεις και τα πιο ανταγωνιστικά κινεζικά αυτοκίνητα ανάγκασαν την Stellantis να σκέφτεται το ενδεχόμενο να σταματήσει να κατασκευάσει αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.

3

Το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Οι Κινέζοι καταναλωτές δεν ακολουθούν τις ξένες μάρκες, καθώς οι εγχώριες μάρκες τους κυκλοφορούν όλο και πιο ανταγωνιστικά αυτοκίνητα. Αφού η Stellantis έκλεισε το μοναδικό της εργοστάσιο Jeep στη χώρα το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρεία εξετάζει να κάνει το ίδιο και με τα εργοστάσια της Peugeot και της Citroen.

Η εταιρεία μπορεί να υιοθετήσει μια ελαφριά προσέγγιση με αυτές τις μάρκες. Εάν προχωρήσουμε με αυτήν τη στρατηγική – που είναι η στρατηγική μας αυτή τη στιγμή – τότε δεν χρειαζόμαστε εργοστάσια στην Κίνα, με τα αυτοκίνητα να εισάγονται από τα εργοστάσια της εταιρίας σε ΗΠΑ και Ευρώπη.